لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> درس های مهم زندگی که از کوله گردی خواهید آموخت
درس های مهم زندگی که از کوله گردی خواهید آموخت

درس های مهم زندگی که از کوله گردی خواهید آموخت

سفر کردن به هر شیوه ای که باشد لذت بخش می باشد، سفر های هوایی، دریایی، سفر با قطار و غیره اما کوله گردی نه تنها لذت دارد بلکه جذاب تر و هیجان انگیز تر می باشد. هنگام سفر رزرو هتل های ایران در سایت ایران هتل آنلاین را فراموش نکنید، شاید با کوله گردی کمپ را به اقامت در هتل ترجیح دهید. کوله گردی فرصت یک تجربه بی نظیر و کم یابی است که می تواند در طول زندگی رخ دهد، شرایط سختی ها و دشواری ها، اوقات بد و لحظاتی فوق العاده شاد و پر از هیجان همگی در مسیر کمین کرده اند و گردشگران کوله گرد را به وجد در می آورند. اما مهم تر از این لحظات نایاب و گذرا و لذت ماجراجویی، درس های مهمی است که می توانید از این سفر بیاموزید و تاثیر مثبتی که بر روح و روان خود مشاهده خواهید کرد. در ادامه به تجربیات دیگر گردشگران و درس های مهم کوله گردی اشاره می کنیم تا با اطلاعات دقیق تر نوع سفر خود را انتخاب کنید:

10 – دوری از مادیات

شاید برای همه ما پیش آمده باشد، که قبل از حرکت به سوی اولین تجربه ی کوله گردی، لوازم مورد نیاز بیشتر از حدی را در کوله پشتی خود جمع کرده و با بار سنگین بخواهیم راهی سفر شویم. با جمع کردن لوازم شخصی نگاه می کنیم که چند چمدان آماده شده اما هنوز هم چیزی جا گذاشته ایم. با گذشت زمان و با کسب تجربه ی بیشتر هرچه مهر های بیشتری بر پاسپورت و گذرنامه داشته باشیم، کوله و چمدان کم حجم و کوچک تری خواهیم داشت. سپس متوجه می شویم که زیبایی سفر به کیف و چمدان نیست بلکه به چشم انداز های شگفت انگیز طبیعت و مردمانی با فرهنگ های مختلف است، که می توانیم در طول مسیر با آنها آشنا شویم و از دیدن مناظر زیبا لذت ببریم. لباس هایی که می پوشیم یا لوازم گران بهایی مانند لپ تاپ، گوشی های هوشمند، تبلت و دوربین که همراه داریم، در طول سفر اهمیت زیادی ندارند و از هیجان و لذت سفر می کاهند، پس بهتر است ساده و سبک به راه افتاده و نهایت لذت را از سفر خود ببریم.


9 – صبر زیادی داشته باشیم

کوله گردی افراد را با دنیای بزرگ تر آشنا می کند، این گردشگران با مردمانی از سراسر جهان روبرو می شوند، با آنها هم مسیر شده و از فرهنگ های متعدد ، سنت های متفاوت و زبان های مختلفی می آموزند. در مرحله اول شاید با اکراه و اجبار به غریبه ی کوله گردی که می بینند لبخند می زنند، با یکدیگر در یک اتاق و کمپ اشتراکی زمان را سپری می کنید، و بعد ها متوجه می شوید که نرمال و عین هم بودن چقدر خسته کننده بوده و این تفاوت های فرهنگی، سنتی و غیره لذت زندگی را بیشتر می کند.


8 – بر ترس های موجود در مسیر غلبه کنیم.

با قدم به دنیای ناشناخته و متفاوت حس ترس نیز به وجود می آید، زیرا از دنیای راحتی و آرامش خود دور شده و با هواپیما پا به کشور دیگری گذاشته اید که زبانی متفاوت دارد، اما با گذشت زمان ترس نیز کم رنگ شده و متوجه می شوید که ترس بخشی از زندگی بوده و امری طبیعی است. در حقیقت کوله گرد های ماهر و با تجربه نیز این شرایط را تجربه کرده اند و به موفقیت رسیده اند، توجه به این نکته مهم است که ترس نشان دهنده ی حیات و زندگی است، با وجود شرایط دشوار حقیقت زنده بودن را نشان می دهد. اجازه ندهید ترس از ادامه مسیر منصرف تان کند و با غلبه بر سختی ها و ضعف ها بر آن غلبه کنید.


7 – با کوله گردی تنها سفر میکنید اما احساس تنهایی ندارید.

این حقیقت وجود دارد و گاهی با سفر کردن تنها می شوید. اما کوله گردان ماهر می دانند که با تجربه شادی ها و لحظات شگفت انگیز از میزان ناراحتی و تنهایی آنها کم می شود. با رسیدن به شهری جدید به یاد هم سفر های دیگر و اعضای خانواده افتاده و دلتنگ می شویم. با سختی قدم پیش می گذاریم با زور لبخندی بر لب داشته و شروع جدید و روبرویی با یک ناشناخته و شهری ناشناس را به خود تبریک می گوییم. با گذشت اندکی زمان به خاطر می آوریم که دوستان جدیدی که در طول سفر پیدا می کنیم تا آخر عمر ادامه داشته و با وجود تنها بودن دیگر حس تنهایی معنایی ندارد.


6 – متوجه اهمیت گوش بند می شویم

زمانی که پس از طبیعت گردی و کشف تجربیات نو، خسته در اتاق استراحت می کنیم و صدا های مزاحم و آزار دهنده ، صدای موسیقی و یا دیگر گردشگران را می شنویم، اهمیت گوش گیر یا گوش بند را بیشتر درک می کنیم. متوجه می شویم تمام کوله گرد های منظم و مرتب دارای گوش گیر بوده و صدا های بلندی که از کلوب کناری گوش خراش است را نمی شنوند. در حقیقت گوش گیر از رسیدن صدا های زیاد به گوش جلوگیری می کند.


5 – قدردانی از کوچک ترین چیز ها

وعده های غذایی که در خانه پخته می شد، آویزی که لباس های تان را آویز می کردید، باشگاه ورزشی، شستشوی ارزان لباس ها و کلی روتین دیگر را در خانه جا گذاشته و لذت کوله گردی در دل طبیعت را انتخاب کرده اید. فراموش نکنید با تجربه کوله گردی و دوری از کوچک ترین امکانات زندگی معمولی، هنگام بازگشت به خانه بسیار قدر دان خواهید بود و قدر این زیبایی های کوچک زندگی را بیشتر از پیش خواهید دانست.

 کوله گردی

4 – دزدی هرگز

در هنگام کوله گردی اغلب اکثر گردشگران تجربه های تلخی را داشته اند، متوجه شده اند که غذای شان از آشپزخانه مشترک دزدیده شده، خمیر دندان و مسواک و گاهی کفش های آنها ناپدید شده است. این لوازم هرچند کم اهمیت برای کوله گردان اهمیت زیادی دارد و آنها متوجه می شوند که همگی در یک کشتی قرار دارند که اگر بخشی از آن آسیب ببیند، همگی دچار مشکل خواهند شد. همگی ممکن است این لحظات را تجربه کرده باشیم، کارت بانکی خود را گم کنیم، به دنبال کاری موقت برای دریافت مبلغی اندک باشیم، تنها با یک دلار باقی مانده در حساب بانکی طعم چند قاشق ماکارونی را بچشیم. افرادی که چنین شرایطی را تجربه کرده اند، اهمیت کمک به دوستان و کوله گردانی که دچار مشکل شده اند را بهتر می دانند. دزدی نه تنها کار درستی نیست بلکه ربودن لوازم کوله گرد ها و تحت فشار قرار دادن آنها بدترین رفتار می باشد.


3 – به همه چیز ایراد نگیرید

با دوری از امکانات و راحتی متوجه می شویم که قدر داشته هایمان را بدانیم و از چیز هایی که حتی دوست نداریم کمتر ایراد بگیریم، نوشیدنی ها و لوازم ارزان تر تهیه کنیم و ریخت و پاش را کنار بگذاریم. در طول این سفر آموزنده یاد می گیریم که هر لحظه ی ناراحت کننده و غیره را به لحظاتی شاد تبدیل کنیم.


2 – دوستان واقعی بر حسب زمان و مکان سنجیده نمی شوند.

خانه را ترک می کنیم، تعدای از دوستان خود را از دست می دهیم، دوستان جدیدی در طول راه پیدا می کنیم، اما در حقیقت دوستان واقعی با وجود مسافت و مسافرت ما را تنها نمی گذارند و دوستی مان پابرجا می ماند. دوستان واقعی به دیدار متعدد نیاز ندارند، نیازی نیست آنها را بیازمایید. دوستان واقعی هنگامی که دور باشیم از ما دورند اما عشق و حمایت خود را از یکدیگر دریغ نمی کنند. و دوستی واقعی فراتر از زمان و مرز ها می باشد.

1683279661 586 درس های مهم زندگی که از کوله گردی خواهید آموخت

1 – با کوله گردی می توانیم راه خود را در زندگی بیابیم.
همگی ما اشتباهات یکسانی را تجربه کرده ایم. بخاطر دوست شاید برنامه ی سفری را تغییر داده یا بخاطر ترس از دست دادن آنها شاید سفری را کنسل کرده ایم. همچنان که با آشنایی و دیدن مردمانی مختلف عادت می کنیم، و با گذر زمان و تمام شدن سفر از آنها خداحافظی می کنیم، متوجه اهداف اصلی در زندگی می شویم. در طول سفر با افراد روشن فکر آشنا می شویم، از سفر به تنهایی لذت می بریم و می دانیم که در گوشه ای از جهان گروهی از کوله گرد ها برای لحظاتی بی نظیر و تجربه ای فراموش نشدنی منتظر مان می باشند. و مسیر آزاد زندگی را بدون محدودیت ها و دوستان غیر واقعی انتخاب می کنیم و می دانیم افرادی که خالصانه با ما همراه باشند بخاطر سفر و دوری، از ما ناراضی نخواهند بود.

بهترین وسیله ی حمل بار (کوله پشتی و چمدان) برای سفرهای ماجراجویی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر