لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه راهنمای تور (لیدر) شویم؟
چگونه  راهنمای تور (لیدر) شویم؟

چگونه راهنمای تور (لیدر) شویم؟

آیا می خواهید برای سفر به دور جهان دستمزد دریافت کنید؟ جواب اینجاست. راهنمای تور بودن به این معنی است که می توانید در حین کار به مسافرت بروید، باعث برانگیختن حسادت همه دوستانتان شوید و به مقاصد رویایی سراسر جهان سفر کنید! همه جا را ملاقات خواهید کرد و هر روز در یک شهر دیگر از خواب بیدار می شوید و در واقع شهروند کل جهان خواهید شد. اما آیا می دانید که قرار است وارد چه کاری شوید؟ و برای رسیدن به یکی از بهترین مشاغلی که تابحال شناخته شده چه چیزی لازم است؟ این مقاله را بخوانید تا دریابید که چگونه راهنمای تور شوید! با رزرو هتل های مورد علاقه تان وانتخاب بهترین هتل های تهران و هتل های مشهد، از ایران هتل آنلاین سفری بینظیر را تجربه خواهید کرد.
نکته قابل توجه: افراد زیادی وجود دارند که در این مسیر زندگی می کنند و به عنوان راهنمای تور معرفی می شوند، در برخی کشورها آنها رهبران تور و … می نامند. مهم است بدانید که وقتی به دنبال فرصت های شغلی هستید، بسیاری از آگهی های شغلی برای راهنمای تور به دنبال متخصصان تور دارای مجوز که در همان شهر کار کنند می گردند، که این برخلاف میل شماست که به دنبال ماندن در یک شهر نیستید.

شما به عنوان راهنمای تور در کجا شروع به کار خواهید کرد؟


چگونه به یک راهنمای تور تبدیل شوید
اگر تصمیم گرفتید که این زندگی شما باشد، اما نمی دانید که چگونه وارد این وادی شوید، در این مقاله یک نگاه اجمالی به پشت صحنه ی آنچه که برای تبدیل شدن به راهنمای تور نیاز دارید می اندازیم!
مزایای این شغل را نمی توان با دست حساب کرد، اما تبدیل شدن به راهنمای تور به معنای تعطیلاتی دائمی نیست. این یک زمینه رقابتی است و برای آرزویتان باید سخت تلاش کنید. باید متعهد باشید و در عین حال باید بدانید که چگونه تفریح کنید. شما تنها با یک چمدان زندگی خواهید کرد، هر روز به صدها سؤال پاسخ خواهید داد و با بسیاری از شخصیت ها و فرهنگ های مختلف از سراسر جهان رو به رو خواهید شد. راهنمای تور، قلب یک تور است و می تواند باعث شود تجربه ی سفر شیرین و یا تلخ شود.
مسافرانتان برای ورود به تور شما مدت زمان طولانی و سختی را به ذخیره ی پول پرداخته اند به این دلیل هر روز باید با قدرت کارتان را انجام دهید تا مطمئن شوید آنها بهترین سفر عمرشان را داشته اند (مهم نیست ممکن است این سفر چقدر چالش برانگیز باشد). شما باید صبور، جدی و سرسخت باشید و از همه مهمتر یک اشتیاق واقعی به مسافران و حرفه تان داشته باشید. آیا هنوز هم برای این چالش آماده هستید؟ در اینجا کارهای بعدی را که باید انجام دهید، ذکر می کنیم.
راهنمای تور
مرحله 1: برگزار کننده تورهایتان را از قبل بیابید.
تحقیقات خود را انجام دهید! بسیار مهم است که اپراتور توری را پیدا کنید که مطابق با علایق شما باشد. آیا عاشق تاریخ هستید و از آرامش در سفر با مخاطبان بالغ تر لذت می برید؟ یا آیا ماجراجویی های تمام نشدنی و قدم زدن با جوانان امروزی را ترجیح می دهید؟ مهم نیست که اپراتورتان توری داشته باشد که متناسب با خود شما باشد، اصل تمرین کردن برای یافتن آنهاست. البته، باید بدانید که اپراتورهای مختلف بسته به مقاصد تورها و تجربیاتی که شما به عنوان لیدر ارائه می دهید از شما تجربه و گواهینامه های خارجی مختلفی می طلبند.
راهنمای تور
همچنین باید بفهمید که برای اپراتور توری که مد نظر دارید چه مقدار تجربه نیاز دارید. برخی از اپراتورهای تور نیازی به تجربه ی قبلی شما ندارند و در عوض مقدار زیادی از وقت و پول را برای “آموزش” شما سرمایه گذاری خواهند کرد این مشاغل مورد توجه بسیاری از ماجراجویان جوان و مشتاق قرار گرفته است، بنابراین تعداد این تورها زیاد است. در این صورت 2-3 ماه را بدون درآمد گشت و گذار خواهید کرد و در شهرهای بالقوه گران اروپا، بدون هیچ گونه تضمینی برای کار کردن، کار خواهید کرد! خیلی زود بعد از اینکه وارد این کار شدید، متوجه خواهید شد که آیا شما برای این چالش مناسب هستید یا نه و آیا به عنوان یک راهنمای تور، مهارت، شخصیت و دانش لازم برای تلخ و یا شیرین کردن آن سفر را دارید یا نه.
ممکن است سایر اپراتورهای تور دوره ی آموزش کوتاه تری داشته باشند، اما از شما می خواهند که درباره منطقه ای که می خواهید در آن کار کنید اطلاعات زیادی کسب کنید: شاید شما برای مدت طولانی در آنجا زندگی کرده باشید، یا به آن زبان صحبت کرده اید، یا دارای مدرک تحصیلی مرتبط با فرهنگ یا تاریخ آن منطقه باشید، مهارت صحبت کردن شما قبل از آموزش در مصاحبه مورد آزمایش قرار می گیرد و سرانجام برخی از اپراتورها قبل از اینکه حتی شما را در نظر بگیرند، به دنبال افرادی خواهند بود که حداقل برای چند سال سابقه ی راهنمایی یا لیدر بودن داشته باشند. پس اگر تازه شروع به کار کرده اید، قبل از مراجعه به این شرکت ها، تجارب کافی و کاملی در چنته داشته باشید!

در کل، مهم است که اپراتوری انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد و به مقصدی سفر کند که به آن اشتیاق دارید!

مرحله 2: به یاد داشته باشید که لیدر بودن، هم یک شغل و هم یک سبک زندگیست.
زندگی در جاده هم سبک زندگی است و هم کار. شما باید یک اشتیاق مداوم برای یادگیری، چشم اندازی بی پروا و خوش بینانه و در کار سخت فداکاری، داشته باشید. اگر شما جزء معدود افراد خوش شانسی هستید که شغلتان را رها می کنید، باید آماده شوید تا همه چیز در زندگی قدیمیتان را رها کنید. شما در هفت روز هفته و 24 ساعته آماده باش خواهید بود، نیازهای شما همیشه و همیشه، در اولویت آخر خواهد بود و کمتر زمانی را برای بودن با دوستان و خانواده تان در خانه پیدا خواهید کرد. اگر می توانید با همه موارد فوق سازگار باشید، پس بر روی چیدن یک برنامه ی کامل با هدف انتخاب این شغل تمرکز کنید، ترجیحاً روی پارامترهای شخصیتیتان مانند اشتیاقتان به یادگیری، دید مثبت و صبرتان در سختی کار تمرین کنید.
متناسب با نقشتان و شرکتی که متقاضی آن هستید، وقت زیادی را برای تهیه ی نامه ی درخواست و رزومه تان بگذرانید. تجربه سفر، توانایی صحبت در مورد تاریخ، فرهنگ، هنر و خیلی چیزهای دیگر و کاریزما کمکتان خواهد کرد، اما باید در مورد مخاطبان آنها و اینکه چه چیزی را می توانید به این شرکت پیشنهاد دهید (که هزاران متقاضی دیگر نمی توانند) تا آنها را متقاعد کنید که مشتریان با ارزش خود را به فرد مناسبی بسپارند، نیز فکر کنید!
در ارائه ی مهارت هایتان به ویژه مواردی که برای اجرای موفقیت آمیز یک تور، ضروری هستند اعتماد به نفس داشته باشید. هرگونه تجربه ی حرفه ای مانند توانایی انجام کارها تحت فشار، کار با گروه و تسلط به هر زبان یا دانش های مربوطه ای را که به شما کمک می کند، برجسته کنید و نمونه هایی از تجربیاتی که در گذشته داشته اید و هر چیز دیگری را که باعث می شود رزومه ی شما برگزیده شود را، ارائه دهید.

به عنوان یک راهنمای تور، شما مسئولیت امنیت گروه خود را بر عهده دارید، اما آنها همچنین به ماجراجویی احتیاج دارند.

مرحله 3: برای مراحل مصاحبه آماده شوید.
چگونگی مصاحبه بستگی به روند استخدام شرکت دارد. می تواند یک جلسه یا یک سری از جلسات باشد. اپراتورهای تور می خواهند ببینند که آیا شما برای آن ها مناسب هستید یا نه. وقت آن است که آنها را متقاعد کنید که می توانند رویتان سرمایه گذاری کنند. با مثال هایی در ذهن خود بیاموزید و اینکه برای سؤالات به تصادفی آماده باشید شاید بخواهند که شخصیت، ابتکار عمل و حتی اطلاعات عمومی شما را آزمایش کنند.

اپراتورهای تور مبلغ زیادی برای راهنمای تورشان سرمایه گذاری می کنند. تعداد بسیار کمی از مشاغل دیگر در جهان وجود دارد که افراد، از ابتدای کار، به طور مستقل و بدون حضور مدیرانشان کار می کنند. نام تجاری و تجربه ی مشتریشان برای آنها مهمترین چیز است و نباید شک داشته باشند که شما سوپراستار هستید و می توانید کارتان را به صورت حرفه ای انجام دهید و از اهداف خود پشتیبانی کنید. قبل از مصاحبه، شب را خوب بخوابید و آرام، با اعتماد به نفس وبا پرستیژ و مودب وارد اتاق شوید.
راهنمای تور

مرحله 4: مطالعه، مطالعه، مطالعه!
پذیرفته شده اید تا فراتر از درخواستتان باشید. اکنون زمان آن رسیده است که خود را آماده کنید تا بهترین راهنمای تازه کار سفر سال شوید! در حالی که احتمالاً مهارت های سازمانی و شخصی را پیش فرض دارا هستید، هیچ کس، صرف نظر از میزان مطالعه اش، برای سؤالاتی که هنگام اولین تور یا سفر آموزشی اش با آنها مواجه خواهد شد، آماده نیست. اگر از مطالعه متنفر هستید، بهتر است همین حالا و با صلح و آرامش از کارتان استعفا دهید.
نزدیکترین عابر بانک کجاست؟ این چه نوع درختی است؟ آن ساختمان چه زمانی ساخته شد؟ صنعت عمده آن شهر کوچک چیست؟
به عنوان یک راهنمای تور، شما باید تمام پاسخ ها را بدانید.
قبل از اولین سفر آموزشیتان (که امیدوارم که اولین تور حرفه ایتان باشد)، هرچه بیشتر در مورد تاریخ، فرهنگ، غذا، زبان، جغرافیا، سیاست، اقتصاد و گیاهان و جانوران بدانید، بهتر است. شما هرگز تمام جواب ها را نمی دانید، اما روش های صحیحی برای تحقق پاسخ هایشان یاد خواهید گرفت، یا مدت کوتاهی پس از پرسش (با سلام به Google) یا پاسخی مفیدی را پیدا کرده و ارائه می دهید، یا مسافر را به جایی که ممکن است پاسخش را بیابد هدایت خواهید کرد.

اگر شرکتی که همکاری با آن ها را آغاز کرده اید قبل از شروع نخستین ماجراجویی و تور واقعیتان، یک سفر آزمایشی داشته باشد، تمام تلاش خود را برای تکرار سناریو انجام می دهند. و با توجه به اینکه متقاضی یکی از محبوب ترین مشاغل جهان هستید، شاید دشوار باشد، اما این بدان معنی نیست که شما رضایت حداکثری را از آن کسب نمی کنید. انجام آن تا پایان آموزشتان به خودی خود یک موفقیت عظیم است. بنابراین خوب آماده شوید، سخت کار کنید، هوشیاریتان را حفظ کنید و خوب بخوابید، زیرا اگر راهنمای تور شوید، باید با خوابیدن بیش از شش ساعت در شب خداحافظی کنید.

مرحله 5: آماده شدن برای اولین تور به عنوان راهنمای تور
توانجامش دادی! ممکن است برای رسیدن به اینجا خون، عرق و اشک ریخته باشید اما در نهایت می توانید خود را راهنمای تور بنامید! مهم نیست که آیا برای این موضوع تازه کار هستید یا نه زیرا همه باید از یک جایی شروع کنند. این واقعیت را جشن بگیرید که اینجا هستید زیرا متخصصان با تجربه در زمینه تور معتقدند که آنچه را که باید داشته باشید را دارید. بنابراین به خودتان اطمینان داشته باشید. همکاران و همسالان شما می توانند در صورت نیاز به شما کمک کنند اما بر روی مهمترین چیز، مسافران خود تمرکز کنید! اگر احترام آنها را کسب کنید و آنها ببینند که می دانید چه کاری دارید انجام می دهید، به خوبی در راه موفقیت قرار خواهید گرفت.
راهنمای تور
برای یک راهنمای تور هر روز یک ماجراجویی جدید است.
اکنون که یک راهنمای تور هستید، باید چند نکته دیگر در خاطر داشته باشید. زندگی شما تغییر خواهد کرد این کار انجام یک کار تکراری نیست، اما اگر شما گروهی از گردشگران را به سمت اهرام گیزا هدایت می کنید، آن را قبلاً می دانستید! نداشتن ساعت های منظم، ارتباط با عزیزان و یا داشتن روال معمول زندگی، کار ساده ای نیست، اما ایستادن در پای بزرگترین بناهای شگفت انگیز جهان، از ساعت های دیوانه کننده و روزمره گی فراتر خواهد رفت. اگر عاشق آنچه انجام می دهید باشید، هیچگاه احساس فداکاری نخواهید کرد، در واقع، حتی ممکن است بگویید که تمامی موارد فوق بهترین احساس است! بهتر است در نظر داشته باشید بسیاری از افراد نمی توانند هر روز در دفتر کارشان از دنیا بازدید کنند یا بگویند کار روزانه ی آنها شامل بازدید از مناظر و جاذبه های باورنکردنی است که بقیه ما آرزوی آن را داریم.

۱۰ آبنمای معروف دنیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر