لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> مسافرت هوایی با کودکان نوپا- 5 نکته ی تخصصی که تعطیلات شما را نجات میدهند
مسافرت هوایی با کودکان نوپا- 5 نکته ی تخصصی که تعطیلات شما را نجات میدهند

مسافرت هوایی با کودکان نوپا- 5 نکته ی تخصصی که تعطیلات شما را نجات میدهند

درست قبل از تعطیلات طولانی مدت شما، بنیانگذاران فانتوم، “جرالین گربا” به عنوان مادری که دائم در مسافرت است، در مورد چگونه مدیریت کردن سفر هوایی با کودک نوپا را به بحث خواهد گذاشت.

درگذشته که به مسافرتهای هوایی طولانی مدت میرفتم، برنامه روتین و منظمی داشتم: خواب زیاد و تماشای بی وقفه فیلم، ولی حالا همه چیز تغییر کرده و من کودکی دوساله دارم. اکنون که فرصتهای مسافرت هوایی خوبی پیش رو دارید، میخواهم چند نکته کاربردی را با شما به اشتراک بگذارم. در سفرهای بعدی خانوادگی همه چیز خوب پیش خواهد رفت؛ فقط کافی است تا تصمیم های منطقی بگیرید و این پنج نکته را به همراه داشته باشید، در نهایت خواهید دید که سفرتان را بدون دردسر و خسارت به پایان رسانده اید.
5 نکته برای سفر با کودکان در طول تعطیلات
1-آنها را جزئی از برنامه سفر کنید
کودکان حتی کودکان خونسرد و آرام هنگامیکه فعالیتهای همیشگی شان به طور ناگهانی تغییر کند، کمی خسته و بیقرار میشوند. شما با توجه به سن کودکتان، مجبور خواهید شد تا شیوه درست ارتباط برقرار کردن، توضیح دادن و یادآوری به کودکتان را بیابید تا کودک بفهمد که دارید به کجا میروید، چکار میکنید و چرا اینکارها را انجام میدهید. برنامه ها و نقشه هایتان را با کودکتان در میان بگذارید و به او بگویید که در طول سفر با هواپیما چه چیزی در انتظار اوست. پیش از موعد سفر این موارد را دائما تکرار کنید و سفر را برایشان تبدیل به موضوعی بامزه کنید (نه کاری ترسناک و استرس زا). جملاتی مانند: “حدس بزن چی شده؟ تا چند روز دیگه داریم میریم خونه مادربزرگ . قراره که سوار هواپیما بشیم و سفر طولانی داشته باشیم. تو برای خودت یه صندلی داری و بهت تنقلات و اسباب بازی میدن. قراره خیلی بهمون خوش بگذره.” اگر چند بار برنامه سفر را این گونه ارائه دهید، هم روش خوبی برای آماده کردن بچه هاست و هم آمادگی ذهنی خوبی برای خودتان. برنامه تان را به همه نشان دهید!
سفر با کودک نوپا
2- شبیه یک مدیر چمدان ببندید
نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. فقط یک دست لباس اضافه، پوشک، تنقلات قسمت بندی شده، اسباب بازی و پتوی مورد علاقه کودک. قبل از سفر با هتل تماس بگیرید و درمورد تخت بچه یا گهواره کودک سوال کنید تا مجبور نشوید گهواره خودتان را بدنبال خودتان بکشید. اگر به دیدن خانواده تان میروید، از آنها بپرسید که امکان دارد تا صندلی ماشین، صندلی غذاخوری و تخت کودک را از دوستان یا همسایه هایشان قرض بگیرند. ممکن است از تمایل شدید بزرگترها (به خصوص پدربزرگ و مادربزرگها) برای مفید واقع شدن و مشارکت در این موارد شگفت زده شوید. بدون شک شما میتوانید تمام اینکارها را خودتان انجام دهید ولی واقعا چرا؟ شما به تعطیلات میروید یعنی بهترین فرصت برای مشارکت و همکاری همه.
سفر با کودک نوپا

3- از موقعیت پدر و مادر بودنتان استفاده کنید
در هواپیما از موقعیت پدر و مادری که با فرزندش سفر میکند نهایت استفاده را ببرید. این تنها زمانی در کل زندگیتان است که تشریفات اداری منسوخ شده به نفع شما عمل میکنند.
اگر کودکتان زیر هفت ماه سن دارد از قبل به شرکت هواپیمایی زنگ بزنید و گهواره کودک را رزرو کنید (این گهواره ها فقط در صندلی های ردیف جلویی که بلافاصله بعد از دیوارک جداکننده کابینها قرار دارند، امکان پذیر هستند).
به دنبال یک کارمند دلسوز بخش امنیت حمل و نقل بگردید تا شما، کودکتان و وسایلتان را سریعا از بخش امنیت فرودگاه رد کند.
حتما ازگزینه پذیرش “قبل از بقیه” استفاده کنید واقعا عالی است.
کالسکه و صندلی ماشین را در گیتهای ورودی چک کنید. حتی ممکن است چمدانهایتان را همانجا چک کنند.

به فکر وسایلی جمع و جور باشید. صندلی ماشین مسافرتی مورد علاقه من ایمی (immi) نام دارند. این صندلی تنها گزینه ای است که من پیدا کردم تا سریع و آسان سر هم شود و از هم جدا شود (این صندلی در تمام تاکسی های معمولی و اوبر استفاده میشود).
سفر با کودک نوپا
4-سوپرایز هایتان را آهسته و کم کم رو کنید
ذخیره ای از سوپرایزهای خوردنی، بامزه و قابل حمل داشته باشید: برچسب های رنگی، کتاب رنگ آمیزی و مداد شمعی، دایناسورهای کوچولو، ویدئوهایی روی آی پد و گوشی موبایل، خمیر بازی و اسباب بازی و …. سوتک یا هر اسباب بازی صدادار دیگری که صدایش آزاردهنده باشد را برندارید.
سفر با کودک نوپا
5-به عادات همیشگی و روتین هایتان مقید نباشید

ما در خانه تلویزیون نداریم ولی در هواپیما که تا جایی که چشم کار میکند، تلویزیون هست، اذیت و آزار خودم و کودکم بیفایده است. در هواپیما، تلویزیون دیدن کار لذت بخشی است پس به دخترم اجازه میدهم تا فیلم تماشا کند.
برنامه طولانی مدت داشته باشید. چکار میتوانید انجام دهید تا به همه اطمینان خاطر دهید و جلوی اضطرابشان را بگیرید؟ از قبل درمورد سناریوهای جانسوز و ناراحت کننده فکر کنید تا در زمانیکه ممکن است از آنها اجتناب کنید.

وقتیکه گرسنه و خسته هستید و مجبور به انجام کاری میشوید، همه چیز به هم میریزد. این موضوع را قبلا در مسافرت با بزرگسالان تجربه کرده ام، پس توقع نداشته باشید که درمورد بچه ها این اتفاق نیفتد. اگر کمی به بچه ها آزادی عمل دهید و هروقت که امکان دارد اجازه دهید تا انرژی شان را تخلیه کنند و به خوبی به آنها غذا دهید؛ میتوانید از این مرحله سربلند بیرون بیایید. حتی میتوانید از کارهایتان لذت ببرید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
ترفند های سفرکردن در تعطیلات
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر