لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک ساحلی زیتون قشم
پارک ساحلی زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون قشم

در میان تمامی مردمان جهان، در اکثر مواقع جزیره ها از محبوب ترین مقاصد گردشگری به حساب می آیند. سرزمین هایی با اقلیم های مختلف که همسایگی شان با آبی دریاها و اقیانوس ها سبب جذابیت شان نسبت به سایر خشکی های زمین شده است. تابش آفتاب دل انگیز، رقص امواج بازیگوش، شن هایی به رنگ طلا، ماهی های هزاررنگ و دلبری دلفین ها اغلب جزیره ها را به مقاصدی رویایی مبدل می نماید که دوستداران بسیاری دارند.

ایران عزیز اما در میان مرزهای آبی و خاکی خود تعداد اندکی جزیره دارد اما همین تعداد اندک آنقدر زیبا و جذابند که پای خیلی ها را به سواحل آبی می کشاند. کیش و قشم در بین جزایر از معروف ترین و محبوب ترین جزایر ایرانی اند. جزیره هایی در دامان خلیج فارس که علاوه بر داشتن سواحل خوش آب و رنگ و جاذبه های دیدنی جذابش مانند پارک زیتون قشم ،بازارهای متنوعی دارد که نظر خیلی ها را جذب می نمایند. لازم به یادآوری است که اگر قصد رزرو هتل های قشم یا کیش را دارید پیشنهادات ایران هتل آنلاین را از دست ندهید.

قشم در این میان از کیش بزرگ تر است و طبیعت دلچسب تری دارد. جزیره ای زیبا با سابقه ای تاریخی و طولانی که جاذبه های دیدنی متعددی دارد. این بار اما در میان جاهای دیدنی قشم و جاذبه های کوچک و بزرگ این جزیره زیبا و دوست داشتنی عازم پارکی می شویم که برای خودش یک مجموعه تفریحی تمام عیار است. پارک زیتون قشم یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران جزیره قشم است که در سال های اخیر حسابی در بین مسافرین جزیره محبوب شده است. کمپ پارک زیتون سبب شده تا نام آن بر سر زبان ها بیافتد اما خیلی ها به دلیل تفریحات پارک زیتون، این پارک ساحلی را برای گشت وگذار انتخاب می کنند. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره استثنایی را دارید حتما با ما همسفر شویدد.

نزدیک ترین هتل ها در اطراف پارک ساحلی زیتون

اگر قصد دارید چند شبی را در مجاورت این پارک زیبا و در یک هتل مناسب سپری کنید گزینه های متعددی پیش روی شما است. هتل بوتیک ایرمان قشم، هتل ساحلی خلیج فارس، هتل ارم و هتل ساحل طلایی قشم از جمله هتل های جاده ساحلی جنوبی و نزدیک به پارک ساحلی زیتون هستند که می توانید چند شبی را در آ ن ها سپری کنید. چنانچه قصد رزرو آنلاین هر یک از هتل های قشم را داشتید پیشنهاد ما به شما استفاده از تخفیفات منحصر به فرد ایران هتل آنلاین است. تضمین کمترین قیمت و بهره مندی از تخفیفات مناسب تنها برخی از مزایای رزرو آنلاین هتل از آی هو است.

جزیره قشم | جزیره عجایب هفت گانه

قشم جزیره ای زیبا و چشم نواز است که درست در آغوش خلیج فارس و در تنگه استراتژیک هرمز واقع شده است. جزیره ای قدیمی که ازقضا بزرگترین جزیره خلیج فارس است و در سال های اخیر در صدر برترین مقاصد گردشگری نیز قرار گرفته است. قشم یکی از شهرهای استان بزرگ هرمزگان است که در سال های گذشته بیشتر به دلیل داشتن بازارهای بزرگ و متنوع شناخته می شد اما در سال های اخیر در کنار بازارهای هزاررنگ این جزیره، زیبایی های طبیعی و تاریخی آن نیز سربرآورده و نظر خیلی ها را به سوی این جزیره زیبا جذب کرده اند. جزیره قشم با سواحل طولانی و چشم نواز خود در میان سایر جزایر و شهرهای ساحلی جنوب ایران طولانی ترین و بیشترین سواحل را با آب های نیلگون خلیج فارس دارد و پای خیلی ها را به دامان خلیج فارس می کشاند
اگر از سواحل زیبای قشم فاصله بگیریم دره حیرت انگیز ستارگان، جنگل های جادویی حرا، جزایر بی نظیر ناز، جزیره زیبای هنگام، تنگه جذاب چاهکوه، غار کم نظیر نمکدان، دژ تاریخی پرتغالی ها، پارک شگفت انگیز کروکودیل ها، غارهای دیدنی خربس و شیطنت دلفین های اطراف این جزیره از دیگر جذابیت های طبیعی و تاریخی متعدد آن هستند که حتما باید سری به آن ها بزنید. جزیره یاد شده توریستی و تفریحی بوده اما در سال های اخیر توسعه یافته و زیرساخت های بسیاری در آن ایجاد شده است. ساخت انواع و اقسام پارک های ساحلی از جمله اقدامات مسئولین جزیره قشم در راستای توسعه آن کم نظیر است. پارک های ساحلی حالا نه تنها برای ساکنین جزیره بلکه برای مسافرین و توریست های قشم نیز بسیار قابل توجه و جذاب است و خیلی ها برای دیدن سواحل جزیره، خودشان را به این پارک های ساحلی می رسانند. پارک هایی که با انواع امکانات رفاهی و تفریحی قرار است اقامت در جزیره را دلچسب تر کنند. یکی از این پارک های ساحلی مشهور پارک ساحلی زیتون قشم است که در ساحل صخره ای زیبای جزیره قرار گرفته و نظر مثبت خیلی ها را جلب کرده است.
پارک ساحلی زیتون قشم

پارک زیتون قشم

همین که قدم در جزیره بگذارید حتما چشمتان به دنبال سواحل زیبای خلیج فارس خواهد بود. قشم یکی از بهترین نقاط این سرزمین برای هم آغوشی با خلیج فارس است و اگر قصد دیدن سواحل این جزیره را دارید یکی از بهترین گزینه ها ساحل صخره ای زیتون قشم است. برای دیدن سواحل طبیعی و زیبا یک راست عازم جاده دریا می شویم که از مجاورت این ساحل استثنایی عبور می کند. به حوالی خیابان زیتون که برسید انبوه درختان نخل در میان چمنزاری زیبا شما را به ساحلی زیبا و چشم نواز دعوت می نمایند. در جزیره گرم و کم بارانی همانند قشم دیدن مجموعه ای چنین سرسبز و زیبا حتما حال و هوایتان را عوض خواهد کرد.
اینجا ورودی پارک زیبای زیتون قشم است که درست در جنوبی ترین نقطه جزیره قرار گرفته است و از همان لحظه اول با آن ظاهر سرسبز و باطراوتش حسابی غافلگیرتان خواهد کرد. پارکی ساحلی که با ساحل صخره ای زیبایش زبانزد است و علاوه بر این ساحل، پارکی سرسبز و چشم نواز با انبوه درختان نخل در مجاورت آن خودنمایی می کند. پارک زیتون با معماری جذاب و پلکانی اش یکی از محبوب ترین تفرجگاه های ساحلی قشم است. اغلب به هنگام غروب آفتاب سواحل صخره ای زیتون و پارک زیبا و سرسبز آن مامن خانواده هایی است که غروب زیبا و عاشقانه خورشید را اینجا در آغوش خلیج فارس به نظاره می نشینند.
پارک ساحلی زیتون قشم
ساحلی جذاب که خیلی ها از کودک و خردسال گرفته تا بزرگترها به ساختن سازه های شنی و جذاب ترغیب می کند. پارک ساحلی زیتون یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک های جزیره زیبای قشم است که بیشتر با درختان نخل زیبایش شناخته می شود. درون پارک و در میان نخل های سر به ‌فلک کشیده که گویی سال ها است دل در گرو ساحل زیبای خلیج فارس دارند، آلاچیق هایی تعبیه شده است که مامن خانواده ها و مسافرینی است که خودشان را به پارک زیبای زیتون می رسانند. در کنار نخل های بلند، درختانی کوتاه قامت تر به چشم می خورد که بر جلوه و زیبایی پارک زیتون افزوده اند. نیمکت های سنگی در کنار گلدان های بزرگ و کوچک و مسیرهای پیچ در پیچ این پارک از دیگر جاذبه های بصری آن هستند.
پارک زیتون نورپردازی جالبی نیز دارد که ساحل زیبای آن را در تمام شب های سال بسیار جذاب تر و پرطرفدارتر کرده است. پارک زیتون با داشتن مساحتی قابل توجه و چشم اندازی منحصربفرد یکی از محبوب ترین نقاط جزیره قشم برای کمپ زدن و شب زنده داری است. اگر سری به این پارک ساحلی و زیبا بزنید انبوه چادرهای مسافرتی را خواهید دید که در گوشه و کنار پارک و در زیر سایه درختان نخل و یا در داخل آلاچیق های بزرگ این مجموعه برپا گشته اند. پارک زیتون اما علاوه بر سواحل درخشان، چشم انداز زیبا و مساحت بسیار دارای امکانات دیگری نیز است که این پارک ساحلی را در بین مسافرین و اهالی جزیره محبوب تر کرده است.
پارک ساحلی زیتون قشم

امکانات پارک زیتون

مسیرهای پیاده روی پارک زیتون با چشم اندازی از درختان سرسبز و سواحل زیبای صخره ای یکی از محبوب ترین مسیرهای پیاده روی جزیره قشم است که در ساعات ابتدایی و انتهایی روز طرفداران بسیاری دارد. در کنار این مسیرهای پیاده روی لاین هایی نیز برای دوچرخه سواری تعبیه شده اند که طرفداران خاص خود را دارند. اسکیت سواری هم از دیگر تفریحات رایج در این پارک است که قسمتی را به خود اختصاص داده است. اگر اهل بازی های ساحلی از جمله والیبال ساحلی هستید حتما باید سری به زمین های ورزشی این مجموعه به خصوص والیبال ساحلی بزنید و از اقامتتان لذت ببرید. علاوه بر والیبال ساحلی زمین هایی هم برای فوتبال ساحلی و همچنین بازی مهیج بسکتبال تعبیه شده اند.
از زمین های ورزشی مجموعه که بگذرید باید حتما سری به کلوپ غواصی این مجموعه زیبا بزنید. همجواری با سواحل زیبای خلیج فارس از این پارک ساحلی یک موقعیت استثنایی ساخته تا خیلی ها شانس خود را برای غواصی در اعماق دریا و در مجاورت ساحل زیتون امتحان کنند. در این مدرسه غواصی می توانید اصول اولیه غواصی را بیاموزید و حتی غواصی را به طور حرفه ای زیر نظر مربیانی کارآزموده ادامه دهید. غواصی در آب های سواحل زیبای زیتون یکی از تفریحات محبوب اهالی و مسافرین جزیره قشم است. اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید و قشم را برای تجربه تفریحات دریایی برگزیده اید حتما سری به کلوپ های تفریحی مجموعه یاد شده بزنید.
پارک ساحلی زیتون قشم
تجربه تفریحات مهیجی از جمله جت اسکی، اسکی روی آب، پاراگلایدر، قایق سواری، بنانا، شاتل و غیره در سواحل جزیره قشم از جمله تجربیات جذاب در پارک ساحلی زیتون و مجموعه های تفریحی و دریایی مجاور آن است که می تواند لحظات به یاد ماندنی را برایتان به یادگار بگذارد. اگر هم به دنبال محیطی آرام برای سرگرمی کودک دلبندتان آن هم در مجاورت سواحل جزیره هستید می توانید سری به زمین بازی مخصوص کودکان بزنید تا از بودن در این پارک ساحلی بیشتر لذت ببرید. قرارگرفتن یک رستوران خوشنام در درون این پارک نیز بر میزان محبوبیت آن افزوده است؛ رستورانی با غذاهای خوشمزه دریایی در کنار سواحل زیبای جزیره قشم با چشم اندازی زیبا که تجربه ای جذاب را برایتان رقم می زند. در کنار این رستوران کافه ها و چای خانه هایی نیز در نزدیکی پارک و داخل آن قرار دارند که می توانید سری به آن ها بزنید. همین موج استقبال از جزیره قشم و پارک ساحلی زیتون سبب شده تا مسئولین برای شب های جذاب پارک زیتون و مسافرینش برنامه های ویژه ای تدارک ببینند. برگزاری جنگ های شبانه به همراه کنسرت های زنده و اجرای موسیقی اصیل و سنتی این مجموعه از دیگر تفریحات شبانه پارک زیتون است که طرفداران بسیاری دارد و شب های پررونقی را در پارک زیتون رقم می زنند.
پارک ساحلی زیتون قشم
اما اگر به دنبال یک تجربه جدید هستید سری به سینمای روباز و چهاربعدی این مجموعه بزنید و شبی متفاوت را تجربه کنید. در گوشه ای از پارک نیز می توانید صنایع دستی اصیل جزیره را ببینید و سوغاتی مورد نظرتان را از همین غرفه ها تهیه کنید. به تازگی بخشی از پارک نیز به ساخت مجسمه های شنی زیبا و حرفه ای اختصاص یافته که بسیار دیدنی و جذاب هستند و به سرعت خود را در دل اهالی جزیره و مسافرین جا کرده اند. اگر امکانات پارک زیتون شما را ترغیب کرده تا حداقل یک شب را در مجاورت ساحل زیبای خلیج فارس در این پارک ساحلی سپری کنید حتما سری به کمپ پارک زیتون بزنید و چادرتان را همان جا علم کنید. سرویس بهداشتی نیز در مجاورت این کمپ قرار دارد تا با خیال آسوده شب را در این پارک ساحلی به صبح برسانید. کمپ پارک زیتون یکی از محبوب ترین مراکز کمپینگ در جزیره قشم است. اگر هم با وسیله شخصی خود عازم جزیره شده اید ماشین تان را در پارکینگ بزرگ این مجموعه پارک کنید تا خیالتان از بابت وسیله نقلیه تان راحت باشد.
پارک ساحلی زیتون قشم

نزدیکترین مراکز خرید به پارک ساحلی زیتون

یکی دیگر از دلایل محبوبیت پارک زیتون نزدیکی آن به مراکز خرید بزرگ و نام آشنای جزیره است. مجموعه های خرید سیتی سنتر1 و سیتی سنتر2 یکی از همان مکان های خرید و تفریح محبوب جزیره هستند که اتفاقا در مجاورت پارک ساحلی زیتون قرار گرفته اند؛ به گونه ای که یکی 400 متر و دیگری تنها 700 متر با ورودی پارک فاصله دارند. سیتی سنتر علاوه بر مراکز خرید به عنوان یک مرکز تفریحی نیز شناخته می شود و فودکورت ها و فست فودهای متعددی را در خود جای داده است. بازار ستاره، بازار فردوسی و مرکز خرید پردیس نیز از دیگر مراکز خرید شناخته شده جزیره قشم هستند که درست در فاصله 2.5 کیلومتری این پارک زیبا قرار گرفته و با یک پیاده روی نیم ساعته به راحتی قابل دسترسی هستند.
پارک ساحلی زیتون قشم

نزدیکترین جاذبه های گردشگری به پارک ساحلی زیتون

قشم را سرزمین عجایب هفت گانه می نامند؛ نامی که الحق برازنده این جزیره زیبا و حیرت انگیز است. قشم پر از دیدنی های جذاب و منحصربفرد است اما در این میان برخی جاذبه ها در نزدیکی این پارک زیبا قرار گرفته اند. یکی از نزدیک ترین جاذبه های دیدنی قشم ژئوپارک این جزیره است که درست در فاصله 3 کیلومتری پارک و در مجاورت مرکز خرید پردیس قرار گرفته است. قلعه تاریخی پرتغالی ها نیز در فاصله 4 کیلومتری پارک زیتون جاخوش کرده و در مجاورت سواحل جزیره چشم انداز زیبایی دارد. غار زیبای خربس نیز تنها 12 کیلومتر با این پارک فاصله دارد. جزایر زیبای ناز نیز که در فاصله ای دورتر و در 24 کیلومتری این پارک زیبا قرار دارند و به راحتی در دسترس اند.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
مراسم زنبیل گردانی در قشم
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر