لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه در سفر كسب در آمد كنيم؟
چگونه در سفر كسب در آمد كنيم؟

چگونه در سفر كسب در آمد كنيم؟

بیشتر مواقع با هر شخصی در مورد سفر رفتن صحبت می كنیم، بهانه هایی در باره هزینه بالای سفر می آورند. البته اینكه سفر هزینه هایی دارد موضوعی قابل قبول است. ولی افرادی كه عاشق سفر و گردش هستند، به هر قیمتی سفر می كنند. افرادی كه سفر رفتن را سخت و پیچیده نمی دانند. به سادگی كوله خود را برداشته و دل به راه می زنند. برای سفر رفتن همیشه لازم نیست با رزرو هتل و برنامه ریزی از پیش تعیین شده راهی سفر شد، حتی نیاز به مشخص كردن مقصد هم نیست. ما در این مقاله سعی بر این داریم كه مشكل درآمد و پول درآوردن در سفر را برای دوستداران سفر حل كنیم. گاهی می توان در سفر، كاری كوچك انجام داد و در قبال آن یك بطری آب یا یك وعده غذا گرفت. یادمان باشد هرچه هزینه های سفر برای ما كمتر بشود می توانیم مدت بیشتری را در سفر باشیم. شاید همیشه دوست داشته باشیم در سفرهایمان از بهترین هتل های ایران و جهان استفاده كنیم و اقامت راحتی داشته باشیم، ولی اگر نمی توانیم نباید برنامه سفر را بر هم بزنیم. در این مقاله راه های كسب درآمد در سفر برای افراد مختلف با تخصص های متفاوت را توضیح می دهیم. یادمان باشد در صورتی كه دل خود را به سفر بزنیم و عاشقانه به سفر فكر كنیم، بسیاری از مشكلات از جمله هزینه های سفر را می توان طی سفر برطرف كرد.

همان طور كه اغلب ما می دانیم، سفر رفتن در بیشتر مواقع با دوستان و خانواده و حتی به تنهایی برای آرامش بیشتر و لذت بردن و دور شدن از زندگی روزمره می باشد. در این سفرها كمتر كسی به فكر تامین هزینه سفر در طول سفر است. البته طبیعی است كه پس از یكسال كار و تلاش چند روزی را به استراحت و گردش فكر كنیم. برخی افراد به دلیل علاقه بسیاری كه به تفریح و سفر دارند، با چند روز سفر رفتن در سال راضی نخواهند شد. اگر سفر فقط برای تفریح و چند روز در سال باشد می توان به راحتی قبل از حركت كردن برنامه ریزی دقیقی داشت. با رزرو هتل از راه دور محل اقامت را مشخص كرد، با خرید بلیط وسیله سفر و دیگر برنامه های سفر را با دقت تنظیم كرد. ولی برای آن هایی كه به سفر های طولانی فكر می كنند این شرایط شدنی نخواهد بود. هزینه های بالا در سفر نخواهد گذاشت كه بیش از چند روز به سفر بمانند.
working on trip

كار كردن در سفر به شرایط هر شخص، توانایی های افراد، كشوری كه سفر می كند و تخصص ما بستگی دارد. در سفرهای داخلی كارهای بسیار زیادی را می توان انجام داد و همچنین در سفر های خارجی شرایط و موقعیت های كاملا متفاوتی برای كار كردن وجود دارد. در این مقاله شما را با تعداد محدودی از كارهایی كه می توان در سفر ها انجام داد آشنا می كنیم. نكته ای مهم برای كسب درآمد در سفر ها این است كه از كار كردن ترسی نداشته باشیم و در انتخاب آنها حساس نباشیم حتی اگر درآمد آن كار كم بود اعتراضی نكنیم. فراموش نكنیم كه قرار نیست سال ها در آن كار بمانیم. همین كه مخارج روزانه و غذا و جای خواب ما تامین شود باید خوشحال باشیم. شاید برای شما باور كردنی نباشد، وقتی در سفر به همه چیز به چشم درآمد نگاه كنیم موقعیت های بسیاری پیش روی ما قرار می گیرد. حتی در حین تفریح و گردش در شهری كه برای سفر رفته ایم. كمك كردن به تعویض لاستیك ماشین پنچر شده، جابجایی كیسه های خرید شخصی در كنار خیابان، پاك كردن بدنه و شیشه اتومبیل، همه و همه می توان برای ما محل درآمد باشد.
پنچرگیری
این را باید بدانیم كه منظور از كسب در آمد فقط انجام كار در قبال دریافت پول نیست. گاهی یك وعده غذای ساده یا یك لیوان چای گرم می تواند بهای كار كوچك ما باشد. همیشه به یاد داشته باشید با خنده و لبخند هر چیزی را قبول كنید و به هیچ عنوان با عصبانیت محل كار را ترك نكنید.
برخی از مشاغلی كه در سفر می توان با آن ها پول در آورد را در برای شما معرفی می كنیم. قبل از هر چیزی باید دید تخصص ما در چه ضمینه ای است. شغلی كه در زندگی معمول و شهر خود داریم چیست. البته اگر تخصصی هم نداشته باشیم می توان كارهایی را انتخاب كرد كه نیاز به تخصص زیادی ندارند.

عكاسی از هنر هایی است كه خیلی از مردم به آن علاقه دارند. كمی ذوق هنری و داشتن یك دوربین می تواند در سفر به ما كمك زیادی كند. گاهی می توان عكس های خود را كه در طول سفرهایمان در نقاط مختلف جهان گرفته ایم، برای فروش بگذاریم. یا حتی عكس های خاصی را برای شركت های مختلف گردشگری و یا حتی مجلات در طی سفر بگیریم و مبلغی برای آنها دریافت كنیم.
عکاس
سفرنامه نویسی یا مقاله نویسی نیز از كارهای جذاب و مرتبط با سفر است. ما می توانیم قبل از سفر با هماهنگی مجلات و سایت های گردشگری مختلف سفرنامه های خود را طی سفر یا بعد از سفر در اختیار آن ها قرار دهیم. در این ضمینه اگر كمی تخصصی تر وارد شویم حتی می توان سفرنامه های خود را به چاپ رساند.
سفرنامه نویسی
دیوارهای كاریابی یا همان برد های تبلیغاتی سطح شهر در اغلب نقاط جهان به چشم می خورند. می توان از بین آن ها شغل های پاره وقت و حتی یك روزه ای را كه با توانایی های ما منطبق است، انتخاب كرده و به راحتی درآمد كسب كنیم. كارهای ساختمانی و نظافتی، نگهداری از حیوانات خانگی برای چند ساعت، كمك در خرید و كارهایی از این قبیل.

تور لیدر شدن از شغل های پر درآمد حوزه گردشگری است. نیاز نیست كه حتما در شركت بزرگ گردشگری كاركنید یا سرمایه زیادی داشته باشید. همین كه عده ای مسافر در محلی تاریخی و توریستی جمع شده اند، می توان به میان آن ها رفت و با توضیحاتی كه درباره آن مكان برای آنها می دهیم آنها را با خود راهی كرده و به راحتی لیدر آنها شویم. در آخر هم از آنها بخواهید اگر توانسته اید به آنها كمك كنید مبلغی به شما هدیه دهند. لازمه این كار مطالعه درمورد تاریخ كشوری كه به آن سفر كرده ایم می باشد.

فروشندگی از شغل هایی است كه می توان در هر نقطه ای از جهان به آن پرداخت. اگر هنردوست هستید و صنایع دستی می توانید درست كنید در سفر با تهیه و فروش آنها به راحتی هزینه سفر خود را به دست آورید. یا صنایع دستی شهر خود را در دیگر نقاط بفروشید و درآمد كسب كنید.
فروشندگی
آموزش زبان مادری خود به افراد دیگر از دیگر مشاغل مورد توجه افراد در كشور ها می باشد. شاید افرادی باشند كه علاقه مند به زبان مادری شما و یا در صورت توانایی و تسلط به زبان دیگر مشتاق آموزش باشند. شما به راحتی می توانید با مبلغی كمتر چند روزی استاد و مدرس زبان شوید.

کار در سفر برای بک پکرها (بخش دوم)
ادامه مطلب

كار در اقامتگاه ها، مسافر خانه ها، هاستل ها از دیگر كارهایی است كه در اغلب كشور ها بسیار رواج دارد. درآمد كم یا استفاده از جای خواب مجانی می تواند بخشی از هزینه های شما را پوشش دهد.
کار در سفر
سایت های كار از پر طرفدارترین روش ها برای كسب درآمد در سفر هستند. شما می توانید با استفاده از این سایت ها به راحتی شغل پاره وقت و مرتبط با سفر خود را پیدا كنید. برای مثال در سایت “Fiverr” اشخاصی هستند كه دوست دارند شما كه در سفر هستید نامشان را در كنار نمادهای كشور های مختلف روی برگه ای بنویسید و از آن عكس بگیرید. به راحتی برای این كار می توانید از 5 تا 25 دلار در آمد كسب كنید.

هنر موسیقی به شما كمك می كند كه بتوانید از طریق آن خرج سفر خود را در بیاورید. اگر شما در نواختن موسیقی دستی دارید، بی گمان می توانید در گوشه گوشه جهان با نواختن آن عده ای را دور خودتان جمع كنید.
کار در سفر
كار در كشتی از قبیل كارهایی می باشد كه همیشه شما در سفر هستید و می توان اكثر شهرهای بندری جهان را ببینید. كار در روی كشتی سخت ولی مهیج و مورد علاقه سفر دوستان می باشد.

كارهای خدماتی كارهایی هستند كه در صورت نداشتن تخصص خاص، می توانید آنها را انجام دهید. كار در رستوران ها و كافه ها و مغازه ها حتی برای یك روز یا نظافت آن ها و گرفتن مبلغی از صاحب آن مجموعه می تواند كمكی برای ادامه سفر شما باشد.

waitering
نگهبان خانه دیگران شدن از كارهایی است كه در كشور های مختلف بسیار رواج دارد. شخصی كه برای مدتی كوتاه به سفر می رود از شما می خواهد كه از خانه آن مراقبت كنید و به گل ها و باغچه آن رسیدگی كنید. در قبال آن می توانید در خانه ای بزرگ و با امكانات كامل اقامت داشته باشید و حتی مبلغی هم به عنوان حقوق بگیرید.

زندگی یک نویسنده ی آزاد| نوشتن و سفر کردن
ادامه مطلب

برداشت محصول در كشور هایی كه پتانسیل كشاورزی بالایی دارند از كارهای پر درآمد برای شما خواهد بود. در فصل های برداشت محصول در كشورهایی كه باغ های فراوانی دارند، همیشه با مشكل نیروی ارزان كار مواجه هستند. در این مواقع شما می توانید چند روزی را مشغول كاری پر از زیبایی و هیجان شوید و در مقابل آن جای خواب و غذای مجانی و حتی حقوق دریافت كنید.
برداشت محصول
صحبت كردن با افراد در سفر و توضیح دادن نیت شما از سفر و شرایط شما برای آن ها و اینكه از آن ها بخواهید اگر می توانند برای شما كاری برای چند روز حتی پاره وقت پیدا كنند راهی برای پیدا كردن كار می باشد. اغلب بومیان راحت تر می توانند به شما كمك كنند.
البته اینكه چند كار خاص را به صورت تیتر برای آشنایی بیشتر در این مقاله آورده ایم ملاك این نخواهد بود كه شما از ذهن خلاق خود استفاده نكنید. همه ما می توانیم در شهرها و همچنین كشورهای دیگر شغل هایی را برای كسب درآمد پیدا كرده و از آن برای درآمد زایی در سفر استفاده كنیم. ملاك در این سبك زندگی علاقه و عشق به سفر است. كسی كه تصمیم به این نوع زندگی و سفر را بگیرد قطعا از سختی های پیش رو و مشكلات این نوع گردشگری آگاه است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر