لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 8 مورد از لذیذ ترین غذا های خیابانی تایلند
8 مورد از لذیذ ترین غذا های خیابانی تایلند

8 مورد از لذیذ ترین غذا های خیابانی تایلند

پاتایا یکی از نواحی اصلی ماهیگیری در تایلند به حساب می آید و به دلیل سواحل زیبای سفید رنگ و ازدحام شبانه روزی اش مشهور می باشد. به غیر از این دو مورد، غذا های خوشمزه ی خیابانی این شهر و رستوران های پر تعدادی که آن ها را سرو می کنند هم در چند سال اخیر به یکی از دلایل اصلی جذب گردشگر به این منطقه تبدیل شده است. حال برای راهنمایی کردن و کمک به شما برای یافتن هرچه ساده تر و سریع تر این بشقاب های خاص و بسیار اشتها آور، می خواهیم در این مقاله شما را به سفری کوتاه ببریم و با 8 مورد از غذا هایی که معنای “طعم اصیل تایلندی” را برای ما روشن می سازند آشنا کنیم! اما مسلماً قبل از شروع این سفر باید به یک مسئله ی مهم تر اشاره کنیم. شما برای رفتن به هرگونه مسافرت، نیاز به اسکان در شهر مورد نظرتان خواهید داشت. پس برای یافتن بهترین انتخاب های ممکن برای رزرو هتل در اصفهان، رزرو هتل در مشهد و یا هر بخش دیگری از ایران، به وبسایت ایران هتل آنلاین سری بزنید و از تخفیف های شگفت انگیز موجود در آن استفاده کنید.

در حالی که در خیابان های این شهر زیبا قدم می زنید، حواستان را برای پیدا کردن این 8 اسنک محبوب تایلندی کاملاً جمع کنید چرا که می توانید هرکدام از آن ها را به راحتی در اقصی نقاط پاتایا به راحتی بیابید.

1- کائو گانگ:

معنای اصلی این کلمه، “برنج پوشیده شده از مخلفات” می باشد و یکی از پر طرفدار ترین غذا ها در میان توریست ها و مردم منطقه است. مردم تایلند برای این غذای لذیذ که بسیار سریع نیز آماده می شود، نام بشقابی از پیش آماده برای سرو را انتخاب کرده اند. در هر گوشه ی خیابان های پاتایا به راحتی یافت می شود و مواد تشکیل دهنده ی آن برنج سرخ شده به همراه سبزیجات و تخم مرغ و گوشت کبابی می باشند.
کای جیو

2- کای جیو:

برای رفع گرسنگی شدید بسیار توصیه می شود و همانند کائو گانگ از محبوب ترین غذا های لذیذ پاتایا است. این بشقاب از یک املت نرم و توپر که در زیر آن برنج پخته شده قرار می گیرد تشکیل شده است و با استفاده از سس ماهی و یا چیلی تزئین می شود.
مو پینگ

3- مو پینگ:

از طعم بی نظیر گوشت های کبابی حاضر در خیابان های پاتایا غافل نشوید. مو پینگ در میان هفت مورد دیگری که به آن ها اشاره خواهیم کرد از همگی آسان تر یافت می شود و یکی از اسنک هایی به حساب می آید که آماده کردنشان مدت زمان بسیار کمی لازم دارد. این بشقاب اشتها آور با گوشت گریل شده ی گاوی که به سیخ های چوبی کشیده شده است تهیه می شود و به همراه یک بشقاب برنج چسبنده و سس مخصوص آشپز سرو می شود. گونه ی دیگری هم از این غذا وجود دارد که به جای گوشت قرمز از سینه ی مرغی که در مواد مخصوص خوابانده شده است تشکیل می شود.
سام توم

4- سام توم:

در میان مردم تایلندی بیشتر با نام سالاد پاپایا شناخته می شود و بر خلاف اسمش بسیار تند و آتشین سرو می شود! این غذا از پاپایای خام، غذا های دریایی خشک شده، بادام زمینی، گوجه فرنگی، لوبیا، سس ماهی و از همه مهم تر چیلی تشکیل شده است.
ساتای

5- ساتای:

یکی دیگر از اسنک های تایلندی که بسیار سریع آماده می شود ساتای نام دارد که در میان نوجوانان و جوانان نیز طرفداران پر شماری دارد. پیدا کردن دستفروشانی که در هر گوشه و کنار خیابان، مرغ و سوسیس و حتی ساتای ماهی را به همراه سیخ های چوبی بزرگ می فروشند کار اصلاً دشواری نیست. در بعضی از بخش های پاتایا، شما ساتای گوشت گاو را هم می توانید بیابید.
گایانگ به همراه کائو نیائو

6- گایانگ به همراه کائو نیائو:

این غذا از لحاظ سختی پخت، یکی از آسان ترین بشقاب های تایلندی به شمار می رود و به صورت پر تعداد در سراسر رستوران های شهر پاتایا وجود دارد. فقط با استفاده از مرغ گریل شده و برنج چسبنده طبخ می شود و به همراه مجموعه ی متنوعی از سس ها سرو می شود که در میان آن ها می توان به سس شیرین معمولی چیلی و سس های تند دست ساز محلی اشاره کرد. تقریباً در هر دکه ی خیابانی نیز سرو می شود و برای یک وعده ی غذایی، بشقاب کامل و مغذی به حساب می آید.
پاد تای (نودل سوخاری به سبک تایلندی)

7- پاد تای (نودل سوخاری به سبک تایلندی):

یکی از غذا های اصلی آشپزی تایلندی می باشد و از آن دسته از بشقاب های کلاسیکی است که در سراسر جهان هم سرو می شود. پخت آن بسیار ساده است و زمان کمی هم لازم دارد. نوع کلاسیک آن از نودل های پهن، تخم مرغ، پیاز و گوشت (معمولاً از میگو استفاده می شود که در پاتایا هم بسیار انتخاب محبوبی به شمار می رود) تشکیل شده است. برای ترد تر کردن این غذای لذیذ هم به آن جوانه ی لوبیا اضافه می شود.
پلا لائو

8- پلا لائو:
در پاتایا، دیدن صحنه ی کباب شدن ماهی که یک برگ لیمو در دهانش قرار دارد بسیار عادی می باشد. پلا لائو در میان غذا های خیابانی پاتایا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و طرفداران سرسختی در تایلند و دیگر نقاط جهان دارد. برای آماده سازی این غذا ماهی با لایه ی قطوری از نمک پوشیده می شود تا آب درون گوشت و طعم لذیذ آن در برابر شعله ی تنور دست نخورده باقی بماند. در زمان سرو این غذا، در کنار برگ لیمو که برای اضافه کردن مزه ی ترش میوه ای به ماهی افزوده می شود، سس سیر چیلی دریایی هم قرار می گیرد که این بشقاب را به انتخابی ایده آل برای یک شام خاطره انگیز تبدیل می کند.

در سفر مانند یک بومی غذا بخورید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر