لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> پارک پروانه کوالالامپور
پارک پروانه کوالالامپور

پارک پروانه کوالالامپور

سفر اقدامی کاملا لذت بخش است که می تواند زندگی انسان را از یکنواختی خارج کند و با ربودن گرد کسالت از چهره او انرژی از دست رفته اش را بازگرداند و او را برای ادامه زندگی با یک روحیه شاداب آماده سازد. شناخت جاذبه های دیدنی نقاط مختلف دنیا می تواند کمک شایانی به انتخاب مقصد سفر داشته باشد. لذا ما برآنیم تا شما را با طیف وسیعی از جاذبه های دنیا اشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم تا با آگاهی و شناخت کافی مقصد سفر خود را برگزینید و از وقت باارزشتان در سفر بهترین استفاده را ببرید. امروز هم قصد داریم به سراغ پارک پروانه مالزی برویم. از طرفی پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد ایرانگردی دارید برای انتخاب محل اقامت خود به سایت ایران هتل آنلاین وارد شوید و با شرایط مطلوبی که این وبسایت کاربرپسند پیش رویتان قرار می دهد رزروی رضایت بخش را تجربه کنید.

معرفی کلی
پارک پروانه ها مکانی بسیار زیبا و بی نظیر واقع در شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است. این پارک به عنوان یکی از بهترین جاذبه های کوالالامپور شناخته می شود و واقعا جذاب و دیدنی است. با ورود به این پارک احساس خوبی به شما دست می دهد و دنیایی از رنگ در قالب حشرات کوچک و زیبایی که در حال پروازند پیش رویتان قرار می گیرد و تصور پا نهادن در بهشت را در ذهنتان ایجاد می کند.
پارک پروانه کوالالامپور
این پارک یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر کوالالامپور و حتی کشور مالزی است. بازدید از چنین مکانی که تعداد بسیار زیادی از زیباترین حشرات دنیا در آن زندگی می کنند جالب و به یادماندنی است. در این مکان نزدیک شدن پروانه ها به انسان امری کاملا طبیعی است. پارک پروانه ها علاوه بر اینکه مورد توجه بزرگسالان است برای کودکان نیز بسیار سرگرم کننده و جذاب است. از طرفی در این پارک می توان عکس های فوق العاده زیبایی گرفت. از طرف دیگر موقعیت قرارگیری این پارک بر محبوبیت آن می افزاید. در واقع پارک پروانه ها در فاصله نزدیکی از برج های دوقلوی پتروناس، در نزدیکی دریاچه گاردنز (Lake Garden) که تنها ده دقیقه تا مرکز شهر راه است، در جوار جاذبه های دیدنی دیگری مانند باغ گیاه شناسی، باغ پرندگان، موزه هنرهای اسلامی و مسجد ملی کوالالامپور واقع شده است.
پارک پروانه کوالالامپور
پارک پروانه کوالالامپور (Kuala Lumpur Butterfly Park)، باغی بزرگ با مساحتی در حدود 7500 متر مربع است و بزرگ ترین پارک پروانه دنیا به شمار می رود. در این پارک می توانید انواع و اقسام پروانه ها را در اندازه های متفاوت با رنگ های مختلف از فاصله ای بسیار نزدیک ببینید. تعداد پروانه هایی که در این پارک زندگی می کنند چیزی بالغ بر 5 هزار مورد هستند. فضایی را تصور کنید که این همه پروانه در آن گرد هم آمده باشند و با رنگ و رویی زیبا و متنوع در مقابل چشمانتان عبور کنند. قطعا چنین مکانی شما را به یاد بهشت می اندازد. نکته جالبی که در مورد این پروانه ها وجود دارد اینکه به هیچ وجه از وجود انسان گریزان نیستند بلکه تا حد زیادی به او نزدیک می شوند و حتی ممکن است بر دستش بنشینند. در چنین شرایطی دوربین خود را بردارید و تصویر یکی از زیباترین مخلوقات خداوند را ثبت کنید تا بعدها از دیدن آن لذت ببرید.
پارک پروانه کوالالامپور
با اینکه دلیل اصلی شهرت پارک پروانه های کوالالامپور وجود پروانه هایی است که آزادانه در فضا پرواز می کنند و صحنه های جالب و رنگارنگی را به وجود می آورند اما جذابیت این جاذبه به وجود این پروانه ها ختم نمی شود بلکه در اینجا موزه حشرات، حوض ماهی ها و یک فروشگاه بزرگ نیز وجود دارد که می توانید برای خرید انواع سوغاتی با محوریت پروانه به آن مراجعه کنید. از طرفی فضای سرسبز و درخت کاری شده پارک محلی کاملا زیبا و خواستنی برای قدم زدن و لذت بردن است. برای رسیدن به پارک پروانه ها نیز می توانید تاکسی بگیرید یا اگر در منطقه دریاچه گاردنز قرار دارید، می توانید پیاده به راه بیفتید و در مسیر از دیگر جاذبه های کوالالامپور مانند پارک هیبیسکوس (Hibiscus Park)، باغ ارکید (Orchid Garden)، پارک پرندگان کوالالامپور (KL Bird Park)، مسجد ملی (National Mosque) و موزه هنرهای اسلامی آن دیدن کنید.
پارک پروانه کوالالامپور
هزینه ی ورود به پارک پروانه ها برای بزرگسالان به ازای هر نفر 22 رینگیت مالزی (تقریبا معادل 70 هزار تومان) و برای کودکان 11 رینگیت مالزی است. لازم به ذکر است برای ورود دوربین فیلمبرداری بایستی 5 رینگیت مالزی پرداخت کنید. ساعت دسترسی به پارک هر روز از 9 صبح تا 6 عصر و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید یک تا دو ساعت است. آدرس دقیق این پارک قاره اسیا، کشور مالزی، شهر کوالالامپور، بزرگراه جالان جندراساری، کنار باغ گیاه شناسی پردانا است. بهترین فصل سفر به این سرزمین زیبا شش ماه از سال شامل اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، آذر، دی و بهمن است.
پارک پروانه کوالالامپور
تفریح در پارک پروانه کوالالامپور
فضای پارک پروانه کوالالامپور با وجود پروانه های زیبایی که دارد خود به اندازه کافی جذاب و جالب و دیدنی است اما علاوه بر این، بخش های دیدنی دیگری نیز در این پارک تعبیه شده که گردشگران می توانند در کنار دیدن از پروانه ها از آنها هم دیدن کنند و لحظات بهتری را برای خود به ارمغان بیاورند. در ادامه به هر یک از این بخش ها اشاره می شود.
1. پروانه ها
شاید در هیچ جای دیگر دنیا نتوانید مجموعه ای مشابه پارک پروانه های کوالالامپور را ببینید. پارکی که در آن بیش از 120 گونه مختلف از پروانه ها گرد هم آمده باشند و جالب اینکه با دیدن شما پا به فرار نگذارند و با خوشرویی به استقبالتان بیایند. بیشتر این پروانه ها متعلق به مناطق استوایی و خود کشور مالزی هستند و محل اصلی زندگی آنها جنگل های بارانی و گرمسیری است. جالب است بدانید در طراحی فضای سبز این پارک به این نکته توجه شده به طوری که تلاش کرده اند درختان و گیاهانی را در آن بکارند که بتواند یادآور محل اصلی زندگی پروانه ها باشد.
پارک پروانه کوالالامپور
پس آنچه از فضای سبز در پارک پروانه ها می بینید انبوهی از درختان بلندقامت، انواع درختان سرخس و تنوع بالایی از گیاهان متعلق به مناطق گرمسیری است و خانه های پروانه ها که با نام کلونی از آن یاد می شود در لابه لای آن ها قرار گرفته است. در واقع در این پارک حدود 15000 گل و گیاه وجود دارد که برای نگهداری از آن هزینه بالایی صرف می شود. حتما تاکنون این سوال در ذهنتان شکل گرفته که آیا فضای پارک پروانه ها روباز است یا خیر! لازم به ذکر است که این فضا کاملا روباز نیست و سقف توری بلندی دارد؛ اما ارتفاع این سقف به قدری زیاد است که پروانه اصلا احساس نمی کند در قفس گیر افتاده و با توجه به پوشش گیاهی مناسبی که در این فضا در نظر گرفته شده است شبیه سازی به طور بسیار مطلوبی صورت گرفته و پروانه ها کاملا ازاد و رها به زندگی در آن مشغولند.
پارک پروانه کوالالامپور
2. عکاسی
عکاسی پای ثابت هر گردش و تفریحی است اما مکان هایی هستند که فرصت هایی را برای عکاسی پیش روی گردشگران قرار می دهند که نظیر آنها در دیگر مکان ها یافت نمی شود. پارک پروانه جزء این دسته از مکان هاست. در این پارک علاقه مندان به عکاسی می توانند تصاویری از پروانه ها را به ثبت برسانند که شاید فرصت ثبت آنها تنها در یک چنین مکانی مهیا باشد.
پارک پروانه کوالالامپور
پس در بازدید از این پارک زیبا دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید تا صحنه های نابی را که پیش رویتان قرار می گیرد از دست ندهید. از آنجا که پروانه های این پارک علاقه ای به فرار از دست شما ندارند و برعکس در کمال صمیمیت به سویتان می ایند به راحتی می توانید با هر دوربینی که در دست دارید بهترین تصاویر را از آنها بگیرید و برای دوستانتان بفرستید یا به عنوان یادگاری از این بهشت زیبا نزد خود نگه دارید.
پارک پروانه کوالالامپور
در قسمت هایی از پارک پروانه ها ظرف هایی پر از میوه ها و گل ها وجود دارد که محلولی از آب و عسل روی آن ها پاشیده شده است. پروانه ها عاشق نشستن بر این ظرف ها و خوردن شهد روی آنها هستند، بنابراین در این قسمت ها می توانید تعداد زیادی از پروانه ها را یک جا ببینید و به راحتی تصاویر زیبایی از آنها بگیرید.
پارک پروانه کوالالامپور
در عکاسی از پروانه ها لازم است به چند نکته توجه کنید. اول اینکه اگر دوربین شما لنز ماکرو دارد حتما آن را با خود به همراه ببرید. دوم اینکه از پر بودن باتری و خالی بودن حافظه در دوربین خود اطمینان حاصل کنید تا برای عکس گرفتن دچار مشکل نشوید. سوم اینکه بدانید بهترین زاویه تابش نور برای عکاسی از پروانه ها، زاویه تابش مستقیم است. چهارم اینکه به دنبال پروانه ها راه نیفتید بلکه در مکان مناسبی مانند ظرف های پر از میوه و گل ها بنشینید، پروانه ها خود به سراغتان می ایند و در قاب دوربین شما می نشینند. در عکاسی از موجوداتی مانند پروانه ها که یکجا بند نمی شوند ISO دوربین خود را روی 400 تنظیم کنید و سرعت شاتر را بالا ببرید تا تصاویر مورد نظر خود را با بهترین کیفیت بگیرید.
پارک پروانه کوالالامپور
3. موزه حشرات (Insect museum)
یکی از بخش های تعبیه شده در پارک پروانه ها موزه حشرات است که مجموعه ای بسیار بزرگ و قابل توجه از حشرات است. این موزه اطلاعات مفیدی درباره ی زندگی حشرات در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد و آنها را با این موجودات شش پا اشنا می کند. این مجموعه می تواند برای کودکان و شناساندن حشرات به آنها بسیار مفید باشد.
پارک پروانه کوالالامپور
در این مجموعه قبل از هر حشره ای به پروانه ها پرداخته شده است اما علاوه بر اینها می توان اطلاعات خوبی در مورد چوبک سانان، آخوندک ها، جیرجیرک ها و … به دست آورد و با انواع مختلف آنها آشنا شد. بیشتر حشراتی که در این مجموعه حضور دارند نمونه های خشک شده و تاکسیدرمی شده هستند اما در بخش هایی از موزه می توانید حشرات زنده ای را نیز ببینید. به طور مثال در بخش ورودی موزه، یک محفظه شیشه ای قرار دارد که تعدادی کرم ابریشم درون آن جای گرفته است. تماشای از پیله درآمدن یک پروانه در این محفظه واقعا لذت بخش و هیجان انگیز است.
پارک پروانه کوالالامپور
دیگر بخش های پارک پروانه ها
پارک پروانه های کوالالامپور بخش های دیدنی دیگری نیز دارد. از جمله این بخش ها می توان به حوض ماهی ها که به سبک ژاپنی ساخته شده است اشاره کرد. در این حوض می توانید ماهی های کپور گلگون و لاکپشت های آب شیرین را ببینید و از دیدن آنها لذت ببرید. از طرفی لازم به ذکر است در پارک پروانه ها علاوه بر پروانه ها حیوانات و حشرات دیگری نیز زندگی می کنند که با گشت و گذار در پارک احتمالا می توانید شاهد حضور آنها نیز باشید. از دیگر بخش هایی که در این پارک وجود دارد می توان به نیمکت ها و آلاچیق هایی که برای استراحت بازدید کنندگان فراهم شده است اشاره کرد.
پارک پروانه کوالالامپور
نظر بازدیدکنندگان در مورد پارک پروانه ها
افرادی که از این پارک دیدن کرده و در آن به گشت و گذار پرداخته اند نظرات متفاوتی در مورد آن دارند. برخی از گردشگران گلایه دارند که چرا با اینکه در این پارک 120 نوع پروانه حضور دارد آنها می توانند در بهترین شرایط تنها 20 نوع پروانه را مشاهده کنند. اما در پاسخ به این عزیزان باید گفت که حتی اگر چنین باشد مشاهده همان 20 نوع پروانه با توجه به اینکه هر نوع دارای طیف متنوعی از رنگ هاست می تواند حس زیبایی دوستی بازدیدکنندگان را ارضا کند. از طرفی برخی از بازدیدکنندگان از جو پارک ابراز رضایت می کنند و نسبت به آن علاقه نشان می دهند. این جو شامل گیاهان و درختان مربوط به جنگل های بارانی، مسیرهای پر پیچ و خمی که از کنار گیاهان آبی می گذرد، برکه های زیبا و پل های کوچکی که در بالای این برکه ها ساخته شده، آبشارها و تالاب ها از جمله تالاب خرچنگ می باشد که به شکلی هر چه زیباتر پارک را می آراید و دیدن از آن را دلچسب تر می کند.

گنتینگ هایلند مالزی
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر