لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> سه كشوری كه بالاترین تعداد گردشگر را به ایران فرستادند
سه كشوری كه بالاترین تعداد گردشگر را به ایران فرستادند

سه كشوری كه بالاترین تعداد گردشگر را به ایران فرستادند

آمار گردشگری در ایران نشان می دهد كه در ماه بهمن سال 95، ورود گردشگران خارجی و رزرو هتل از طریق آنان، رشدی معادل 12 درصد را تجربه نموده است. دقیقاً پس از امضاء قرارداد تاریخی برجام، بین 6 كشور جهان و ایران، صنعت گردشگری كشور، انتظار جهش در آمار خود را داشت. طبق اخبار و آمار سازمان گردشگری ایران، تعداد گردشگران خارجی كه از كشور دیدن كرده اند، پس از امضاء توافقنامه هسته ای در ژانویه سال 2016 دوبرابر گردیده است. ابراهیم پورفرج، رئیس انجمن آژانس های مسافرتی ایران، در مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا عنوان داشته كه اكثر گردشگرانی كه برای سفر به ایران تقاضای ویزا نموده اند، از كشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه بوده اند.
وی افزود: “بدون احتساب گردشگران مذهبی (برای بازدید از زیارتگاه های مقدس)، اروپایی ها در جدول گردشگران، رتبه اول را به خود اختصاص داده اند.”
در بین هتل های ایران و شهر های ایران بیشترین سهم از گردشگران خارجی را شهرهای اصفهان، شیراز و یزد داشتند.
در سه ماهه اول ۹۶، یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۰ نفر به ایران سفر کردند، درحالیکه آمار گردشگران سال گذشته در زمان مشابه، یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۲۳۳ نفر بود.
عبدالرضا مهاجری‌نژاد – مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری افت این آمار را مربوط به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و عراق دانست و افزود: در سه ماهه نخست سال 96 ورود گردشگران از این کشورها با ۹ درصد کاهش روبرو شده که تحت تاثیر روابط سیاسی کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران پس از جریان سفارت عربستان، ناامنی در کشورهای همسایه و وضعیت نامناسب اقتصادی در عراق و سوریه بوده و در دو سال گذشته آمار ورود گردشگران خارجی به ایران را نزولی کرده است. به گفته او، پس از برجام و از مرداد ماه سال ۹۴ تا پایان سال ۹۵ از کشورهای غربی و بیشتر اروپایی ۴۷۸ هزار و ۸۲۶ نفر به ایران سفر کردند، درحالی که پیش از برجام در فاصله دی ماه ۹۲ تا تیرماه ۹۴، ۳۵ هزار و ۸۵۲ اروپایی به ایران سفر داشتند.وی همچنین یادآور شد: این آمارها از پلیس مهاجرت گرفته شده که ورود و خروج اتباع خارجی را براساس نوع ویزا از مرزها ثبت می کند.
گردشگران ایران

گردشگری ایران: مسیری طولانی كه باید پیموده شود

بر اساس برنامه كلان ایران در حوزه گردشگری، بدون شك مسیری طولانی برای جذب تعداد 20 میلیون گردشگر باید پیمود.

در اوایل ماه جاری، مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، خبر افزایش زمان ویزای در لحظه ورود از 1 به 3 ماه را اعلام نمود.
ویزای در لحظه ورود به ایران

او همچنین بیان كرد: “در حال حاضر، شهروندان 190 كشور جهان می توانند ویزای در لحظه ورود را در فرودگاه های كشور با اعتبار یك ماهه دریافت نمایند.”
پیش از این در ماه اكتبر سال 2015، سلطانی فر گفته بود كه تسهیل شرایط دریافت ویزا، یك بار دیگر مسیر بازگشت گردشگران خارجی به داخل كشور را تسهیل خواهد کرد.
تعداد خارجی هایی كه به ایران سفر كرده اند، در طول 2 سال گذشته، سالیانه به میزان 12 درصد رشد داشته است.
در سال 93،‌ ایران میزبان حدود 5 میلیون گردشگر (با احتساب گردشگران مذهبی) بوده و درآمدی 5/7 میلیارد دلاری از این بابت كسب كرده است.

تمامی عجایب هفتگانه جهان در یک سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر