لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه با گوشی تلفن همراه آیفون، از شهاب سنگ ها عكس بگیریم
چگونه با گوشی تلفن همراه آیفون، از شهاب سنگ ها عكس بگیریم

چگونه با گوشی تلفن همراه آیفون، از شهاب سنگ ها عكس بگیریم

اگر تاكنون، شب هنگام زیر آسمان ایستاده باشید، احتمالاً بخت با شما یار بوده و توانسته اید كه ستاره های در حال عبور را ببینید. پدیده عبور ستاره ها، و یا همان پرتاب شدن شهاب سنگ ها، زمانی به وقوع می پیوندد كه ذراتی متعلق به سیارك ها یا ستاره های دنباله دار، با سرعت بسیار زیادی وارد اتمسفر (جو) گردند. گرمای ناشی از این حركت، باعث تبخیر ذرات مزبور شده و نورهایی فلاش گونه در امتداد آسمان به چشم می خورند. در این هنگام بارش شهاب سنگ ها، زمانی اتفاق می افتد (قابل مشاهده است) كه زمین در امتداد مسیر این ذرات در حال حركت باشد و به این ترتیب “بارش ستارگان” بیشتری دیده خواهند شد.
شهاب سنگ ها متشکل از کهن ترین سنگ های منظومة شمسی، ذرات پیش خورشیدی (ذرات جامد میان ستاره ای که قبل از شکل گیری خورشید وجود داشته اند) و مواد معدنی ای هستند که احتمالاً بیلیون ها سال پیش از شکل گیری منظومة شمسی به وجود آمده اند و باران این اجرام پدیده ای بسیار تماشایی می باشد، بنابراین با رزرو هتل در یزد (به دلیل نزدیكی این شهر به مناطق كویری) در نوبت بعدی كه این پدیده اتفاق خواهد افتاد، می توانید از زیبایی های آن لذت بسیاری ببرید.

شانس دیدن یك باران شهاب سنگی بسیار پایین است، ولی این پدیده همیشه زیبا و تماشایی بوده است. اما چگونه می توانید اطمینان حاصل كنید كه این لحظه های به یاد ماندنی می توانند پایدار بمانند؟ خُب، مشخص است، با عكس گرفتن! در حالی كه عكس گرفتن از این شهاب سنگ های بسیار سریع توسط گوشی تلفن همراه كار سختی به نظر می رسد، اما با این وجود ناممكن هم نیست. اگر به دنبال این هستید تا در دفعه بعدی كه این پدیده به وقوع می پیوندد، این احساس اشتیاق درونیتان به عكاسی از بارش شهاب سنگ ها را ارضاء نمایید، این مطلب را بخوانید تا با شیوه عكس گرفتن از آن توسط گوشی تلفن آیفون آشنا شوید!

بهترین مكان ها برای تماشای بارش شهاب سنگ ها
متأسفانه، بسیاری از شهرهای بزرگ، نقاط مناسبی برای تماشای این پدیده نیستند، چرا كه مناطق شهری اغلب به مسئله آلودگی نوری دچار هستند. از همه جالب تر اینكه، این مسئله می تواند تا حدی بهانه ای عالی برای نزدیك شدن به موضوعی ناشناخته باشد! بسیاری از پارك های ملی، به خصوص آنهایی كه در دوردست ترین نقاط احداث شده اند (مانند پارك ملی جوشوآ تری در كالیفرنیا، كه در فاصله ای بسیار دور از شهرهای بزرگ كالیفرنیا واقع شده و دارای چشم اندازهایی واضح از آسمان شب است) – چه در طول روز و چه شب هنگام – منظره هایی جذاب را در دسترس مخاطبان قرار داده اند. پدیده بارش شهاب سنگ اكثراً در فاصله بین بعد از نیمه شب تا طلوع آفتاب قابل مشاهده است، بنابراین با خود كمی نوشیدنی كافئینی به همراه داشته باشید و تمام طول شب را بیدار و منتظر بمانید! راحت باشید و زودتر از دیگران بهترین نقطه برای تماشا را انتخاب كنید. توصیه می شود كه یك ساعت زودتر از زمانی كه فكر می كنید خواهید توانست كه بهترین شهاب سنگ ها را شكار كنید، به محل مورد نظر بروید، تا این امكان فراهم گردد كه زمان كافی برای اینكه چشمانتان كاملاً به تاریكی عادت كند، فراهم آید.
بهترین بارش های شهاب سنگ در سال 2019
باران شهاب سنگ كوادرنتیدز
سوم تا چهارم ماه ژانویه
در این باران شهاب سنگی كه میزان بارش آن بالاتر از حد متوسط شناخته می شود، معمولاً در به اصطلاح پیك زمانی رویداد، به ازای هر ساعت 40 شهاب سنگ دیده می شود.
بهترین زمان برای تماشا پس از نیمه شب خواهد بود.

با رزرو هتل صفائیه یزد و سفر به بخش های مركزی كشور، می توانید در آسمان زیبای این منطقه در طول شب، باران شهاب سنگ ها را تماشا نمایید.

باران شهاب سنگ اتا آكواریدز
ششم تا هفتم ماه مه
این باران شهاب سنگی هم كه یكی دیگر از باران های بالاتر از حد متوسط است، توانایی تولید بیش از 60 شهاب سنگ را به ازای هر ساعت دارد.

بهترین زمان برای تماشا پس از نیمه شب خواهد بود.
باران شهاب سنگ پرسیدز
دوازدهم تا سیزدهم ماه آگوست
این باران شهاب سنگی اغلب به عنوان یكی از بهترین باران هایی از این دست شناخته می شود و می تواند به ازای هر ساعت از بارش، تا 60 شهاب سنگ را در بر داشته باشد.
بهترین زمان برای تماشا پس از نیمه شب خواهد بود.
شهاب سنگ

باران شهاب سنگ جمینیدز
سیزدهم تا چهاردهم ماه دسامبر
گاهی اوقات از آن با عنوان “سلطان باران های شهاب سنگی” یاد می شود، و این یعنی نبایستی این رویداد به خصوص را از دست داد.
در بهترین زمان این باران، به ازای یك ساعت می توان تا 120 شهاب سنگ رنگارنگ را مشاهده كرد.
همیشه، بهترین زمان برای تماشا پس از نیمه شب خواهد بود.

بهترین دوربین ها برای سافاری
ادامه مطلب

اپلیكیشن هایی (برنامه های كاربردی) كه می توان برای عكاسی از این پدیده به كار برد
در حالی كه دوربین گوشی های آیفون روز به روز در حال بهتر شدن هستند، گاهی اوقات اپلیكیشن هایی را می توان یافت كه به هنگام تلاش برای انجام كاری سخت، مانند عكس گرفتن از یك باران شهاب سنگ، می توانند بسیار مفید واقع شوند. اپلیكیشنی كه بسیار توصیه می شود، نایت كَپ (NightCap) است، كه با قیمتی معادل 99/1 دلار قابل تهیه بوده و می تواند شرایطی برای یك عكاسی بسیار دقیق را فراهم آورد.

در هنگام استفاده از نایت كَپ، دوربین شما توانایی تهیه عكس هایی از سوژه های بسیار دور را در نور كم دارد و این یعنی شما می توانید تصاویری از شهاب سنگ ها را زمانی كه در حال عبور از آسمان هستند، تهیه نمایید. همچنین در این برنامه می توانید از حالت مسیرهای نوری استفاده كنید، حالتی كه می تواند برای شما این امكان را فراهم آورد كه نور متحرك یك شهاب سنگ را در تصویر حفظ كنید و برای چندین سال به خاطر عكس هایی كه تهیه نموده اید، به خود افتخار كنید!
1683358778 590 چگونه با گوشی تلفن همراه آیفون، از شهاب سنگ ها

نكاتی در مورد عكاسی از باران شهاب سنگ ها
اولین قانون عكس گرفتن از یك باران این چنینی: ثابت و بی حرك بایستید! وقتی در حال تهیه عكس از فاصله های دور هستید، درست همانند زمانی كه می خواهید از شهاب سنگ های در حال گذر عكس تهیه نمایید، هر حركت كوچكی می تواند عكس شما را از یك عكس فوق العاده تبدیل به یك عكس خراب شده (تار) نماید. اگر این مسئله به نوعی می تواند باعث فشار بر روی شما گردد، یك سه پایه مخصوص گوشی تلفن آیفون تهیه كنید تا احتمال خطا را از بین ببرید.
یكی دیگر از نكات مربوط به تهیه عكس های دور: از تایمر گوشی برای شروع عكاسی استفاده نمایید. چرا كه كوچكترین حركتی می تواند باعث تار شدن عكس گردد، استفاده از تایمر یعنی اینكه برای شروع عكاسی نیازی به فشردن هیچ دكمه ای ندارید و این خطر حركت دادن گوشی را كاهش می دهد.
مطمئن شوید كه هیچ چیزی باعث ایجاد مزاحمت برای نقطه ای كه در آن برای عكاسی ایستاده اید، نمی گردد، و سپس آماده عكاسی شوید. در حالی كه دانشمندان می توانند زمان وضوح باران شهاب سنگ را حدس بزنند، اما با این وجود متغیرهایی وجود دارند كه منجر به مشاهده پذیری كمتری شده و یا حتی مانع از دیده شدن این پدیده گردند. با دوستانتان به منطقه مورد بازدید مراجعه كنید و هر كدام منطقه ای را برای عكاسی انتخاب نمایید،‌ این كار می تواند برای شما نوعی تفریح باشد!

5 راه استفاده از GPS بدون دسترسی به اینترنت
ادامه مطلب

اولین باران شهاب سنگ در روز دوازدهم نوامبر سال 1799 ثبت شد؛ اما با این وجود، مردم خیلی قبل تر از تاریخ مذكور مجذوب و مسحور دیدن این پدیده می شده اند! دفعه بعد كه در مورد احتمال دیدن این باران شنیدید، این را بدانید كه بیرون رفتن و تماشای آن می تواند ایده بسیار خوبی باشد. با در اختیار داشتن یك گوشی آیفون و برخورداری از كمی احساس صبر و تحمل، عكس هایی از باران شهاب سنگ ها می توانید تهیه نمایید كه حسادت كاربران اینستاگرام را برانگیزد!

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر