لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> ۱۰ نکته که افراد باید درباره پرواز های فرست کلاس بداند
۱۰ نکته که افراد باید درباره پرواز های فرست کلاس بداند

۱۰ نکته که افراد باید درباره پرواز های فرست کلاس بداند

همه مسافران هواپیما که در مسیر خود به سوی صندلی های ساده شان و با فضای محدود و تنها با یک پتوی، از کنار صندلی های درجه یک و تجاری عبور حس حسادت شان گل می کند. البته این حسادت قابل درک است: شرایط در فرست کلاس غالبا عجیب تر از آن چیزی است که مسافران تصور می کنند.
این موضوع که صندلی های فرست کلاس، راحتی و تجمل گرایی را برای مسافران عرضه می کنند یک موضوع کاملا طبیعی و عادی است اما میزان خدماتی که آنها ممکن است ارائه دهند می تواند شما را غافلگیر کند. در ادامه به۱۰ نکته جالب که تنها افرادی که با فرست کلاس پرواز می کنند، می دانند آشنا شوید. ممکن است برای شما تعجب آور باشد! از جمله امکاناتی که در وبسایت ایران هتل وجود دارد رزرواسیون آنلاین هتل های ایران می باشد.

۱۰. امکانی مانند سوییت پرواز وجود دارد
در برخی خطوط هوایی، پرواز با فرست کلاس بهتر از آن چیزی است که مسافران پرواز های عادی ممکن است تصور کنند. برای مثال، سوییت اقامت “خطوط هوایی اتحاد” از بسیاری از اتاق ها بزرگ تر است. این سوئیت شامل یک اتاق خصوصی، یک اتاق خواب و حتی یک اتاق خصوصی با دوش حمام می باشد. در اتاق نشیمن نه تنها یک نیمکت چرمی وجود دارد بلکه یک میز ناهارخوری و یک تلویزیون ۳۲ اینچی نیز پیدا خواهید کرد. این اتاق خواب دارای دو تخت خواب است که توسط کتان ایتالیایی ساخته شده است و همچنین دارای یک تلویزیون ۲۷ اینچی می باشد. همه اینها در یک پرواز (یک طرفه ) می تواند به قیمت ۳۰۰۰۰ دلار برای شما هزینه داشته باشد.
۹. سرآشپزهای مشهوری که غذا های شما را تهیه می کنند
در حالی که برخی افراد بر سر اینکه غذاهای هواپیما مناسب نیستند، چه شما در فرست کلاس یا بلیط درجه سه داشته باشید، بحث می کنند اما مسافران خطوط ایر فرانس با این موضوع مخالف هستند. این شرکت هواپیمایی فرانسوی، غذایی تهیه شده توسط بهترین آشپزهای کشور را در پرواز های خود سرو می کند و به خدمات خودا لقب “هنر سرو غذا” داده است.
در بعضی از مسیرهای انتخابی، غذا های این شرکت هواپیمایی توسط یک سرآشپز معروف به نام دنیل بویلید از رستوران ستاره دار میشلین سرو می شود که این سرآشپز در آمریکا مشغول فعالیت است. جدا از غذا هایی که در سطح کلاس جهانی سرو می شود، همچنین در بسیاری از خطوط هوایی، سالن های استراحت مجهز به شامپاین وجود دارد.

10 فرودگاه جدید در سراسر جهان که همه انتظار افتتاح آن ها را می کشند
ادامه مطلب

۸. غذاهای سرو شده در همه فرست کلاس های مثل هم نیستند
بعضی از خطوط هوایی یک قدم جلوتر از دیگران هستند و به غذا به عنوان تنها خدمات لاکچری پرواز های فرست کلاس نگاه نمی کنند. در خطوط هوایی سنگاپور مسافرانی که در فرست کلاس پرواز می کنند، سرو غذا در ظروف چینی انجام می شود. این ظروف توسط شرکت مجسمه سازی چینی ویدگ وود برای این شرکت هواپیمایی طراحی شد. غذا های سرو شده در خطوط هوایی سنگاپور در مقایسه با دیگر خطوط هوایی ، حتی درجه سه، از کیفیت بالایی برخوردار است. در فرست کلاس غذاهای متنوع و خوشمزه و تازه توسط یک آشپز تهیه می شوند.
7- برخی از ایرلاین ها پیشخدمت های خودشان را استخدام می کنند
خدمه پرواز غالبا مفید هستند فرقی نمی کند که در چه کلاسی خدمات رسانی می کنند، اما شرکت هوایی اتحاد به بیشتر مسافران این امتیاز را داده است که در طول پرواز پیشخدمت خود را داشته باشند. بله، درست متوجه شدید. این خدمه ها که هفته ها با هتل مشهور ساووا دوره های تمرینی می گذرانند تا صلاحیت این شغل را داشته باشند، دستکش سفید می پوشند و به نیازهای مسافران در طول سفر رسیدگی می کنند. پیشخدمت ها با خدمه های پرواز کار می کند تا مطمئن شود که مسافران تحت مراقبت آنها چیزی در طول مسیر کم نداشته باشند.

۶ . مهمان های فرست کلاس ممکن بود امتیاز ویژه ای در فرودگاه بدست آورند
بیشتر اوقات، امتیازات مهمان های فرست کلاس از سرویس دهی خود پرواز فراتر می روند. زمانی که شرکت هوایی لوفت هانزا در پرواز های فرست کلاس تاخیر طولانی در فرودگاه داشته باشند، مسافران این امتیاز را دارند تا تجربه هیجان انگیز مسابقات پورشه در فرست کلاس را رزرو کنند.
با پرداخت ۹۹ یورو اضافی، مسافرانی که در فرست کلاس پرواز می کنند می توانند پورشه ۹۱۱ را به مدت سه ساعت اجاره کنند. این هزینه شامل گاز و بیمه نیز می باشد، بنابراین مسافران می توانند شهر را جستجو کنند و در زمان پرواز به فرودگاه بازگردند.

قلعه های پرنده؛ پرواز با هواپیماهای لوکس چگونه است؟
ادامه مطلب

۵. برخورداری از ترمینال خصوصی
این همه آن چیزی نیست که مسافران پرواز های فرست کلاس در هنگام انتخاب پرواز های هواپیمایی لوفتانزا دریافت می کنند. برای بیش از یک دهه، این شرکت هواپیمایی، پایانه فرست کلاس خود را راه اندازی کرده است که منحصر برای مسافران درجه اول می باشد. مسافران فرست کلاس می توانند از هرج و مرج پایانه های شلوغ فرانکفورت/ پایانه های اصلی اجتناب کنند و به جای آن از ساختمان خصوصی خودشان برای سوار شدن به هواپیما استفاده کنند.
همه خطوط هوایی برای مسافران فرست کلاس خود یک ترمینال مجزا ارائه نمی کنند، اما اکثر آنها به سالن خصوصی دسترسی دارند که در آنجا می توانند صبر کنند تا از جمعیت های شلوغ دور شوند. این سالن ها معمولا به وعده های غذایی رایگان و امکانات دیگر نیز دسترسی دارند.
۴.برخی از صندلی های فرست کلاس با پیام رسان ساخته شدند
اگر تا به حال با قسمت درجه سه هواپیما سفر کرده اید، می دانید که یک پرواز طولانی چقدر می تواند خسته کننده باشد. در اکثر مواقع، فضای کافی وجود ندارد و خوابیدن در پرواز های شبانه با درد در قسمت هایی از کمرتان همراه خواهد بود. اما در شرکت تجاری ایرلاین ترکیه، صندلی های تخت صافی وجود دارد و که دارای برنامه پیام رسان می باشد. این کار به مسافران این اجازه می دهد را تا از پیچ و تاب خوردن خودداری کنند. پرواز های طولانی شبانه با این صندلی ها باعث آسایش شما می شود اما اگر یکبار آن را تجربه کنید احتمالا دیگر از سفر با هواپیما های درجه سه خرسند نخواهید شد.

۳. بعضی اوقات در فرست کلاس افراد با هم ارتباط بر قرار می کنند
چون پرواز های فرست کلاس مایل هستند تنها نوع خاصی از مسافران را به خود جذب کند، بسیاری از مسافران سعی می کنند زمان پرواز خود را برقرار کردن ارتباط و صحبت کردن با افراد هم عقیده خود سپری کنند. تعداد زیادی از مسافران فرست کلاس در یک یا دو چیز وجه مشترک دارند و که معمولا در حول کسب وکار و تجارت می چرخند.
طبق گفته وردنیشن، ویرجین آتلانتیک گزارش کرد که یک نفر از پنج مسافر فرست کلاسش با فرد دیگری که در یک پرواز فرست کلاس با وی آشنا شده بود یک همکاری تجاری انجام داد. حتی بعضی از پروازهایی نیز وجود دارند که به طور خاص برنامه ریزی شده اند تا به عنوان فرصت هایی برای بر قراری ارتباط با مسافران علاقه مند به انجام بیزینس قلمداد شوند.

رعایت رفتار مناسب در هواپیما
ادامه مطلب

۲. شرکت در جلسات در حین پرواز
کارکرد اصلی هر پروازی، انقل مکان از جایی به جای دیگر است، اما همه مسافران فرست کلاس وقتی برای هدر دادن و نشستن بر روی صندلی و تخت های راحت تا رسیدن به مقصد را ندارند. برخی از مسافران وقت خود را در برای برقراری ارتباط با دیگران اختصاص می دهند و برخی دیگر کار های عقب افتاده خود را در طول پرواز انجام می دهند. خطوط هوایی قطر سوییت های بیزینسیی را ارائه می دهد که متشکل از چهار صندلی است که می توان از آنها برای برگزاری جلسات تجاری استفاده کرد. این صندلی ها همچنین می توانند با هم ترکیب شوند و به یک اتاق کنفرانس با پانل های رسانه ای به منظور ارایه اسلایدهای پاورپوینت تبدیل شوند.
۱.برخی از خطوط هوایی مسافران فرست کلاس خود را با راننده شخصی به فرودگاه می برند
برای بسیاری از مسافران فرست کلاس، تجمل گرایی حتی قبل از رسیدن به فرودگاه شروع می کنند. برای افرادی که با ترکیش ایرلاین پرواز در قسمت بیزنس کلاس پرواز می کنند، یک اتومبیل لوکس و راننده اختصاص داده شده تا آنها را به فرودگاه یا مقصد شان بعد از فرود هواپیما برساند. تمام مسافران باید از قبل جزییات پرواز خود را ارائه دهند و خطوط هوایی بقیه کار ها را انجام خواهد داد. خطوط هوایی امارات و همچنین قطر یک قرارداد مشابه با مسافران فرست کلاس خود ارائه می دهد، اما مسافران باید هزینه آن را بعدا پرداخت کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر