لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکات برتر برای مسافرت با آلرژی و رژیم غذایی
نکات برتر برای مسافرت با آلرژی و  رژیم غذایی

نکات برتر برای مسافرت با آلرژی و رژیم غذایی

داشتن حساسیت غذایی، چه قابل تحمل چه غیر قابل تحمل باشد شاید بتواند باعث تغییرات عمده ای در شیوه زندگی شود، اما نباید برایتان باعث هزینه هایی در مواقعی که دوست دارید از جمله سفر شود.
من به لاکتوز حساسیت دارم به این معنی که نمیتوانم مقدار زیادی لبنیات را بدون بیمار شدن هضم کنم. قبل از آن مشکوک به عدم تحمل لبنیات و گلوتن بودم که به معنی آن بود که هر چند وقت یک بار از رژیم غذاییم دور می شدم. تجربه رفتن به سفر با محدودیت های رژیم غذایی باعث شد تا متوجه شوم که می توان با کمی برنامه ریزی سفر کرد.

روش های زیر برای مسافرت با آلرژی غذایی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین می توانند در نیازهای غذایی، آلرژی ها و انتخاب شیوه زندگی شامل گیاه خواری و وگان و … اعمال شوند.

5. قبل از رفتن تحقیق کنید.
در بعضی از مقاصد امکانات بهتری برای افرادی که آلرژی غذایی بیشتری دارند نسبت به دیگران وجود دارد، بنابراین پیش از رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل، مقصد خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر به لاکتوز حساسیت دارید، ممکن است در مکان های دورتر به سختی شیر سویا (یا سایر گزینه های لبنی) را پیدا کنید.
ممکن است در این شرایط، تصمیم بگیرید که به جایی نروید که دسترسی آسان به این گزینه ها را ندارد یا اینکه این نوع غذا را به طور کامل کنار بگذارید، مانند استفاده از قهوه سیاه به جای استفاده از کریمر. در هر صورت، دانستن اطلاعات بیشتری در مورد مقصد به شما کمک خواهد کرد که آماده تصمیم گیری آگاهانه تر باشید.

اگر شما برای سفر به ایالات متحده آمریکا برنامه ریزی می کنید، سیاتل و پورتلند، شهرهای مناسبی برای افراد دارای آلرژی هستند.

4. جستجوی هتل ها و رستوران های آلرژی دوستانه
برای اینکه ببینید چه مکان هایی در منطقه غذاهایی را ارائه می دهند که می توانید بخورید در اینترنت جست و جو کنید. گاهی اوقات رستوران های به خصوصی برای افراد دارای آلرژی ها و ترجیحات غذایی خدمات رائه می دهند. یا اگر خوش شانس باشید، منویی در وب وجود خواهد داشت، بنابراین می توانید خودتان نگاه کنید. AllergyEats پایگاه داده ای از وب سایت های مناسب افراد دارای آلرژی در ایالات متحده است. وب سایت Happy Cow website. برای گیاهخوارانی است که در سراسر جهان سفر می کنند.
بر حسب تجربه ی شخصی من، با رستوران مورد نظرتان برای اطمینان از اینکه مواد لازم را در انبار موجود دارند یا نه، تماس بگیرید به دلیل اینکه می تواند کمک بسزایی به شما بکند. همچنین این موضوع را بررسی کنید که آیا لازم است که قبل از اینکه وارد رستوران شوید سفارش دهید؟ زیرا گاهی اوقات نیاز وعده ی غذاییتان باید از پیش آماده شود.

اگر در هتلی اقامت دارید که صبحانه ی رایگان ارائه می دهد، برای اینکه ببینید که آیا آنها جایگزین های مناسب رژیم شما را ارائه می دهند یا نه به هتل ایمیل بدهید و بپرسید.
مسافرت با آلرژی

3. به دیگران در مورد آلرژی و یا رژیم غذاییتان بگویید.
هنگامی که میزبانتان با دانستن حساسیت غذاییتان برای سرو غذا از پیش آماده می شود بهتر است. گفتن “من آلرژی دارم به …” به جای “من نمیتوانم بخورم …” بسیار بهتر است. کلمه ی”آلرژی” اغلب جدی تر گرفته می شود و احتمال بیشتری دارد که سرور این پیام را به آشپزخانه انتقال دهد.
این موضوع در مورد سفرهای هوایی نیز صادق است. هنگام رزرو پروازتان فراموش نکنید که شما آلرژی غذایی دارید. به این دلیل که اولین وعده ی غذایی سفرتان در هواپیما خواهد بود.

همچنین بسیار مهم است که به دوستانتان بگویید، به ویژه زمانی که برای شام دعوت شده باشید. اگر همچنان نگران هستید، می توانید غذایتان را به همراه ببرید تا میزبان مجبور به پخت غذای مجزا نباشد.

مسافرت با آلرژی

2. کارت ترجمه آلرژی غذایی مخصوص به خود را درست کنید.
برای کشورهایی که همزبان شما نیستند، می توانید کارت های کوچک (یا حتی تکه ای کاغذ) را با جمله ای در زبان بومی آن جا تهیه کنید که نشان دهد آلرژی شما به چه چیزی است.

اگر نگران ترجمه نادرست هستید، برای بررسی آن از دوستی که به آن زبان صحبت می کند کمک بخواهید. در غیر این صورت، بسیاری از وب سایت هایی که خدمات آنلاین ارائه می دهند وجود دارد که کار ترجمه ی کارتهای ترجمه آلرژی را برای شما انجام می دهند، بنابراین نگران سوء تفاهم نباشید.
مسافرت با آلرژی

1. غذاهای مخصوص به خود را بپزید و تنقلاتتان را به همراه ببرید.
وقتی به حساسیت گلوتن مشکوک شدم، بیش از هر زمان دیگری غذا می پختم. نکته ی مثبت این تغییر این بود که پول بیشتری صرفه جویی می کردم و سالم تر می خوردم.
هر زمانی که امکان داشت، می توانید این را برای سفرهایتان نیز امتحان کنید. یا غذاهایی که از قبل آماده سازی کردید را با خود ببرید و یا هنگامی که به مقصد رسیدید، به سوپرمارکت بروید تا مواد لازم برای پخت و پز را در آشپزخانه هتل یا اقامت گاهتان بخرید. فقط به یاد داشته باشید که مکانی را انتخاب کنید که آشپزخانه داشته باشد، به عنوان مثال هاستل، هتل آپارتمان و…
قبل از ترک محل اقامتتان، چندین نوع تنقلات را در کیفتان بگذارید. به این ترتیب اگر در وضعیتی قرار بگیرید که گزینه های مناسب وجود نداشته باشد، یک غذای پشتیبان خواهید داشت. هیچ چیزی بدتر از انتظار در فرودگاه وجود. بنابراین تنقلات مورد نیازتان را از قبل تهیه کنید.

Airbnb و چگونگی عملکرد آن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر