لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> 4 نکته برای کنترل کردن اتومبیل در هنگام رانندگی در زمستان
4 نکته برای کنترل کردن اتومبیل در هنگام رانندگی در زمستان

4 نکته برای کنترل کردن اتومبیل در هنگام رانندگی در زمستان

برای اکثر مردم، رانندگی یک نوع سرگرمی در تابستان محسوب می شود. برای دیگران، رانندگی نیز ممکن است برنامه ای متناسب فصل بهار و پاییز باشد اما فصل زمستان مورد علاقه ی بسیاری از رانندگان نیست، اما تعدادی کمی از افراد وجود دارد که چشم انداز های مختلف و خلوتی ای که زمستان به ارمغان می آورد را بسیار دوست دارند. اما زمستان و بخشی از پاییز و بهار ممکن است بخاطر جاده های یخی خطرناک باشد.

صرف نظر از اینکه شما فقط در تابستان رانندگی می کنید، راندن در جاده های یخ زده در فصل زمستان چیزی است که هر راننده ای باید در آن مهارت داشته باشد، مخصوصا اگر در پایان پاییز و اوایل زمستان رانندگی می کنید. در این مقاله با ایران هتل انلاین همراه شوید تا در مورد چگونگی رانندگی در شرایط یخ زده جاده، شما را راهنمایی کنیم.

آهسته و پیوسته برانید

در هنگام رانندگی در جاده های یخی، سرعت، دوست شما نیست. هرچه سرعت بیشتری داشته باشید، علی الخصوص هنگام رانندگی در جاده های یخ زده، کنترل کمتری دارید. رانندگی در جاده های یخی باید همیشه با یک سرعت ثابت باشد. سرعت گرفتن چرخ هایتان باعث می شود کنترل چرخ ها از دست رفته سر بخورند و دچار حادثه شوید. بنابراین به یاد داشته باشید، هنگامی که در جاده ی یخ زده رانندگی می کنید، همیشه بهتر است که روند سرعتتان را حفظ کنید.

hitch up
اگر هنوز نمی توانید توزیع وزن / چرخش اتومبیلتان را در نواحی یخ زده کنترل کنید، باید آماده ی یک سواری وحشیانه باشید. توصیه می کنیم که صاحب تریلر ها تسمه کنترل و توزیع وزن/ چرخش قابل حمل را تهیه کنند مخصوصا اگر قصد دارید با یک تریلر در شرایط یخبندان رانندگی کنید.
بسیار زیاد احتمال دارد که وسایل نقلیه و تریلرهایی که نامتعادل هستند که در طول جاده یخ زده سر بخورند و دچار چرخش شوند و اگر یک تریلر در یک جاده یخ زده شروع به چرخش کند کنترل آن بسیار دشوار است.
همه ی وسائل نقلیه می توانند با نصب دستگاه توزیع وزن با کیفیت یا کنترل کننده ی چرخش، کنترل شوند. دستگاه توزیع وزن به تمام چهار تایر اجازه می دهد تا در جاده ها ثابت تر و سخت تر شوند، در حالی که یک دستگاه کنترل کننده ی چرخش می تواند کمک کند تا از سر خوردن تریلر جلوگیری شود.

چگونه از یک سفر جاده ای با خانواده لذت ببریم
ادامه مطلب

لاستیک و زنجیر چرخ

اگر خودتان را در شرایط برفی یا یخی یافتید، بهترین کار این است که لاستیک هایتان را به طور کامل ارتقاء دهید و یا زنجیر چرخ بخرید. اکثر زنجیر چرخ ها به اکثر تایر ها متصل می شوند، که این کار به اتومبیلتان قدرت زیادی می دهد. اگر دوست ندارید از زنجیر چرخ استفاده کنید، باید مبلغی هزینه ی مجموعه ی کامل تایر های ضد برف کنید. تایرهای ضد برف وزنجیر چرخ ها یا ترکیبی از هر دو می تواند به رانندگی هر چه بهتر شما کمک کند که به سطح عالی ای از جلوگیری از لغزش در جاده های یخ زده برسید.

خود را تحت فشار نگذارید
اگر جاده ها یخ زده یا برفی باشند و تنها یک راه مطمئن برای جلوگیری از به خطر افتادن شما و دیگران در جاده وجود داشته باشد، به آن دسترسی نداشته باشید. یکی از دلایل لذت بردن از رانندگی این است که مجبور نیستید در زمان خاص در جایی حاضر باشید یا به رزرو بلیط بپردازید، بنابراین سعی نکنید خود یا رانندگیتان را در شرایط خطرناک قرار دهید. اگر با استرس فرمان خود را می چرخانید شما در شرایط مناسبی نیستید. در صورت لزوم نزدیک ترین جای پارک کنار جاده و یا کنار جاده ای با شانه ی عریض را پیدا کنید، ترمز دستی را بکشید، یک فنجان قهوه و یا شکلات داغ نوش جان کنید، صبر کنید تا طوفان تمام شود. همیشه بهتر است ایمن باشید تا متاسف. به خصوص در مورد رانندگی که بسیار سنگین است.

18 نکته مخصوص سفرهای جاده ای و هوایی در زمستان
ادامه مطلب

این مقاله برخی از نکات مهم و اصلی در مورد چگونگی حرکت در شرایط یخ زده جاده، در هنگام رانندگی می باشدکه برای کمک به حفظ ایمنی در سفرتان باید آن ها را دنبال کنید. به یاد داشته باشید، اگر شرایط مناسب به نظر نمی رسد، به خودتان فشار نیاورید و تا شرایط بدتر نشده است، در مکانی امن بمانید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر