لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> مسافرت با حساسیت به آجیل| همه چیزهایی که باید بدانید
مسافرت با حساسیت به آجیل

مسافرت با حساسیت به آجیل| همه چیزهایی که باید بدانید

سفر به عنوان یک شخص مستقل فرصتی هیجان انگیز برای رشد است و باعث می شود چیزهای جدیدی را تجربه کنید که ممکن است پیش از این هرگز تجربه نکرده باشید. سفر، به بهبود مهارت های ارتباطی، افزایش اعتماد به نفس و افزایش صبر و ایجاد بی نظیر ترین خاطرات عمرتان کمک می کند. البته این بدان معنی است که سفر باید برای همه ی افراد راحت و ممکن باشد. با این حال، سفر با وجود آلرژی به آجیل به معنای ملاحظات اضافی و وسواس به خرج دادن در انتخابتان است و می تواند کارها را کمی پیچیده تر کند.مانند زمانی که قصد سفر به کیش را دارید و برای انتخاب و رزرو هتل در کیش مردد هستید و نمیدانید کدام یک را برگزینید.

با اندکی برنامه ریزی اضافی، مسافرت با آلرژی به آجیل قطعاً امکان پذیر است، هر چقدر هم که این آلرژی شدید باشد. اگر می خواهید یک ماجراجویی جدید را انتخاب کنید، یا اگر با کسی که آلرژی به آجیل دارد سفر می کنید، راهنمای ما را برای سفر با آلرژی به آجیل بخوانید!

پرواز با وجود حساسیت به آجیل
بیشتر اوقات، پرواز با حساسیت به آجیل کاملاً بی خطر است: به طور کلی، اگر فردی در هواپیما آجیل می بخورد، واکنشی برای افراد دارای آلرژی ایجاد نمی کند. با این حال، اگر حساسیت شما شدید است، ایده خوبی است که با نمایندگی خطوط هوایی منتخبتان تماس بگیرید و آنها را از آلرژی خود مطلع کنید.
در حالی که هیچ پیش بینی ای درباره واکنش شرکت های هواپیمایی وجود ندارد (زیرا همه آنها خط مشی های متفاوتی دارند)، بهتر است از قبل به خدمه اطلاع دهید. گاهی اوقات آنها به مسافران دیگر اعلام می كنند كه با خود آجیل نبرند.

اگر در هواپیما واکنش نشان دادید، وحشت نکنید: اگر از تزریق کننده ی آدرنالین مانند EpiPen استفاده می کنید، استفاده از آن در پرواز مجاز است. ممکن است پرسنل پرواز شما را به قسمت دیگری از هواپیما منتقل کنند تا در صورت لزوم اکسیژن اضافی را تأمین کنند.
پرواز با حساسیت به آجیل دشوار نیست.

 

نکاتی برای سفر با حساسیت به آجیل

وقتی با خیال راحت وارد شوید، ممکن است احساس کنید که استرس شما تازه شروع شده است. با این وجود روش های بسیاری وجود دارد که می توانید با بکار بردن آنها سفر خود را ایمن، سرگرم کننده و راحت کنید. مانند هر مسافرت، بهترین راه برای جلوگیری از خطا، برنامه ریزی های پیش رو و تامین نیاز های پیش بینی شده تان است.

استراحتگاه سلامت آمارتا در پوکت تایلند
ادامه مطلب

با لیدر تورتان تماس بگیرید و درباره سیاستهای غذایی سؤال کنید
اگر می خواهید با یک تور سفر کنید، با لیدر تورتان تماس بگیرید و او را در مورد آلرژی خود مطلع کنید. به احتمال زیاد اولین کسی نخواهید بود که حساسیتتان را به آن ها اطلاع می دهید، در این صورت آنها نکات و ترفندهای زیادی برای شما خواهند داشت.
اگر تنهایی سفر می کنید، شاید ایده خوبی باشد که از قبل رستوران ها را بررسی کرده و منوهایشان را چک کنید. اگر چندین رستوران خوب پیدا کردید، یا فهمیدید که غذاهایشان بدون استفاده از آجیل است، آدرس آن ها را یادداشت کنید و در سفر، این رستوران ها را در نظر داشته باشید.
آلزژِی در سفر

برنامه ریزی، هنگام مسافرت با حساسیت به آجیل می تواند کمک بزرگی باشد.

میان وعده های سالم بسته بندی کنید و به همراه ببرید
اگر برایتان ممکن است، به همراه داشتن میان وعده های مورد علاقه تان ایده ی بسیار خوبی است. هنگامی که در کشوری هستید که نمی توانید رستوران های مناسبی برای خوردن غذاهای بی خطر پیدا کنید، مقداری میان وعده ی بسته بندی شده داخل چمدانتان بگذارید و یک بسته را با خودبه داخل پرواز ببرید. فقط به یاد داشته باشید که برخی پارک ها و بناهای تاریخی خاص قوانین حمل تنقلات خاصی دارد که باید آن ها را رعایت کرد.

حتماً با تزریق کننده ی آدرنالینتان سفر کنید
حتی اگر یک Epi-Pen یا شکل دیگری از تزریق کننده ی آدرنالین است، همیشه آن را در دسترس نگه دارید. داروهای اورژانسی به طور کلی مشمول مقررات مشابه در مورد مایعات و چیز های دیگر نیستند، بنابراین نگران پرواز با این مورد نباشید. اگر می توانید، در صورت گم شدن، سرقت، یا در بدترین حالت، از حالت اضافی استفاده کنید.

اگر با کسی سفر می کنید، اطمینان حاصل کنید که علائم آنافیلاکسی را درک کرده و می داند که در صورت نیاز، چگونه آدرنالین تزریق کند. خوب است که با شخصی به مسافرت بروید که در مواقع اضطراری آرام خواهد بود و قبل از سفر با او در مورد اینکه اگر در بدترین حالت ممکن واکنشی شدیدی نشان دهید چه کاری انجام دهد، صحبت کنید.
آلزژِی در سفر
به دلیل آلرژی، هیچگونه ماجراجویی را از دست ندهید.

 

به زبان های مختلف تمرین کنید بگویید “من به آجیل آلرژی دارم”

موانع زبانی می تواند خطر بزرگی را برای مسافرانی که حساسیت شدید به آجیل دارند را به وجود آورد: اگر نمی توانید در مورد آلرژی خود به کسی بگویید، بقیه چگونه می توانند به شما کمک کنند؟ عباراتی مانند “من به آجیل آلرژی دارم” یا “من به کمک پزشکی نیاز دارم” را تمرین کنید.
در اینجا نحوه گفتن “من آلرژی آجیل دارم” به چند زبان آمده است:
“J’ai une allergji aux noix.” (فرانسوی)
“Tengo una alergia a naseces las.” (اسپانیایی)
“Ho un’allergia alle noci.” (ایتالیایی)
“Eu tenho alergia.” (پرتغالی برزیل)
“Wǒ yǒu jiānguǒ guòmǐn” (پینیین چینی)
“Ich habe eine Nussallergie” (آلمانی)
اگر به راحتی قادر به صحبت کردن با زبان های مختلف نیستید (یا اگر بدنتان واکنشی نشان داده است و نمیتوانید صحبت کنید)، حمل کارتهای ترجمه ایده خوبی است.
Justhungry.com مجموعه ای از کارت های آلرژی دارد که می توانید به مردم نشان دهید. تا همه از شرایطتان مطلع شوند.

این عبارت همچنین در نوشتارهای سنتی چینی 我 有 堅果 and و در چینی های ساده شده 我 有 坚果 است.

مهمترین چیزی که هنگام مسافرت با هرگونه حساسیت باید به یاد داشته باشید این است که لذت بردن از خودتان و آن چیزی که هستید در خارج از کشور کاملاً ممکن است. با کمی برنامه ریزی و هماهنگی های بین شما و شریک مسافرتیتان و لیدر تورتان، می توانید سفری بدون استرس را تجربه کنید.

کیفیت سفر را فدای قیمت کم نکنید
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر