لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> جشنواره های غذا و خوراك در اروپا
جشنواره های غذا و خوراك در اروپا

جشنواره های غذا و خوراك در اروپا

آیا خودتان را به عنوان یك علاقه مند به غذا و خوراك شناس می شناسید؟ و آیا برنامه ای هم برای سفر كردن دارید؟ آیا در گذشته به خاطر غذا، به مسافرت رفته اید (برای خوردن غذاهای جدید)؟ خُب، اگر چنین تجربه نداشته اید، پس این جشنواره های غذا و خوراك،‌ می توانند دلایلی باشند تا حتماً یك بار این كار را انجام دهید. در جشنواره ها انواع مراسم ها برگزار می شوند، و در این جشنواره مراسم هایی ویژه برای ارائه غذاهای گوناگون از مناطق مختلف اجرا می گردند. در این مطلب برخی از بهترین جشنواره های غذا و خوراك اروپا ارائه می گردند كه حتماً باید حداقل یك مرتبه در یكی از آنها شركت كنید. این نمایشگاه های غذا و خوراك، رویدادهایی فوق العاده برای لذت بردن از انواع فرهنگ های غذایی برخی از كشورهای اروپایی برتر هستند. نگاهی به آنها بیاندازید و برای آشنایی با جشنواره های داخلی نیز می توانید سری به وب سایت های فعال در زمینه رزرو آنلاین هتل در شهرهای ایران بزنید.
هفت جشنواره برتر غذا و خوراك در اروپا
فستیوال های غذا و خوراك روشی عالی برای لذت بردن از هر آنچه مربوط به غذا و پخت و پز در مناطق مختلف جغرافیایی است، می باشند. در اینجا لیستی از برخی از جشنواره های مشهور غذا و خوراك در اروپا ارائه می گردند تا بتوانید هوشمندانه سفر كنید و در یكی از آنها شركت نمایید!
1. جشنواره دهكده پیتزای ناپولی

آیا نیازی به توضیح بیشتر است؟ خودِ اسم جشنواره، ‌می تواند بیانگر ماهیت آن باشد. با برگزاری این جشنواره در ناپل، یكی از بزرگترین گردهمائی های كشور ایتالیا به وقوع پیوسته و این مراسم در حدود 10 روز به طول می انجامد و انواع غذاها، سرگرمی ها و … در آن به نمایش گذاشته می شوند. این مراسم در لانگومار كاراكسیولو كه تفریحگاه دریایی ناپل است، برگزار شده و این مكان در طول برگزاری این جشنواره تبدیل به بزرگترین پیتزافروشی جهان می گردد. انواع و اقسام پیتزاها موجود هستند و همه می توانند در طول مراسم، آنها را به عنوان نمونه خریداری نمایند، پیتزاهایی مانند وود فایر، گلاتن فری و … . كارگاه های آموزشی نیز برگزار می شوند و مخاطبان می تواند هنر طبخ پیتزا را در این جشنواره فراگیرند. غیر از بحث غذا، برنامه های زنده و كنسرت هایی نیز در جشنواره برگزار می گردند و میهمانان می توانند به طور رایگان در آنها شركت نمایند!
مكان برگزاری: ناپل
تاریخ برگزاری: سیزدهم لغایت بیست و دوم سپتامبر 2019
2. جشنواره غذای پراگ
 جشنواره غذای پراگ
جشنواره غذای پراگ كه از سال 2006 به بعد، همه ساله برگزار گردیده است، یكی دیگر از جشنواره های بزرگ اروپا است كه بهترین غذاهای مربوط به كشور جمهوری چك در آن در معرض دید عموم قرار می گیرند. اگر شما جزء آدم هایی هستید كه به خاطر خوردن غذاهای جدید سفر می كنید، آنگاه راه شما از پراگ می گذرد. آیا زمانی كه برنامه سرآشپز از تلویزیون پخش می شود، در مقابل آن میخكوب می شوید؟ اگر جواب شما مثبت است، آنگاه در این مراسم شانس آن را خواهید داشت تا چگونگی تهیه غذاهای خوشمزه توسط سرآشپزها را از ابتدای كار و به صورت زنده تماشا كنید. در این جشن غذا شركت كنید و از شانس لذت بردن از غذاهای تهیه شده توسط سرآشپزهای برتر حداكثر بهره را ببرید. همچنین جهت تفریح بیشتر میهمانان، كارگاه های آموزش آشپزی هم استقرار یافته اند.
مكان برگزاری: پراگ
تاریخ برگزاری: نامشخص
3. جشنواره غذا و آشپزی كپنهاگن
 جشنواره غذا و آشپزی كپنهاگن
وقتی در مورد فستیوال های غذا و خوراك در اروپای شمالی صحبت می شود، اولین چیز، نام جشنواره آشپزی كپنهاگن است كه بلافاصله به ذهن ها متبادر می گردد. این جشنواره، كه یكی از بزرگترین جشنواره های غذا در این منطقه از جهان می باشد، غذاهای دانماركی و شمالی بسیار دلپذیر و خوشمزه ای را به میهمانان خود ارائه می دهد. این یك جشنواره اصطلاحاً منبع باز است و تمام كسانی كه علاقه مند به امتحان كردن انواع متنوعی از غذاها هستند، باید در این جشنواره شركت نمایند. این مراسم 10 روز به طول می انجامد، و برنامه ها و رویدادهای متنوع دیگری به زبان انگلیسی برگزار می گردند تا تجربه بهتری برای میهمانان بین المللی فراهم آید.
مكان برگزاری: كپنهاگن
تاریخ برگزاری: بیست و سوم آگوست لغایت اول سپتامبر 2019
4. جشنواره بالتیك هرینگ
جشنواره بالتیك هرینگ
زمانی كه در مورد نمایشگاه های مواد غذایی در قاره اروپا صحبت می كنیم، فنلاند هم دارای یك جشنواره منحصربفرد است كه همه ساله در پایتخت این كشور یعنی شهر هلسینكی برگزار می گردد. این جشنواره، بالتیك هرینگ نام دارد كه با شور و نشاط بسیار زیادی در این منطقه برگزار می گردد. رویدادی كه در این نمایشگاه غذا و خوراك در مركز توجهات قرار می گیرد، میدان بازار است كه مملو از انواع غرفه های فروش مواد غذایی می گردد. هرینگ به روش های متنوعی آماده می گردد و افراد محلی همانند گردشگران برای لذت بردن از خوراكی های لذیذ و دلچسب به این جشنواره روانه می شوند. مسابقات آشپزی، كلاس های آموزشی و برنامه های جذاب دیگر هم بخش های دیگری از این جشنواره را تشكیل می دهند.
مكان برگزاری: هلسینكی
تاریخ برگزاری: اوایل ماه اكتبر
5. طعم و مزه استكهلم
 طعم و مزه استكهلم
یكی دیگر از جشنواره های بزرگ غذا و نوشیدنی در قاره سبز، نمایشگاهی با عنوان طعم و مزه استكهلم است. این فستیوال در پارك معروف كانگسترادگاردن واقع در این شهر برپا می شود. این جشنواره، یك مراسم پنج روزه است كه با شروع فصل تابستان، در این نقطه از جهان كلید می خورد. غیر از خوراكی های لذیذی كه برای خوردن مهیا هستند، برنامه ها و رویدادهای دیگری هم وجود دارند كه در طول دوره برگزاری این فستیوال، به اجرا گذاشته می شوند تا همه میهمانان سرگرم شوند. مسابقه سرآشپزها، كلاس های آموزش آشپزی، رقابت های آشپزی و برخی دیگر از فعالیت های جالب در این مراسم پنج روزه برای شركت عموم در دسترس قرار گرفته اند. از بهترین طعم ها و مزه های سوئدی در این جشنوارة فوق العاده لذت ببرید.
مكان برگزاری: استكهلم
تاریخ برگزاری: پنجم لغایت نهم ژوئن 2019
6. طعم آمستردام
طعم آمستردام
یكی دیگر از نام های مشهور در میان فستیوال های بزرگ غذا و خوراك در اروپا، مراسم طعم آمستردام می باشد. این جشنواره كه در پارك آمستلپارك در شهر آمستردام برگزار می گردد، چهار روز به طول می انجامد و مملو از غذا، نوشیدنی و سرگرمی است. غیر از لذتی كه از فرهنگ غذایی بومی آمستردام در این مراسم خواهید برد، در كلاس های اساتید برجسته این حوزه و برنامه های چشیدن (امتحان كردن) انواع غذا نیز شركت كنید. با وجود 100 غذای مختلف قابل انتخاب، این فستیوال این امكان را برای میهمانان فراهم می آورد كه از خوردن غذاهای بسیار ویژه تهیه شده توسط رستوران های برتر شهر لذت ببرند.
مكان برگزاری: آمستردام
تاریخ برگزاری: سی و یكم ماه مه لغایت سوم ماه ژوئن 2019
7. جشنواره خوراك شناسان
جشنواره خوراك شناسان
این جشنواره یكی از بزرگترین جشنواره های غذا و خوراك اروپا در سال 2019 به شمار می رود كه در بریتانیا برپا می گردد. این فستیوال فقط یك مراسم صرف غذا و نوشیدنی نیست بلكه مراسمی برای خوشی و تندرستی نیز می باشد! بدون اینكه در مكان خاصی برگزار شود، این مراسم در نقاط مختلفی از بریتانیا برپا گردیده و بنابراین ممكن است در مكانی نزدیك به محل زندگی شما برگزار شود! در این جشن رستوران ها، اجراهای هنری سرآشپزها و برنامه های مفرح دیگری وجود دارند كه به یكباره و بدون اطلاع قبلی ظاهر می شوند تا مردم غذاهای خوشمزه را چشیده و از آن لذت ببرند. همچنین كافه های اینچنینی هم در دسترس هستند، به طوریكه نوشیدنی های فوق العاده ای را در كنار اجرای زنده موسیقی به مخاطبان ارائه می دهند.
مكان و تاریخ برگزاری:
ادینبرگ – دوم لغایت چهارم آگوست 2019
آكسفورد – بیست و چهارم لغایت بیست و ششم آگوست 2019
آیا قبلاً در یكی از این جشنواره ها در قاره اروپا شركت كرده اید؟ اگر جواب شما منفی است، سفر خود را به یكی از این كشورها برنامه ریزی كنید و اوقات فوق العاده ای را در یكی از این جشنواره های جالب و جذاب سپری نمایید. در این رویدادهای عالی قاره سبز، از غذا، موسیقی و غیره لذت ببرید! همچنین، فراموش نكنید كه تجربه های خود از حضور در این جشنواره ها را با دوستانتان به اشتراك بگذارید!
مشهورترین فستیوال های پاییزی سراسر جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر