لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> 10 قانون عجیب شرکت های هواپیمایی که از وجودشان بی خبر بودید
10 قانون عجیب شرکت های هواپیمایی که از وجودشان بی خبر بودید

10 قانون عجیب شرکت های هواپیمایی که از وجودشان بی خبر بودید

بعضی از مردم می گویند پرواز بخش مورد علاقه آنها در سفر است در حالی که ممکن است بقیه آنها با این حرف موافق نباشند، ارتفاع هواپیما، سر و صدای آن و این حقیقت که آنها سوار بر یک وسیله نقلیه سنگین هستند همگی با هم دلایل کافی برای اجتناب از سفر با هواپیماست. با این حال این پرنده های غول آسای آهنی یکی از امن ترین راه ها برای سفر کردن هستند. هواپیماها به دلیل قوانینشان در خصوص امنیت بسیار مطمئن هستند. با این حال برخی از این قوانین ممکن است احمقانه به نظر برسد. در اینجا 10 قانون را نام می بریم که احتمالا از وجودشان بی خبر بودید.

10 بوی بدنتان باید کنترل شود
تعجب نکنید این یک قانون واقعی است. چندی از ایرلاین های آمریکایی حق این را دارند که اگر مسافری بو بدهد او را از پرواز بیرون کنند. در ژانویه 2019 یک خانواده به علت بوی بد بدنشان از پرواز بیرون شدند. آنها بسیار عصبانی بودند و ادعا می کردند این قضیه در حقیقت به خاطر مذهب آنها بوده است. بسیاری از مردم با این قانون موافق نیستند اما ایرلاین های آمریکایی می گویند این قانون بعد از چند شکایت از طرف مسافران تصویب شد. شما فکر می کنید این کار درست است؟

9 بقایای انسانی مجاز به حمل می باشند
هنگامی که می گوییم بقایای انسانی منظور به هیچ عنوان آن تصویری که در ذهنتان نقش می بندد نیست. شما اجازه دارید جسد عزیزانتان را در صورتی که سوزانده شده باشند و در محفظه مناسب قرار گرفته باشند با خود حمل کنید. علیرغم این حقیقت که مردم خاکستر عزیزانشان را در زیورآلاتشان قرار می دهند و با خود نگه می دارند آوردن کوزه دارای خاکستر انسان به هواپیما اندکی متفاوت است. شما می توانید این مسئله را با ایرلاین هایی که اجازه این کار را می دهند در میان بگذارید (مانند ایرلاین دلتا) اما همچنان می توانید آنها را با خود به هواپیما بیاورید. حتی کوزه هایی برای خرید وجود دارند که می توانید موقتا خاکستر را در آن نگه دارید و در هواپیما آسیبی نمی بینند.

بهترین خطوط هواپیمایی دنیا در سال 2017 به انتخاب Skytrax
ادامه مطلب

8 اگر لباس و کفش ندارید پیاده شوید!
بدون کفش، بدون لباس، بدون خدمات، یک شعار محبوب با تعداد زیادی سازمان در سراسر دنیاست، چه چیزی باعث می شود مردم هواپیماها را متفاوت ببینند؟ کمترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که لباس مناسب بپوشید اگر به خاطر خودتان این کار را نمی کنید به خاطر راحتی بقیه مسافران این کار را انجام دهید. شرکت های هواپیمایی اجازه دارند کسانی که لباس مناسب ندارند را از پرواز بیرون کنند.

7 قانون لاستیک پنچر
این قانون از بقیه قوانین این لیست رایج تر و همچنین عقلانی تر است. این قانون برای کمک به مسافرانی است که از پروازشان جا مانده اند. بعضی از ایرلاین ها گروهی از کارکنان زمینی دارند که به مسافران کمک می کنند تا بدون هزینه یک پرواز دیگر پیدا کنند درست برعکس فیلم ها که این کارکنان زمینی را بی ادب و به درد نخور نشان می دهند. قانون لاستیک پنچر معمولا هزینه اندکی دارد اما نه به اندازه خرید دوباره بلیط. همچنین این کار در صورتی امکان پذیر است که چهار ساعت یا کمتر دیر کرده باشید. در غیر این صورت زمان شما به پایان رسیده است.

6 مهمانداران نباید مرگ کسی را اعلام کنند
با اینکه این قضیه زیاد پیش نمی آید اما به ندرت اتفاق می افتد که مسافری حین پرواز فوت کند. حتی اگر به وضوح مشخص باشد کسی فوت کرده است مهماندار اجازه ندارد به دلایل قانونی مرگ او را اعلام کند . گرچه شخص مرده باید به یک ردیف خالی یا دستشویی برده شود که در قدیم این گونه بوده است. البته در موارد اضطراری یک دکتر، پرستار یا بهیار رسیدگی می کنند اما اگر شخصی مرده پیدا شود کار زیادی نمی شود انجام داد و باید امیدوار بود که یک ردیف خالی برای قرار دادن جسد وجود داشته باشد.

زمان پرواز چه اتفاقی برای بدن شما می افتد
ادامه مطلب

5 قانون غذاهای کنسروی در ایرلاین ها
این قانون بخشی از یک قانون قدیمی تر است و بخش منفی این قانون تغییر یافته اما بعضی از ایرلاین ها نیز بر اساسTSA(مدیریت امنیت حمل و نقل) اجازه آوردن کنسرو را به هواپیماها نمی دهد، شما از لحاظ فنی مجازید کنسرو را با خود بیاورید اما تعدادی قانون در این باره وجود دارد که باید رعایت کنید مثلا باید اطمینان حاصل کنید که (اگر از کشور خارج می شوید یا به کشور دیگری می روید) غذایی که با خود می برید در کشور مقصد مجاز است زیرا کیفیت و کنترل آلودگی مواد غذایی هنگام عبور از مرز کشورها مسئله مهمی است.

4 قانون بریتانیا در خصوص وسایل الکترونیکی در پروازهای خاص
در سال 2017 بریتانیا قوانین مربوط به وسایل بزرگ الکترونیکی (لپتاپ ها، بعضی از تلفن های همراه و تبلت ها) را تغییر داد و مسافران را از آوردن چمدان در هنگام سفر به کشورهای خاص شرقی منع کرد. هر دستگاه الکترونیکی که بیش از 16 سانتیمتر طول و 9 سانتیمتر عرض و 1.5 سانتیمتر ارتفاع داشته باشد ممنوع است و نمی تواند به پروازهای انگلیس به ترکیه، لبنان، مصر، عربستان سعودی، اردن و تونس آورده شود. همه این ها برخلاف این حقیقت است که در سال 2013 بیشتر پروازهای دنیا اجازه حمل این وسایل را داشتند. با این وجود یک محدودیت حمل در آمریکا در سال 2017 وجود داشت.

3 مهمانداران مرد اجازه آرایش کردن ندارند
از هنگام اولین پرواز رسمی تجاری خدمه پرواز باید بی عیب و نقص و مطابق مد لباس می پوشیدند و وزن و قد آن ها مطابق استاندارد شرکت های هواپیمایی می بود. البته مد در حال تغییر است و فکر مردم نیز تغییر کرده و می توانند یک مرد بالغ را در حالی که آرایش کرده است و با آرایش خوب به نظر می رسد را بپذیرند. با این حال خدمه مرد مجاز به آرایش نیستند در حالی که این برای خدمه زن اجباری است.

آیا پرواز با هواپیماهایی شخصی بوتیکی (مانند اقامت در بوتیک هتل ها) در آینده فراگیر خواهد شد؟
ادامه مطلب

2 همیشه نیازی به ضبط موارد ممنوعه نمی باشد
شما به فرودگاه می روید و با چمدان های بسته بندی شده تان آماده رفتن هستید که هنگام رد شدن از قسمت کنترل امنیت به شما گفته می شود چیزی به همراه دارید که مجاز به حمل با هواپیما نمی باشد. به طور اتوماتیک شما فکر می کنید که باید مورد ممنوع را رها کنید و به پروازتان برسید. اما شما نباید این کار را بکنید. قوانینی در خصوص رها کردن وسیله هایتان وجود دارد. بسیاری از ایرلاین ها دفتر پستی در محل دارند که که شما می توانید وسیله ممنوعه را بیاورید یا می توانید آن را به دوستتان که چند ثانیه قبل با او خداحافظی کردید بدهید.

1 ممکن است به علت سایز بزرگتان از پرواز بیرون شوید!
همانند بیرون شدن از پرواز به علت بوی بد بدن این موقعیت نیز بسیار شرم آور است. ظاهرا قوانینی وجود دارند که می گوید اگر شما برای صندلی خود بزرگ باشید نمی توانید سوار هواپیما شوید ( گرچه که هواپیماها دارای کمربند بزرگتر هستند). اگر نفر مجاور از بزرگی سایز شما شکایت کند به دلیل چاق بودن از پرواز ایرلاین امریکایی بیرون می شوید. ایرلاین ها پیشنهاد می کنند افراد چاق دو صندلی بخرند اما این سناریو زیاد ایده ال و حتی منصفانه نیست.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر