لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> نقد و بررسی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز Turkish Arilines
نقد و بررسی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز Turkish Arilines

نقد و بررسی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز Turkish Arilines

این شرکت معتبر هواپیمایی، یکی از پر طرفدار ترین های نوع خود به حساب می آید که سالانه بیش از 60 میلیون مسافر را با هواپیما های مدرن و پیشرفته ی خود در میان 300 مقصد داخلی و خارجی جا به جا می کند. رشد این سازمان در میان دیگر شرکت های هواپیمایی اروپایی بسیار چشم گیر بوده است و چندین بار توسط مرکز پژوهشی Skytrax به عنوان برترین شرکت هواپیمایی سال انتخاب شده است. دروازه ی اصلی Turkish Airlines در فرودگاه فوق پیشرفته ی آتاتورک در شهر استانبول می باشد. حال .با ایران هتل آنلاین همراه شوید.بیایید برای داشتن سفری هوشمندانه با این شرکت کمی آشنا شویم.

– تجهیزات:
Turkish Airlines دائماً در حال سفر به فرودگاه های شهر هایی مانند؛ نیویورک، شیکاگو، واشینگتون دی سی، لس آنجلس، هوستون و بوستون می باشد. هواپیما های موجود در پارکینگ هوایی آن ها نیز شامل بوئینگ 777-300ER، ایرباس 330-300 و 330-200 و 340-300 و 321-200 و چندین مدل دیگر می شود. بسته به نوع تجهیزات موجود، بیشتر این هواپیما ها می توانند در هر پرواز 312 و یا 337 مسافر را در سه کلاس تجاری، آسایش و اقتصادی حمل کنند. حتی قدیمی ترین کشتی های هوایی این شرکت که در میان کشور های ترکیه و امریکا به پرواز در می آیند، نو به حساب می آیند و در صورت لازم، با توجه و دقت بسیار تعمیر می شوند. ما خودمان هم نمی دانستیم که آیا این توانایی خلبان های آن ها، تجهیزات و ابزار های به روز آن ها و یا هردوی این عوامل است که صعود و فرود های این شرکت را این چنین استادانه و در سکوت کامل ممکن می سازد!
– سرویس های ناهار و شام:
با وجود برنامه ی منحصر بفرد به همراه بردن سرآشپز با هواپیما، در این زمینه نیز شرکت هواپیمایی Turkish Airlines از پیشرو های صنعت خود به حساب می آید! در پرواز های طولانی مدت، برای مسافران بخش تجاری برترین غذا های ترکی و بین المللی توسط سرآشپز زبده ی حاضر در هواپیما سرو می شود. بادمجان سفید ترکی، که یکی از انواع مختلف طبخ غذای محبوب بابا غنوش می باشد، به بشقاب مورد علاقه ی تیم ما تبدیل شد! ماهی سالمون دودی مخصوص هم در جایگاه دوم قرار گرفت!
طی چندین اتفاق بسیار خوشایند ما توانستیم در طی سفر خود از فرودگاه JFK به IST، با سر آشپز درجه یک Turkish Airlines یعنی آقای “کریستیان رایزنگر، Christian Reisenegger” دیدار کنیم و در مورد شگرد او در تهیه ی چنین غذا های خوشمزه ای در آشپزخانه ای کوچک و معلق در آسمان چندین سؤال بپرسیم! پاسخ او این بود: تمامی غذا های منوی هواپیما ابتدا بر روی زمین آماده می شوند و تنها در درون هواپیما حرارت داده شده و پخته می شوند. (او این نکته را متذکر شد که غذا ها داخل ماکروویو گرم نمی شوند!)
– کلاس تجاری:
چقدر سفر کردن در کابین کلاس تجاری این شرکت متمدنانه و پیشرفته می باشد! بعد از تیک آف، یک منوی شخصی سازی شده به همراه چندین انتخاب مختلف برای صبحانه و شام روز فردا در میان مسافران پخش می شود.
اما قبل از آن کوکتل هایی از طرف خود شرکت سفارش داده شده است، برای هر صندلی فرا می رسد. سپس سر آشپز یک سینی پر از شیرینی های خاص فرانسوی را ارائه می کند. بعد از آن که این چرخ دستی دسر هم از کنار شما می گذرد و شما انتخاب خود را انجام می دهید، یک چرت کوچک هم بسیار جذاب به نظر می رسد!
صندلی های این کابین، همگی به طور کامل به شکل خوابیده در می آیند. یک بالشت و لحاف، هدفون های ضد سر و صدا و یک پکیچ محصولات شرکت Hermès نیز برای هر کدام از مسافرین در نظر گرفته شده است. سرویس های بهداشتی حاضر هم بسیار بزرگ تر از حد معمول هستند و از نور پردازی های هالیوودی در آیینه های خود استفاده می کنند.
– کلاس آسایش:
در گذشته، هواپیما های 777 شرکت Turkish Airlines سرویس های بسیار سخاوتمندانه ای را در غالب کلاس آسایش ارائه می شد، که سطح آن تقریباً در میان کلاس تجاری و اقتصادی بود، اما در حال حاضر دیگر چنین خدماتی وجود ندارد.
– کلاس اقتصادی:
بیایید با این حقیقت رو به رو شویم: پرواز با کلاس اقتصادی هیچ شرکت هواپیمایی، تجربه ی خوشایندی نمی باشد! صندلی ها بیش از حد باریک و محدود هستند و به یکدیگر بسیار نزدیکند، حتی برای نو عروس و داماد ها! در هواپیما های Turkish Airlines سیستم چیدمان صندلی های این کابین به صورت دسته های سه تایی می باشد که در هر ردیف 9 صندلی قرار می گیرد. هر کدام از این صندلی ها 18 اینچ یا 45 سانتی متر عرض دارند که نسبت به دیگر شرکت های هواپیمایی بسیار بیشتر است.
– سرگرمی ها و تیم مهمانداران پرواز:
مسافران همه ی کلاس های مختلف پرواز دارای انتخاب های مشترکی در این زمینه هستند. تنها تفاوت میان آن ها نوع تصویری می باشد که برای هرکدام تعبیه شده است. مسافران کلاس تجاری و آسایش یک صفحه ی لمسی را دریافت می کنند که می توانند به وسیله ی آن از میان فیلم ها، بازی ها، موزیک ها و برنامه ی Voyager که اطلاعات پرواز را نشان می دهد برنامه ای را برای سرگرم کردن خود انتخاب کنند. مسافران کلاس اقتصادی همین انتخاب ها را بر روی صفحه نمایش های پشت صندلی فرد جلویی خود بر می گزینند.
تیم مهمان داران همگی ترک هستند و برای خدمت رسانی بسیار مشتاق و دلسوز عمل می کنند، اما زبان انگلیسی نسبتاً ضعیفی دارند. با توجه به تجهیزات و ابزار های حاضر در هواپیما، نسبت تعداد اعضای کادر به مسافرین معمولاً 1 به 10 و در کلاس اقتصادی 1 به 40 می باشد.
– لنژ شرکت Turkish Airlines در فرودگاه آتاتورک شهر استانبول:
برای سهولت بخشیدن به پروسه ی بازگشت شما به خانه، شرکت Turkish Airlines لنژ کلاس تجاری خود در فرودگاه آتاتورک استانبول را به یک مقصد لوکس و مجلل تبدیل کرده است. در دو طبقه ی شیک آن، طراحی های داخلی مدرنی به کار رفته است و یک بوستان چای، شبیه ساز گلف، کتابخانه، زمین بازی کودکان، بخش بیلیارد و حتی چیز های بیشتر دیگری نیز قرار گرفته است!
غذا ها، نوشیدنی ها و دسر های مختلف هم، در هر لحظه که بخواهید، توسط سرآشپز های حاضر در این محل تهیه می شوند. اگر هم که ترجیح می دهید از دیگر مسافران فاصله بگیرید، می توانید دوش بگیرید، در بخش های اختصاصی چرتی کوتاه بزنید و یا از خدمات ماساژ آن ها استفاده کنید. مسافران بخش تجاری، اعضای Miles & Smiles Elite، دارندگان کارت های Elite Plus و اعضای Star Alliance Gold نیز همگی می توانند از سرویس های این لنژ استفاده کنند.
– چند اشکال:
در زمان پرواز از JFK به استانبول، اعلامیه ها ابتدا به زبان ترکی و سپس به انگلیسی پخش می شدند. در کلاس تجاری، کیفیت نه چندان بالای صدا کمی مکاتبات خلبان را مبهم ساخته بود. یکی دیگر از مشکلات گرم بودن بیش از حد کابین بود که با وجود درخواست های مکرر ما از مهمان داران پرواز دچار تغییر خاصی نشد. پنکه های شخصی نیز در این کلاس وجود نداشت. خوشبختانه در زمان بازگشت به خانه دوباره با این مشکلات مواجه نشدیم و هرکدام از صندلی ها پنکه ی کوچک و شخصی مخصوص خود را داشت.
– چند نکته:
اگر که تا اینجا مطلب را خوانده اید، در این قسمت پاداشی کوچک را برای ترتیب داده ایم: در صورت وجود صندلی، این امکان وجود دارد که در زمان چک-این کردن قبل از پرواز، صندلی خود را از کلاس اقتصادی به آسایش تغییر دهید. هزینه ی این تغییر 200 یورو می باشد که در مقایسه با حالت معمولی تهیه ی بلیط این کلاس بسیار مناسب تر می باشد!
برنامه ی مخصوص مسافران همیشگی Turkish Airlines به نام Miles & Smiles شناخته می شود، که در تهیه ی بلیط با قیمت های مقرون به صرفه تر و چند سرویس دیگر از جمله اجاره ی ماشین در کشور مقصد، امتیازاتی را برای اعضای خود شامل می شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
بهترین خطوط هواپیمایی دنیا در سال 2017 به انتخاب Skytrax
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر