لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> ایرانگردی در دوهفته
ایرانگردی در دوهفته

ایرانگردی در دوهفته

ایران كشوری بسیار وسیع، گسترده و متنوع همراه با جاذبه های تاریخی و حیرت انگیز بسیار زیادی می باشد. قابل درك است كه این موضوع می تواند این احساس را در شما ایجاد كند كه شاید یك دوره زمانی دو هفته ای برای برنامه ریزی انجام فعالیت های تفریحی در این كشور كافی نباشد. به منظور بهره برداری هرچه بیشتر از زمان خود در اینجا، توصیه های ما را برای یك سفر دو هفته ای امتحان نمایید. به خاطر داشته باشید كه پیش از شروع سفر، به سایت های فعال در زمینه رزرو آنلاین هتل در شهرهای ایران مراجعه كرده و اطلاعات مفید دیگری را نیز از آنها دریافت نمایید.
هفته 1
روز اول – تهران

در صورتی كه از طریق مسافرت هوایی وارد این كشور می شوید، پس در اینصورت شانس این را خواهید داشت كه در تهران و در فرودگاه امام خمینی بر زمین بنشینید. در صورتی كه كار رزرو هتل در تهران را قبلاً انجام داده اید، از بیرون از فرودگاه به وسیله اتوبوس یا تاكسی به مركز شهر و به سمت هتل خود و یا اقامتگاهی كه مد نظرتان است، بروید. اگر در طول عصر زمان خالی داشتید، سری به خیابان های شلوغ شهر بزنید و به رستورانی سنتی مراجعه كنید كه غذاهای سنتی ایرانی ارائه می نماید و از این طریق یك آشنایی اولیه بسیار خوش طعم با این كشور برای شما رقم خواهد خورد.
روز دوم – گردشی در تهران داشته باشید – با هواپیما به تبریز سفر نمایید
قصر گلستان در طی سلسله خاندان قاجار كه در دهه 1700 به قدرت رسیدند، ساخته شد. ساختمان های این قصر نمونه ای از معماری بسیار قدیمی است كه در تهران امروز همچنان پابرحا می باشد، جایی كه تركیبی از نمونه سبك های ایرانی، غربی و روسی را می توانید نظاره گر باشید.
بازار بزرگ تهران جزء بایدهایی در تهران است كه باید از نزدیك دیده شود، و اغلب گفته شده كه قلب تپنده فرهنگ و بازرگانی ایرانی است. بازاری ها و یا بازرگانان فعال در این بازار، در طول سالیان متمادی، از نظر تاریخی دارای قدرت سیاسی بسیار زیادی بوده اند. حتی در آخرین سال های منتهی به انقلاب سال 1979 (1357)، شاه قبلی ایران در تلاشی برای حذف قدرت برخی از بازاریان و دستیابی به اهداف سیاسی خود، دستور ورود بولدوزر به داخل بازار و عبور از روی برخی از مغازه ها را صادر نمود. امروزه تخمین زده می شود كه بازار تهران چیزی در حدود یك سوم از كل بخش خرده فروشی و بازرگانی ایران را تحت كنترل خود دارد.
رستوران های فوق العاده زیادی در تهران در دسترس هستند، اما پس از گذراندن یك روز خسته كننده به خاطر گشت و گذار و دیدن مناظر اطراف، هیچ چیز نمی تواند لذت بخش تر و راضی كننده تر از یك كاسه دیزی گرم و یا آبگوشت تشكیل شده از گوشت بره و عدس و دیگر مخلفات باشد. رستوران باغ صبا مكانی فوق العاده برای خوردن این غذا است، جائی كه در آن می توانید از محیط محلی و یا حالت سنتی رستوران نیز لذت ببرید. سپس، بایستی با پروازی كه حدود یك ساعت به طول می انجامد، به شهر تبریز سفر نمایید.

روز سوم – تبریز
تبریز مركز استان آذربایجان شرقی بوده و در منطقه شمال غرب ایران واقع شده است.
سری به مسجد كبود این شهر بزنید. این مسجد كه در اصل كار احداث آن در سال 1465 به پایان رسیده، از‌ آن زمان مورد بازسازی قرار گرفته اما هنوز هم در قسمت ورودی برخی از كاشی های آبی رنگ و حیرت انگیز آن به چشم می خورند. در حال حاضر این مسجد به عنوان یكی از جاذبه های برجسته و پراهمیت این شهر در دسترس عموم قرار دارد.
در صورتی كه یكی از علاقه مندان به حوزه تاریخ و یا باستان شناسی بوده و یا طرفدار یادگیری هرچه بیشتر در زمینه تاریخ باستان این شهر و نواحی اطراف آن هستید، موزه آذربایجان می تواند انتخابی عالی برای شما باشد. این موزه همه چیز در خود دارد، از یافته های ماقبل تاریخی گرفته تا مجسمه های قرن بیستمی كه توسط هنرمند ایرانی، احد حسینی ساخته شده اند. یكی دیگر از نكات جذاب، بازار بزرگ شهر است كه در مسیر قدیمی جاده ابریشم احداث شده است.
1683366822 458 ایرانگردی در دوهفته
روز چهارم – كندوان
سفری به روستای كندوان واقع در ارتفاعات آتشفشانی كوه سهند داشته باشید.
برای مدتی بیش از 700 سال، مردمان این منطقه خانه های خود را در دل كوهستان و بخش های سنگی اطراف ساخته اند. البته این خانواده ها به شكل وسیعی خانه های خود را با استفاده از سیستم الكتریسیته و آب روان (لوله كشی آب) اصطلاحاً مدرن سازی نموده اند.
1683366822 797 ایرانگردی در دوهفته
روز پنجم – شیراز
شیراز، شهر عشق و شعر است. همچنین منزلگاه مسجد نصرالملوك است كه به خاطر پنجره های شیشه ای دلربای آن دارای شهرت می باشد؛ پنجره هایی كه با عبور نور آفتاب از میان آنها تصاویری رنگارنگ و جورواجور در اطراف مسجد تشكیل می شوند.
یكی دیگر از موقعیت های بسیار زیبای در دسترس در شیراز، پارك ارم می باشد. در اینجا می توانید در میان باغ های دوست داشتنی كه بسیار با دقت نگهداری شده اند، به گردش و خوش گذرانی بپردازید و تنوع زیستی گل ها و درختانی را كه در این باغ به چشم می خورند را مورد تحسین و تمجید قرار دهید.
در صورت داشتن زمان خالی، حتماً سری به آرامگاه مقدس شاه چراغ كه محل دفن دو برادر امام رضا یعنی احمد و محمد می باشد، بزنید. آرامگاه شاه چراغ، میزبان یك مسجد حیرت انگیز است كه آینه كاری های داخلی آن ارزش دیدن دارند.
1683366822 649 ایرانگردی در دوهفته
روز ششم – ایران باستان
از شیراز، سفر به سمت اماكن بسیار مهم مربوط به دوران ایران باستان بسیار آسان است. اولین مكان، پرسپولیس است كه در ایران از آن با عنوان تخت جمشید یاد می شود. علی رغم این حقیقت كه امروزه بخش اعظمی از این پایتخت پراهمیت و باستانی سلسله هخامنشیان در موزه های مختلف قاره اروپا در معرض نمایش گذاشته شده اند، اما تماشای عظمت اصیل این شهر باستانی، با شكوه خاص خودش، واقعاً ارزش امتحان كردن را دارد.
در همان حوالی، می توانید از منطقه نقش رستم نیز كه یك گورستان تاریخی در فاصله 12 كیلومتر از بیرون شهر پرسپولیس می باشد، بازدیدی به عمل بیاورید. این قبرها متعلق به چهار پادشاه هخامنشی است و در دل یك كوهستان و در نقطه ای مرتفع حكاكی شده اند. یكی از قبرها به عنوان محل دفن داریوش اول شناسایی شده و باستان شناسان معتقدند كه بقیه قبرها متعلق به خشایارشای اول، اردشیر یكم و داریوش دوم هستند.
پاسارگاد هم در فاصله ای نه چندان دور واقع شده و بقایای باستان شناسی مربوط به پایتخت سلسله هخامنشیان تحت سلطه كوروش كبیر و یكی از میراث های جهانی یونسكو می باشد.
1683366822 541 ایرانگردی در دوهفته
روز هفتم – آخرین روز حضور در شیراز
اگر علاقه مند به شعر فارسی هستید، با این موضوع آشنا خواهید شد كه شهر شیراز به طور خاص به خاطر داشتن دو شاعر معروف ایرانی یعنی حافظ و سعدی دارای شهرت است. آرامگاه هر دوی این شاعران در این شهر واقع شده و ایرانی ها و گردشگران دیگر برای ادای احترام به ایشان و بازدید از مقبره آنان در اینجا دور هم جمع می شوند.
هفته 2
روز هشتم – یزد

اعتقادها بر این است كه شهر یزد، قدیمی ترین شهر مسكونی ایران بوده و به خاطر اینكه به نوعی مركز انجمن زرتشتیان ایران و تاریخچه غنی آنها است، بسیار شناخته شده می باشد.
از برج های سكوت دیدن كنید، جائی كه در روزگاران قدیمی، مردگان را به آنجا انتقال می دادند تا توسط پرندگان تجزیه شده و بلیعده گردند. همچنین معبد آتشكده باستانی زرتشتیان كه طبق گفته مورخین، آتش آن حدود 1500 سال است كه مستمراً روشن مانده است، در این شهر واقع گردیده است.
اگر هنوز هم كمی زمان خالی برایتان باقی مانده، سری به عمارت گنبدی شكل زندان اسكندر بزنید كه طبق افسانه ها، توسط اسكندر كبیر پس از غلبه بر ایران و برای نگهداری از زندانیان ساخته شد.
1683366822 312 ایرانگردی در دوهفته
روز نهم – یزد
به میدان امیر چخماق بروید تا بازدیدی از حسینیه واقع در این مكان – كه محل اجتماع شیعیان برای عبادت كردن است – داشته باشید. نمای سردر تأثیرگذار آن، یكی از معروف ترین مكان ها از نظر عكاسی بوده و یكی از مكان های پرطرفدار این شهر می باشد.
خانه های قدیمی شهر یزد نیز به خاطر معماری بكار رفته در آنها، جزء جاذبه های این شهر به شمار می روند. اگر زمان خالی برایتان باقی مانده، به باغ دولت آباد هم مراجعه كنید، در داخل آن می توانید از یك عمارت هشت ضلعی مربوط به قرن هجدهم كه دارای پنجره هایی با شیشه های رنگارنگ و البته بلندترین برج بادی ایران است، دیدن نموده و از زیبایی درختان میوه و گلزار زیبای اطراف آن لذت ببرید.
با اتوبوس به اصفهان سفر نمایید (مسافت: سه ساعت و 53 دقیقه)
روز دهم – اصفهان
اغلب از اصفهان با عنوان “نصف جهان” یاد می شود، كه این یعنی در صورتی كه از اصفهان دیدن كرده باشید، گویی از نیمی از جهان بازدید نموده اید (خوبی دیدن اصفهان به اندازه خوبی دیدن نیمی از جهان است).
به میدان امام بروید و این نكته را در ذهن داشته باشید – بهترین چشم انداز این میدانِ سحرآمیز از قصر عالی قاپو است، مكانی كه از روی آن امكان دیدن چشم انداز بسیار زیبایی از فواره ها و مساجد اطراف برای شما فراهم است و این موضوع باعث محبوبیت این میدان در میان گردشگران و بازدیدكنندگان گردیده است.
مسجد شیخ لطف الله كه نام دیگر آن مسجد بانوان است،‌ در اصل به عنوان حرمسرایی برای شاه ساخته شده بوده است. این مسجد به طور ویژه به خاطر سقف گنبدی شكل و رنگ روشن آن كه نور چراغ ها حالتی همانند تصویر پر طاووس به آن می بخشند، بسیار شناخته شده است.
مسجد جامع نیز در همان حوالی واقع شده و ارزش بازدید كردن را دارد. این عمارت یكی از معروف ترین مساجد كشور است و از آن به عنوان شاهكار معماری ایرانی یاد می شود.
روز یازدهم – اصفهان
به چهار راه ارمنی ها بروید تا در مورد تنوع مذهبی كشور ایران اطلاعات جالبی بدست بیاورید. ایرانیان ارمنی جمعیتی كثیری را نسبت به اقلیت مسیحی تشكیل می دهند و در این منطقه با كلیساهای متعددی مانند كلیسای جامع ونك روبه رو خواهید شد كه قدمت آن به قرن هفدهم باز می گردد. داخل كلیسا بسیار تزئین شده و نمایشی از عجایب معماری برای شما خواهد بود.
زاینده رود، رودخانه ای است كه از داخل اصفهان عبور می كند و آن را به دو بخش تقسیم می نماید. این رودخانه وسیع اما كم عمق است – و اغلب در طول فصل تابستان خشك می گردد – و بیشتر به خاطر پل های احداث شده بر روی آن دارای شهرت و معروفیت می باشد. یكی از این پل ها، سی و سه پل است كه شهرت آن به دلیل وجود گذرگاه های طاقدار و منحنی وار آن است. این گذرگاه های سرپوشیده از نظر علم اصوات نیز بسیار جالب توجه است و اغلب، خوانندگان را برای خواندن آواز در داخل آنها جذب خود می نمایند.
1683366823 918 ایرانگردی در دوهفته
روز دوازدهم – كاشان
بر سر مسیر بازگشتتان به تهران، توقفی در شهر كاشان را به شما توصیه می كنیم. كاشان زمانی به خاطر تولیدات سرامیك و حرفه كاشی كاری آن دارای شهرت بوده است، اما شاید آنچه بیشتر باعث جذب گردشگران می گردد، باغ فین، بازارها و حمام های آن باشد.
باغ فین كاشان، یكی از باغ های تاریخی، آرامش بخش و حیرت انگیز ایران است كه صدر اعظم دربار قاجار یعنی امیركبیر به دستور ناصرالدین شاه و در سال 1852 در آن به قتل رسیده است. امروزه اینجا مكانی عالی برای گردش و تفریح و دیدن زیبایی های كاشان به شمار می رود.
از اینجا، می توانید پیاده به بازار بروید و در آنجا آب گل رز (گلاب) – كه جزء سوغاتی های ویژه این شهر است – را تهیه نمایید.
روز سیزدهم – تهران
پیش از ورود به فاز پایانی سفرتان و رفتن به تهران، سری هم به مسجد آقا بزرگ در كاشان بزنید. این مسجد در اواخر قرن هجدهم ساخته شده و به خاطر معماری نفیس و عالی آن و به طور ویژه به دلیل داشتن نوعی از طراحی متقارن، علامت تجاری معماری ایرانی اسلامی به شمار می رود.
با خودرو به تهران بازگردید
1683366823 498 ایرانگردی در دوهفته
روز چهاردهم – تهران
اگر هنوز هم پیش از سوار شدن به هواپیما، زمانی در اختیار شما باقی مانده، به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در پارك لاله، مراجعه نمایید. این موزه نه تنها میزبان بزرگترین كلكسیون هنرهای مدرن ایرانی است، بلكه كلكسیونی با ارزش از هنرهای غربی بیرون از اروپا و ایالات متحده را هم در بر گرفته است، مانند آثار وارهول، لیختنشتاین و هاكنی.

بهترین شهرهای ایران برای سفر نوروزی 99
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر