لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> عجیب و غریب ترین غذاهای خیابانی
عجیب و غریب ترین غذاهای خیابانی

عجیب و غریب ترین غذاهای خیابانی

ممکن است به تجربه های رنگارنگ خود در امتحان غذاهای مختلف از استیک گوشت تمساح گرفته تا جیرجیرکهای بخوبی سرخ شده افتخار کنید . ولی باید با کمال احترام و تواضع بگویم این تجربه های شما چندان جالب نبودند. بیرون از مرز والمورت، دنیایی از غذاهای متنوع وجود دارد که حتی با تجربه ترین امتحان کنندگان غذا را هم به چالش می کشاند.
از کرم های هزارپای زنده در کشورهای جنوبی قاره آفریقا گرفته تا جنین اردک آب پز شده در آسیا و صدفی در ایالات متحده که اصلا خوراکی نیستند، همگی این غذاها در منوی جهانی غذاهای سوال برانگیز و بی شک عجیب و غریب دیده می شوند. واویشکا در شهر رشت هم غذای خیابانی جالبی است. پس می توانید با اطمینان از اقامت راحت در هتل های رشت از این تجربه خیابانی لذت ببرید.

بهتر است برای تجربه کردن غذاهای عجیب و غریب جهانی، پاسپورت و قاشق و چنگال خود را برداشته و دستهایتان را به دقت بشورید؛ وقت امتحان اولین غذا رسیده است.

10. پوتین(کانادا)
ترکیبی خوشمزه از دلمه پنیر(پنیر چدار)، شیره گوشت و سیب زمینی سرخ شده که عمده غذای شمالی های سفیدپوست است. این ترکیب خوشمزه از ایالت شرقی یعنی کبک منشا گرفته و پس از آن در سرتاسر کانادا محبوبیت پیدا کرده است.
مونترئال بزرگترین شهر کبک و مسلما بزرگترین خواستگاه پوتین نیز می باشد. بوی پوتین بلند شده از طاقچه پنجره ها گویی شما را به خوردن آن دعوت می کند؛ این بوی پخش شده در سرتاسر شهر، بویی آشناست.

گرچه ممکن است ایده استفاده از پنیر چدار در کنار آب گوشت ایده جالبی نباشد ولی بهتر است تا آن را نچشید نظری در موردش ندهید. جشنواره پوتین، جشن سالانه ی غذا در مونترئال زمانی خوب برای امتحان این غذاست.
کرکرهای زنبوری

9. کرکرهای زنبوری ( ژاپن)

اگر کسی سرسری به این اسنک نگاهی بیاندازد، در نگاه اول فکر می کند کوکی با تکه های پراکنده شکلات دیده است. اما بهتر است دیگر اشتباه نگیرید؛ این ها زنبور هستند نه شکلات. این کرکرها که در سرتاسر ژاپن یافت می شوند منحصر بفردند. در طول پروسه پخت این نوع کرکرها، مقداری زنبور مرده به مواد اولیه اضافه می شود؛ این اسنک پس از تهیه در کنار فنجانی از چای یا قهوه داغ سرو می شود.
جنین پخته شده اردک

8. جنین پخته شده اردک( بالوت، فیلیپین)

افرادی که کمی حساس باشند حتی به بالوت نگاه هم نمی اندازند؛ اما اگر به شما بگوییم که چقدر این غذا لذیذ است حتما برای امتحان آن صبر نمی کنید. بر خلاف تخم مرغ های خوب آب پز شده که قبلا خورده اید بالوت در واقع جنین بارور شده اردک است. این یعنی چی؟ در واقع بالوت جنین اردکی است که ویژگی های ظاهری آن کاملا شکل گرفته است. شاید این غذا برای غربی ها غذایی کاملا جدید و عجیب و غریب باشد ولی در فیلیپین این غذا محبوب ترین غذای خیابانی است که اغلب همراه با نوشیدنی خنک و تازه سرو می شود. این غذا حتی در نیویورک سیتی نیز محبوبیت پیدا کرده است.

قلب مار کبری

7. قلب مار کبری( ویتنام)
“در کاسه من یک مار است؟ ” قوم آسیایی ویتنام با غنای فرهنگی و تنوع بومی خود از گردونه غذاهای عجیب و غریب خیابانی عقب نمانده است. بسیار خوب، ممکن است غذایی که در مورد آن در ادامه می خوانید عجیب و غریب باشد ولی بهتر است تا زمانی که امتحان نکردید قضاوت نکنید.

لیوان شیشه ای پر از خون کبری و نیز قلبی تازه خارج شده از بدن مار که هنوز ضربان دارد، غذایی خاص در بیشتر مناطق ویتنام بشمار می رود. اگر نگران آن هستید که زهر مار پس از خارج کردن قلب از بدن، به هدر رود، نگران نباشید. این زهر در لیوانی دیگر سرو می شود!
هاگیس

6. هاگیس (اسکاتلند)
در ادامه لیست غذاهای عجیب و غریب دنیا در تور آشپزی خود به کشور شاد اسکاتلند می رسیم. فرقی نمی کند احساس ترس یا اشتیاق داشته باشید، سفر به اسکاتلند بدون امتحان غذای سنتی آنها یعنی هاگیس کامل نمی شود.
اعضای تکه شده بدن حیوانات شامل قلب، جگر و شش های گوسفند با پیاز، بلغور، نمک و ادویه و پی حیوانی با هم مخلوط شده و در شکمبه حیوانی پیچیده می شود؛ پس از پختن هاگیس آماده است.

مطمئن هستم که برای امتحان آن نمی توانید صبر کنید! هاگیس بیشتر مواقع با شلغم و سیب زمینی سرو می شود و مطمئنا یک لیوان نوشیدنی چربی آن را می شوید و می برد.

صدفهای راکی مونتین

5. صدفهای راکی مونتین( ایالات متحده)
ممکن است صدفها طعمی آشنا داشته باشند پس چندان غذای عجیب و غریب نیستند. درست است؟ خوب، در کولورادو اینطور نیست. در این منطقه صدفهایی وجود دارند که اصلا صدف نیستند. این صدفها در واقع بیضه گوسفند، خوک یا گاو نر هستند که در آرد غلتانده و بخوبی سرخ شده اند؛ این غذا با سس خاصی سرو می شود.

اگر بخش سرخ شدن این غذا را نادیده بگیریم، اعضای بدن حیوانات منبع غنی از پروتئین ها و مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین ها هستند.. به کسانی که نتوانستند مقدار کافی از این غذا بخورند توصیه می شود جشن سالانه را فراموش نکنند. با شرکت در جشن می توانند هر چقدر خواستند از این غذا بخورند.

حلزون خوراکی

4. حلزون خوراکی ( انگلیس)
برای امتخان غذای بعدی از دریاها عبور کرده و به انگلستان همیشه بارانی می رسیم. خصوصا سواحل غربی انگلیس که خوراک حلزونهای دریایی کوچک و دوست داشتنی آنها شهرت زیادی دارد.
این نرم تنان خوراکی کوچک قبل از سرو شدن با نمک و سرکه بخوبی جوشانده می شوند. و نیز بعضی افراد پس از بیرون آوردن گوشت حلزون با خلال دندان، آن را در مایونز سیردار، کره داغ یا خردل طعم دار می کنند.

هر جا حلزونهای دریایی کوچک باشند، همیشه صدف حلزونی ( حلزونهای دریایی بزرگتر)، صدفهای دو کپه ای (کوکلس) و گوشت خوک هم سرو می شوند.
کرم های موپان

3. کرم های موپان ( زیمبابوه)
برای امتحان بعدی باید به کشور جنوبی قاره آفریقا یعنی زیمباوه سفر کنیم. این کرم های هزار پا در زیمباوه بسیار محبوب هستند. به گزارش سایت Tripsavvy، این کرم ها در سرتاسر بازارهای محلی زامبیا، بوتسوانا، آفریقای جنوبی و نامبیا نیز یافت می شوند.

این کرم های رنگی و فوق العاده بزرگ زمانی لذیذتر می شوند که بخوبی سرخ شده و در کنار ترکیبی از گوجه، سیر، پیاز، فلفل چیلی و آجیلات سرو شوند. کرم های موپانی خشک شده و دودی شده به وفور در بازارهای محلی یافت می شود، پس چرا زودتر به سراغ امتحان این غذا نرویم؟
بئونداگی

2. بئونداگی (کره جنوبی)
بئونداگی، غذایی است که در بازارهای خیابانی و استند های تهیه غذا در سرتاسر کره یافت می شود. این غذا در واقع شفیره کرم ابریشم مزه دار شده و بخوبی سرخ شده است. بازارهای مختلف شیوه های سرو مختلفی برای این غذا دارند؛ در بعضی بازارها این شفیره های سرخ شده در کاسه هایی کوچک همراه با خلال دندان سرو می شوند تا دست های فرد کثیف نشود؛ برخی دیگر شفیره ها را به سیخ می کشند.
این غذای نسبتا محبوب در میان کره ای ها، تقریبا به صدر لیست غذاهای عجیب و غریب دنیا نزدیک است. پس از اولین گاز طعم این غذا تقریبا اسیدی و لذیذ و نزدیک به طعم ماهی و آجیلات حس می شود.

گرچه این اسنک تقریبا همیشه بصورت آماده در خیابانها قابل دسترس است ولی می توان کنسرو آنها را نیز از سوپرمارکتها و خواربارفروشی های محلی تهیه کرد.
مارزنگی بخوبی سرخ شده
1. مارزنگی بخوبی سرخ شده ( جنوی غرب ایالات متحده)

در انتهای لیست غذاهای خیابانی ترسناک و سوال برانگیز به محبوب ترین غذا در ایالتهای جنوب غربی آمریکا میرسیم.
طعم این اسنک شبیه به طعم پاپ کرن جوجه و یا گوشت و نیز پای قورباغه گزارش شده است. گوشت مار زنگی با انواع ادویه جات، طعم دار شده و سرخ می شود؛ این غذا تجربه جالبی است. اما اگر جرات کافی برای خوردن این غذا را ندارید رستورانی در آریزونا آن را بصورت کلاسیک سرو می کند؛ این غذا با دیزاین استخوانهای مهره مار تجربه طعمی بی نظیر را برای شما تضمین می کند.
ظاهرا گوشت مار زنگی سبک و بی مزه است پس اگر می خواهید آن را در خانه تهیه و کباب کنید بهتر است مقدار زیادی بیکن به آن اضافه کنید تا طعم دار شود.

امکان ندارد بتوانید ترکیبات محرمانه این سوپ عجیب مکزیکی را حدس بزنید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر