لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> سالن اپرای دبی Dubai Opera Hall
سالن اپرای دبی Dubai Opera Hall

سالن اپرای دبی Dubai Opera Hall

دبی یکی از شهرهای کشور امارات متحده ی عربی است، این شهر که بزرگ ترین شهر کشور امارات است، توسط شیخ مکتوم بن آل مکتوم در سال 1833 بنیان نهاده شد و به علت داشتن موقعیت جغرافیایی خوب در منطقه پله های پیشرفت و ترقی را به سرعت پیمود و توانست در طی چند سال تبدیل به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری جهان شود، به طوری که در سال های اخیر با برترین مقاصد گردشگری اروپایی نیز به رقابت پرداخته و عنوان پایتخت خرید خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

دبی شهر آسمان خراش ها و برج های اعجاب انگیز است، شهری که با مراکز خرید بی نظیر و تفریحات هیجان انگیزش در خاورمیانه می درخشد و گردشگران را مجذوب خود می کند. این شهر که در زمینه های دیگر سال ها خوش درخشیده بود با افتتاح سالن اپرا هوس دبی در زمینه ی هنری هم خود را مطرح کرد و لقب معتبرترین نقطه ی دنیا را نیز از آن خود کرد. با ما همراه باشید تا با خانه اپرای دبی بیشتر آشنا شویم. ایران هتل با رزرو هتل های تهران در این سفر همراه شماست.
Dubai Opera Hall
اپرای دبی با معماری وشکل ظاهری جذاب و خیره کننده خود در مرکز شهر دبی واقع شده است. این سالن گنجایش 2000 نفر را دارد و برای میزبانی اجراها و رویدادهای گوناگونی مانند تئاتر، باله، کنسرت، کنفرانس و نمایشگاه ساخته و توسعه داده شده است. طرح های این سالن اپرا توسط شیخ محمد بن رشید آل مکتوم در ماه مارس 2012 اعلام شد و در سال 2016 تکمیل شد. اپرای دبی در 31 اوت 2016 با اجرای خوزه پلاسیدو دومینگو José Plácido Domingo (خواننده ی اسپانیایی اپرا)افتتاح شد. از آن جا که شهر دبی دارای سازه ها و رکوردهای مخصوص به خود است، این سالن اپرا نیز با معماری و شاخص های شهر دبی هماهنگ بوده و توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. سالن اپرا دبی در سال 2015 جایزه ی بهترین پروژه ی خاورمیانه(GCC) را به دست آورد و در سال 2016 نیز جایزه ی بهترین طراحی سال) Identity Desgin Awards (را از آن خود کرد.
Dubai Opera Hall
از نظر ظاهری ساختمان اپرای دبی شبیه به یک کشتی است این کشتی که که با شیشه های مختلف تزیین شده است، جلوه ی بسیار زیبایی دارد و نمای خیره کننده ی آن نه تنها به تاریخ دبی اشاره می کند، بلکه ادای احترامی به تاریخچه ی آن نیز هست. زمانی که مردم این شهر به صید ماهی و ماهی گیری و غواصی می پرداختند و روزگار خود را از طریق تجارت های آبی می گذراندند.
Dubai Opera Hall
معماری اپرای دبی
زیربنای اپرای دبی 5798 متر مربع می باشد و 330 میلیون دلار صرف ساختن آن شده است. قسمت های مختلف سالن اپرای دبی عبارتند از : سالن اصلی مسطح با مساحت 2000 متر، سالن پرو سینیوم آرچ، سالن کنسرت های آگوستیک، اتاق تمرین هنرمندان، یک رستوران در فضای باز در پشت مجموعه و روبروی برج خلیفه و یک سالن کنفرانس با ظرفیت 1000 صندلی. بدون تردید ساختمان اپرای دبی را می توان در زمره ی یکی از شاهکارهای معماری و طراحی به شمار آورد.
سالن اپرای دبی
مدیر این طراحی و معماری جینوس روستوک (Janus Rostock) نام دارد، او در این زمینه سابقه ی درخشانی دارد و یکی از بهترین طراحان شهری خاورمیانه است. او در کار خودبسیار زبردست است و در انجام کارهای گروهی و تیمی توانمند است. جینوس روستوک با خلاقیت، دقت نظر و توانمندی های خاص خود توانست پروژه ی سالن اپرای دبی را با موفقیت به پایان برساند. ساختار دکل مانند اپرای دبی شاهکاری است که می تواند ابهت و درخشش دبی را به جهانیان نشان دهد.
سالن اپرای دبی
این سازه ی مدرن طوری طراحی شده که توانایی تبدیل به سه حالت مختلف برای استفاده های گوناگون را دارا می باشد. اپرای دبی می تواند از سالن نمایش تئاتر به سالن کنسرت تبدیل شده و از سالن کنسرت به سالنی مسطح برای برگذاری ضیافت و همایش ها مبدل گردد. انعطاف پذیری یک پارچه ی این ساختمان باعث شده تا اپرای دبی ، برای طیف گسترده ای از امور، همچون برگزاری تئاتر، اپرا، رقص باله، نمایش ارکستر، کنسرت ها، فشن شو، اجراهای زنده ی سرگرم کننده، کنفرانس ها، گالری و نمایشگاه های هنری مورد استفاده قرار بگیرد.
سالن اپرای دبی
در حالت تئاتر شکل ساختمان به گونه ای تغییر می کند که برای کارهای نمایشی، موزیکال، باله، سخنرانی و کنفرانس هایی با مقیاس بزرگ مناسب می شود. در این حالت با توجه به نحوه چیدمان صندلی ها، توانایی پذیرش 2000 بیننده را دارد. با تغییر حالت ساختمان به سالن کنسرت، می توان از برج های کنسرت و انعکاس دهنده ها بر روی صحنه استفاده کرد، این سیستم های صوتی مدرن با سیستم اکوستیک فوق العاده و بی نقص، بهترین کیفیت صدا را در اختیار ارکستر قرار داده و تجربه ای بی نظیر را برای تماشاگران و شنوندگان فراهم می کنند.
سالن اپرای دبی
همچنین معماری منحصر به فرد این ساختمان این امکان را می دهد تا با تغییر حالت اپرای دبی به سالن مسطح یا همان flat floor، میزبان رخداد های دیگری همچون عروسی ها، رویداد های تجاری، گالری های هنری، نمایشگاه ها ومهمانی های مختلف باشد. علاوه بر تمام امکاناتی که ذکر شد، اپرا دبی دارای چندین سالن و فضا در پشت بام خود نیز می باشد. رستوران، باغ آسمان و فضاهای دیگر به گردشگران این امکان را می دهند تا از چشم انداز بی نظیر برج خلیفه و فواره ی مشهور آن لذت ببرند. اپرای دبی با قابلیت های چند منظوره و منعطف مقصدی بین اللملی برای نمایش های سرگرم کننده و جذاب است. این سالن اپرا که در قلب شهر دبی واقع شده است با خلاقانه ترین و جذاب ترین شیوه های ممکن به میزبانی از گردشگران و میهمانان خود می پردازد و نقش خود را به عنوان مرکزی برای اشاعه ی فرهنگ و هنر در شهر دبی به خوبی ایفا می کند.

مرکز خرید الغریر دبی، لذت یک خرید به یاد ماندنی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر