لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> خیابان غذای (استریت فود) باب همایون تهران
خیابان غذای (استریت فود) باب همایون تهران

خیابان غذای (استریت فود) باب همایون تهران

استریت فود که به معنی خیابان غذا می باشد، در پیاده راه خیابان باب همایون و همجواری خیابان سی تیر تهران واقع شده است. در واقع استریت فود یکی از اماکن عمومی امن برای آرامش شهروندان و گردشگران محسوب می شود. این خیابان در شب به جهت شب نشینی های خانوادگی با استقبال بیشتری مواجه می باشد. باب همایون از قدیمی ترین خیابان های پایتخت است که در بخش تاریخی آن قرار دارد. غرفه ها و دکه های غذا که محل عرضه ی انواع غذاهای خیابانی هستند، یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت نیز محسوب می شوند. عرضه ی انواع غذاها، سوغات ها، صنایع دستی، آجیل، دم نوش های خوش طعم و … که در این خیابان صورت می گیرد، از جمله علایق توریست ها و پایتخت نشین ها به شمار می آیند. حال و هوای ایران کهن در این محله ی تاریخی، بخش شمالی خیابان باب همایون را همچون بازارچه ای سنتی و تماشایی که پر از سرگرمی ها و خوراکی های متنوع و خوش مزه می باشد، به نمایش نهاده است. همجواری این خیابان با ایستگاه متروی امام خمینی (ره) یکی از امتیازاتی است که مراجعه به آن را برای بیشتر افراد فراهم نموده است. با سفر به پایتخت و رزرو هتل های تهران، همچون هتل اسپیناس پالاس تهران از استریت فود و تنوع غذایی آن در کنار سایر جاذبه های گردشگری دیدن نموده و سفری متفاوت را با انواع غذاهای خیابانی در فضایی سنتی و تاریخی تجربه نمایید.

معرفی استریت فود باب همایون در تهران
خیابان باب همایون که وعده گاه دوست داران غذاهای خیابانی در محله ای خاطره انگیز از تهران قدیم به شمار می آید، هر روز عصر تا پاسی از شب با حضور اغذیه فروشان سیار و نیز دکه ها و غرفه ها ی سیار میزبان پایتخت نشین ها و گردشگران می باشد. این خیابان که یک خیابان نوستالژیک در تهران قدیم محسوب می شود، محل عرضه ی خوراکی های خوش مزه با تنوع بی شمار است. درواقع خیابان باب همایون یکی از خیابان های مرکزی و نیز تاریخی تهران است که پس از سنگ فرش شدن آن، به یکی از پر طرفدار ترین خیابان های شهری مبدل گردیده است.
1683366910 862 خیابان غذای استریت فود باب همایون تهران
پیاده راه باب همایون مکانی زیبا و آرامش بخش برای قدم زدن نیز به شمار می آید. این گذر گردشگری در ضلع جنوبی میدان امام خمینی (توپخانه) و نیز در شمال ایستگاه متروی امام خمینی (ره) قرار دارد. همچنین از جنوب نیز به خیابان صور اسرافیل و ساختمان وزارت دارایی منتهی می گردد. از زمانی که بخشی از خیابان باب همایون به دکه های اغذیه فروشی و یا غرفه های غذای سیار اختصاص داده شده است، نام این خیابان بیش از پیش بر سر زبان ها قرار گرفته است. عرضه ی غذاهایی نظیر سمبوسه ی داغ، کباب های سیخی، بلال ذغالی، آش های مختلف و …. در این خیابان که عطر دلپذیری را به دنبال دارند، اشتهای بسیاری از دوستداران غذاهای خیابانی را بر انگیخته است. به طوری که کمتر کسی یافت می شود که به سادگی از آن عبور نماید و جهت خرید این غذاهای خوش طعم وسوسه نگردد. قابل ذکر است که این مکان یکی از محل های پرطرفدار جهت صرف افطار در ماه مبارک رمضان نیز به شمار می آید.
1683366910 865 خیابان غذای استریت فود باب همایون تهران
همچنین در پیاده راه باب همایون انواع صنایع دستی، سوغات ها، دمنوش های معطر، آجیل ها و …. عرضه می گردد، که به نوعی توجه خیلی از افراد را به خود معطوف داشته است. وجود زورخانه ای سنتی در این راسته، بر حال و هوای تاریخی آن می افزاید، به طوری که رهگذران خود را در حال و هوای ایران قدیم و نیز فضایی کهن تجسم می نمایند. و همجواری سالن نمایشی که فیلم های خاطره انگیز و نوستالژیک را به نمایش می گذارد، را می توان از دیگر جاذبه های آن معرفی نمود. در عین حال باید عنوان کنیم که وجود تمامی جاذبه های مذکور توانسته بخش شمالی باب همایون را به شکل یک بازارچه ی سنتی – تماشایی که انواع سرگرمی ها و خوراکی های خوش مزه را در خود جای داده است، معرفی نماید.

10 جای دیدنی پرطرفدار و برتر تهران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر