لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> معرفی زیباترین آبشارهای ایران
معرفی زیباترین آبشارهای ایران

معرفی زیباترین آبشارهای ایران

طبیعت و جاذبه های آن می تواند هدف مناسبی برای سفرهای داخلی باشد. دره های سر سبز، رشته کوه های پوشیده از برف، آبشارهای خروشان و جنگل های انبوه از جمله علاقه مندی های اغلب افراد برای سفر به شمار می روند. اما آیا با زیباترین آبشارهای ایران آشنا هستید؟
استان های مازندران و لرستان دارای بیشترین تعداد آبشار در کشور هستند. از این رو رزرو هتل در ساری و همچنین رزرو هتل در خرم آباد در نیمه اول سال می تواند طرفداران زیادی داشته باشد. هتل سالاردره ساری و مجتمع اقامتی رصد خانه کاسپین خرم آباد، جزو مراکز اقامتی معروف در این دو شهر است.
در ادامه این مطلب، به معرفی زیباترین آبشارهای سراسر ایران می پردازیم و آدرس تمام این آبشارها را در اختیار شما قرار می دهیم. پس برای آشنایی بیشتر با زیباترین آبشارهای ایران، ادامه این مطلب را دنبال نمایید.
آبشار شوی:
آبشار شوی یا تله زنگ یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در حومه شهر دزفول و در استان خوزستان واقع گردیده است. اما برخی از افراد معتقدند که این آبشار متعلق به استان لرستان است. این آبشار زیبا حدود ۷۰ متر عرض دارد.
آبشار شوی
در خروجی آبشار شوی، یک غار وجود دارد. میزان آب جاری این آبشار در فصول مختلف، متفاوت است. از این رو می توان این غار را در فصول کم آب آبشار بهتر مشاهده کرد. ورود به غار آبشار تله زنگ، بدون وجود ادوات غار نوردی کاری بسیار خطرناک است، زیرا هیچکس از طول و شرایط محیطی غار اطلاعات کاملی ندارد.
1683366700 946 معرفی زیباترین آبشارهای ایران
برای رفتن به این منطقه می توانید از قطار تهران-اهواز استفاده کنید. ایستگاه تله زنگ، مقصد نهایی شما در سفر ریلی است. اکنون یک کیلومتر از مسیر ریلی را به عقب بازگردید و از رودخانه سزار عبور کنید. دشواری مسیر می تواند یکی از جاذبه های آن تلقی شود. با رسیدن به روستای زیبای شوی، امکان دسترسی شما به آبشار تله زنگ به راحتی فراهم می گردد.
در بالای آبشار شوی یک آبشار کوچک دیگر قرار دارد که به آبشار دوم شوی شهرت یافته است. صعب العبور بودن مسیر سبب شده تا امکان ساخت هیچ نوع مرکز اقامتی و تفریحی در این منطقه مهیا نشود. برای اسکان شبانه باید به یکی از دو هتل آوان دزفول و یا هتل ایران زمین دورود باز گردید.
آبشار کبودوال:
این آبشار زیبا در استان گلستان و در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد واقع گردیده است. می توان گفت که آبشار کبودوال، تنها آبشار پوشیده از خزه ایران است. سرچشمه این آبشار در دامنه شمالی کوه هاوان است.
آبشار کبودوال
آب آبشار کبودوال قابل شرب بوده و از همین رو این منطقه به یکی از بهترین تفرجگاه های شمالی کشور مبدل شده است. آبشار کبودوال دارای ۱۵ متر ارتفاع بوده و دارای مسیر دسترسی بسیار زیبایی می باشد. برای اقامت پس از بازدید از این آبشار، باید به یکی از هتل های علی آباد کتول نظیر هتل کانیار علی آباد مراجعه کنید.
آبشار بیشه:
در شهر دورود لرستان، علاوه بر آبشار شوی، آبشار دیگری با نام بیشه قرار دارد. برای رفتن به این آبشار باید در نزدیکی ایستگاه راه آهن بیشه در مسیر ریلی تهران به خوزستان، راه خود را آغاز نمایید. آبشار ۵۸ متری بیشه در دل کوه های زاگرس قرار دارد.
آبشار بیشه
زیبایی و طبیعت منطقه اطراف این آبشار، آن را به یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری استان مبدل ساخته است. آبشار بیشه بیش از ۲۰ متر عرض دارد و آب آن پس از طی مسافت ۱۰ متری به رودخانه سزار می رسد. وجود امکانات رفاهی و اقامتی سبب شده تا بسیاری از مسافران، شب را در کنار همین آبشار اسکان نمایند.
آبشار لاتون:
آبشار لاتون بلندترین آبشار کشور است که بیش از ۱۰۵ متر ارتفاع دارد. این آبشار زیبا و مرتفع در ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا و در شش کیلومتری روستای کوته کومه قرار دارد. در مسیر بازدید از این آبشار می توان از جاذبه های طبیعی نیز لذت برد.
آبشار لاتون
روستای قدیمی و خالی از سکنه آسیو شوان نیز در مسیر آبشار لاتون قرار دارد. میزان آب جاری در آبشار لاتون در فصول مختلف سال، متفاوت است. اما باید بدانید که این آبشار جزو آبشارهای دائمی کشور است و همیشه آب دارد.
آبشار لاتون
عدم وجود امکانات رفاهی و اقامتی در اطراف آبشار سبب شده تا مسافران کمتر به فکر اسکان در این منطقه باشند. اغلب گردشگران پس از بازدید از آبشار لاتون، به شهر آستارا بازگشته و در هتل اسپیناس و هتل پارلا آستارا اقامت می کنند.
آبشار پیران:
در استان کرمانشاه و در نزدیکی شهرستان سرپل ذهاب، یکی از زیباترین آبشارهای ایران قرار دارد که کمتر کسی نام آن را شنیده است. آبشار پیران یا ریجاب، یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است که حدود ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. صخره ای بودن منطقه، یکی از جاذبه های طبیعی این آبشار زیباست.
آبشار پیران
شرایط جغرافیایی و طبیعی این منطقه سبب شده تا امکان ایجاد اماکن تفریحی در آن غیر ممکن باشد. برای رسیدن به آبشار ریجاب، باید حدود ۱۰ کیلومتر از سرپل ذهاب فاصله بگیرید و به روستای شالان بروید. از روستای شالان تا آبشار پیران، مسیری وجود دارد که پیمودن آن به حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. اغلب مسافران، برای اقامت شبانه باید به کرمانشاه بازگردند و در یکی از هتل های پارسیان و یا هتل لاله بیستون اسکان نمایند.
آبشار آب سفید:
آبشار آب سفید را می توان عروس آبشارهای ایران نامید. این آبشار زیبای ۷۰ متری در منطقه ای به نام پشتکوه زلفی، در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری شهر الیگودرز قرار دارد. آب سفید رنگ این آبشار سبب شده تا افراد بومی منطقه آن را او اسبید بنامند.
آبشار آب سفید
خارج شدن آب از دل یک تونل سنگی و جاری شدن آن در پیچ و تاب کوهستان، باعث به وجود آمدن تصاویر زیبا و دل نشینی شده است. آب آبشار آب سفید لرستان به رودخانه رودبار سرازیر می شود. مسافران و بازدید کنندگان این آبشار می توانند برای اقامت به هتل جهانگردی الیگودرز مراجعه نمایند.
آبشار اخلمد:
در نزدیکی شهر چناران، در استان خراسان رضوی و در رشته کوه بینالود، یک آبشار زیبا و دیدنی وجود دارد. آبشار اخلمد در دره ای سر سبز با آب و هوای بسیار معتدل واقع گردیده است. وجود چند آبشار در نزدیکی یکدیگر، دره های این منطقه را بسیار دیدنی ساخته است.
آبشار اخلمد
آبشار اخلمد بیش از ۴۰ متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به آبشار اخلمد، باید جاده قوچان به چناران را طی نمایید. سپس با گذشت ۴ کیلومتر از چناران، وارد مسیری فرعی شوید تا به روستای اخلمد برسید. برای اقامت شبانه نیز می توانید به اقامتگاه بوم گردی ارگ رادکان و یا اقامتگاه بوم گردی کهندژ رادکان چناران مراجعه کنید.
آبشار گزو:
در فاصله میان شهرهای زیر آب و شیرگاه، یک آبشار بسیار دیدنی قرار دارد. آبشار گزو بیش از ۷۰ متر ارتفاع دارد. طبیعت بکر و درختان تنومند در کنار صخره هایی که آب بر روی آنها می غلتد، منظره ای زیبا و رویایی را خلق می کند.
آبشار گزو
برای رفتن به این آبشار زیبا باید ابتدا وارد جاده فیروزکوه شوید. بعد از عبور از پلیس راه پل سفید به جاده آزادمهر وارد شده و دو راهی را به سمت چپ بپیچید. بعد از بازدید از آبشار گزو می توانید به اقامتگاه بوم گردی مین سی شیرگاه، برای اسکان شبانه بروید.
آبشار مارگون:
در مرز استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و در نزدیکی شهر سپیدان یک آبشار جذاب و تماشایی وجود دارد که آبشار مارگون نامیده می شود. این آبشار ۷۰ متری، همچون مارهای کوچک و بزرک در بین صخره ها پایین می خیزد. آبشار مارگون در محیطی جنگلی و در تنگه ای عمیق واقع شده است.
آبشار مارگون
جریان آب در تنگه سبب اعتدال دما در فصول گرم سال در این منطقه می شود. برای رسیدن به این آبشار باید از شهر سپیدان به سمت روستای مارگون حرکت کنید و سپس از این روستا، مسیری به طول ۱۵ کیلومتر دیگر را به سمت آبشار بپیمایید. هتل جهانگردی یاسوج، مکان خوبی برای اقامت در نزدیکی این آبشار است.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
آبشار وارك لرستان، آبشاری پلكانی
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر