لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تله سیژهای ایران
تله سیژهای ایران

تله سیژهای ایران

گاهی زندگی در شهرهای بزرگ و شلوغ برای همه کسالت بار می شود، در این مواقع لازم است که از شهر فاصله بگیریم و به دل کوه ودشت بزنیم تا نفسی تازه کنیم و خستگی ها را از تن به در کنیم. اما شاید همیشه این فرصت را نداشته باشیم تا بتوانیم به جاهای دور سفر کنیم، به همین دلیل بد نیست که گاهی به تفرجگاه ها و مکان های تفریحی شهر خودمان هم سری بزنیم و از این امکانات استفاده کرده و روح و جان را حال و هوای تازه ای ببخشیم، قطعا شناخت بیشتر تفرجگاه ها و امکانات آن ها به ما کمک خواهد کرد که از فضاهای طبیعی و تفریحی شهر خود یا شهرهای دیگر برای گذراندن تعطیلات خود بیشتر بهره بگیریم. ما در این مقاله می خواهیم به یکی از امکانات تفریحی تهران و شهرهای بزرگ دیگر مانند اصفهان و مشهد اشاره کنیم. با ما همراه باشید تا با معروف ترین تله سیژهای ایران بیشتر آشنا شویم. ایران هتل با رزرو هتل های اصفهان، هتل های مشهد و هتل های تهران بهترین سفرها را برای شما آرزو می کند.


تله سیژ
یک نوع وسیله جابه‌جایی یا بالابر هوایی است که شباهت زیادی به تله کابین دارد، اما مانند تله کابین دارای اتاقک نبوده و به جای آن از یک صندلی ایمن ساخته شده است. تله سیژ معمولاً در پیست‌های اسکی، پارک های تفریحی و جاذبه های گردشگری به کار می‌رود. این بالابر از یک حلقه کابل فولادی پیوسته بین دو ایستگاه تشکیل شده که مجموعه ‌ای از صندلی‌ها را جابه‌جا می‌کند، معمولاً تعدادی دکل میانی کابل را نگه می‌دارند و بسته به کارایی سیم نقاله، این طنابراه مسافربری می تواند گاهی تا 4000 مسافر را در ساعت می جابه جا کند.
استفاده از تله سیژ می تواند برای همه ی افراد تجربه ی هیجان انگیزی باشد، زیرا نه تنها این امکان را ایجاد می کند که از چشم انداز وسیع تری طبیعت و شهر خود را تماشا کنیم ، بلکه معمولا امکانات تفریحی دیگری نیز در مقصد وجود دارند که می توانند برای بیشتر افراد جالب توجه باشند.
تله سیژ مجموعه ی تفریحی توچال
تله سیژ مجموعه ی تفریحی توچال
توچال قله ای در شمال تهران بوده و بخشی از رشته کوه های البرز است. اکثر مردم توچال را به عنوان یکی از محبوب ترین پیست های اسکی ایران می شناسند و مسیر تله کابین توچال یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین پیوسته ی جهان به شمار می رود، اما علاوه بر این ها مجموعه ی تفریحی ورزشی توچال دارای امکانات بسیار دیگری است که تله سیژ یکی از آن ها به شمار می رود.
تله سیژمجموعه ی توچال از کنار ایستگاه اول تله کابین آغاز شده و تا محل رستوران چشمه ادامه پیدا می کند؛ این تله سیژ در مسیر خود مناظر زیبا و منحصر به فردی را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.
هزینه ی تله سیژ توچال
بهای بلیط تک مسیر: 9000 تومان
بهای بلیط رفت و برگشت: 18000 تومان
ساعات کاری تله سیژ توچال :
شنبه تا چهارشنبه 17 تا 23:30 – پنجشنبه و جمعه 17 تا 24
تلفن تماس: 72945
آدرس تله سیژ توچال(چشمه): بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه ی تله كابین توچال
تله سیژ چالیدره ی طرقبه
تله سیژ چالیدره ی طرقبه
مجموعه ی تفریحی و گردشگری چالیدره از جاذبه های اطراف مشهد است، در واقع منطقه چالیدره یک دریاچه ی کوچک و زیباست که به علت موقعیت مکانی تبدیل به یک مکان گردشگری و تفریحی شده است و روز به روز بر جذابیت و امکانات آن افزوده می شود. امکانات جذاب و هیجان انگیزی مانند ترن هوایی، بانجی جامپینگ، ماهیگیری، لنج سواری و تله سیژ و رستوران بخشی از این امکانات جالب توجه هستند که می توانند روز لذت بخش و دلنشینی را برای شما رقم بزنند. اما تماشای این دریاچه و مناظر اطراف آن تجربه ی منحصر به فردی است که فقط با تله سیژ چالیدره می توانید تجربه کنید. این تله سیژ یک چشم انداز زیبا و به یادمانی را پیش روی شما قرار می دهد و شما می توانید از فراز آن مناظر دلپذیری را تماشا کنید که تا دوردست ها امتداد یافته است.
هزینه ی تله سیژ چالیدره
بهای بلیط رتک مسیر: 10000 تومان
بهای بلیط رفت و برگشت: 17000 تومان
ساعات کاری تله سیژچالیدره: شنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 21
تلفن تماس:34227125-051
آدرس: استان خراسان رضوی، 17 کیلومتری مشهد در مجاورت شهرستان طرقبه
پارک جنگلی ناوژان اصفهان
پارک جنگلی ناوژان اصفهان
منطقه جنگلی ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهری تا اندازه‌ای ایمن مانده و هنوز هم با زیبایی های خاص خود به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد. ناوژان به معنای جایگاه درختان ناژ و صنوبر است و از قدیم الایام به عنوان یکی از قطب های گردشگری شهر اصفهان بوده است. این پارک دیدنی و زیبا آخر هفته ها به مکانی برای استراحت مسافران و پاتوق خانواده های اصفهانی تبدیل می شود. از جاذبه های پارک ناوژان تله سیژ آن است که به گردشگران این امکان را می دهد یک مسیر تقریباً 2 هزار متری را طی کرده و از بالای درختان، این باغ تماشایی و چشم اندازهای آن را به تماشا نشسته و از آن لذت ببرند.
هزینه ی بلیط تله سیژ ناوژان:
بهای بلیط رفت و برگشت: 25000 تومان
بهای بلیط یکطرفه: 18000 تومان
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 18 الی غروب آفتاب
تلفن تماس: 137
آدرس: استان اصفهان، خیابان شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک ناژوان
تله سیژ دربند
تله سیژ دربند
دربند از دیرباز با هوای خنک و جذابیت های طبیعی و خوردنی های رنگارنگش یکی از تفرجگاه های پرطرفدار مردم تهران و گردشگران محسوب می شود. اما در این مسیر دلپذیر وسیله ای وجود دارد که از 50 سال پیش تاکنون به جابه جا کردن کوهنوردان و گردشگران می پردازد و بی تردید یکی از جاذبه های گردشگری و خاطره انگیز دربند به شمار می رود. طول این تله سیژ 600 متر است و ارتفاع آن از زمین در حدود 60 متر است. تله سیژ دربند دو ایستگاه در مسیر خود دارد که گردشگران را با هیجان وصف ناپذیری به کوهپایه های البرز می رساند. گردشگران، کوهنوردان و طبیعت دوستان می توانند از به میدان دربند به سمت میدان سربند حرکت کرده و پس از آن با تهیه ی بلیط از تله سیژ دربند استفاده کنند.
هزینه ی تله سیژ دربند:
بهای بلیط رفت و برگشت: 25000 تومان
هزینه ی مسیر یکطرفه: 15000
ساعات کاری:
روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 23
روزهای پنجشنبه و جمعه: از ساعت 6 صبح تا 23:30
تلفن تماس: 22719577-021
آدرس : تهران – میدان تجریش – میدان سربند (کوهنورد) – تله سیژ دربند
1683366988 608 تله سیژهای ایران
تله سیژ شهربازی پارک ارم
شهربازی پارک ارم یکی از معروف ترین پارک های بازی تهران است. پارک ارم با داشتن فضای باز و سرپوشیده و دریاچه ای دل انگیز تمام سلیقه ها را راضی می کند. در این مجموعه بیش از 74 دستگاه تفریحی وجود دارد که انتخاب های متفاوتی را در اختیار علاقمندان قرار می دهند. برای سهولت تردد و جابه جایی در این مجموعه ی وسیع و تماشای مناظر زیبای آن تدبیری اندیشیده شده که استفاده از آن خالی از لطف نیست. این وسیله ی حمل و نقل تله سیژ آن است که شهربازی 1 و 2 را به هم متصل کرده و رفت و آمد علاقمندان را آسانتر و هیجان آن ها را دوچندان کرده است. منظره ی زیبای دریاچه و اطراف آن چشم اندازهایی هستند که استفاده از تله سیژ پارک ارم در اختیار شما قرار خواهد داد.
هزینه ی تله سیژ پارک ارم:
بهای بلیط رفت و برگشت: 18000 تومان
بهای بلیط یکطرفه: 9000 تومان
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 18 تا 24
تلفن تماس:44140800-021
آدرس: شهر تهران، کیلومتر 4 اتوبان تهران – کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان اتوبان شهید باکری

مسجد شاه اصفهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر