لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دیدنی های استان البرز
دیدنی های استان البرز

دیدنی های استان البرز

شهری صنعتی اما با جاذبه های متفاوت شهرتی جهانی پیدا کرده است. نام استان البرز را بی شک به دلیل تعداد کارخانه های بی شمارش را بسیار شنیده اید. اما امروز می خواهیم زاویه ای دیگر از این استان دیدنی را به شما نشان دهیم و شما را به مهمانی سبزی و خرمی ببریم. به دلیل پهناور بودن این استان و تعدد آثار و جاذبه های دیدنی، تنها به معرفی چند شهر این استان از جمله: کرج، طالقان، کوهسارو گچسر می پردازیم. “با سایت ایران هتل آنلاین” می توانید بهترین هتل های این چند شهر را تنها از طریق اینترنت رزرو نمایید. یکی از بهترین هتل های شهر کرج ” هتل جهانگردی” می باشد که می توانید از طریق سایت ایران هتل آنلاین انتخاب نمایید. همچنین برای سفر به شهر طالقان، می توانید ” هتل کوورش” را انتخاب نمایید و در شهر کوهسار ” مجتمع اقامتی ایثار کوهسار” را رزرو کنید.
دیدنی های شهر کرج:

کاخ سلیمانیه :

از سرسبزی و خرمی های استان البرز و شهر کرج که عبور کنیم، به ساختمان هایی بر می خوریم که محل تلاقی فرهنگ، هنر و تاریخ می باشند. یکی از این جاذبه های دیدنی ” کاخ سلیمانیه” ی باشد که در دانشگده ی کشاورزی شهر کرج و بدون اینکه مورد توجه واقع شود رها شده است. اما مدتی است که مسولین پی به ارزش و قدمت این بنا برده و با دیوار کشی و انجام عملیات مرمت، سعی در حفظ و صیانت از این بنای ارزشمند کرده اند. از ویژگی های منحصربه فرد این بنا، می توان به متقارن بودنش اشاره کرد، همچنین ساخت ساده و بدون پیچیدگی بنا نیز به دل همگان می نشیند. نقاشی های جذاب و دیدنی، پله های متعدد، گچ بری های بسیار هنرمندانه، و حیاطی پر از درختان سر به فلک کشیده، معرف این یادبود فتعلی شاه قاجار می باشد.


پارک پرندگان کرج:
نظرتان چیست که مجموعه ای از پرندگان خوش رنگ و سیما را یکجا ببینید؟ پس سری به ” باغ پرندگان چهار باغ کرج” بزنید. این مجموعه که در بردارنده دوهزار گونه پرنده نادر می باشد، مدت هاست که در خاورمیانه بر سر زبان ها افتاده و حرفی برای گفتن دارد. مساحت چهار باغ چیزی حدود 12 هزار متر مربع می باشد که از این نظر نیز جزء یکی از وسیع ترین مجموعه های مهم و دیدنی کرج به شمار می رود.
پارک پرندگان کرج
پارک خانواده کرج:
این فضای طبیعی و البته پر از حس خوب، مکانی برای تفریح و تجدید قوای شما و خانواده ی محترمتان می باشد. شما می توانید با عزیزانتان در جاده ای که در احاطه درختان خوش سیما است، قدم بزنید و هوای پاک را به شش هایتان هدایت کنید و شادی و سرزندگی را به بند بند وجودتان هدیه دهید.
پارک خانواده کرج
آسارا کرج:
حال به سراغ یکی از بکر ترین جاذبه های کرج یعنی ” آسارا کرج” می رویم. این مجموعه که چندین جاذبه ی گردشگری را در بر گرفته است، حس و حال متفاوت و تصویری زیبایی از زندگی را به شما نشان می دهد. اولین جاذبه ای که در این مجموعه واقع شده، ” قلعه صلصال” می باشد که قدمتی به درازای پیش از اسلام دارد. همچنین این مجموعه پر است از آبشارها و چشمه هایی که از دل صخره ها به جوش و خروش درآمده و صدا و تصویری آرامش بخش را به وجود آورده است. این مجموعه ی بهشت گونه ورا تعریف می باشد و تا آن را از نزدیک مشاهده نکنید پی به شکوهمندی و زیبایی اش نخواهید برد.
آسارا کرج
باغ فاتح کرج:
خب به سراغ یکی دیگر از جاذبه های خوش آب و هوا و البته دیدنی کرج یعنی ” باغ فاتح” می روید محیطی بکر با چشم انداز فوق العاده که می تواند انتخاب خوبی برای بهتر سپری کردن اوقات فراغت و سفرتان باشد.
باغ فاتح کرج
پارک جنگلی جهان نمای کرج:
اینکه بگوییم شهر کرج مجموعه ای از فضاهای بکر و سرسبز را در خود جای داده، پربیراه نگفته ایم، چرا که پارک جهان نمای این شهر بی شک این گفته را تایید می کند. درست زمانی که از دود و ترافیک و سرو صدا خسته شده اید، خود را به این محیط آرامش بخش برسانید و ذهن و روحتان را از هرگونه رنج و سختی پاک کنید. مگر می شود با دیدن دریاچه ای که عکس درختان بلند قامت در آن افتاده است، حس و حال خوب در وجودتان ریشه ندواند؟
پارک جنگلی جهان نمای کرج
دیدنی های طالقان:

از بین کوه های با صلابت استان البرز که عبور می کنیم، به جاذبه های ماورای تصور طالقان می رسیم. این محیط بکر از پیوند شهرک هایی به نام : گلینک، کول و پردسر تشکیل شده است. بی شک و بدون اغراق می توان طالقان را در زمره ی زیبا ترین شهرهای ایران قرار داد که به معرفی چند منطقه و جاذبه ی دیدنی آن می پردازیم.
دیدنی های طالقان

چشمه آب گرم گنداب:
چشمه های متعدد این شهر از ویژگی های بارزش به شمار می روند که یکی از مهم ترین آن چشمه ی ” آب گرم گنداب” است که در روستای ” دهدر” واقع شده است.
آبشار شلبن:
آب و سرسبزی در این شهر به وفور یافت می شود که یکی از زیبا ترین آبشار های طالقان ” شلبن” می باشد با طول 30 کیلومتر لقب بزرگترین آبشار این شهر را به خود اختصاص داده است.
آبشار شلبن
آبشار آسکان:
این آبشار بی شی جزء زیباترین پدیده ی طبیعی این منطقه به شمار می رود که در فصل زمستان به دلیل کاهش شدید دما شکلی متفاوت را به خود می گیرد و تبدیل به ” یخشار” می گردد.

معرفی مجتمع تفریحی ایثار کردان – اقامتگاهی بکر برای تعطیلات
ادامه مطلب

آبشار سفید آب:
درست از دل قله شاه البرز مایه حیاتی به صورت افتان و خیزان به پایین میریزد که تصویر رویایی را به وجود آورده و جزء مهم ترین آبشار های طالقان می باشد.
غار زالن:
از آبشار های طالقان هرچه بود گفتیم، اما چگونه می توان از غار های این شهر چشم پوشی کرد؟ پدیده ای که بی شک دیدنش شما را به وجد خواهد آورد و غار ” زالن”که در غرب روستای ” یزج غار بزج” قرار دارد، از این قاعده مستثنی نمی باشد.
گلگشت های طالقان
گلگشت های طالقان:
مزارع رنگارنگ گلها و گیاهان، از دیگر جاذبه های متفاوت این شهر به شمار می روند که چشمان شما را به دیدن زیبایی دعوت می کنند.
دیدنی های کوهسار:
یکی دیگر از شهرهای زیبا و دیدنی استان البرز شهر ” کوهسار” می باشد که با ” روستای کردان” بر سر زبانها افتاده است. روستای تاریخی کردان که در جاده ی کوهسار واقع شده است، از مناطق دیدنی این شهر به شمار می رود که با دارا بودن فضاهای سرسبز و جنگل گونه به شهرت فراوانی رسیده است. همچنین مقبره ی و امام زادگان معروفی در این روستا واقع شده است که خود دلیلی برای رفت و آمدن مردم و گردشگران می باشد. همچنین نمی توان از آب و هوای مطبوع و کوهستانی این روستا حرفی به میان نیاورد، آنجا که نسمی دل نواز گونه هایتان را نوازش می دهد و جانی تازه به شما می دهد.
روستای گچسر:

حال به سراغ روستای تماشایی گچسر می رویم که دنیایی از تصاویر ناب را در خود جای داده است. گچسر که در 65 کیلومتری کرج واقع شده است، محلی برای تجدید قوا و زندگی کردن به معنای واقعی می باشد. روستا در ارتفاع واقع شده و به همین دلیل از آب و هوایی خنک برخوردار است. آب و هوایی که در فصل تابستان بسیار به کارتان می ؛آید. این روستا که قدمتش به دوره ی صفویه باز می گردد به خوبی رگه هایی از تاریخ گذشته ی ایرانی را به نمایش گذاشته است.

پیست دیزین:
یکی از جاذبه های پرطرفدار این روستا، ” پیست دیزین” می باشد که در 12 کیلومتری اش واقع شده است. شما می توانید ساعتها در این پیست پوشیده از برف، از تفریحات مهیجی مانند تله اسکی، تله سیژ، تله کابین، زمین تنیس و والیبال، و اسکی روی برف بهرمند شوید.
پیست دیزین
باغ لاله های گچسر:
اگر به روستای چشم نواز گچسر قدم گذاشتید دیدن باغ لاله های این روستا را از دست ندهید، همان جایی که سرخی لاله های متعدد زیبایی منحصر به فردی را برایتان به تصویر می کشند. در این باغ می توانید انواع گل لاله که شامل: ستاره ای، حاشیه ای، پرگلبرگ، جامی، فنجانی و قدحی می باشد را مشاهده نمایید.
باغ لاله های گچسر:
یک معماری ایرانی و البته هنرمندانه در دو کیلومتری روستای گچسر انتظار شما را می کشد. این معماری که با دوره ی ایلخانی پیوند خورده است در دوره ی صفویه احیا و بازسازی شده و نمونه ای از گچ بری های هنرمندانه ایرانی را به یادگار گذاشته است.
پل سنگی
کلام آخر: استان البرز مانندنگینی سرسبز در کشور پهناور ایران می درخشد. استانی چهناور که جاذبه هایش بی شماراست و روزهای بسیاری را باید زمان گذاشت تا بتوان از تمام دیدنی های اعجاب برانگیزش دیدن کرد. پس قدم به این نگین درخشان بگذارید و لذتی بی حد و حصر را تجربه کنید.

بهترین هتل کرج – آدرس و جزئیات کامل به همراه عکس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر