لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> رونمایی نسل جدیدی از قطار های خودران چین در سال 2020
رونمایی نسل جدیدی از قطار های خودران چین در سال 2020

رونمایی نسل جدیدی از قطار های خودران چین در سال 2020

طی کردن مقصد های گردشگری با سرعت مناسب و زیاد آرزوی گردشگران می باشد و قطار های سریع یکی از بهترین گزینه ها برای سفر بوده اند. گردشگران می توانند با استفاده از قطار تهران مشهد سفر زیارتی به یاد ماندنی را تجربه کنند و با رزرو هتل در مشهد و یا هتل درویشی مشهد اقامت خوبی را رقم بزنند.
طبق گزارش رسانه ها، نسل جدیدی از قطار های شناور مغناطیسی خودران در اوایل سال 2020 میلادی در چین شروع به کار خواهند کرد. اما افرادی که در آرزوی قطار های سریع السیر و با سرعت گلوله بودند بهتر است که محکم در صندلی خود بنشینند. این قطار های مغناطیسی تندرو مانند قطار معروف مگلو، سرعت بی نظیری دارند.
قطار های خودران جدید به صورت مستقل در چین توسط شرکت سی ‌آر آر سی (CRRC) که یک شرکت تولیدکننده ماشین ‌های ریلی و لوکوموتیو در چین است، گسترش یافته اند. گفتنی است که این قطار ها نسل سوم از قطار های مگلوی پر سرعت می باشند که توسط این شرکت ارائه می شوند.
قطار مگلوی جدید پیشرفته با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت حرکت خواهد کرد و 40 کیلومتر بر ساعت بر سرعت این قطار جدید، نسبت به مدل قطار قبلی نمونه 2.0 افزوده شده است، همچنین قطار پر سرعت جدید دو برابر سرعت قطار شماره 1.0 را دارد. با اتمام این پروژه، قطار جدید سریع ترین قطار مگلوی تجاری خواهد بود که به طور کامل بوسیله شرکت ‌های چینی گسترش یافته و ساخته شده است.
سی ‌آر آر سی زوزو یک شرکت متعلق به شرکت سهام راه آهن چین می باشد و یکی از بزرگ ترین تولید کننده های ماشین ‌های ریلی در جهان به شمار می رود. گفتنی است که قطار شماره 1.0 این شرکت در شهر چانگشا مرکز استان هونان به مدت دو سال بکار رفت، و قطار شماره 2.0 نیز در همان شهر مورد آزمایش و استفاده قرار گرفت. هیچ یک از این دو مدل قطار قبلی قابلیت حرکت بدون راننده و کنترل کننده انسانی را ندارند و تنها ورژن جدید قطار مگلو دارای قابلیت های ویژه ای بوده و می تواند بدون راننده به مسیر خود ادامه دهد.
قطار های مگلو با سرعت متوسط با هدف زیر ساخت های حمل و نقل درون شهری طراحی شده بودند و نمونه های فوق سریع این قطار ها در اصل برای وصل کردن شهر های مهم و بزرگ کاربرد خواهند داشت. اگر مگلو را با قطار های سنتی مقایسه کنیم، می توان گفت که مگلو ها امن تر و آرام تر نیز می باشند، کمتر از 70 واحد دسی بل بوده و در حقیقت از یک جارو برقی معمولی صدای کمتری دارند.
قطار مگلو 3.0 فوق سریع و هوشمند
قطار مگلو 3.0 با سرعت متوسط قابلیت های بیشتری دارد، شتاب آن سرعت بالا تری داشته و در عبور از مسیر های بلند توانایی بیشتری دارد. برای نمونه این قطار قابلیت صعود به ارتفاعی تا چهار طبقه، در صد متر را نیز دارد. طبق گفته ی ژو چینگ، رئیس شرکت چینی، این قطار نسبت به دو نمونه ی قبلی از هوش قدرتمندی بهره می برد و با هوشمند بودن می تواند سفر ایمنی بدون راننده را تجربه کند.
انتظار می رود پس از مراحل آزمایش قطار مگلو جدید در مسیر های درون شهری و در 50 تا 200 کیلومتر مسافت بکار رود. علاوه بر کاربرد قطار های مگلو در شهر چانگشا، در اواخر سال 2017 میلادی در پکن پایتخت چین نیز قطار مگلو با سرعت متوسط، در یکی از خطوط متروی شهر راه اندازی شد.
انجمن اختصاصی مگلو
در دهه 1960 میلادی کشور ژاپن انقلابی در فن آوری قطار به راه انداخت و قطار گلوله ای را معرفی نمود. جدید ترین قطار های مگلو ژاپن فوق سریع بوده و رکورد جهانی را ثبت خواهند کرد. هرچند تکنولوژی قطار های فوق سریع مگلو گسترش یافته است و برای کاربرد در حمل و نقل آینده مورد تحسین قرار گرفته اند، اما این فن آوری تنها در چند کشور جهان وجود دارد که برای نمونه می توان به کشور های چین، کره جنوبی و ژاپن اشاره کرد.
قطار مگلو از رانش مغناطیسی استفاده می کند تا قطار را از سطح زمین بلند کرده و به صورت شناور حرکت دهد، این روش اصطکاک را کاهش می دهد و قطار را به سمت جلو می راند.
اولین سیستم مگلو تجاری چین در گستره ی 30 کیلومتری بین فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای و مرکز شهر در سال 2002 راه اندازی شد. این قطار 400 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند و تا کنون سریع ترین سیستم قطار مگلوی تجاری جهان محسوب می شود.
این پروژه ی بزرگ توسط شرکت توسعه حمل و نقل مگلو شانگهای و با مشارکت و همکاری شرکت های آلمانی از جمله شرکت زیمنس، تیسن ترنس رپید GMBH، و ترنس رپید بین المللی، گسترش یافت. در این میان، کشور ژاپن در حال ساخت خط جدیدی از قطار های مگلو رکورد شکن در سطح جهان است، این قطار مگلو جدید با نام شینکانسن چوئو می تواند 500 کیلومتر در ساعت حرکت کند. اولین مرحله ی این پروژه شهر های توکیو را به بندر ناگویا در جزیره ی هونشو وصل می کند و طبق برنامه در سال 2027 میلادی ساخت این قطار به پایان می رسد. و انتظار می رود مسافت این شهر را تا نصف زمان کاهش دهد.
راهنمای سفر به چین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر