لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 10 موزه خارق‌العاده غذا
10 موزه خارق‌العاده غذا

10 موزه خارق‌العاده غذا

علاوه بر پارک‌های موضوعی، سواحل و جاذبه‌های دیگر، غذا یک سرگرمی مشترک همیشگی در میان گردشگران است. پس چرا این سرگرمی را بیشتر نکنیم؟
وجود موزه‌های غذا بیشتر از همه گردشگران غذا را خشنود خواهد کرد و آنها می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند. این موزه‌ها برای بعضی‌ها جالبند و برای بعضی دیگر احمقانه. صرفنظر از این نظرات، این موزه‌های غذا ارزش بازدید را دارند حتی اگر به منظور صرف وقت برای تصمیم‌گیری برای ناهار باشد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به غذا هستید با این 10 موزه خارق‌العاده غذا آشنا شوید و با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
10. موزه ژلاتو کارپیجیانی (GELATO MUSEUM CARPIGIANI)

موقعیت: بولونیا، ایتالیا
تاریخچه ژلاتو(معادل بستنی در زبان ایتالیایی) به دهه 1600، زمانی که ایده دسر یخ‌زده ایتالیایی برای اولین بار شکل گرفت برمی‌گردد و طبیعی‌ست که موزه آن در ایتالیا باشد. در این موزه گردشگران می‌توانند با تاریخچه کامل این خوراکی خوشمزه آشنا شوند، تورهایی به همراه راهنما بگیرند و حتی یاد بگیرند که چطور خودشان ژلاتو درست کنند.
9. موزه اسپم (THE SPAM MUSEUM)
THE SPAM MUSEUM
موقعیت: آستین، مینسوتا
با وجود اینکه مضر بودن اسپم (نام بازرگانی نوعی کنسرو گوشت خوک کوبیده در امریکا) بر همگان آشکار است، اما یک موزه به‌طور کلی به این محصول اختصاص داده شده است. تاریخچه اسپم را بیشتر از همه می‌توان به ارتش امریکا نسبت داد، زمانی که از آن به‌عنوان غذایی لذیذ برای سربازان اعزامی استفاده می‌کردند. کسانی که کنجکاوند تا بیشتر در مورد گوشت‌های پیش‌پخت کنسروی بدانند می‌توانند به‌صورت رایگان از موزه اسپم در آستین مینسوتا دیدن کنند.
8. موزه پنیر هلندی (DUTCH CHESE MUSEUM)
DUTCH CHESE MUSEUM
موقعیت: آلکمار، هلند
موزه پنیر آمستردام بهشت معتادان به پنیر است. بازدیدکنندگان علاوه بر اینکه می‌توانند پنیرهای خوشمزه را بچشند، با تاریخچه پنیر هلندی و چگونگی دستیابی به این طعم‌های بی‌نظیر آشنا می‌شوند. شما همچنین می‌توانید از فروشگاه کادویی این موزه پنیر گودای مرغوب تهیه کنید که بهترین هدیه برای عاشقان هله هوله است.
7. موزه فریت (FRIET MUSEUM)
FRIET MUSEUM
موقعیت: بروژ، بلژیک
تنها در حالتی که کاملاً احساس سیری می‌کنید به موزه فریت (معادل سیب‌زمینی سرخ‌کرده در زبان بلژیکی) که کاملاً به سیب‌زمینی سرخ‌کرده اختصاص داده شده بروید و از آن لذت ببرید. در این موزه خبری از تاریخچه برگر و میلک‌شیک نیست و تنها موزه‌ای‌ست که به سیب‌زمینی سرخ‌کرده اختصاص داده شده است. این موزه در مرکز تاریخی بروژ، در ساختمانی فوق‌العاده متعلق به سال 1399 قرار گرفته است. در موزه فریت می‌توانید با راز دستور تهیه یک سیب‌زمینی سرخ‌کرده خانگی عالی نیز آشنا شوید.
6. موزه پیتزا هات (PIZZA HUT MUSEUM)
PIZZA HUT MUSEUM
موقعیت: ویچیتا، کانزاس
آیا تا به‌حال با خود فکر کرده‌اید که خدمات تحویل سریع پیتزا از کجا آمده؟ پیتزا هات یک پیتزا فروشی زنجیره‌ای مهم در امریکاست که در سال 1958، در زمان اوج محبوبیت پیتزا افتتاح شد. موزه پیتزا هات که نمایشگاهی در کنار جاده است گزینه ایده‌آلی برای مسافران جاده‌ای‌ست. در این موزه به‌طور کامل با برادران کارنی، دن و فرانک که این مغازه کوچک را به کسب و کار غذایی ماندگاری تبدیل کردند آشنا خواهید شد. ساختمان آجری‌ای که اکنون در محوطه دانشگاه دولتی ویچیتا قرار دارد اولین مغازه پیتزا هات بوده که در حال حاضر دیگر امکان خرید پیتزا از آنجا وجود ندارد و به جای آن باید به یک پیتزافروشی در نزدیکی دانشگاه بروید.
5. موزه رامن فوری مومفوکو آندو (MOMFUKU ANDO INSTANT RAMEN MUSEUM)
MOMFUKU ANDO INSTANT RAMEN MUSEUM
موقعیت: اوساکا، ژاپن
نودل‌های رامن غذای اصلی تمام دانشجویان پرمشغله است. در موزه رامن فوری موفوکو آندو با تمام مدل‌های مختلف نودل‌های فوری (نظیر نودل پاکتی) آشنا خواهید شد. این موزه در ژاپن واقع شده و به صورت رایگان برای عموم قابل بازدید است. در ساختمان 4 طبقه این موزه با تاریخچه کامل و «طرز تهیه» این غذای فوری پر طرفدار آشنا خواهید شد. همچنین می‌توانید در کارگاهی شرکت کنید و نودل مخصوص خود را تهیه کنید.
4. موزه ژله (JELLO MUSEUM)
JELLO MUSEUM)
موقعیت: لی‌روی، نیویورک
Jell-O (نام نوعی برند ژله) در سال 1897 در لی‌روی نیویورک به بازار آمد و به منظور گرامیداشت تاریخچه این برند موزه‌ای به همین نام در لی‌روی ساخته شد. بازدیدکنندگان می‌توانند با طرز تهیه این خوراکی خوشمزه تهیه شده از ژلاتین طعم‌دار آشنا شوند و بیشتر در مورد سازندگان این برند یعنی پِرل و می بیکسبی وِیت بدانند.
در نمایشگاهی با عنوان «در مسیر: یک قرن کار خسته‌کننده، گرد و خاک و سنگ‌فرش» با مشاهده تعدادی از وسایل نقلیه از جمله گاری اسب‌کش، ارابه گاو و یک کادیلاک متعلق به سال 1908 با چگونگی توزیع این محصول آشنا خواهید شد. در این موزه چند نقاشی رنگ روغن مربوط به این برند را نیز مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید سری به فروشگاه کادویی این موزه نیز بزنید.
3. موزه پاستا (MUSEUM PASTA)
MUSEUM PASTA
موقعیت: رم، ایتالیا
فرآوری و تولید پاستا شاید جالب به نظر نرسد اما وقتی به موزه پاستا در رم وارد می‌شوید دلتان می‌خواهد پاستای خودتان را درست کنید. این موزه 6 نمایشگاه مجزا دارد. نمایشگاه اول ابزارهای قدیمی کشاورزی برای جمع‌آوری دانه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و سپس بازدیدکنندگان تکامل تکنیک‌ها را مشاهده خواهند کرد و در نهایت می‌توانند از سالن نان و نانوایی دیدن کنند. بخش آخر خوشمزه‌ترین بخش این موزه به‌نظر می‌رسد اما بعد از این بخش اتاق‌های دیگری نیز و جود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از آنها دیدن کنید.
2. موزه غذاهای چندش‌آور (DISGUSTING FOOD MUSEUM)
DISGUSTING FOOD MUSEUM
موقعیت: لس آنجلس، کالیفرنیا
به جز لس‌آنجلس از کجای دنیا می‌توان انتظار چنین موزه‌ای را داشت؟ این موزه به ناخوشایندترین غذاها در دنیا اختصاص داده شده و بازدیدکنندگان حتی می‌توانند این غذاها را امتحان کنند! آنها 80 نمونه از بحث‌برانگیزترین غذاهای دنیا را همراه با امتحان بو و مزه غذا به شما پیشنهاد می‌کنند. از بدبوترین پنیر دنیا گرفته تا خوراک خوک گینه کشور پرو، تصمیم با شماست. آنها حتی بخشی را به استفراغ کردن اختصاص داده‌اند و حساب «دل به‌هم‌ خوردگی» مشتریانشان را دارند.
1. موزه ملی خردل (NATIONAL MUSTARD MUSEUM)
NATIONAL MUSTARD MUSEUM
موقعیت: میدلتون، ویسکانسین
در میان تمام موزه‌های عجیب دنیا، موزه‌ای مختص به یک چاشنی به ذهن چه کسی می‌رسد. موزه ملی خردل با افتخار این کار را در میدلتون ایالت ویسکانسین انجام داده است. مؤسس و متصدی این موزه، بَری لِوِنسون شغل خود به عنوان معاون دادستان کل ایالت ویسکانسین را به این منظور رها کرده است. بنابراین باید چیز خاصی باشد! در این موزه که عجیب‌ترین موزه غذا در دنیاست، انواع مختلف خردل از سراسر دنیا برای فروش وجود دارد. تاریخچه این چاشنی با تمام جزئیات برای بازدیدکنندگان شرح داده می‌شود تا دیگر ابهامی در مورد این محصول برای آنها باقی نماند. بازدید از این موزه رایگان است، البته آنها به شما خرید چوب شور را پیشنهاد می‌کنند تا با آن خردل جدید محبوبتان را امتحان کنید.
معرفی بهترین رستوران‌ های شیراز با عکس و آدرس دقیق
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر