لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> باغ های پرندگان ایران
باغ های پرندگان ایران

باغ های پرندگان ایران

وقتی طبیعت و جاذبه های گردشگری ساخته شده توسط انسان دست به دست هم دهند، سفر و گردشگری کاری بس شیرین و جذاب می شود، شاید برای همین است که بعضی از آدم ها زندگی خود را در کوله باری خلاصه می کنند و همیشه در سفرند. اما گاهی نیاز نیست که برای دیدن دنیا راه های دور و دراز را پشت سر بگذاریم، چون می توانیم گوشه ای از جلوه های طبیعت را در شهر یا کشور خودمان هم پیدا کنیم و این امکانی است که آکواریم ها یا باغ های پرندگان به ما می دهند، چه چیزی شگفت انگیزتر از این که به دنیای پرندگان سفر کنیم و انواع و اقسام پرندگانی را که از چهار گوشه ی جهان کنار هم جمع شده اند، تماشا کنیم. در سال های اخیر باغ های زیبایی با عنوان باغ پرندگان در ایران نیز به وجود آمده که بازدید از آن ها ما را با دنیای جالب توجه پرندگان بیشتر آشنا خواهد کرد. ایران هتل با رزرو آنلاین هتل های اصفهان وهتل های تهران همراه شماست.

باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان در ایران است، این باغ متنوع ترین و بزرگ ترین باغ پرندگان خاورمیانه به شمار می رود و در دل جنگلهای لویزان در شرق تهران قرار دارد. این باغ که مجموعه ی بسیار زیبایی از 3000 پرنده ی مختلف را در خود جای داده است، شما می توانید با نحوه ی زندگی انواع پرندگان بیشتر آشنا شده و اطلاعات زیادی کسب کنید. باغ پرندگان تهران در دل طبیعت و به شیوه ی زیبایی طراحی و ساخته شده و به شما این امکان را می دهد که پرواز پرندگان یا شنا کردن آن ها در برکه های زیبا را تماشا کنید، در میان گل ها و درختان قدم بزنید و زیر آلاچیق ها بنشینید و با تماشای پلیکان ها، فلامینگوها غازها و قوهای باشکوه یا حتی اردک های رنگارنگ و چابک غرق در دنیای جذاب پرندگان شوید.
باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان در مساحتی به وسعت 17 هکتار با 168 گونه و 3000 پرنده به گونه ای طراحی شده که محیط زندگی پرندگان حتی الامکان طبیعی باشد، این مجموعه شامل دو بخش است، بخش اول دشتچر نامیده می شود و پرندگانی را در خود جای داده که در قفس نگه داری می شوند و توان پرواز ندارند و بخش دوم مختص پرندگان پروازی است. این بخش آبچر نام دارد. یکی از جذاب ترین بخش های باغ پرندگان قسمت ماکیان سانان آن است. شما در این قسمت می توانید مرغ و خروس هایی از گونه ای متفاوت را مشاهده کنید. مرغ و خروس آلمانی، لهستانی و گونه ای که بدن پوشیده از کرکی دارد و به آن مرغ و خروس ابریشمی می گویند در این قسمت قابل مشاهده هستند.
پس از آن بخشی است که بخش گنجشک سانان است و در آن زیباترین و دوست داشتنی ترین پرندهای روی کره ی زمین را می توانید مشاهده کنید. پرنده هایی مانند کوکاتیل عروس هلندی، انواع سهره و طوطی، فنچ، قناری وپرندگان رنگارنگ دیگری که علاقمندان و پرنده دوستان را متحیر می کنند. در بخش های دیگر این باغ می توانید پرندگان شکاری، پرندگان گرمسیری، پرندگان برکه و طاووس ها و شترمرغ ها را ببینید. از دیگر بخش های جذاب و تماشایی این مجموعه بخش کبوترسانان است، کبوتر دانفوس، پشت فر، کبوتر کینگ اردکی و کبوتر دم چتری نمونه هایی بی نظیری هستند که در این بخش زندگی می کنند.
هزینه ی ورودی: 8000 تومان
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18
تلفن تماس: 77075214-021
آدرس: استان تهران، تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندروی شهرک امید، خیابان کوهستان
باغ پرندگان اصفهان
باغ پرندگان اصفهان
این باغ زیبا در مجموعه ی گردشگری ناوژان اصفهان واقع شده و فضای دل انگیزی دارد که نه تنها با شرایط زیستی پرندگان مختلف هماهنگ است، بلکه برای بازدید کنندگان نیز بسیار دلپذیر و جذاب است. محوطه ی داخلی باغ پرندگان 17 هزار متر مربع وسعت دارد که 40 هزار مترمربع از آن دارای سقف توری می باشد. در بخش های مختلف این باغ در حدود 130 گونه ی متنوع و 4000 پرنده یافت می شود. این باغ با توجه به سبک و اقلیم زندگی پرندگان دارای برکه، قفس های شیشه ای و آهنی است و فضاهای آن طوری طراحی شده که پرندگان بتوانند در آن آزادنه حرکت کرده یا شنا و پرواز کنند. بر این اساس چهار برکه ی کوچک وبزرگ در آن وجود دارد که محل زندگی پرندگان آبچری مانند اردک ها، فلامینگوها، قوها و پلیکان هاست.
باغ پرندگان اصفهان
شما می توانید طوطی های سخنگو و پرنده های رنگارنگی مانند مرغ عشق و توکان ها را در قفس های شیشه ای پیدا کنید، فضای داخلی این قفس ها پر از گل و بوته است و یک فضای نیمه گرمسیری را تداعی می کند. پس از آن نوبت به محلی می رسد که بر اساس اقلیم زندگی کبک ها و تیهوها، صخره ای و سنگلاخی شبیه سازی شده و این پرندگان و بلدرچین ژاپنی در آن زندگی می کنند. فضاهای جنگلی محل زندگی طاووس ها و قرقاول های این باغ پرندگان است. آن ها با دم ها و پرهای باشکوه خود خرامان خرامان از این سو به آن سو رفته و برای بازدید کنندگان خودنمایی می کنند.
باغ پرندگان اصفهان
در آخرین بخش این باغ شما قفس های فلزی را مشاهده خواهید کرد که در آن ها محیطی کوهستانی و صخره ای را برای پرنده ای پروازی و شکاری به وجود آورده اند. شاهین ها، کرکس ها و جغدهای عجیب در قفس های فلزی به زندگی خود ادامه می دهند و عقاب ها همچون شکارچیان قهار و تیزبین با غرور خاصی در بالای صخره ای نشسته و اطراف را نظاره می کنند. از دیگر بخش های این باغ می توان به واحد تکثیر وتغذیه، تاکسیدرمی، واحد کلینیک و بهداشت و قرنطینه اشاره کرد.
هزینه ی ورودی: 10000 تومان
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8:30 تا 18:30
شماره ی تماس: 3713500-031
آدرس: استان اصفهان، اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت
باغ پرندگان کیش
باغ پرندگان کیش
باغ پرندگان کیش یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که در داخل مجموعه ی دلفیناریم کیش قرار گرفته است. این مجموعه با مساحتی در حدود 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده و یکی از منحصربه فردترین باغ های ایران محسوب می شود از سال 1380 تا امروز بیش از 57 گونه پرنده در این باغ به نمایش گذاشته شده است. این پرندگان از قاره های آمریکا، آسیا و افریقا به این مکان آورده شده اند و در میان آن ها گونه های کمیابی مانند لک لک مارابو، لک لک سد لیبلید، پلیکان های پا سفید، کاسکو، کاکاتوآلبا، ماکائو، قرقاول چینی، پنگوئن های پا سیاه، توکان، مرغ شاخدار و ایبیس را مشاهده کرد.

باغ وحش های معروف جهان
ادامه مطلب

در این پارک دو بخش جذاب وجود دارد. اولین بخش باغ پرندگان کیش، مسیری سرسبز است و قفس ها در طول این مسیر قرار داده شده اند. در کنار قفس ها مطالبی درباره ی ویژگی ها و زیستگاه این پرندگان نوشته شده که شما می توانید برای شناخت بیشتر پرندگان از آن ها استفاده کنید. در بخش دوم شما با فضای کاملا متفاوتی روبرو خواهید شد، در این بخش شما به فضای باز و آزادی پا خواهید گذاشت که محیط زندگی پرندگان گوناگون است. در این باغ مجموعه ای از گیاهان نیز وجود دارد که دیدن آن ها نیز خالی از لطف نیست. برای گردش در این مجموعه ی بزرگ قطارهای ویژه ای در نظر گرفته شده تا بتوانید از بخش های دیگر آن نیز استفاده کنید.
هزینه ی ورودی: معمولا برای تماشای این باغ یک پکیج کامل ارائه می شود که شامل بازدید از همه ی قسمت های این مجموعه و دلفیناریم است، هزینه ی این پکیج در حال حاضر 135000 تومان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت های مرتبط مراجعه کنید.
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 18 تا 20
تلفن تماس: 4445237 0764

آدرس: جزیره ی کیش، پارک دلفین ها
باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد
پرندگان مشهد در منطقه گردشگری تجاری سپاد در مشهد واقع شده است، این باغ دیدنی اولین و تنها باغ پرندگان در منطقه ی شرق می باشد و انواع پرندگان با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی را در آن می توان مشاهده کرد. باغ پرندگان مشهد یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی مردم مشهد و گردشگران است که در آن بیش از 700 پرنده ی مختلف وجود دارد. فضای آرام و زیبای این باغ که پر از گل ها و گیاهان رنگارنگ است شما را به گذراندان یک روز به یادماندنی دعوت می کند و شما می توانید در سفر خود به شهر مشهد از این مجموعه که دنیای زیبا و دلنشین پرندگان را به نمایش گذاشته است دیدن کنید.
هزینه ی ورودی: 6000 تومان
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9 تا 20
تلفن تماس: 09151568497
آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، فتح آباد، بلوار بهارستان، باغ پرندگان
باغ پرندگان کرمانشاه
باغ پرندگان کرمانشاه
باغ پرندگان کرمانشاه، که باغ پرندگان صدف نام دارد، یکی از بزرگترین باغ های پرندگان در منطقه ی خاورمیانه است. این باغ متشکل از یک فضای 2000 هکتاری است که متناسب با اقلیم و شرایط زیست محیطی پرندگان گوناگون طراحی شده و در آن در حدود 30000 قطعه پرنده زندگی می کنند. بیشتر این پرندگان از مناطق دیگری همچون قاره ی افریقا، آمریکا و آسیای جنوب شرقی به این مکان آورده شده اند و در حال حاضر شاید تنوع آن ها به 130 گونه ی مختلف برسد. به همین دلیل و با توجه به تنوع آب و هوایی و محیط زندگی پرنده ها فضاهایی ایجاد شده که آن ها بتوانند به راحتی خود را با آن تطبیق داده و به راحتی زندگی کنند. قفس های فلزی، شیشه ای، صخره ها و برکه ها مخصوص این پرندگان طراحی و ساخته شده اند. در باغ پرندگان صدف علاوه بر فضایی که مختص پرندگان است، شما با باغی مواجه خواهید شد که آبشارهای کوچک وبزرگ، برکه ها و دریاچه ها، پل های چوبی و آلاچیق های دلپذیر زینت بخش آن هستند و شما را با لطافت به تماشا فرا می خوانند.
هزینه ی ورودی: 5000 تومان
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8 تا 18
آدرس: کرمانشاه، کمربندی غربی ترمینال اسلام آباد غرب

سنجاب زاگرس ایرانی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر