لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> معرفی ده شهر چند فرهنگی در دنیا
معرفی ده شهر چند فرهنگی در دنیا

معرفی ده شهر چند فرهنگی در دنیا

از لندن گرفته تا نیویورک و از سائوپائولو تا سنگاپور، برخی از شهر ها، انگار تمامی کشورهای دنیا را در خود جای داده اند. موج عظیم مهاجران پیامد های متنوعی را در کشور ها به وجود آورده از جمله به ارمغان آوردن فرهنگ محل زندگی گذشته افراد، ایجاد محیط های متنوع فرهنگی پر از رستوران های باور نکردنی، همچنین فستیوال ها و مراسم های هنری. در زیر، نگاهی به مهمترین شهرهای چندفرهنگی در دنیا می اندازیم.
آمستردام

آمستردام، بزرگترین شهر هلند، به عنوان شهری که پذیرای جمع زیادی از مهاجران و پناهندگان است شناخته شده می باشد و جمعیت های متنوعی را در خود جای داده است. این شهر با دارا بودن تقریبا 178 فرهنگ متفاوت، مکانی زنده و پر تکاپو برای مردم از سراسر جهان است. این شهر بین المللی، خانه افراد چند زبانه است و علاوه بر این برای افراد تازه واردی که توانایی صحبت به زبان هلندی را ندارند، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای کلاس های زبان برپا می کند. در طول سال شهر آمستردام شاهد برگزاری تعداد بسیار زیادی از مراسم های فرهنگی است که تاکیدی بر جنبه بین المللی آن دارد از جمله فستیوال درونگو، جشنی برای گرامیداشت چند زبانه بودن.

لندن
لندن

لندن به عنوان بزرگترین شهر بریتانیا، خانه یکی از متنوع ترین جمعیت های قومی در جهان به حساب می آید. از هند گرفته تا جامائیکا، غنا و بسیاری از کشورهای دیگر، تمامی جهان در لندن حضور دارند و زندگی می کنند. تقریبا یک سوم لندنی ها در خارج از کشور بدنیا آمده اند، و با وجود اینکه زبان رسمی کشور انگلیسی است اما در خیابان شاهد هستیم که مردم به بیش از 200 زبان متنوع جهان صحبت می کنند. با وجود اینکه بسیاری از مردم، لندن را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کرده اند اما هنوز هم به فرهنگ گذشته خود عشق می ورزند و از طریق بسیاری از روش ها آن را با دیگران به اشتراک می گذارند از جمله از طریق عرضه غذاهای خوشمزه و فستیوال هایی مانند کارناوال ناتیگ هیل.

لس آنجلس
لس آنجلس

لس آنجلس در جنوب ایالت کالیفرنیا با مردمی از 140 کشور و با 86 زبان متفاوت، یکی دیگر از شهرهای چند فرهنگی در دنیا است. به دلیل وجود قوانین دوستدار مهاجر، اینجا مکانی پرطرفدار برای افرادی است که به دنبال یک زندگی جدید در آمریکا هستند. لس آنجلس از محله های فرهنگی متنوعی پر شده است مانند محله ی کُره ای ها ، توکیو کوچک و بویل هایتز محلی محبوب با جمعیت لاتین تبار.

پاریس
پاریس

مهاجرت چه در فرانسه و چه در بسیاری از کشورها موضوع مهمی است. هیچ شکی نیست که پاریس گروه های متنوعی از فرهنگ های بین المللی را در خود جای داده باشد. تعیین دقیق تعداد افراد خارجی که در پاریس زندگی می کنند سخت است چون قوانین فرانسه پرسیدن درباره فرهنگ افراد را منع می کند اما محققان مستقل تعداد مهاجران را 14% تا 20 % اعلام می کند که اکثریت آن از کشورهای خارج از حوزه اروپا می باشند. گردشگران می توانند محله های پرجنب و جوشی را در پاریس بینند. برای مثال، “Quartier Chinois ” که به معنی شهر چینی ها است یک مکان زنده با فرهنگ های مختلف آسیایی است و محله عجیب و غریب بلِویل یکی از مکان های زیبای چند فرهنگی است که از فرهنگ های آفریقایی، یهودیی و آسیایی تشکیل شده است.

نیویورک سیتی
نیویورک سیتی
نیویورک یکی از دیگر از شهر های بین المللی در دنیا، شهری بسیار هیجان انگیز است که در سواحل شرقی ایالات متحده قرار دارد. این شهر به پنج بخش تقسیم می شود که محله کوئینز بیشترین تنوع فرهنگی را دارد با مردمی از کشورهای هند، کره و برزیل. در سال 2017 گزارش شده است که تعداد زبان هایی که در منطقه کوئینز صحبت می شود بیشتر از هر جای دیگری در دنیا است. در سال 1984، مرکزی به نام اداره امور مهاجر در نیویورک تاسیس شد تا برنامه هایی برای کمک به افرادی که به این شهر نقل مکان می کنند ترتیب دهند.
سان فرانسیسکو
سان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو یکی دیگر از شهر های چند فرهنگی ایالت کالیفرنیا، کوچکتر از شهر های دیگری که در بالا اشاره شد اما یک شهر بین المللی است. بسیاری از مردم، این شهر 49 مایل مربعی را خانه می نامند که چینی ها بزرگترین گروه تشکیل دهنده آن هستند. آلمانی، ایتالیایی، مکزیکی و هندی دیگر فرهنگ های موجود در این شهر هستند. این شهر دارای محله های پرجنب و جوشی مانند شهر چینی ها، میژن دیستریکت و ساحل شمالی است و همچنین به علت دارا بودن ریشه های چند فرهنگی مکانی برای جشن گرفتن و برگزاری فستیوال ها و مراسم فرهنگی در طول سال می باشد. از جمله مراسم قابل توجه می توان به جشنواره سال نو چینی ها و رژه آن اشاره کرد که به عنوان ده رژه برتر در دنیا نام گذاری شده است و همچنین جشنواره رقص بومی و جشن جوامع مختلف منطقه خلیج از طریق رقص.

سائوپائولو
سائوپائولو
این شهر در جنوب شرقی برزیل واقع شده است که افراد محلی آن را سامپا می نامند، یکی دیگر از شهر های چند فرهنگی دنیا است. با وجود اینکه مهاجرت ممکن است همانند سال های گذشته چندان رایج نباشد، اما جمعیت شهر به دلیل مهاجرت موج عظیمی از مردم که از سال 1870 شروع شد متنوع است. از ایتالیا گرفته تا لبنان، بسیاری از کشورها در بزرگ ترین شهر برزیل حضور دارند و سابقه مذهبی و حومه های آن قابل مشاهده است. گردشگران خارجی برای اینکه احساس بودن در ایتالیا را داشته باشند می توانند در منطقه “بلا ویستا” در سنگاپور که به ” بیکسیگا” نیز معروف است و یا در لیبرداد که در حقیقت منطقه ژاپنی هاست گردش کنند. بنابراین انتظار می رود اگر قصد سفر به سائو پائولو را دارید گزینه ای را برای رزرو هتل انتخاب کنید که به این مناطق دسترسی آسان داشته باشد.
سنگاپور
سنگاپور

سنگاپور یک مکان چندفرهنگی منحصر به فرد است. قدمت سنگاپور در مقایسه با مکان های دیگری که در این لیست آمده، بسیار جوان است و استقلال خود را در سال 1965 بدست آورده است. این جزیره کوچک دارای تنوع فرهنگی و مذهبی است که در کنار هم زندگی می کنند. اکثریت شهروندان آن از کشور چین هستند اما از کشورهای دیگری مانند مالزی، هند و اوراسیایی ها نیز در اینجا زندگی می کنند. جمعیت کمی از مردم از ایالات متحده و کانادا هستند. سنگاپور همچنین دارای چهار زبان رسمی انگلیسی، مالایی، ماندارین و تامیل است.

سیدنی
سیدنی
سیدنی که در سواحل شرقی استرالیا واقع شده است، شهری زنده و پر جنب و جوش با زمینه چند فرهنگی گوناگون است. از آنجایی که انگلیسی زبان اصلی کشور استرالیا است، اما این شهر، به لطف شهروندانی که از ویتنام، فیلیپین، ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر به این شهر آمده اند، خانه تقریبا 250 زبان متفاوت است که آنها هر زمان که بخواهند، می توانند مراسم های فرهنگی متنوع خود را جشن بگیرند، سیدنی همچنین میزبان رویدادها و جشنواره هایی است که باعث ارتقا سطح آگاهی فرهنگی جامعه می شود. یکی از مراسم محبوب، “زندگی در تعادل” است که یک جشن فرهنگی متنوع و یک ماهه است و از طریق جشنواره ها و مراسم و .مختلف به نمایش گذاشته می شود. از جمله این مراسم در ایران خود ما نیز هرساله برپا میشود مانند مراسم گلاب گیری در کاشان و یا نخل گردانی در یزد و … که از این رو تمامی هتل های یزد و کاشان برای این ایام از ماه ها قبل رزرو می شوند.
تورنتو
تورنتو

تورنتو با دارا بودن تقریبا نیمی از جمعیت آن که در خارج از کشور به دنیا آمده اند، به عنوان “چند فرهنگی ترین شهر دنیا” شناخته می شود. این شهر که در کانادا قرار دارد، دارای 200 گروه فرهنگی با بیش از 140 زبان متفاوت است. مردمی از بریتانیا، ایرلند، چین و ایتالیا اکثریت گروه های فرهنگی را تشکیل می هند در حالی که جوامع کوچکتری هم وجود دارد که از کشورهای ایران، هلند، نپال و رومانی به این شهر مهاجرت کرده اند. شهر تورنتو دارای چندین حومه خارجی است ازجمله شهر چینی ها، شهر یونانی ها، دهکده رانسوِلز (لهستان کوچک)، ایتالیای کوچک و هند کوچک که مطمئنا نیاز است تا سیاحت شوند.

جذابیت و فریبندگی فرهنگ كافه نشینی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر