لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> زیپ لاین های ایران
زیپ لاین های ایران

زیپ لاین های ایران

زیپ لاین ورزش یا بهتر بگوییم یک تفریح هیجانی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. در این ورزش افراد نوعی لباس مخصوص صخره نوردى به نام هارنس بر تن کرده و کلاه ایمنی بر سر می گذارند و با استفاده از تسمه و کارابین به یک قرقره متصل مى شوند. قرقره روى یک سیم بکسلى که ارتباط بین دو نقطه را برقرار می کند سوار می شود و افراد مسیر بین این دو نقطه را با سرعت طى می کنند. سرعت حرکت به هیچ وجه قابل تنظیم نیست و به اختلاف ارتفاع بین نقطه مبدا و مقصد بستگی دارد. زیپ لاین ورزشی مهیج است که افراد با سوار شدن بر ان در اوج آسمان قرار می گیرند و از پرواز لذت می برند. خوشبختانه امروزه امکان انجام این تفریح هیجان انگیز در نقاط مختلف ایران وجود دارد. جالب اینکه برخی از زیپ لاین ها بر دریاچه، برخی بر جنگل ها و تعدادی هم بر کویر بسته شده اند و بدین ترتیب تجربه ای متفاوت از پرواز را در اختیار گردشگران قرار می دهند. در ادامه به شرح مختصری از زیپ لاین های موجود در نقاط مختلف ایران پرداخته می شود.

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین‌ شهر بلندترین و طولانی ترین پل معلق کابلی خاورمیانه است که در ارتفاع ۸۰ متری از سطح زمین بر روی پارک جنگلی مشگین ‌شهر ساخته شده است. این پل ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد و توسط کارشناسان داخلی و مهندسان بومی منطقه بنا شده است. پل معلق مشگین شهر تنها عضو کوچکی از مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی است. این مجموعه بزرگ ‌ترین پروژه گردشگری استان اردبیل است که شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت ‌های اقامتی، سایت بالن ‌سواری و ورزش ‌های هوایی، رستوران گردان، بازارچه ‌های صنایع ‌دستی، شهربازی و … می باشد. یکی از امکانات تفریحی این مجموعه و البته مهیج ترین آنها زیپ لاین است که در کنار پل معلق بر روی دره ای عمیق واقع شده است. استفاده از این زیپ لاین در ارتفاعی بیش از 80 متر بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است و به راحتی می تواند آدرنالین خون گردشگر را بالا ببرد و حس شادابی را به او هدیه دهد. در سفر به مشگین شهر می توانید در هتل دورنا مشگین شهر اقامت کنید.
کوه صفه اصفهان
کوه صفه اصفهان
کوه صفه اصفهان عضوی از رشته کوه های زاگرس است که از شمال به جاده کمربندی، از غرب به کوه ‌های تخت رستم و دره خان، از شرق به شهرک‌ ها و مجتمع ‌های مسکونی و از جنوب به اراضی باز و راه آهن می رسد. این کوه یکی از مناطق گردشگری اصفهان است که با نام بام اصفهان نیز شناخته می شود. کوه صفه جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد و امکان انجام تفریحاتی مانند بولینگ، سوار شدن بر تله کابین، تماشای سینمای 5 بعدی و … در آن فراهم است. در این میان زیپ لاین موجود در این مجموعه می تواند هیجانی را که گردشگران در پی آن هستند برایشان به ارمغان بیاورد و آنها را در آسمان قرار دهد. در سفر به اصفهان می توانید در هتل پارسیان کوثر اصفهان اقامت کنید.
نمک آبرود
نمک آبرود
نمک آبرود شهر یا به عبارتی شهرکی در مسیر چالوس – تنکابن است که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری استان مازندران به شمار می رود. این شهرک امکانات تفریحی و رفاهی خوبی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مرکز خرید، کارتینگ، پینت بال، شهربازی، تله کابین و … دارد که البته دلیل اصلی شهرت و محبوبیت آن تله کابینش می باشد. این شهر از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن می رسد و به طور کلی به دو بخش مسکونی و گردشگری تقسیم می شود. در بخش گردشگری نمک ابرود زیپ لاینی هم وجود دارد که با تله کابین قابل دسترسی است و سوار شدن بر آن واقعا هیجان انگیز است. در سفر به نمک ابرود می توانید در هتل پارسیان آزادی خزر (هایت) چالوس که دقیقا در مقابل تله کابین نمک آبرود قرار دارد اقامت کنید.
کویر ورزنه اصفهان
کویر ورزنه اصفهان
کویر ورزنه اصفهان که با نام بیابان خارا هم شناخته می شود دارای بزرگ ترین مجموعه تفریحی کویری ایران است. در این مجموعه می توانید انواع تفریحات هیجانی مانند موتور سواری (چهارچرخ)، کویر نوردی با ماشین های آفرود، شترسواری و … را تجربه کنید. این کویر در فاصله 10 کیلومتری از شهر زیبا و تاریخی ورزنه قرار دارد بنابراین با سفر به آن می توانید از جاهای دیدنی شهر ورزنه هم دیدن کنید و یک تیر و دو نشان بزنید. در این کویر دو زیپ لاین هم وجود دارد که یکی از آن ها با طولی معادل 30 متر در بیابان خارا و دیگری با طولی معادل 400 متر در سایت تفریحی واحه ورزنه واقع شده است و هزینه سوار شدن بر ان به ازای هر نفر 35 هزار تومان می باشد. گزینه دیگری که برای اقامت در سفر به اصفهان پیش روی دارید هتل پیروزی اصفهان است.
کوه عینالی و تله کابین تبریز
کوه عینالی و تله کابین تبریز
کوه عینالی یکی از مناطق مهم گردشگری شهر تبریز است که با تله کابینی که در پای آن تعبیه شده می توان به قله اش صعود کرد. از جمله دیدنی های این کوه دریاچه ی مصنوعی داغ گلی است که جلوه ی بسیار زیبایی دارد. این کوه علاوه بر تله کابین و دریاچه دارای زیپ لاین نیز می باشد. این زیپ لاین دارای طولی معادل 500 متر و اختلاف شیبی برابر با 75 متر است. در سفر به تبریز می توانید در هتل لاله پارک تبریز اقامت کنید.
دریاچه شورابیل اردبیل
دریاچه شورابیل اردبیل
دریاچه ی شورابیل به عنوان یکی از جاذبه‌ های طبیعی شهرستان اردبیل دارای امکاناتی مانند قایق ‌رانی، پیست دو میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، یک شهر بازی روباز و یک شهر بازی سرپوشیده است. علاوه بر اینها اولین زیپ لاین رفت و برگشتی کشور و طولانی ترین آن ها در کنار این دریاچه قرار دارد. زیپ لاینی که طول آن معادل 920 متر می باشد و تجربه ای متفاوت از زیپ لاین سواری در ایران را در اختیارتان قرار می دهد. در سفر به اردبیل می توانید در هتل سبلان اردبیل اقامت کنید.
چالیدره طرقبه مشهد
چالیدره طرقبه مشهد
چالیدره یک مجموعه ی توریستی است که در کنار دریاچه ی سد چالیدره طرقبه قرار دارد و دارای امکانات مختلفی مانند قایق سواری، لنج تفریحی، ترن هوایی، تله ‌سیژ، بانجی جامپینگ، ماهیگیری، کافی شاپ گردان و رستوران و البته زیپ لاین است. از سه طریق پله ها، ترن و تله سیژ می توان وارد این مجموعه شد ک هر یک هزینه ی متفاوتی دارد. از دیگر امکانات موجود در این مجموعه می توان به برج گردان، اسکله تفریحی، عکاسخانه سنتی، امکانات تفریحی ویژه کودکان، قایق موتوری و پدالی و پارویی، آموزش غواصی و آموزش قایق سواری اشاره کرد. در سفر به شهر طرقبه مشهد می توانید در هتل سحاب مشهد واقع در جاده ی طرقبه اقامت کنید.
پل معلق و زیپ لاین و تله کابین رامسر
پل معلق و زیپ لاین و تله کابین رامسر
یکی از جاذبه های معروف و محبوب شهر رامسر، مجتمع تفریحی شهر سبز است. در این مجموعه انواع امکانات تفریحی وجود دارد. از جمله ی این امکانات که البته از بهترین آنها می باشد پل معلق و زیپ لاین است که برای دسترسی به هر یک باید سوار تله کابین شوید و به بالای مجموعه یعنی پارک جنگلی هزار پله (ایل میلی) بروید. در این جا دو پل معلق چوبی و امکان استفاده از دو زیپ لاین هیجان انگیز وجود دارد. لازم به ذکر است استفاده از این زیپ لاین ها دارای محدودیت سنی و وزنی است. در واقع تنها افرادی می توانند از این زیپ لاین ها استفاده کنند که سن شان بین 11 تا 40 سال و وزن شان بین 45 تا 95 کیلوگرم باشد. هر یک از این زیپ لاین ها دارای طولی معادل ۴۵٠ متر می باشد. مجموعه در کل دارای سه خط زیپ لاین و دو پل معلق چوبی است. مسافران بعد از طی کردن هر زیپ لاین، پیاده شده و از روی پل معلق چوبی باریکی که از روی دره می گذرد به زیپ لاین بعدی می رسند. در طول مسیر نیز از آنها عکس یادگاری گرفته می شود و در انتهای مسیر چنانچه خواستار چاپ آن باشند عکس در قبال دریافت هزینه ای برای آنها چاپ می شود. در سفر به رامسر می توانید در هتل بام سبز رامسر اقامت کنید.
زیپ لاین کماندو تهران
زیپ لاین کماندو تهران
زیپ لاین کماندو تهران طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین تهران می باشد که نمایی زیبا از پارک آب و آتش تهران را پیش روی گردشگران قرار می دهد. این زیپ لاین 210 متر طول و 30 تا 50 متر ارتفاع دارد. از جمله مزایای آن فراهم کردن امکان انجام انواع حالت های زیپ لاین سواری از جمله حالت خوابیده، ایستاده و نشسته است که هر یک تجربه ای متفاوت از پرواز بر فراز آسمان ها را مهیا می سازد. محدودیت وزنی برای سوار شدن بر این زیپ لاین 25 تا 110 کیلوگرم و محدودیت قدی ۱۵۰ تا ۲۰۰ سانتی متر است و هزینه ی آن بین 40 تا 80 هزار تومان متفاوت می باشد. آدرس این زیپ لاین تهران، بزرگراه شهيد حقانى شرق، بعد از خروجى مدرس شمال، خیابان سرو، جنب باغ موزه دفاع مقدس است. در سفر به تهران می توانید در هتل آزادی تهران اقامت کنید.
زیپ لاین برج میلاد تهران
زیپ لاین برج میلاد تهران
با اینکه اکثر افراد برای دیدن از سکوی بازدید برج میلاد به سمت آن می روند اما لازم است بدانند تفریحات جالب دیگری در اطراف برج میلاد در انتظار گردشگران است. از جمله ی این تفریحات زیپ لایی به طول 150 متر و ارتفاع 30 متر است که با سرعت 60 تا 70 کیلومتر در ساعت طی می شود. این زیپ لاین دو حالت استفاده دارد. یکی به صورت نشسته و دیگری به صورت معلق در هوا که هزینه ی هر یک متفاوت است. هزینه ی حالت نشسته 25000 تومان و هزینه ی حالت های معلق 30000 و 35000 تومان است. این زیپ لاین محدودیت سنی ندارد اما دارای محدودیت وزنی از ۳۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم می باشد. گزینه ی دیگری که برای اقامت در سفر به تهران پیش روی دارید هتل اسپیناس پالاس تهران است.
زیپ لاین توچال تهران
زیپ لاین توچال تهران
شهر تهران زیپ لاین دیگری نیز دارد که در انتهای خیابان ولنجک، مجموعه ی تله کابین توچال، بوستان سلامتی 2 واقع شده است. این زیپ لاین دارای طولی معادل 200 متر و ارتفاعی برابر با 60 متر است و می توانید لذت پرواز در حالت های مختلف ایستاده، نشسته، خوابیده و 2 نفره را از طریق آن تجربه کنید. البته هر کدام هزینه ی متفاوتی بین 50 تا 80 هزار تومان دارند. محدودیتی که در مورد سن و وزن در استفاده از این زیپ لاین وجود دارد اینکه افراد با سنی زیر 12 سال و با وزنی بالای 200 کیلوگرم نمی توانند از آن استفاده کنند. گزینه ی پیشنهادی بعدی برای اقامت در سفر به تهران هتل بزرگ تهران است.
پیست اسکی پولادکف سپیدان
پیست اسکی پولادکف سپیدان
پپیست اسکی پولادکف یک پیست بین المللی است که در ۸۸ کیلومتری شمال شهر شیراز و 15 کیلومتری آبشار معروف مارگون قرار دارد. این پیست دارای امکانات اقامتی، سالن های غذاخوری، تله کابینی به طول ۲ کیلومتر، ۲ دستگاه تلی اسکی ویژه ی اسکی بازان به طول ۱۶۰۰ متر و ۸ دستگاه موتور برفی است. در فاصله ی کمی از پیست اسکی پولادکف، پیست اسکی کوچک تری وجود دارد که با عنوان پیست اسکی سپیدان شناخته می شود. هر دوی این پیشت ها در فصل سرد زمستان مورد استقبال عده ی بسیار زیادی از گردشگران قرار می گیرند. جالب اینکه با وجود امکانات خوبی که در این مجموعه پیش بینی شده است در سایر فصول سال نیز شلوغ و مورد توجه هستند. از جمله ی این امکانات می توان به اسب سواری، قایق سواری، تلسکی، اسنومبیل، مینی بوب، ماشین کوهستان و البته زیپ لاین اشاره کرد. در سفر به شیراز می توانید در هتل بزرگ شیراز اقامت کنید.
دهکده گردشگری رایان نطنز
دهکده گردشگری رایان نطنز
دهکده رایان نطنز مجموعه ای تفریحی است که در سال 1386 به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان شروع به کار کرد. این دهکده ی خوش اب و هوا در دامنه ی کوه کرکس، در منطقه ی رایانِ شهر نطنز قرار دارد و هر ساله عده ی زیادی از گردشگران و کوهنوردان را به سمت خود می کشاند. دهکده رایان دارای امکانات خوبی مانند دریاچه ی مصنوعی، قایق سواری، اسب سواری، رستوران سنتی، فست فود، هتل های اقامتی و البته زیپ لاین است. زیپ لاینی که در این منطقه وجود دارد دارای طولی معادل 3 کیلومتر می باشد. تمام اینها امکاناتی است که در فاز اول این مجموعه لحاظ شده و قرار است در فازهای بعدی امکانات دیگری مانند تله کابین، پیست اسکی و هتل پنج ستاره نیز در آن افتتاح شود. ساعت دسترسی به امکانات تفریحی این مجموعه از 8 صبح تا 12 شب است. در سفر به نطنز می توانید در اقامتگاه بوم گردی توسلیان نطنز اقامت کنید.
زیپ لاین دراک شیراز
زیپ لاین دراک شیراز
زیپ لاین دراک شیراز یکی از امکانات تفریحی موجود در مجموعه ی پارک کوهستانی دراک است. طول این زیپ لاین چیزی معادل 1200 متر و ارتفاع آن از سطح زمین تقریبا 200 متر است. لازم به ذکر است در اینجا می توانید زیپ لاین سواری دو نفره را نیز تجربه کنید. حتی چنانچه دارای کودکی زیر 9 سال هستید می توانید او را نیز با خود به همراه ببرید و در هیجانی که تجربه می کنید سهمی برای وی قائل شوید و البته بابت رعایت نکات ایمنی هم مطمئن باشید. هزینه ی سوار شدن بر این زیپ لاین در ایام عادی سال به ازای هر نفر حدود 35 هزار تومان می باشد.
باغ جوان اصفهان
باغ جوان اصفهان
باغ جوان اصفهان باغی زیبا با مساحتی برابر با ۳۰ هکتار یکی از پارک های بزرگ کلانشهر اصفهان است که دارای امکانات تفریحی خوبی از جمله کارتینگ باگی، باشگاه پینت بال، فوتبال حبابی و … می باشد. مجموعه تفریحی باغ جوان اصفهان دارای رستوران جنگلی، کافی شاپ و بوفه نیز است. همچنین شامل سوارکاری، لیزرتگ، آرچری، یوروجامپینگ (پرش در آسمان)، روپ ادونجر (درخت نوری)، پارک بادی، سرسره و پل معلق کودکان، ترامپولینگ، قایقرانی کودکان، گیم سیتی، زمین چمن مصنوعی، بسکتبال و ولیبال پولیورتان در فضای باز (برای اولین بار در کشور)، والیبال ساحلی و البته زیپ لاینی با نام روباه پرنده است. ساعات کاری این مجموعه در روزهای عادی از ۱۷ تا 23:30 و روزهای تعطیل از ۱۰ تا 23:30 و آدرس دقیق آن اصفهان، خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان، مجموعه تفریحی باغ جوان است.
سرزمین موج های خروشان مشهد
سرزمین موج های خروشان مشهد
این جاذبه در واقع یکی از بزرگترین پارک های آبی سرپوشیده جهان است که در مساحتی بالغ بر 60000 مترمربع در کیلومتر 2 جاده شاندیز ساخته شده است. این سرزمین می تواند به طور همزمان به بانوان و آقایان خدمات رسانی کند. در این مجموعه می توان از سرسره های مدرن و هیجان انگیز، دریاچه ای متلاطم، رودخانه ای بزرگ، لیزرتگ و ترامپولین لذت برد و از امکاناتی مانند سالن ماساژ، سالن ایروبیک، سونا و جکوزی، مرکز خرید، مهدکودک برای نگهداری از کودکان زیر 4 سال و … استفاده کرد. از طرفی می توان بر طولانی ترین زیپ لاین سرپوشیده جهان سوار شد. طول مسیر زیپ لاین آقایان ۱۱۰ متر، ارتفاع نقطه شروع آن ۳۴ متر و ارتفاع نقطه پایان آن ۲۵ متر است و با سرعت 62کیلومتر بر ساعت طی می شود. این در حالی است که طول مسیر زیپ لاین بانوان ۱۴۰ متر، ارتفاع نقطه شروع آن ۲۷ متر و ارتفاع نقطه پایان آن ۱۴ متر است و با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت طی می شود. این دو زیپ لاین به ترتیب اولین و دومین زیپ لاین طولانی سرپوشیده جهان هستند. زیپ لاین ها همه روزه ۲ ساعت بعد از شروع به کار مجموعه تا یک ساعت قبل از پایان کار مجموعه قابل استفاده می باشند.
کویر دروازه قرآن یزد
کویر دروازه قرآن یزد
کویر دروازه قرآن یکی از کویرهای منحصر به فرد استان یزد است که در نزدیکی شهر یزد قرار دارد. از جمله جاذبه های این کویر منظره ای زیبا از دریاچه ای در میان شن ها و رمل هاست و با نام حوض جعفر شناخته می شود. علاوه بر این چندین کمپ کویری نیز در این منطقه وجود دارد که در میان آنها دو کمپ سندباد و هفت سنگ امکانات بسیار خوبی برای تفریح و خوشگذرانی به گردشگران عرضه می کنند. از جمله این امکانات می توان به شترسواری، پرواز با کایت باگی، اسکی روی شن، پرواز با پاراگلایدر، رستوران شیشه ای، موسیقی زنده، موتور چهارچرخ و البته زیپ لاین اشاره کرد. در سفر به یزد می توانید در هتل داد یزد اقامت کنید.

افتتاح بزرگ ترین پارک تفریحی زیر آبی جهان در بحرین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر