لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> خرید بلیط سفر به ایستگاه فضایی
خرید بلیط سفر به ایستگاه فضایی

خرید بلیط سفر به ایستگاه فضایی

فضا همواره یکی از علایق ایرانی ها بوده و دانشمندان ایرانی در گذشته علم نجوم و ستاره شناسی را گسترش دادند، و برترین رصدخانه های جهان را تاسیس نمودند. رصدخانه کاسین در ارتفاعات زاگرس و بام لرستان، در خرم آباد بر فراز کوه مدبه واقع شده و گفته می شود یکی از مدرن ترین رصدخانه های خاورمیانه بوده و دانش و طبیعت را درهم آمیخته است. گردشگران می توانند با رزرو هتل های خرم آباد و اقامت در هتل رصدخانه کاسین خرم آباد، در دل طبیعت و تماشای آسمان زیبا سفر بی نظیری را تجربه کنند. در سال های 1391 و 1392 دانشمندان ایرانی میمون زنده به فضا ارسال کردند و با ادامه ی تلاش ها در آینده ی نزدیک گردشگران ایرانی نیز می توانند به فضا سفر کنند.
طبق برنامه ی ناسا، ایستگاه بین المللی فضایی به زودی به روی برنامه های تجاری، و از جمله صنعت گردشگری باز خواهد شد. اما قیمت این بلیط ها ارزان نخواهد بود.

گفتنی است که فضانورد سازمان ناسا بودن بسیار سخت تر از ورود به دانشگاه هاروارد است، اما به زودی مریم عادی و افراد پولدار نیز می توانند بلیط پرواز بر فراز زمین و دور مدار را بخرند، این سفر پر هزینه بوده و می بایستی ده ها میلیون دلار برای یک تعطیلات بزرگ پرداخت کنند.
اخیرا ناسا اعلام کرد که برای اولین بار به شهروندان اجازه می دهد تا به صورت خصوصی به سوی فضا پرواز کنند، مسیر حرکت به سوی ماه نخواهد بود اما آنها می توانند از ایستگاه فضایی بین المللی بازدید کنند و این مکان تنها جایی است که بشر توانسته به دور از کره ی زمین زندگی کند.
قرار نیست سازمان ناسا به یک آژانس مسافرتی تبدیل شود بلکه بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی برای ساخت هتل به شرکت های خصوصی واگذار می شود و آنها با پرداخت اجاره به ناسا می توانند مسافران را در این ایستگاه اسکان دهند و از تخت خواب و دیگر امکانات هوا، آب، اینترنت و سرویس بهداشتی استفاده کنند و در مقابل شبانه 35 هزار دلار به سازمان ناسا پرداخت کنند. البته شرکت های خصوصی هزینه های پرواز رفت و برگشت به فضا و همین طور سود خود را نیز حساب می کنند، تا مبلغ بیشتری از مسافر ها دریافت می کنند.
این اعلامیه که در روز جمعه منتشر شد یکی از سیاست های طراحی شده جدید بود تا شرکت های خصوصی از این فرصت پیش آمده برای تجارت و تبلیغات از ایستگاه فضایی استفاده کنند، گفتنی است که این روش تبلیغ و تجارت در گذشته مورد پسند ناسا نبوده است. مدیر اکتشاف و عملیات نیروی انسانی ویلیام ایچ. گرستنمایر، در کنفرانس خبری در بازار بورس سهام نزدک نیویورک، بیان کرد که این روش در برابر شیوه کار ما بسیار متفاوت می باشد.
گفته می شود که این اعلامیه همچنین می تواند جوابگوی سوالاتی درباره آینده ی ایستگاه فضایی نیز باشد. دولت ترامپ با جنجال هایی که سال گذشته بر پا کرد، پیشنهاد کرده است که تا پایان سال 2024 میلادی تامین مالی فدرال نسبت به ایستگاه فضایی بین المللی به اتمام خواهد رسید و در مقابل گزینه های تجاری می بایستی ایجاد شوند. مقامات سازمان ناسا اعلام کردند که هدف شان انتقال نهایی به پایگاه مداری است که به طور کامل توسط شرکت های خصوصی اداره می شود، اما برای این روند تاریخ دقیقی مشخص نشده است. رابین گاتنز معاون مدیر ایستگاه فضایی گفته است که امیدواریم قابلیت های جدیدی رشد کند تا روزی بتواند کنترل ایستگاه فضایی را نیز در بر بگیرد. ما تا روزی که در جایی دیگر استقرار یابیم تمام این ایستگاه را انتقال نخواهیم داد و این برنامه زمان مشخصی ندارد.
طبق دیگر بیانیه های ناسا، این اجاره تنها برای سود بوده، و نیازی به بخش های تحقیقات و آموزش ندارد. همچنین این برنامه شامل به پرواز در آوردن جواهرات در فضا و سپس فروش آنها در زمین نیز می باشد. در اواخر این ماه، ناسا به دنبال اضافه کردن بخش دیگری به ایستگاه فضایی به عنوان هتل است که به طور کامل توسط شرکت های خصوصی اداره می شود و برنامه ای مشخص برای اقامت مسافران در پایان سال ارائه خواهد کرد. این ایستگاه به فردی فروخته نخواهد شد بلکه شرکت های خصوصی بخشی از هزینه های آن را حمایت و ضمانت خواهند کرد. فضانورد های ناسا اجازه شرکت در آگهی های تجاری و پیشنهاد کالایی را ندارند، اما می توانند احتمالا در تولیدات پشت صحنه و دوربین برای مشتری هایی که هزینه پرداخت می کنند، کمک کنند.
اگرچه این سفر بسیار گران و هزینه بر است، اما درآمد این صنعت توریسم در اداره و پوشش هزینه های ایستگاه فضایی ناسا تاثیری ندارد و در حقیقت این ایستگاه هزینه های بسیار بیشتری را نیاز دارد. این ایستگاه سه تا چهار میلیارد دلار سالانه و تقریبا بیش از هشت میلیون دلار روزانه هزینه دارد. جف دی ویت، مدیر ارشد مالی ناسا بیان کرده که این سفر ها هیچ سودی برای سازمان ناسا ندارد. اما شاید بخشی از هزینه های ناسا را پوشش دهد و در نتیجه ناسا بتواند در پروژه های دیگری سرمایه گذاری نماید. همچنین مدیر ارشد مالی ناسا می گوید که تخمین مبلغ دریافتی توسط ناسا از طریق اجاره ایستگاه به شرکت های خصوصی خیلی زود است، و آژانس های مسافرتی هزینه ی سفر را با توجه به نیاز و تقاضای بازار تنظیم خواهند کرد.
شرکت هوافضایی و عملیات های فضایی بیگلو در شمال لاس وگاس، از هم اکنون توسط گردشگران رزرو شده است. این شرکت از فضاناو اسپیس ایکس برای انتقال توریست های فضایی بهره خواهد گرفت، که توسط ایلان ماسک اداره می شود. در هر پرواز حداقل چهار صندلی وجود دارد. شرکت بیگلو کل سفر های این ایستگاه را خریداری کرده است و طبق بیانات رابرت بیگلو، مدیر عملیات فضایی شرکت بیگلو، برنامه ی این شرکت ممکن است از برنامه ناسا متفاوت باشد، و اقامت طولانی تری تا 30 یا 60 روز در نظر گرفته شود.
این کمپانی در حال حاضر در حال یافتن مسافرین علاقه مند است، و طبق گفته ی مدیر شرکت بیگلو، هنوز هیچ قیمت و هزینه ای به طور رسمی اعلام نشده است. از نظر او روش های مختلفی برای تعیین قیمت وجود دارد و هزینه ی سفر به وضعیت و مقام افراد نیز بستگی دارد.
شرکت اکسیوم (Axiom)، که توسط میشل سافردینی، مدیر سابق ایستگاه فضایی ناسا اداره می شود، نیز در حال برنامه ریزی برای ارسال توریست به این ایستگاه است و امید دارد که سال آینده بتواند گردشگرانی را به فضا ارسال کند. هر دو شرکت هوافضای بیگلو و اکسیوم، در نظر دارند که در آینده ایستگاه فضایی خود را در مدار کره زمین بر پا کنند و شرکت در برنامه ارسال توریست به فضا نقطه ی شروعی برای آنها به شمار می رود. از نظر آقای بیگلو پرواز گردشگران به سوی ایستگاه فضایی بین المللی تجربه ی بزرگی برای شرکت بیگلو خواهد بود تا در آینده برنامه مجموعه فضاناو های خود را بهتر اداره نماید.
در دهه 2000 میلادی، هفت شهروند خصوصی از پایگاه مدار زمین بازدید کرده اند، اما این سفر ها توسط روسی ها برنامه ریزی شده بودند، گفتنی است که روسی ها نیمی از ایستگاه فضایی بین المللی را اداره می کنند. در زمان ارسال توریست توسط روسیه، ناسا اعلام کرده بود که علاقه ای به چنین برنامه ها ندارد. از آن زمان به بعد گزینه ای متعددی برای فضاپیمایی های شخصی ظهور کرد. شرکت بریتانیایی ویرجین گلکتیک، کمپانی متعلق به ریچارد برانسون راه اندازی شد و شرکت خصوصی آمریکایی بلو اوریجین که توسط آمازون جفری بزوس راه اندازی شده است، هر دو شرکت برنامه ریزی کرده اند تا مسافران را تا نزدیک مدار به پرواز در آورند. شرکت هوافضای اسپیس ‌ایکس اعلام کرده است که یوساکو مائیزاوا (Yusaku Maezawa)، مرد میلیاردر ژاپنی و موسس شرکت مد و لباس، هزینه سفر به کره ماه توسط فضاپیمای این شرکت را پرداخت می کند و اولین مسافر شرکت اسپیس ایکس خواهد بود.
ایستگاه فضایی بین المللی تنها مکان در کیهان است که شش نفر همزمان به دور از زمین زندگی می کنند. در عملیات بزرگ این ایستگاه 15 ملت نقش مهمی دارند که توسط ایالت متحده امریکا و کشور روسیه هدایت می شوند. برخی از شرکت های هوافضا توانسته اند آزمایش هایی در ایستگاه فضایی انجام دهند که برای نمونه می توان به آزمایشگاه مرک ریسرچ اشاره کرد. این شرکت آزمایش رشد کریستال های آنتی بادی را در فضا انجام داد و کیفیت برتری از فیبر ها را در شرایط خلاء و در فضای مدار برای آزمایش ساخت.
این آزمایش ها از حمایت جدی ناسا برخوردار می باشند و سازمان ناسا هزینه های حمل و نقل به ایستگاه فضایی و بازگشت به زمین را پرداخت می کند.
هر دو شرکت هوافضای بیگلو و اکسیوم نیز از رقبایی می باشند که بخش تجاری را در آینده به ایستگاه فضایی اضافه خواهند کرد، گفتنی است که این نظر ها در دوران ریاست جمهوری اوباما در ناسا به گوش می رسید و آقای سافردینی نیز در این سال ها منتظر چنین فرصتی بود.
در ادامه این برنامه ها ناسا تصمیم دارد پیشنهاد ساخت دومین ماژول تجاری را مطرح کند که به طور دائم به ایستگاه فضایی وصل نبوده و به صورت جداگانه دور مدار می چرخد. مقامات ناسا به جای بیان محدودیت های موجود در ایستگاه فضایی، تصمیم گرفته اند قوانین کلی برای شرکت های خصوصی را تعیین کنند. آقای گرستنمایر، مدیر اکتشاف و عملیات نیروی انسانی ناسا بیان کرد که تصور می کردیم که توصیف کامل بازار تجاری، به صورتی که امروز شاهد آن هستیم، مهم است. و این روش به شرکت های خصوصی اجازه تعیین موقعیت های مناسب و خوشایند را خواهد داد.

امكانات ويژه هتل برای میهمانانی که از موبایل خود استفاده نکنند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر