لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> تبدیل 50 جزیره دریای سرخ به هتل های لوکس توسط عربستان صعودی
تبدیل 50 جزیره دریای سرخ به هتل های لوکس توسط عربستان صعودی

تبدیل 50 جزیره دریای سرخ به هتل های لوکس توسط عربستان صعودی

عربستان صعودی امیدوار است که منطقه گردشگری جدید در دریای سرخ، با دمای متوسط سالانه 30 درجه سانتی گراد، تا یک میلیون گردشگر را در سال به خود جذب کند تا در حقیقت قدمی به سوی پایان دادن وابستگی کشور به درآمد های نفت را بردارد.

عربستان صعودی طرح خود را برای تبدیل خطوط ساحلی بی نظیر دریای سرخ خود به یک مجتمع ساحلی لوکس نیمه مستقل اعلام کرده است. دولت عربستان در روز سه شنبه اعلام کرد که در راستای تلاش برای جذب گردشگر به کشور، 50 جزیره و 180 کیلومتر ( 110 مایل) خط ساحلی، به هتل های لوکس و شیک و دیگر زیر ساخت های ضروری که بر اساس استاندارد های بین المللی ساخته می شود، تبدیل خواهند شد.

این طرح ها بخشی از پروژه “چشم انداز 2030” می باشد، که در حقیقت طرح بلند مدت عربستان سعودی برای از بین بردن اتکاء خود به درآمدهای نفتی است. در این پروژه هزینه ای به ارزش 20 میلیون دلار ( 15.6 میلیون یورو) سرمایه گذاری شده است و همچنین یک فرصت عالی برای صنعت گردشگری تازه متولد شده عربستان صعودی می باشد.
در سال 2016، هجده میلیون نفر از عربستان صعودی دیدن کردند که اکثر آنها به جای صرف وقت و هزینه در دیگر مناطق کشور، تنها برای زیارت به مکه آمده بودند. اگرچه این کشور دارای مناطق باستان شناسی، سواحل بی نظیر و فرصت قواصی عالی است، اما مانند سواحل دریای سرخ مصر و یا شهر پترا در اردن، یک مقصد گردشگری به حساب نمی آید. همچنین شامل ویزای توریستی نیز نمی باشد و همین دلیل سفر کردن به کشور را مشکل تر می کند.

قوانین اجتماعی، منع نوشیدن الکل که در چند ماه اخیر با شرایط خاص آزاد گردیده و یا قوانین پوشش برای زنان و همچنین گرمای طاقت فرسای بیابان های عربستان، معیارهای نیستند که یک گردشگر غربی برای گذراندن تعطیلات به دنبال آنها باشد. مکانی های مانند تئاتر و سینما در عربستان ممنوع شده اند و علی رغم تلاش های پیشین در زمینه اصلاحات، این کشور همچنان به شدت از سوی مجامع بین المللی به دلیل تبعیض های بنیادی خود علیه زنان مورد انتقاد قرار می گیرد.
جزیره سرخ

مشخص نیست که آیا زنان غربی و یا حتی زنان عربستانی اجازه پوشیدن لباس هایی که با معیارهای پوششی عربستان همخوانی ندارند و یا توانایی سفر بدون حضور یک همراه مرد را پیدا خواهند کرد یا نه.

اگرچه هنوز جزئیاتی در مورد نحوه عملکرد این مجتمع ساحلی نیمه مستقل وجود ندارد اما قانون گذاران این کشور اعلام کردند که قوانین حاکم بر دیگر مناطق کشور لزوما در منطقه گردشگری جدید اجرا نخواهند شد. دولت در حال تهیه ویزای توریستی است تا مسافران خارجی بتوانند راحت تر به این کشور سفر کنند. امید است که یک میلیون نفر در سال- چه افراد بومی و خارجی- تا سال 2035 در مقصد گردشگری جدید دریای سرخ اقامت پیدا کنند.
جزیره سرخ
خبرگزاری دولتی SPA اعلام کرده که ساخت و ساز در منطقه دریای سرخ از پاییز سال 2019 میلادی شروع و تا اواخر سال 2022 پایان پذیرد. قبل از دعوت سازمان های بین المللی برای سرمایه گذاری در این پروژه، صندوق سرمایه گذاری دولتی پادشاهی عربستان خود هزینه های اولیه ساخت و ساز را به عهده خواهد گرفت. در این پروژه، بیش از 35000 شغل ایجاد می شود و در نهایت به تولید 15 میلیارد ریال ( 3 میلیارد یورو) در سال می انجامد.
اگرچه که در ایران قوانین به سر سختی عربستان نمی باشد اما میزان استقبال توریست به مراتب پایین تر است. طی آخرین آمارهای
اعلام شده بین سال های 92 تا 95 هتل های ایران به طور میانگین تنها پذیرای 19 میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی بوده اند. یکی از دلایلی که ایران نمی تواند در حوزه گردشگری به آماری نزدیک به آمار سند چشم‌انداز دست پیدا کند مربوط به برخی حواشی مربوط به سیاست خارجی کشور است. ایران در سال‌های اخیر با رشد لاک‌پشتی ورود گردشگر به کشور مواجه بوده است به گونه‌ای که سالی حدود یک میلیون گردشگر به تعداد گردشگران خارجی ایران افزوده می‌شود. بیشترین میزان تعداد گردشگر مربوط به شهرهای اصفهان، شیراز و یزد و تهران می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر