لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> زیباترین مسیرهای ریلی دنیا
زیباترین مسیرهای ریلی دنیا

زیباترین مسیرهای ریلی دنیا

در دنیایی که سفر با هواپیما می تواند شما سریع تر به مقصد برساند، سفر با قطار انتخابی کاملا رومانتیک است که به شما این فرصت را می دهد تا چشم اندازهایی بکر و زیبا را از پنجره ی قطار به تماشا بنشینید. در واقع آن چه سفر با قطار را جذاب تر کرده است، این است که مسیرهای ریلی شما را از پیرامون شهرها و به دور از شلوغی ها و ازدحام شهرها به آغوش طبیعت می برند. وقتی که آن ها از دل بیابان های لم یزرع یا از دل کوه و جنگل یا از میان یخچال های سرد و تونل های شگفت انگیزمی گذرند، شما با صدای حرکت منظم آن روی ریل ها به رویاهای دور و دراز فرو می روید، در آن لحظه است که شما مطمئن می شوید که این سفر با همه ی دشواری هایش ارزش آن را دارد، زیرا این سفر ارمغانی به شما خواهد داد که با ارزش ترین موهبت دنیاست و این موهبت وسعت دیدی است که به شما می بخشد. با ما همراه باشید تا با زیباترین مسیرهای ریلی دنیا آشنا شویم، ایران هتل آنلاین با رزرو هتل های ایران در تمام سفرها همراه شماست.
خط آهن تهران-گرگان؛ایران Tehran-Gorgan Railway,Iran
مسیر ریلی تهران-گرگان به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران و حتی جهان شناخته می شود. بسیاری از گردشگران خارجی نیز از این خط ریلی استفاده کرده و از طبیعت زیبایی که در مسیر آن وجود دارد لذت می برند. مسیری جذاب که از میان رشته کوه های البرز عبور کرده و از روی پل های تاریخی ورسک و سه خط طلا می گذرد. این مسیر پر پیچ و خم در مسیر خود 95 تونل و 1500 پل دارد که بزرگ ترین و معروف ترین آن ها پل ورسک سواد کوه است. این پل مرتفع و زیبا که یک شاهکار مهندسی به شمار می آید در سال 1315 ساخته شده است و در نزدیکی پل سفید در شهرستان سواد کوه مازندران قرار دارد. سال هاست که گردشگران زیادی برای تماشای این پل دیدنی در این منطقه ی زیبا اقامت می کنند، به همین منظور و برای رفاه حال گردشگران و شیفتگان سفر اقامتگاه بوم گردی افضل روآر شیرگاه در آن آماده ی خدمت رسانی می باشد.

خط آهن ترنس سیبری؛ روسیه Trans-Siberian Railway, Russia
خط راه آهن ترنس سیبری با بیش از 9300 کیلومتر طول، طولانی ترین خط راه آهن جهان است. این خط راه آهن که بین سال های 1891 تا 1916 ساخته شده است از شهر مسکو در غرب روسیه آغاز شده و پس از عبور از نقاط گردشگری هیجان انگیزی مانند کوهستان اورال، دریاچه ی بایکال، جنگل های سیبری و شهرهایی مانند ایرکوتسک در بندر شهر ولادی واستوک در شرق دور به پایان می رسد. این مسیر ریلی 120 ایستگاه در مسیر خود دارد و به شما این فرصت را خواهد داد تا از فراز پل باشکوهی که بر روی رودخانه ی اوب در نووسیبیریک ساخته شده، عبور کرده و چشم انداز خیره کننده ی دریاچه ی بایکال بزرگترین دریاچه ی آب شیرین جهان را تماشا کنید.

10 قطار برتر و تندرو در جهان
ادامه مطلب

خط آهن کونکان؛ هند Konkan Railway, India
رحمت و برکت در طبیعت به شکل های مختلفی جاری می شود و این جا در مرز گوا- کارناتاکا Karnataka به شکل آبشار Dudhsagar در حال جاری شدن است. این آبشار600 متری که آبشارهای پایین تپه را نیز در ادامه ی خود ایجاد کرده، تصویر بسیار زیبایی از طبیعت را پیش روی شما می گذارد. این مسیر راه آهن از کنار گوا و از روی پل ساخته شده بر روی رودخانه ی این آبشار می گذرد و شما را مفتون مناظر باشکوه و خیره کننده ی اطراف می کند. نسیم خنکی که با قطره های آب به اطراف می وزد حالتی عرفانی را به وجود می آورد و به نظر می رسد که در این جا جلوه های طبیعت به بهترین شکل ممکن شکوفا شده اند، این جلوه های طبیعی به اندازه ای زیبا و خارق العاده هستند که شما هرگز نمی توانید مسافرت با این قطار را از یاد ببرید.

خط آهن اکسپو ریل؛ سریلانکا Expo Rail, Sri Lanka
بسیاری بر این باورند که مسیر خط آهن اکسپو ریل، یک از زیباترین مسیرهای ریلی در جنوب آسیاست. مسیر ریلی Kandy-Ella یکی از بهترین مسیرهای سفر در این جزیره است. اعتقاد بر این است که یکی از مهم ترین کارهایی که در سریلانکا می توانیم انجام بدهیم، قطاری سواری در این مسیر است. این قطار شما را از میان مزرعه های بزرگ چای و آبشارهای خیره کننده می گذراند و به همان اندازه جذاب است که در تصاویر آن می بینید.

خط آهن راکی مانتینر؛ کانادا Canada,Rocky Mountaineer
با توجه به مناظر زیبا در جنوب بریتیش کلمبیا بین ونکوور و بنف، یکی از دیدنی ترین مسیرهای ریلی جهان و اولین گذرگاه کوهستانی به سمت غرب خطوط راه آهن راکی است، این خط راه آهن که در جنوب ایالت بریتیش کلمبیا و بین شهرهای ونکوور و بنف کشیده شده است، مسیر نفس گیری است که سراسر آن مملو از جاذبه های متنوع است، شما با آغاز این سفر و با پشت سر گذاشتن شهر ساحلی ونکوور خود را در میان یک حیات وحش زیبا خواهید یافت. در طول این مسیر با جاذبه ی مسحور کننده ای به نام دروازه ی جهنم Fraser Canyon’s Hell’s Gate روبرو خواهید شد و با عبور از آن سفر خود را در امتداد رودخانه ی تامپسون ادامه خواهید داد و در نهایت با گذر از کوه های لوفتی و کوهستان راکی به شهر دیدنی بنف خواهید رسید.

آداب معاشرت در قطار
ادامه مطلب

خط آهن گرند کنیون؛ آمریکا Grand Canyon Railway, USA
این خط آهن زیبا که از حاشیه ی جنوبی دره ی مشهور گرند کانیون عبور می‌ کند از سال 1901 شروع به کار کرده است،این یک سفر 105 کیلومتری رویایی است که مملو از مناظر شگفت انگیز و نفس گیر است و شما را به یکی از تماشایی ترین پارک های جهان یعنی پارک ملی گرند کنیون می برد. با آغاز این سفر یکی از هیجان انگیزترین مسیرهای ریلی جهان در انتظار شماست.

خط آهن ال چپه؛ مکزیک El Chepe, Mexico
ال چپه یکی از زیباترین مسیرهای ریلی جهان است که با طول 418 مایل در شمال غربی مکزیک امتداد پیدا کرده است. این خط راه آهن شهر چی هواهواChihuahua را به شهر لوس موچیس Los Mochis وصل می کند. این مسیر از چشم اندازهای پرشکوه سیراتاراهومارا Sierra Tarahumara عبور کرده و به سمت جنگل های کاج و صنوبر پیش می رود، این مسیر ریلی بی نظیر با گذر از روی پل ها و تونل های طولانی جذاب ترین و باشکوه ترین مناظر طبیعی را پیش چشم شما به تصویر می کشد. ایستگاه های ال فوئرته El Fuerte و دیویسادرو Divisadero جاهایی هستند که شما می توانید در آن ها به تماشای طبیعت پرداخته و آن را گرامی بدارید.

خط آهن غان؛ استرالیا The Ghan, Australia
شما با سفر در مسیر ریلی غان می توانید یکی از بهترین سفرهای ریلی استرالیا را که از آدلاید تا داروین ادامه دارد تجربه کنید. این مسیر که یکی از بهترین مسیرهای خطوط راه اهن در شمال استرالیاست، طولانی ترین مسر ریلی آن نیز به شمار می رود، طول این مسیر در حدود 2,979 کیلومتر است و قطار لوکس غان یکی از آن سفرهای منحصر به فردی است که به شما این امکان را می دهد که یک سفر مجلل را از میان سواحل سرسبز و شمالی تا دشت های گسترده و حاصل خیز جنوبی استرالیا تجربه کنید.

خط آهن رووس؛ آفریقای جنوبی Rovos Rail, South Africa
برای یک سفر طولانی در آفریقا مسیر ریلی رووس انتخاب مناسبی است، مسیر ریلی رووس یک فاصله 3000 کیلومتری را میان کشورهای نامیبیا و آفریقای جنوبی می ‌پیماید و شما فرصت آن را خواهید داشت تا از جاذبه‌های گردشگری بی نظیر جنوب قاره ی آفریقا دیدن کنید. سفر شما از شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی شروع می شود و در طول مسیر از کنار بزرگترین معدن دست ساز جهان عبور خواهید کرد. سپس از چشم انداز طبیعی و زیبای کیپ تاون شمالی و فیش ریور کنیون Fish River Canyon عبور خواهید کرد. در ادامه ی سفر از میان سواحل شگفت انگیز کالاهاری عبور کرده و وارد خاک نامیبیا خواهید شد و این سفر زمینی شگفت انگیز در کنار ساحل Namibia با رسیدن به شهر Swakopmund به پایان خواهد رسید.

قطار سریع السیر مهاراجه؛ جذاب ترین و لوکس ترین قطار هند
ادامه مطلب

خط آهن وست هایلند؛ اسکاتلند West Highland Line, Scotland
خط ریلی وست هایلند یکی از معروف ترین خطوط ریلی جهان به شمار می رود، این سفر جالب توجه که سراسر اسکاتلند را در برمی گیرد فرصت خوبی است تا از مناظر بکر و زیبای سواحل اسکاتلند دیدن کنید، شروع سفر از گلاسکو و پایان آن بندر زیبای مالیاگ خواهد بود. جاذبه های طبیعی این مسیر، استفاده از قطارهای بخار و عبور از پل گلن فینان glenfinnan اسکاتلند که یکی از بزرگترین پل های ریلی بتنی قرن نوزدهم است، این مسیر ریلی را در میان مردم اسکاتلند و اروپا به مسیری بسیار محبوب و جذاب تبدیل کرده است.

خط آهن برگن؛ نروژ The Bergen Railway, Norway
این خط 371 کیلومتر به درستی به عنوان یکی از زیباترین قطارهای سفر در جهان نام گذاری شده است. این یک سفر 7 ساعته است که با عبور از دل طبیعت بکر نروژ شما را از میان زیباترین صخره ها و باریک ترین تنگه ها گذرانده و با شگفت انگیزترین مناظر غافلگیر می کند.

خط آهن گلاسیر اکسپرس؛ سوئیس The Glacier Express, Switzerland
این مسیر ریلی شهر تفریحی زرمات را به یکی دیگر از مقاصد گردشگری سوئیس به نام سنت موریتز متصل می‌ کند. Glacier Express به عنوان کندترین قطار اکسپرس در جهان شناخته می شود و این مسیر ریلی، یک مسیر هشت ساعته است که دنیای شگفتی انگیزی را در مقابل شما قرار می دهد. خط راه آهن گلاسیر از میان کوهستان زیبای آلپ سوئیس عبور می‌کند و در این مسیر 91 تونل و 291 پل جذاب را پشت سر می گذارد.

خط آهن ترنس هارس؛ آلمان Trans-Harz Railway, Germany
مسیر 60 کیلومتری راه آهن ترانس هارز از شمال به جنوب آلمان کشیده شده است. مناظر بی نقص هارز که مانند عروس سفید پوشی زیباست، شیفتگان سفر را به هیجان می آورد. علاقمندان به این سفر جذاب از مسیرهای باریک و پرفراز و نشیب کوهستانی و چشم اندازهای خیره کننده عبور کرده و از شهرهای کولینبروگ، ورنیگرود و نوردوسن می گذرند. بی تردید عبور از مسیر کوهستان و جنگل هارز با یک قطار بخاری و کلاسیک، یک سفر نوستالژیک و به یادماندنی است که طرفداران خاص خود را دارد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر