لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> سوئیس، درمسیر تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برای دوچرخه سواران
سوئیس، درمسیر تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برای دوچرخه سواران

سوئیس، درمسیر تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برای دوچرخه سواران

سوئیس در تلاش برای متنوع کردن بخش توریست کشور است. این کشور که در مجاورت کوه های آلپ قرار دارد در تلاش است که علاوه بر جذب گردشگر از طریق اسکی و کوهنوردی، که دلایل اصلی سفر مسافران به این کشور است، دوچرخه سواری را نیز به یک دلیل برای سفر گردشگران تبدیل کند. جذب گردشگران دوچرخه سوار، هدف اصلی مراکز گردشگری این کشور می باشد. سازمان گردشگری سوئیس، با اختصاص بودجه 45.5 میلیون فرانک سوئیسی درصدد است که کشور را به یک مقصد گردشگری دوچرخه سواری، چه دوچرخه سواری در خیابان، چه دوچرخه سواری در کوه تبدیل کند.
در حال حاضر در فصل تعطیلات تابستان، 1.5 میلیون مهمان دوچرخه سوار در کشور حضور دارند که یک نفر از هر سه دوچرخه سوار در سوئیس در یک سفر جاده ای به سر می برد. دوچرخه سواری در کوه های آلپ از محبوبیت خاصی به ویژه در بین اتریشی ها، بلژیکی ها، چکی ها، فرانسوی ها، آلمانی ها، ایتالیایی ها، هلندی ها، لهستانی ها، انگلیسی ها و نیز در میان خود سوئیسی ها برخوردار است.
به گفته کارشناسان بازاریابی، مردم به ویژه زنان، دوچرخه سواری را به عنوان یک ابزار تناسب اندام و سبک زندگی می شناسند. علاوه بر این، دوچرخه سواری فعالیتی است که در بین بیش از نیمی از مردم جامعه محبوب می باشد. در کل، کارشناسان گردشگری به دوچرخه سواری به عنوان یک نوع سبک زندگی نگاه می کنند.
در ایران ما نیز از زمان های قدیم تور های دوچرخه سواری در سطح کشور برگزار می شده است مانند تور آذربایجان که یک تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری جاده‌ای در کشور ایران است. این تور معتبرترین تور دوچرخه‌ سواری ایران و قدیمی‌ترین تور دوچرخه سواری در قاره آسیا به شمار می‌آید که هر سال در اواخر بهار در منطقه آذربایجان ایران در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل زیر نظارت فدراسیون بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) برگزار می‌شود. نخستین دوره این رقابت‌ها در سال ۱۳۶۵ در سطح ملی و با حضور تیم‌های ایرانی برگزار شد. در ششمین دوره این تور تیم‌هایی از کشورهای مختلف در این تور مشارکت نمودند و این تور از تور ملی به تور بین‌المللی ارتقا یافت.
همه ساله اواخر بهار شور و هیاهوی زیادی در هنگام برگزاری این مسابقات در این استان ها برقرار است و این مسابقات کمک بزرگی به صنعت گردشگری و رزرو هتل کرده اند. هتل های تبریز و ارومیه از ماه ها قبل توسط شرکت کنندگان رزرو می شوند.
سفر با دوچرخه

صنعت گردشگری سوئیس در حال برنامه ریزی برای فعالیت های بازاریابی و رویداد های مختلف برای جذب گردشگر است. علاوه بر 4.5 میلیون بروشور، 55 کنفرانس رسانه ای و برگزاری بسیاری از سمینار های مختلف، انتظار می رود 1200 روزنامه نگار خارجی به منظور بررسی ایده های مربوط به وضعیت جدید گردشگری به این کشور سفر کنند.

در برخی روزها، گذرگاه های کوه آلپ کاملا بسته می شود بنابراین دوچرخه سواران می توانند از دوچرخه سواری رایگان بهرهدر برخی روزها، گذرگاه های کوه آلپ کاملا بسته می شود بنابراین دوچرخه سواران می توانند از دوچرخه سواری رایگان بهره ببرند. مقرر است چنین رویدادهای با نام ” دوچرخه سواری در کوه های آلپ” در تاریخ 26 ماه می میلادی در گذرگاه کوهستانی ” ساستنپاس” برگزار شود. حقیقت این است که مسابقات قهرمانی جهانی دوچرخه سواری در کوهستان که در ماه سپتامبر در سوئیس برگزار می شود کاملا با تصویر کلی از مقصد گردشگری دوچرخه سواری جدید سوئیس متناسب است.
سفر با دوچرخه
علاوه بر دوچرخه سواران پرشور، “مبتدیان” نیز یک گروه هدف گذاری شده برای گردشگری به شمار می روند. دوچرخه سواران بی تجربه نیز می توانند از دوچرخه های اجاره ای برای دیدن از مکان های مختلف سوئیس استفاده کنند. اگر این کمپین به موفقیت برسد، صنعت گردشگری سوئیس می تواند انتظار افزایش 2.8 % در تابستان و در کل افزایش 3.2 % در تعداد گردشگران خارجی در سال 2018 داشته باشد.

مطمئنا در صورت افزایش تعداد گردشگران در مقیاس های بزرگ، مسئله کشور سوئیس اقامت دوچرخه سواران است. افرادی که می خواهند برای چند روز دوچرخه سواری کنند و همچنین به جایی برای اقامت احتیاج دارند مطمئنا از اینکه گردشگری سوئیس کتابچه ای شامل 85 هتل خاص منتشر کرده است خوشحال خواهند شد.

این به اصطلاح هتل های دوچرخه ای بسیار کاربردی هستند. این هتل ها شامل اتاق های دوچرخه ای قفل شدنی، بخش های تمیز برای جعبه تعمیر، امکان شستشوی لباس و یا دوش گرفتن و همچنین ناهار آماده و خیلی از چیز های دیگر هستند. برای مثال، در منطقه سلرنیا، قصر کرستا دارای ایستگاه دوچرخه سواری و فعالیت های مربیگری نیز هست. هتل “پتیت ریلاس” که به یک مروارید در میان دوچرخه سواران معروف است، برای بوفه های پر از صبحانه اش شناخته شده است.
سفر با دوچرخه
یکی دیگر از مکان های اقامت برای علاقه مندان به دوچرخه سواری، مکان های مشخص برای برپا کردن کمپ است. به عنوان یک واقعیت، سوئیس گران ترین مقصد برپایی کمپ در اروپا است. هزینه اقامت به طور متوسط 46.78 یورو برای دو بزرگسال و یک کودک است. هزینه اقامت در کمپ آلمانی ها، به طور متوسط 29.13 یورو است که در مقایسه با دیگر مناطق اروپا که متوسط هزینه 35.50 یورو است، هزینه اندکی است. اما کمپ های سوئیسی با وجود این قیمت های بالا، هم چنان بسیاری از مردم را به خود جذب می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
بر روی برگ های غول پیکر نیلوفر آبی بنشینید
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر