لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> چشمه هفت رنگ مجن شاهرود
چشمه هفت رنگ مجن شاهرود

چشمه هفت رنگ مجن شاهرود

ایران را می توان سر زمین اعجوبه های طبیعت نامید. بسیاری از مناطق ایران دارای جاذبه های طبیعی زیبایی هستند که در نوع خود بی نظیر می باشند. در شهر شاهرود، یکی از جلوه های زیبای طبیعت وجود دارد که برای بسیاری از مسافران جذاب و دیدنی است. هتل های شاهرود مانند هتل جهانگردی شاهرود این شهر همواره مملو از مسافران و گردشگرانی است که برای بازدید از چشمه هفت رنگ مجن، به این شهر سفر کرده اند.

استان سمنان و به خصوص شهر شاهرود دارای دیدنی های طبیعی بسیار زیادی است. جنگل ابر، چشمه هفت رنگ مجن و قلعه غول ها تنها بخشی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. در ادامه به معرفی چشمه هفت رنگ مجن شاهرود می پردازیم.
با شاهرود بیشتر آشنا شویم:
شاهرود یکی از شهرستان های استان سمنان به شمار می رود که از غرب به دامغان، از شمال به گرگان، از شرق به بردسکن و سبزوار منتهی می گردد. جمعیت این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال ۱۳۹۵، حدود ۲۱۸۴۷۴ نفر بوده و از این حیث پر جمعیت ترین شهر استان محسوب می شود.
چشمه هفت رنگ مجن
موقعیت جغرافیایی این شهرستان، سبب تمایز آن از سایر شهرستان های استان سمنان گشته است. شاهرود منطقه ای قرار گرفته است که مرز میان دو نوع آب و هوا می باشد. آب و هوای مرطوب و معتدل شمالی و آب و هوای گرم و کویری در جنوب باعث شده تا این شهر دارای آب و هوایی معتدل باشد.
چشمه هفت رنگ مجن
همچنین شهر شاهرود در میانه مسیر تهران به مشهد واقع گردیده است. ارتفاع این شهر از سطح دریا در حدود ۱۳۸۰ متر بوده و مختصات جغرافیایی آن شامل ۲۵ دقیقه و ۳۶ درجه عرضی و ۵۸ دقیقه و ۵۴ درجه طولی می شود.
چشمه هفت رنگ مجن:
اگر علاقمند به طبیعت گردی و بازدید از جاذبه های گردشگری طبیعی ایران زمین هستید، پیشنهاد به ما به شما سفر به شهرستان شاهرود است. در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود، در میان دره های عمیق از قله های ۴۰۰۰ متری، منطقه ای قرار دارد که به بوم نقاشی خدا شهرت یافته است.
همانطور که از نام این چشمه مشخص است، در اطراف آن رنگ های متنوعی مانند زرد، سبز، قرمز و آبی وجود دارد که منظره ای ویژه و چشم نواز را به وجود آورده است. مواد معدنی موجود در آب چشمه مجن سبب به وجود آمدن هر یک از رنگ ها و شکل گیری این منظره زیبا و دیدنی شده است.
منطقه فرحزاد در نزدیکی چشمه هفت رنگ مجن قرار گرفته است و این امر سبب شده تا محیط جغرافیایی منطقه دارای طبیعتی بکر و زیباتر گردد. آب و هوای مناطق اطراف چشمه هفت رنگ مجن نیمه خشک و سرد است. طبیعت و شرایط اقلیمی فرحزاد و چشمه هفت رنگ مجن همچنین شرایط مناسبی را جهت زندگی انواع گونه های جانوری مهیا ساخته است.
چشمه هفت رنگ مجن
اغلب مسافران و گردشگران نیمه نخست سال را برای بازدید از چشمه هفت رنگ مجن شاهرود انتخاب می کنند، زیرا در این بازه زمانی، طبیعت منطقه دارای جلوه بیشتری است و آب و هوا برای سفر به این منطقه مناسب می باشد.
هنگام رسیدن به چشمه هفت رنگ مجن، با بوی منحصر به فردی رو به رو خواهید شد که می توان گفت این بو، حاصل از املاح و مواد معدنی درون آب است. از این رو بسیاری از افراد معتقدند که آب چشمه مجن شاهرود، به دلیل املاح موجود در خود، دارای خاصیت درمانی است. وجود چشمه های آب جیوه دار در اطراف چشمه مجن، به ایجاد رنگ بیشتر کمک می کند.
اما آب چشمه مجن در انتها با طی مسیر طولانی به زمین های کشاورزی منتهی می گردد. آب در حال جوشش از چشمه مجن، دارای خاصیت صابون مانندی است که در طی مسیر حرکت از این خاصیت کاسته می گردد تا در نهایت، در نزدیکی زمین های کشاورزی، شاهد جریان یافتن آبی صاف و پاکیزه خواهیم بود.
چشمه هفت رنگ مجن
برای دسترسی به این چشمه زیبا و رنگارنگ کافیست تا به سمت منطقه فرحزاد در شمال شاهرود حرکت کنید. سپس با رسیدن به سه راهی مجن، می توانید از طریق یک جاده آسفالته به نزدیکی چشمه برسید. حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان برای بازدید از این چشمه زیبا و جذاب نیاز است.

آشنایی با پروژه هتل برلیان مهدیشهر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر