لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 عكس شبانه شگفت انگیز از شهر توكیو كه گویی تصاویری از آینده هستند
10 عكس شبانه شگفت انگیز از شهر توكیو كه گویی تصاویری از آینده هستند

10 عكس شبانه شگفت انگیز از شهر توكیو كه گویی تصاویری از آینده هستند

پایتخت كشور ژاپن در زمینه های مختلف، همیشه پیشرو و پیشگام به نظر می رسد. در حقیقت، بسیاری از تولیدكنندگان فیلم های آینده محور و برنامه های تلویزیونی، به توكیو به عنوان وسیله ای برای الهام گرفتن در زمینه چگونگی طراحی یك شهر می نگرند تا بتوانند حدالامكان تولیداتی مدرن و پیشرو داشته باشند.
وقتی هوا تاریك می شود، اغلب ساختمان های شهر به شكل خلاقانه ای در نقاط مختلف به رنگ های گوناگون روشن و نورانی می شوند و باعث می شوند كه توكیو بسیار بیشتر از طول روز پیشرفته به نظر برسد. عكس هایی از شهر كه در طول شب تهیه می شوند، سحرآمیز و شگفت انگیز بوده و می توانند نفس شما را در سینه حبس نمایند. در این مطلب با نمونه هایی از پیشرفت های مدرن این شهر كه نشان دهنده آینده محوری آن هستند، آشنا خواهید شد.

با مراجعه به وب سایت های رزرو آنلاین هتل مانند ایران هتل آنلاین، می توانید تصاویر بسیار زیبایی از نقاط مختلف و جذاب ایران را مشاهده كنید.

10. موزه اِدو – توكیو
برخی از بهترین تصاویر از شهر توكیو در طول شب توسط عكاس معروف تام بلاچفورد تهیه و به صورت سری تصاویری با عنوان “نیهون نواغ”(ژاپن سیاه) برای افراد علاقه مند به نمایش گذاشته شده اند. وی معماری و حس زیبایی شناسی بكار رفته در ساختمان های شهر، همانند موزه اِدو – توكیو را مورد تمجید قرار داده است.

این موزه، كه تاریخ نگار و بازگو كننده دوران عصر اِدو در توكیو است (در فاصله سال های 1603 تا 1838)، نامتقارن بوده و از كنار ساختمان برآمدگی وجود دارد كه گویی بخشی اضافی و كامل نشده از ساختمان است. بلانچارد عنوان نموده كه ساختمان مزبور او را به یاد نوعی ربات به نام “سگ رباتیك” می اندازد. آینده محور بودن این نما حتی در مقایسه با استانداردهای امروزی مشخص است، اما آنچه مشخص می باشد این است كه احداث آن در سال 1993 به پایان رسیده است!
مجتمع بیگ سایت توكیو

9. مجتمع بیگ سایت توكیو
این عكس هم توسط تام لانچارد تهیه شده و اشاره كرده كه این ساختمان به ساختمان دفتر مركزی شركت تایرل در مجموعه نمایشی بلِید رانر شباهت دارد. یك مرتبه دیگر باید به این موضوع اشاره نمود كه اگرچه این ساختمان مدرن به نظر می رسد،‌ اما سال ساخت آن به 1996 باز می گردد.

این ساختمان كه از آن با عنوان مركز نمایشگاه های بین المللی توكیو نیز یاد می شود، بزرگترین نمایشگاه و مركز همایش ها در تمام ژاپن است. هیچ بنای مسلط و مشرف به این ساختمان وجود ندارد – با عبور از كنار این ساختمان، به طور قطع اهرام عظیم الجثه قد برافراشته توجه شما را به خود جلب خواهند كرد. در صورتی كه روزی وارد منطقه آریاك مینامی در شهر رو به آبشار توكیو شدید، حتماً از این بنا بازدید نمایید.
برج ناكاگین

8. برج ناكاگین
این قلعه نیز تقریباً یكی از ماورائی ترین بناهای این شهر به شمار می رود، مگه نه؟ اما نه، قصد بر این بوده كه یك ساختمان معمولی آپارتمانی باشد – این تمام آن چیزی بوده كه در سال 1972 وجود داشته است. اما در حال حاضر در مورد چیزی بسیار پیشرو و پیشگام صحبت می كنیم! این ساختمان طراحی شده توسط كیشو كوروكاوا، با این ایده كه امكان اضافه نمودن و یا در صورت نیاز حذف نمودن اتاق هایی وجود داشته باشد، احداث شد.

قرار بوده كه این ساختمان به نوعی نمودی از ساختمان های آینده را داشته باشد، و در حالی كه حقیقتاً نوآورانه و خلاقانه طراحی شده است، اما به نظر نمی رسد كه نمونه مشابهی تا به امروز ساخته شده باشد! در حالی كه هنوز هم اجاره یك آپارتمان در این ساختمان امكانپذیر است، اما عنوان شده كه در حال حاضر در شرایط و وضعیت آرمانی خود قرار ندارد.
مركز سخن پراكنی و مطبوعات شیزوآكا

7. مركز سخن پراكنی و مطبوعات شیزوآكا
این ساختمان توسط كنزو تانگو طراحی گشته است،‌ كسی كه به نوعی به عنوان پدر جریان معماری “متابولیستیك” (دگرگونی) شناخته می شود. ساختمان مركزی سخن پراكنی و مطبوعات شیزوآكا در سال 1967 و شبیه به برج ناكاگین ساخته شد، به طوری كه به نظر می رسد كه برخی از اتاق ها به دور بخش هسته ای و مركزی پیچیده شده اند.
همچنین این ساختمان با این ایده در ذهن ساخته شده كه بتوان اتاق هایی را اضافه و یا حذف نمود، اما هنوز هم تعداد اتاق ها نسبت به تعداد اولیه تغییری نكرده است. این ساختمان باریك و بلند، به خصوص در هوای تاریك، هیچ چیز از یك بنای انقلابی كم ندارد.
6. اسكای تری توكیو
 اسكای تری توكیو
این بنا از نظر فنی یك برج مخابراتی و نظارتی است، اما بیش از هر چیز، یك جاذبه گردشگری به شمار می رود. با تكمیل شدن احداث آن در سال 2012، این بنا در طول شب ها توسط لامپ های LED نورانی می شود. عموماً رنگ های این لامپ ها به رنگ آبی و بنفش تغییر می كنند، اما در رویدادهای خاص مانند تصویر بالا، تنوعی را در نورها مشاهده خواهید كرد.
در طول روز، رنگ آبی مخلوط با سفید رنگ آمیزی شده روی آن باقی می ماند. ما اطمینان داریم كه بنای اسكای تری در طول شب با تمام نور آن كمی تماشایی تر به نظر می رسد! یكی از امیدهای اولیه در زمان طراحی این بود كه بتواند “قدرت و زندگی دوباره” را در شهر احیا نماید و به نظر می رسد كه دست اندركاران امر به این هدف رسیده اند!
5. فروشگاه لوازم الكترونیكی یودوباشی آكیبا
فروشگاه لوازم الكترونیكی یودوباشی آكیبا
نیازی به گفتن نیست كه در فروشگاه یودوباشی آكیبا چه لوازمی به فروش می رسند. تبلیغات تمام محصولات آنها بر روی دیوار ساختمان قرار گرفته است! اگر هر 9 طبقه حاوی لوازم و فناوری ها به اندازه كافی آینده محور به نظر نمی رسند، آگهی های تبلیغاتی بسیار بزرگ كه شب را با نورهای رنگی خود روشن می نمایند، می توانند توصیف كننده دوران مدرنیته باشند.
با این حال فقط فناوری و محصولات فناورانه نیستند كه در داخل آن قرار دارند. رستوران ها، فروشگاه ضبط، یك كتابفروشی، فروشگاه های لباس، اسپا، زمین تمرین گلف و یك مركز تمرین مهارت های ضربه زنی به توپ بیس بال نیز در داخل ساختمان وجود دارند. این فروشگاه به مكانی لذتبخش برای خوشگذرانی های شبانه تبدیل شده است!
4. قبرستان روریدن
قبرستان روریدن
بله، در شهر توكیو حتی قبرستان ها نیز می توانند ارتقا پیدا كنند. این آرامگاه كه عملیات آن توسط معبد بودایی كووكوكووجی انجام گرفته است، دارای 2046 محراب است كه خاكستر مردگان را در خود جای داده اند. به بستگان نزدیك كارت هایی اختصاص یافته كه بتوان به خاكستر آنها دسترسی داشت و یك تندیس بودای شیشه ای مرتبط در پاسخ به افراد مراجعه كننده نورانی می شود كه نشانی از محل بقایای متوفی است. خاكسترها پیش از دفن شدن، به مدت 33 سال نگهداری شده اند.
آیا مورد مشابه و آینده محورتری نسبت به این روشن شدن محراب های مجهز به تندیس های بودایی با لامپ های LED، برای مشخص كردن مكان متوفی را می توان پیدا كرد؟ این نورها حقیقتاً بسیار زیبا هستند، و در نتیجه این موضوع كه چرا برخی این آرامگاه ویژه را به عنوان نشانه ای از احترام به درگذشتگان خود انتخاب می نمایند، قابل درك است.
3. مجسمه یونیكورن گاندم
مجسمه یونیكورن گاندم
خب، آن ربات عظیم الجثه كه قد آن از یك ساختمان بلندتر است، در آنجا جلب توجه می كند؟ مردم توكیو تا به امروز عادت به وجود این مجسمه داشته اند. مجسمه یونیكورن گاندم حدود 5/64 فوت بلندی دارد و نشان دهنده شمایل كاراكتری است كه از سال 1979 در كشور ژاپن دارای شهرت بوده است.
این مرد روبه روی میدان عمومی دایورسیتی توكیو نصب شده و در طول روز نمایش های مكرری را اجرا می نماید، به طوری كه از شكل “یونیكورن” خود به حالت “نابودگر” تبدیل می شود. این مجسمه حركت كرده و نورانی می شود، و البته وقتی هوا تاریك است،‌ به شكل ویژه ای فوق العاده تر به نظر می رسد. هیچ چیزی غیر از یك ربات غول پیكر نشانی از آینده نمی تواند داشته باشد!
2. ساختمان تلویزیون فوجی
ساختمان تلویزیون فوجی
ساختمان تلویزیون فوجی در طول روز به اندازه كافی از ظاهری سورئال برخوردار است،‌ اما شب هنگام ظاهر آینده محورانه ساختمان تماماً وارد سطحی جدید می گردد. طراح خلاق آن، كنزو تانگ، این ساختمان را نیز در كنار دیگر پروژه های خود طراحی نموده و ساخت و ساز آن در سال 1997 به پایان رسیده است.
آن توپ غول پیكر وزنی معادل 1650 پوند دارد و زمانی كه مردم برای تماشای چشم انداز شهر و كوهستان فوجی بر روی آن قدم می گذارند، وزن آن دو برابر می شود. این ساختمان به عنوان دفتر مركزی شبكه تلویزیونی فوجی مورد استفاده قرار می گیرد و در حالی كه شاید ظاهر آن برای ما كمی عجیب باشد، به عنوان دفتر كار افرادی به شمار می رود كه روزانه در آن مشغول به كار هستند.
1. نمایش نورهای زمستانی هوئیس تِن بوش
نمایش نورهای زمستانی هوئیس تِن بوش
نمایش “قلمرو پادشاهی نورها” در پارك تفریحی هوئیس تِن بوش حقیقتاً جزء جاذبه هایی است كه حتماً باید از نزدیك دید. این پارك همه ساله و در طول فصل زمستان تزئین می شود، به طوری كه در دكوراسیون نمایش های سال گذشته در مجموع از 13 میلیون لامپ برای تزئین استفاده شد.
این یكی از بزرگترین نمایش های نوری در ژاپن بوده و دیدن آن به چشم خود شما را وارد دنیایی دیگر می كند. شهر توكیو همیشه تمام توان خود را برای كارهایی كه انجام می دهد، صرف نموده و خود را متعهد به در نظر گرفتن حس های زیبایی شناسی می داند، دكوراسیون ها و تزئینات زمستانی از این ماجرا مستثنی نیستند. اگر این همان چیزی است كه شباهتی به آینده دارد، پس این آینده بسیار زیبا و نورانی است.

موزه ی انگل شناسی توکیو که باعث می شود بدنتان مورمور شود
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر