لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> 10 راز میزبان‌های ایربیِ‌اِن‌بی(وبسایتی برای کرایه مکان‌های اقامتی)
10 راز میزبان‌های ایربیِ‌اِن‌بی(وبسایتی برای کرایه مکان‌های اقامتی)

10 راز میزبان‌های ایربیِ‌اِن‌بی(وبسایتی برای کرایه مکان‌های اقامتی)

ایربی‌ان‌بی امروزه به هتلی مدرن تبدیل شده است و گردشگران در آن به‌دنبال اقامتگاهی خوشایند و ارزان‌قیمت هستند. ایربی‌ان‌بی در سال 2018 با این ایده که گردشگران بتوانند در کشورهای خارجی احساس راحتی کنند شروع به کار کرد. عملکرد این سایت مانند اوبِر(سرویس هم‌سفری آنلاین مستقر در سانفرانسیسکو) است که در آن به‌جای اینکه اتاقی در یک هتل زنجیره‌ای مشهور رزرو کنید، اتاقی در خانه دیگران اجاره می‌کنید.
برای راه‌اندازی اقامتگاهی در ایربی‌ان‌بی میزبانان باید شروط لازم عنوان‌شده در سایت را ملاحظه کنند تا امنیت مهمانانشان را تضمین نمایند. این سایت، کسب و کاری جانبی برای میزبانان راه می‌اندازد و برخی از آنان تا ماهی 10000 دلار از طریق این سایت کسب درآمد می‌کنند. علاوه بر کسب درآمدی ثابت، 10 موردی که میزبانان ایربی‌ان‌بی مایل نیستند شما از آنها باخبر باشید را در این مقاله در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید و در سفر بعدی‌تان پیش از رزرو آنلاین هتل با اطلاعات کامل سری به سایت ایربی‌ان‌بی بزنید.
9. شما می‌توانید سر قیمت چانه بزنید

وقتی پای کسب و کار به میان می‌آید، همه چیز قابل مذاکره است. هتل‌ها قیمت‌های ثابتی برای اتاق‌ها دارند و شما نمی‌توانید با مسئول پذیرش هتل بر سر قیمت چانه بزنید اما قادر خواهید بود از میزبان ایربی‌ان‌بی تخفیف بگیرید. میزبان اختیار صد در صدی در مورد قیمت دارد، بنابراین اگر بتوانید میزبان را متقاعد کنید، او اختیار کم کردن نرخ اجاره اتاق را دارد.
8. شما می‌توانید با اقامت بیشتر تخفیف بگیرید
 ایربیِ‌اِن‌بی
میزبانان ایربی‌ان‌بی باید برای اجاره دادن اتاق‌هایشان مالیات هتل بپردازند. این مالیات‌ها به‌طور کلی بر اقامت‌ها اعمال می‌شوند، بنابراین مسافران حداقل بخشی از این مالیات را می‌پردازند. هر چند اگر شما برای چند هفته یا حتی چند ماه اقامتگاه خود را رزرو کنید، دیگر اقامتتان به‌عنوان اجاره تلقی می‌شود و مالیاتی بر آن بسته نخواهد شد. این یک معامله شیرین برای میزبانان است، بنابراین احتمالاً آنها مایلند در ازای اقامت بیشتر به شما تخفیف دهند.
7. آنها می‌توانند خدمات رفاهی شما را کنترل کنند
 ایربیِ‌اِن‌بی
علاوه بر تمیز کردن اقامتگاه و تعمیر هر گونه خسارت پس از هر مهمان، میزبان‌های ایربی‌ان‌بی موظفند قبوض خدمات شهری را نیز مد نظر قرار دهند. اغلب اقامتگاه‌ها یادداشت‌هایی را در اپلیکیشن برای مهمانان قرار می‌دهند تا مطمئن شوند که آنها پس از ترک خانه تمام چراغ‌ها را خاموش می‌کنند و میزبان را با قبضی هنگفت مواجه نمی‌کنند. البته همه مهمانان با ملاحظه نیستند. به همین منظور میزبان‌ها چراغ‌هایی را در اقامتگاه‌ها نصب کرده‌اند که صرف نظر از فاصله‌ای که با آنجا دارند می‌توانند آنها را به‌وسیله موبایل‌هایشان کنترل کنند. بنابراین اگر به اتاقتان برگشتید و با چراغ خاموش مواجه شدید بدانید که میزبان می‌خواسته در مصرف برق صرفه‌جویی کند.
 ایربیِ‌اِن‌بی
این مورد آنقدرها هم به صورت راز نیست. هر کسی که از سایت ایربی‌ان‌بی اتاق رزرو می‌کند رسیدی فهرست‌وار با جزئیات مواردی که باید در ابتدا به میزبان پرداخت کنند را دریافت می‌کند. هرچند این موردی نیست که همه به آن توجه کنند. حتی اگر شما اتاق را مرتب هم تحویل دهید میزبان همچنان موظف است پیش از رسیدن مهمان بعدی ملحفه‌ها را عوض کند و همه جا را گردگیری کند. بنابراین اگر آنها بخواهند می‌توانند هزینه تمیز کردن اتاق را در ابتدا از شما دریافت کنند و شما نیز ناگزیر به پرداخت هستید.
6. آنها به شما بدهکار نیستند
 ایربیِ‌اِن‌بی
بسیاری از افراد در اولین تجربه خود از ایربی‌ان‌بی این تصور را دارند که از آنها همانند اقامت در هتل پذیرایی خواهد شد. یکی از مزایای ایربی‌ان‌بی این است که اقامتگاه‌های آن از هتل‌ها ارزان‌تر است و جنبه منفی آن نیز این است که میزبان شما مجبور نیست در خدمتتان باشد. وظیفه میزبان دادن آدرس سوپرمارکت یا معرفی یک بار خوب نیست، تنها وظیفه او این است که اقامتگاهی تمیز و مقرون به صرفه را در اختیارتان قرار دهد.
5. آنها می‌توانند شما را پذیرش نکنند
 ایربیِ‌اِن‌بی
میزبان‌های ایربی‌ان‌بی مجازند که بعضی از مسافران را رد کنند. در این اپلیکیشن هم میزبان‌ها و هم مهمان‌ها می‌توانند به یکدیگر امتیاز بدهند. در نتیجه اگر مسافری در اقامتگاه ایربی‌ان‌بی دیگری دردسرساز بوده و آنجا را با وضعی به‌هم ریخته ترک کرده، میزبان‌های دیگر می‌توانند این امتیاز او را مشاهده کنند و درخواست اقامت او را رد کنند.
4. عکس‌ها ممکن است شما را فریب دهند
 ایربیِ‌اِن‌بی
هنگامی که صاحب‌خانه‌ها در ابتدا می‌خواهند در ایربی‌ان‌بی سرمایه‌گذاری کنند، یکی از اولین کارهایی که انجام می‌دهند ارائه عکس‌های قابل قبول از اقامتگاه مورد نظر است. بعضی‌ها حتی برای عکاسی‌های حرفه‌ای هزینه می‌کنند. ولی احتمال زیادی وجود دارد که میزبان‌ها برای فریب مسافران از تصاویر قدیمی و یا فتوشاپ برای دست‌کاری اتاق مورد نظر استفاده کرده باشند.
3. درخواست تطبیق قیمت (Price Match) کنید
 ایربیِ‌اِن‌بی
چیز دیگری که کاربران ایربی‌ان‌بی معمولاً آن را نمی‌دانند و لازم است که بدانند این است که آنها می‌توانند درخواست تطبیق قیمت کنند. پیشنهاد می‌کنیم در آن حوالی بگردید و سری به هتل‌های محلی و اقامتگاه‌های B & B (تخت خواب و صبحانه) بزنید تا حدود قیمتی دستتان بیاید. اگر از اقامتگاه خوشتان آمد ولی قیمت آن کمی بیشتر از بقیه اقامتگاه‌ها بود، موضوع را با میزبان در میان بگذارید. ممکن است آنها مایل باشند تا مبلغ کرایه را در اپلیکیشن با اتاق‌های اجاره‌ای آن منطقه تطبیق دهند.
2. شهرهای بزرگ‌تر، هزینه بیشتر
 ایربیِ‌اِن‌بی
شاید نیازی به گفتن نباشد ولی اگر می‌خواهید به شهری بزرگ سفر کنید، طبیعی‌ست که نرخ اقامتگاه‌های ایربی‌ان‌بی آن کمی بیشتر از نرخ استاندارد برای این نوع اقامتگاه‌ها باشد. میزبان‌ها از رقابت موجود با هتل‌ها آگاهند و اگرچه همچنان مبلغ کمتری نسبت به هتل‌ها دریافت می‌کنند اما می‌دانند که گردشگران به آنجا آمده‌اند تا پول خرج کنند و آنها نیز از این قضیه سوء استفاده می‌کنند.
1. پیش از رزرو از آنجا دیدن کنید
 ایربیِ‌اِن‌بی
نکته مفید دیگری (که شاید برای میزبان ایربی‌ان‌بی استرس‌آور باشد) که باید بدانید این است که شما می‌توانید پیش از رزرو اتاقتان را ببینید. اگر در همان شهر حضور دارید به میزبان بگویید که مایلید اتاق را پیش از رزرو از نزدیک ببینید. این یعنی میزبان باید فوراً از مرتب بودن همه چیز مطمئن شود تا شما را برای اقامت متقاعد کند.
امتیاز دهید (چپ بیشترین)
چگونه در شهر خود توریست باشیم
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر