لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> معرفی بهترین محل های ماهی گیری تفریحی در گیلان
معرفی بهترین محل های ماهی گیری تفریحی در گیلان

معرفی بهترین محل های ماهی گیری تفریحی در گیلان

ماهی گیریِ تفریحی یا ماهی گیری به وسیله ی قلاب یکی از تفریحات بسیار سالم مردم ساحل نشین در استان گیلان به شمار می آید. این استان به جهت دارا بودن جاذبه های گردشگری بسیار، هر ساله مورد توجه شمار زیادی از توریست های داخلی و خارجی می باشد. همجواری این منطقه با دریای کاسپی و رودخانه های سفید رود، شمرود و حشمت رود منجر شده تا ماهی گیری یکی از تفریحات پر طرفدار گردشگران در این منطقه محسوب گردد. شناخت مهمترین و بهترین محل های ماهی گیری در این استان و انتخاب مناسب ترین نقطه ی آن در طی سفر، سفری دلپذیر و فرح بخش را به گردشگران هدیه می نماید. لذا با سفر به گیلان و رزرو هتل های بندر انزلی همچون هتل بهشت تالاب بندر انزلی و یا با اقامت در مجتمع اقامتی دهکده ی ساحلی چمخاله از تفریحات ماهی گیریِ بی نظیر بهره مند شده و سفری خاص و متفاوت را تجربه نمائید.

بهترین محل های ماهی گیری تفریحی در گیلان
1.زیر پل سفید رود در شهرستان آستانه اشرفیه : آستانه ی اشرفیه در 35 کیلومتری مرکز استان یعنی شهرستان رشت واقع شده است. و فاصله ی آن تا شهرستان لاهیجان نیز حدود 7 کیلومتر می باشد. بقعه ی سید جلال الدین اشرف، بازار هفتگی بسیار جذاب با محصولات دامی و کشاورزی، آرامگاه دکتر معین، پارک ساحلی و …. از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آیند. شهرستان مذکور به جهت همجواری با چند رودخانه نظیر سفید رود، شمرود و حشمت رود که در اطراف آن واقع شده اند، و نیز فاصله ی کم آن تا بندر کیاشهر و همجواری اش با آب های نیلگون دریای کاسپی بسیار مورد گردشگران می باشد.
گیلان
از این رو باید عنوان نمود که یکی از مناسب ترین و پر مخاطب ترین محل های ماهی گیری در شهرستان آستانه ی اشرفیه منطقه ی زیر پل سفید رود، در همجواری پارک ساحلی می باشد. این نقطه به جهت دارا بودن امکانات رفاهی و اقامتی، بسیار مورد توجه مسافران قرار می گیرد. و از این منظر بسیاری از افراد جهت تفریح ماهی گیری در آنجا مستقر می شوند. مناسب ترین زمان برای ماهی گیری دراین منطقه فصول بهار، تابستان و پاییز عنوان شده است. گفتنی است که برنج و بادام زمینی از سوغات های پر طرفدار این شهر به شمار می آیند. با سفر به این منطقه و رزرو هتل در آستانه اشرفیه نظیر هتل دهدار آستانه، از جاذبه های بی نظیر و تفریحات سالم در این شهرستان توریستی بهره مند شوید.
گیلان
2.موج شکن بندر انزلی : موج شکن بندر انزلی که آن را یادگار یک قرن ایستادگی می دانند، در طی سال های گذشته همچون بنایی استوار در برابر امواج خروشان دریای کاسپی مقاومت نموده است. این موج شکن در سال 1293 به منزله ی جلوگیری از آسیب رساندن موج های دریا به کشتی ها و نیز قایق ها بنا شده است. اما اکنون این منطقه به محلی تفریحی برای بومیان و گردشگران تبدیل گشته است. یکی از تفریحات رایج در موج شکن، نشستن بر سنگ های کناری آن، خصوصا در 100 متر پایانی و انتظار جهت ماهی گیری می باشد. ماهی گیری در این محل که امروزه نظر بسیاری را در بین گردشگران و بومیان به خود معطوف داشته، بسیار همگانی شده است. مناسب ترین فصول جهت ماهی گیری در موج شکن انزلی فصل های بهار، تابستان و پاییز معرفی شده است.
گیلان
بندر انزلی به جهت همجواری با آب های دریای کاسپی، وجود منطقه ی آزاد کاسپین، بازار های محلی و هفتگی جذاب و نیز مراکز خرید بسیار، مورد توجه شمار زیادی از گردشگران می باشد. با سفر به این منطقه و رزرو هتل های بندر انزلی، نظیر هتل سفید کنار بندر انزلی از تفریحات سالم و جاذبه های گردشگری آن بهره مند شوید و سفری به یاد ماندنی را تجربه نمائید.
1683366734 167 معرفی بهترین محل های ماهی گیری تفریحی در گیلان
3. اسکله ی ماهی گیری بندر کیاشهر : شهرستان کیاشهر در فاصله ی 17 کیلومتری آستانه ی اشرفیه و تقریبا 50 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بندر کیاشهر به جهت همجواری اش از شرق با شهر چمخاله و از غرب با زیبا کنار و بندر انزلی و نیز از جنوب با شهر های آستانه ی اشرفیه و لاهیجان، منجر شده تا امروزه نظر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه معطوف گردد. به طوری که بندر کیاشهر هر ساله میزبان شمار زیادی از این گردشگران می باشد. همجواری با سواحل دریای کاسپی، بازار های هفتگی، عرضه ی متنوع محصولات کشاورزی و دامداری، وجود پارک های جنگلی و …. از جمله جاذبه های گردشگری در این منطقه به شمار می آیند.
1683366734 220 معرفی بهترین محل های ماهی گیری تفریحی در گیلان
یکی از تفریحات منطقه که نظر بسیاری از گردشگران را در خصوص بندر کیاشهر به خود معطوف داشته است، ماهی گیری در اسکله ی کیاشهر می باشد. اسکله ی ماهی گیری کیاشهر در ساحل شمال غربی کیاشهر و در میانه ی تالاب بوجاق قرار دارد. در این صید گاه علاوه بر شیلات، مردم بومی و گردشگران نیز با استفاده از قلاب و بدون مانع ماهی گیری می نمایند. از ویژگی های بارز این محل می توان به همجواری اش با تالاب بوجاق و رودخانه ی سفید رود اشاره نمود. مناسب ترین فصول ماهی گیری در این منطقه، فصل های بهار، تابستان و پاییز عنوان شده است. با سفر به این شهر ساحلی و رزرو هتل های بندر کیاشهر، نظیر هتل دریا کنار کیاشهراز جاذبه ها و تفریحات سالم در این منطقه دیدن نموده و سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.
سواحل رودخانه ی اوشمک در زیبا کنار
4. سواحل رودخانه ی اوشمک در زیبا کنار : سواحل رودخانه ی اوشمک در زیبا کنار یکی از مناطق فوق العاده عالی جهت ماهی گیری تفریحی برای علاقه مندان و گردشگرانِ دوستدار ماهی گیری به شمار می آید. این رودخانه در مرکز شهر زیبا کنار و به موازات رودخانه ی سپید رود واقع شده است. رودخانه ی اوشمک را یکی از پُرماهی ترین رودخانه های شمال کشور و حتی ایران معرفی نموده اند. این محل در همجواری پل زیبا کنار قرار دارد و در انتهای کوچه ی کشاورز به دریا منتهی می شود. و بهترین مکان برای صید ماهی با قلاب به شمار می آید. امروزه افراد بسیاری ساعت ها بر لبه های رودخانه ی مذکور می نشینند و مناظری بی نظیر را در حین ماهی گیری خلق می نمایند. به طوریکه این مناظر جذابیت بسیاری برای گردشگران و بومیان منطقه داشته است. با سفر به شهر توریستی زیبا کنار و اقامت در مجتمع اقامتی زیبا کنار از تفریح سالم ماهی گیری در این منطقه بهره مند شده و نیز از جاذبه های گر دشگری آن دیدن نمائید.
سد منجیل
5. سد منجیل ( رودخانه سفید رود ) : سفید رود که دومین رود بلند ایران معرفی شده است، دارای حدود 765 کیلومتر طول می باشد، و طولانی ترین و پر آب ترین رود استان گیلان به شمار می آید. در منطقه ی منجیل سد بزرگ سپید رود بر روی این رودخانه احداث شده است، که دریاچه ای را با وسعت حدود 56 کیلومتر مربع در پشت آن ایجاد نموده است. چشم انداز های طبیعی رودخانه ی سفید رود و نیز دریاچه های سد سفید رود منجر شده تا امروزه نظر بسیاری از گردشگران به این منطقه معطوف گردد. به طوری که این نقطه به یکی از بهترین مناطق ماهی گیری تفریحی در نزد بومیان و گردشگران تبدیل شده است. تنوع ماهی های مختلف نظیر سفید کولی، شاه کولی، کپور، اسبله و …. یکی از ویژگی های ممتاز این منطقه جهت ماهی گیری به شمار می آید. همچنین رودخانه ی سفید رود به موازات جاده ی قزوین – رشت، پس از سد سفید رود تا روستای گنجه و نزدیکی شهرستان رستم آباد سیر مناسبی را جهت ماهی گیری ایجاد کرده است. با سفر به منجیل و رزرو هتل ماهک رودبار از تفریحات سالم منطقه بهره مند شده و سفری دلپذیر را تجربه نمائید.

معرفی هتل آهوان چابکسر به همراه عکس و آدرس
ادامه مطلب

3.2/5 - (12 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر