لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مسجد کریستال ماسک مالزی
مسجد کریستال ماسک مالزی

مسجد کریستال ماسک مالزی

مسجد مکانی برای نیایش مسلمانان است، در واقع هر عمل عبادی که شامل پیروی از احکام اسلام و برگزاری نماز باشد، می تواند مسجدی ایجاد کند، خواه این مراسم در یک ساختمان خاص انجام شود یا نه، از آن جا که برگزاری فرائض و مراسم مذهبی از زمان های دور مردم را گرد هم می آورد، مکان هایی برای انجام این آیین ها در تمام ادیان شکل گرفت. این مکان ها که از دیرباز اماکن مقدسی به شمار می رفتند، از شاخص ترین مشخصه های شهرهای قدیم بودند، بنابراین معماران در طراحی و ساخت آن ها تمام هنر خود را به کار می بردند، تا اثری شایسته و بدیع به جای بگذارند.

از آن جا که این سنت نیک هنوز هم در بسیاری از کشورهای مسلمان همچنان ادامه دارد، مساجد یکی از زیباترین و برجسته ترین آثار تاریخی و هنر و معماری به شمار می روند. یکی از این مساجد چشم نواز مسجد کریستال ماسک مالزی است، که صرف نظر از بعد مذهبی و معنوی با معماری شگفت انگیز خود گردشگران را مجذوب خود می کند. با ما همراه باشید تا با مسجد کریستالی در مالزی بیشتر آشنا شویم. ایران هتل آنلاین با رزرو هتل های مشهد وهتل های کیش برای شما بهترین سفرها را آرزو می کند.
مسجد کریستال ماسک مالزی
مسجد کریستالی کشور مالزی یکی از زیباترین مساجد مالزی است، این مسجد که از استیل، شیشه و کریستال خالص ساخته شده، بعد از مسجد استقلال جاکارتا دومین مسجد بزرگ آسیای جنوب شرقی به شمار می رود. این مسجد در دریاچه ی مصنوعی پوتراجایا Putrajaya Lake و در پارک میراث اسلامی وان من ( Wan Man) و در شهر کوالا ترنگانو(Kuala Terengganu ) واقع شده است.
مسجد کریستال ماسک مالزی
معماری منحصر به فرد و مصالح متفاوت به کار رفته در آن باعث شده که این مسجد به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مالزی مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. این مسجد بین سالهای 2006 و 2008 ساخته شد و در تاریخ 8 فوریه 2008 توسط سیزدهمین یانگ دی پرتوان آونگ، سلطان میزان زینال عابدین (Mizan Zainal Abidin ) رسما افتتاح شد. برای ساخت این مسجد زیبا در حدود 80 میلیون دلار هزینه شده و ظرفیت پذیرش بیش از 1500 نمازگزار را به طور همزمان داراست.
مسجد کریستال ماسک مالزی
شاید برای ما که با مساجد گنبدی و پر نقش و نگار خود خو گرفته ایم، کمی عجیب باشد که در ساخت یک مسجد مصالح غیرمعمولی چون استیل و کریستال به کار رفته باشد، اما طراحی و معماری مساجد از یک قانون یکسان پیروی نمی کند و با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی، طراحی و معماری مساجد نیز متفاوت است. نمای مسجد کریستالی مالزی بسیار جذاب است، این مسجد چهار مناره و نه گنبد دارد و در کنار دریاچه ای واقع شده که تصویر آن را به زیبایی منعکس می کند، زیبایی این تصویر دل انگیز هنگام شب دوچندان می شود، زیرا نورپردازی بی نظیری که بر روی نمای آن صورت گرفته است، مناره ها و گنبدها را با رنگ های صورتی، زرد، آبی و سبز آراسته و به آن ها جلوه ی بی نظیری می بخشد.
مسجد کریستال ماسک مالزی
آرامش ناب و روح نواز این مسجد را با وارد شدن به آن می توان حس کرد، در این جا آن چه به چشم می خورد، سالن بزرگی است که زیر گنبد اصلی مسجد قرار دارد و با رنگ سفید خود حس آرامش و پاکی را به بینندگان منتقل می کند. روی دیوارها، سقف و ستون ها با رنگ طلایی و نقش های اسلیمی و آیه های قرآن مزین شده است و لوستر چشم نوازی زیبایی این فضا را کامل تر کرده است. از آن جا که در این فضای دلنشین همه چیز در نهایت هماهنگی و هارمونی است، محراب و طاق ها نیز با معماری بی نظیر خود، خودنمایی می کنند، گویی گردشگران را با لطافت و آرامشی که خاص این فضای روحانی است مجذوب خود کرده و به نشستن و نیایش دعوت می کنند.
مسجد کریستال ماسک مالزی
اما جذابیت های مسجد کریستالی به این جا محدود نمی شود، این مسجد با داشتن شبکه ی اینترنتی و وای فای می تواند شما را به دنیای مجازی وصل کند و شما را متقاعد کند که مساجد هوشمندی هم در جهان وجود دارند که به گردشگران و نمازگزاران این فرصت را می دهند که با استفاده از کامپیوتر و سایر امکانات از قرآن های الکترونیکی استفاده کنند. مسجد کریستالی به خوبی با محیط اطراف خود ترکیب شده و خود نیز بخشی از یک جاذبه ی گردشگری بزرگ تر به نام پارک میراث اسلامی است.
مسجد کریستال ماسک مالزی
بنابراین در کنار این مسجد، می‌توان نمونه‌های کوچکی از مساجد معروف دنیا مانند تاج ‌محل، مسجد‌الحرام، قلعه ی حلب و مسجد الحمرا را نیز مشاهده کرد، این مجموعه یکی از محبوب ترین جاذبه های مالزی است و به احتمال زیاد با این هدف ساخته شده که اقوام و ملت های مختلف مسلمان را به هم نزدیک تر کند. باغ های آبی، دریاچه و مرداب از دیدنی های دیگر این پارک هستند.
قوانین بازدید: بازدید از این مسجد برای عموم مردم آزاد است، اما کسانی که می خواهند وارد مسجد شوند باید لباس مناسبی داشته باشند و بانوان حجاب خود را رعایت کنند.
آدرس مسجد کریستال ماسک: کشور مالزی، ایالت ترنگانو، کوالا ترنگانو، وان مینسکی، پارک میراث اسلامی

7 دوره ی مراقبه سلامتی شگفت انگیز و مقرون به صرفه در آسیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر