لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> در زمان گم شدن کارت های اعتباری چه کار هایی می توانیم انجام دهیم؟
در زمان گم شدن کارت های اعتباری چه کار هایی می توانیم انجام دهیم؟

در زمان گم شدن کارت های اعتباری چه کار هایی می توانیم انجام دهیم؟

یکی از سخت ترین لحظاتی را که می توان در زمان سفر به شهر های ایران یا اروپا، آفریقا و یا هر کجای دیگر تجربه کرد، زمانی است که شما کارت های بانکی و اعتباری خود را گم کنید. به همراه نداشتن هیچ پولی می تواند لذت بخش ترین و بهترین مسافرت های ما را به تجربیاتی تلخ تبدیل کند، اما ما در اینجا می خواهیم به شما بگوییم که اصلاً نباید نگران نباشید! پیش آمدن چنین اتفاقاتی به آن ترسناکی و ناخوشایندی که به نظر می رسد نیستند! یکی از مسائلی که می تواند به راحت تر شدن خیال شما کمک کند رزرو هتل قبل از شروع سفر می باشد. پس حتماً سری به وبسایت ایران هتل آنلاین بزنید و از تخفیفات شگفت انگیز آن برای رزرو هتل در مشهد و یا رزرو هتل در تهران و یا هر شهر دیگری که می خواهید استفاده کنید!
زمانی که کار ها آن طور که می خواستید پیش نرفت و یا کارت شما به سرقت رفت، جا به جا شد، صدمه دید و یا به هر شکل دیگری از کار افتاد، انجام این کار ها را به شما پیشنهاد می کنیم:

1- یک نفس عمیق بکشید و محل حادثه را جستجو کنید.
این احتمال وجود دارد که کارت شما بر روی زمین افتاده و یا در جا هایی که توقف داشته اید باقی مانده باشد. اگر هم که فرد خیلی خوش شانسی باشید، ممکن است یک شخص مهربانی که کارت شما را پیدا کرده است، آن را به یک محل امن و نزدیک سپرده باشد و یا اینکه شما را در شبکه های اجتماعی پیدا کرده و از طریق یک پیام شما را از سلامت کارتتان با خبر سازد. این احتمالات ممکن است خیلی خوش بینانه به نظر برسند، اما وقتی خود را در چنین شرایطی پیدا کنید یکی از بهترین منابع برای درخواست کمک افرادی هستند که در آن محل حضور دارند و می توانید شما را در پیدا کردن نزدیک ترین ایستگاه پلیس راهنمایی کنند. این نکته را هم همیشه به خاطر داشته باشید: همیشه حادثه های بدتری هم ممکن بود برای شما اتفاق بیفتد!
2- اگر که اموالی از شما مانند تلفن همراه، پاسپورت و یا کیف پول به سرقت رفته باشد.
اول از همه سعی کنید تمامی رمز های عبوری که در حافظه ی گوشی تلفن همراه شما وجود دارند را از طریق کامپیوتر اتاق هتل خود و یا با قرض گرفتن گوشی همراه یکی دیگر از هم سفر هایتان عوض کنید. بعد از آن پکیچ اینترنتی گوشی خود را متوقف سازید تا دسترسی سارقین به اطلاعات شخصی خود را محدود تر کنید. مسئولیت دنبال کردن و ردیابی وسایلتان را هم نباید به خودتان بسپارید، چرا که تمامی این متعلقات را می توان جایگزین کرد، اما در صورت پیش آمدن اتفاقی ناگوار، سلامتی تان ممکن است دیگر قابل بازیابی نباشد.
اگر که پاسپورت شما به سرقت رفته باشد، قبل از هرکاری باید به سفارت خانه ی موجود در کشور مقصد بروید تا از آن جا ارسال یک پاسپورت اورژانسی را درخواست کنید. یک ایده ی هوشمندانه ی دیگر این است که برای وضعیت های اضطراری از تمامی مدارک همراهتان فتوکپی هایی تهیه کرده باشید که در زمان نیاز از آن ها برای احراز هویت خود استفاده کنید.
3- با یکی از شعب بانک کارت های خود تماس بگیرید و به سرقت رفتن آن را گزارش کنید.
دو مورد از آسان ترین روش ها برای انجام این کار در زمان سفر، تماس به صورت آنلاین و از طریق صفحه ی کاربری شما و یا تماس اورژانسی از طریق تلفن و یا اسکایپ می باشد. شما هر چه زودتر این پروسه را طی کنید بیشتر به نفعتان می شود، چون که اگر کارت های شما به دست افراد حرفه ای افتاده باشد که بتوانند به پول شما دسترسی پیدا کنند، با انجام این کار احتمال کامل شدن هرگونه فعالیت کلاهبرداری و سرقت کمتر می شود.
از بانک خود در رابطه با وجود یک شعبه در شهر مقصد مسافرتیتان و یا هرگونه سازمان وابسته ی دیگر هم سؤال بپرسید. در بیشتر اوقات بانک ها کارتی اورژانسی را در طی یک یا دو روز به یک آدرس ثابت ارسال می کنند، پس از قابل اعتماد بودن این محل هم اطمینان کسب کنید.
سفر
4- گم شدن کارت هایتان را به مسئولین مربوطه گزارش کنید.
بعضی مواقع نبود جزئیات حادثه و یا ندانستن زبان کشور مقصد، گردشگرانی را که قربانی سرقت شده اند را از تماس با نیرو های پلیس باز می دارد. حتماً این طرز فکر را کنار بگذارید و در 24 ساعت اول این جرم را به نیرو های انتظامی گزارش کنید و برگه ی فرم گزارش را هم برای نشان دادن به شرکت های بیمه و یا در صورت پیش آمدن هرگونه کلاهبرداری به بانک، پیش خود نگاه دارید.
5- پول خود را به حساب یکی از هم سفر هایتان منتقل کنید و از آن ها بخواهید که آن را برداشت کنند.
انجام این کار به شما اجازه می دهد که بتوانید به سفر تان ادامه دهید و یا در شهری که هستید چند روز بیشتر بمانید تا کارت اورژانسی شما ارسال شود. سپس می توانید بعد از با خبر شدن از رسیدن کارت، به آدرس محل ارسال شده بروید و آن را دریافت کنید.
6- با شرکت بیمه ی مسافرتی خود تماس بگیرید و یا در رابطه با بیمه ی زمان سفر بانک خود پرس و جو کنید.
در صورتی که فرد غریبه ای به حساب های کاربری شما دسترسی پیدا کرد، شما گزارش پلیس را به عنوان مدرکی معتبر برای ارائه به شرکت بیمه و یا بانک به خود به همراه دارید. بخاطر این ادعای شما، بانک ها و شرکت های بیمه باید هزینه ای را بخاطر پیشامد این حادثه برای شما پرداخت کنند.
در صورت وجود هرگونه فعالیت در حساب کاربری شما، اکثر شرکت های بیمه ی مسافرتی هزینه ای را به شما برای جبران خسارات پرداخت می کنند. البته فقط با ارائه ی مدارک معتبر و مورد نیاز. با این حال، لیست بلندی از استثنائات هم وجود دارد که این شرکت ها از آن پیشیبانی نمی کنند. برنامه های بیمه ی جامع تری هم وجود دارند که علاوه بر پرداخت خسارات به شما خدمات 24 ساعته ی مساعدتی هم ارائه می کنند.
سفر
7- خونسرد باشید و لذت بردن از ادامه ی سفرتان را فراموش نکنید!
شما تمام کار هایی را که می توانستید انجام داده اید. بعضی وقت ها اتفاقات ناگوار پیش می آیند، اما نباید بگذاریم که این حادثه ها دید ما را نسبت به کشور و شهر مقصدمان عوض کند. سعی کنید خاطراتی خوشایند از سفرتان کسب کنید تا راحت تر بتوانید بخش های نامطلوب تر آن را فراموش کنید.
• چند نکته برای پیش گیری از بروز اتفاقات ناگوار:
1- بیمه شدن در زمان سفر شما را از متحمل شدن خسارات سنگینی مانند به سرقت رفتن و یا گم شدن اشیای قیمتی تان نجات می دهد.
2- همیشه یکی از دست هایتان را بر روی کیف های همراهتان بگذارید و چمدان ها و ساک ها را رو به روی خود و در نزدیک ترین محل های ممکن قرار دهید.
3- کارت های پشتیبان تهیه کنید و آن ها را در بخش های مختلف چمدان های خود قرار دهید.
4- تمام لوازم قیمتی خود را در یک محل مشترک نگذارید.
5- همیشه به محیط اطراف خود توجه کنید و سعی کنید که از محله های مشکوک عبور نکنید. به خصوص در شب!
6- زمانی که از دستگاه های خود پرداز استفاده می کنید، از معتبر بودن بانک ارائه کننده ی آن مطمئن شوید تا از هرگونه کلاهبرداری جلوگیری کنید و ماشین نتواند کارت شما را در خود قفل کند.

راهنمای سفر نوروزی- 18 روش برای غلبه بر ترس از پرواز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر