لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> پاسخ به تمام سوالاتی که درباره ی تورهای گروهی دارید
پاسخ به تمام سوالاتی که درباره ی تورهای گروهی دارید

پاسخ به تمام سوالاتی که درباره ی تورهای گروهی دارید

آیا آماده ی سفری خاطره انگیز هستید؟ آماده اید تا چمدانتان را ببندید و راه بیفتید. دست نگه دارید! قبل از اینکه راهی سفر شوید، احتمالا سوالهایی دارید که ما در اینجا به آنها پاسخ خواهیم داد.
ما در این مقاله به تمامی سوالاتی که درباره تورهای گروهی دارید، پاسخ خواهیم داد. اگر در تابستان سفری به اصفهان خواهید داشت و به دنبال رزرو هتل در اصفهان هستید، به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل پارسیان اصفهان، سفری جذاب را تجربه کنید.
1. چرا باید تور گروهی را انتخاب کنم؟
ما درباره باید و نباید انتخاب تور چند روزه و مقصده هیچ اظهار نظری نمی کنیم. هر کس سلیقه خودش برای سفر رفتن دارد و شاید شما فکر کنید که با تور سفر رفتن مناسب شما نیست. اگر با تور سفر کنید، فرصت تجربه ی فرهنگهای جدید را خواهید داشت، هم فرهنگ کشوری که به آن سفر می کنید و هم فرهنگ همسفرانتان در تور.
از آنجا که وسیله حمل و نقل، محل اقامت، فعالیت ها و برخی از وعده های غذاییتان حاضر و آماده هستند، می توانید زمان بیشتری را صرف لذت بردن از مقصد سفرتان کنید و بقیه کارها را به راهنمای تورتان بسپارید. نیازی هست که بیشتر بگوییم؟

در تور دوستان جدید پیدا کنید
2. هر روز باید چه ساعتی از خواب بیدار شوم؟
نمی خواهیم که این نوع سفر را برایتان جذاب نشان دهیم و الکی بگوییم که هر روز می توانید تا لنگ ظهر بخوابید. قانون کلی اش این است که در روزهایی که قرار است از جایی حرکت کنید، باید صبح زود از خواب بیدار شوید و صبحانه بخورید و برخی اوقات تا ساعت 8 صبح حرکت کرده باشید. چرا؟ هر چه زودتر به جاده بزنید، زودتر به مقصد می رسید و می توانید وسایلتان را در هتل بگذارید و گردش در شهر جذاب جدید را شروع کنید.
از سوی دیگر، روزهایی که در برنامه سفرتان به عنوان “روز آزاد” قید شده اند، دقیقا به معنی آزاد هستند و می توانید هر کاری که دوست دارید، انجام دهید. مثلا اگر می خواهید بعد از یک شب پرماجرا، روز بعد تا لنگ ظهر بخوابید؟ جای نگرانی نیست، چراکه روز حرکت به مقصد بعدی نیست یا با این کارتان مانع کار دیگران نمی شوید. فقط کافیست در هنگام رزرو تور، زمان بیدار شدن در طول روزهای تور را بپرسید تا در کنار سایر چیزهایی که باید بدانید و رعایت کنید، این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.
3. آیا می توانم تنها به تور گروهی ملحق شوم؟
اول از همه خوب است بدانید که هر کسی می تواند با تور گروهی سفر کند. حالا می توانید با 10 نفر از دوستان نزدیکتان باشید یا اینکه تنها به سفر بیایید، در هر صورتی، تور گروهی پذیرای هر نوع مسافری هست. در اکثر تورها تعدادی مسافر تنها هست، پس خیلی راحت می توانید در روزهای اول سفر با سایر مسافران دوست شوید.
مسافرین تنها، بسته به نوع تور و نوع سفر، با سایر مسافران تنها در اتاقهای دو تخته، هم اتاق خواهند شد و اگر تور هاستلی باشد، ممکن است 4تا8 مسافر در یک اتاق با یکدیگر هم اتاق شوند.اگر تنها سفر می کنید، با فرد تنهای دیگری که هم جنس شماست، هم اتاق خواهید شد. و اگر بخواهید با پرداخت مبلغی بیشتر، اتاقی خصوصی بگیرید، با توجه به درخواست شما، اتاق های تک نفره نیز در بسیاری از تورها موجود است.
اگر هم اتاقیتان خروپف می کند، متاسفانه نمی توانیم کاری برایتان بکنیم ولی اگر در زمان سفر هر نوع مشکل هر چند کوچک داشتید، باید بتوانید با راهنمای تورتان صحبت کنید تا شاید بتوانید اتاقتان را عوض کنید اما یادتان باشد که با این کارتان، ممکن است احساسات یک نفر را جریحه دار کنید ( اگر این اتفاق در شروع یک تور 40 روزه باشد، ممکن است خودتان را به دردسر بیندازید). امیدواریم که چنین اتفاقی برای شما نیفتد.
تورهای گروهی
4. چند نفر در تور خواهند بود؟
برای پاسخ به این سوال ما میپرسیم که “طول یک تکه نخ چقدر است؟”. اگر بخواهیم جدی باشیم، جواب چنین سوالی به تعداد برگزارکنندگان تور متفاوت خواهد بود و حتی یک برگزارکننده نیز روش های سفر متفاوتی ارائه می کند، پس چنین تفاوت هایی باعث تغییر تعداد افراد حاضر در تور خواهد شد. برای مثال، برخی از برگزارکنندگان تور، اتوبوس های 48نفری دارند که به سراسر اروپا سفر می کند، با این وجود، همان برگزارکننده تور، برنامه های قایقرانی در سواحلی مانند ایبزا، کرواسی یا یونان ارائه می دهدکه هر قایق پذیرای تعداد متفاوتی گردشگر خواهد بود.
به هرحال، شما در طول سفرتان با توری که رزرو کرده اید، همسفری پیدا خواهید کرد که با علایقش در مورد شهر مقصد با شما یکسان است.
تورهای گروهی
با مسافرینی که عقایدی مشابه شما دارند، آشنا شوید.
اگر نگران تعداد مسافران حاضر در تور هستید، می توانید از تیم پشتیبانی تورتان درباره تعداد مسافرینی که رزرو کرده اند، سن و اطلاعات آماری آنها سوال کنید. برخی از برگزارکنندگان تور نمی توانند چنین اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهند و نمی توانند قبل از اینکه تور شروع شود هیچ اطلاعاتی درباره کسانیکه همراه شما به سفر می آیند به شما بدهند. اگر شدیدا دنبال اطلاعات بیشتر درباره تورتان هستید، فروم ها و گروه های اینترنتی زیادی هستند که می توانید در اولین روز سفرتان، سایر مسافرین را نیز ملاقات کنید.
5. آیا با ویزا احتیاج دارم؟
به احتمال زیاد بله، شما بسته به اینکه اهل کجایید و چقدر قرار است در آن کشور بمانید، برای برخی از قسمت های سفرتان نیاز به ویزا دارید. بعضی از نقاط دنیا مانند اروپا، به اتباع برخی از کشورها اجازه اقامت نهایتا 90 روزه می دهند و ویزای فرودگاهی به آنها می دهند.
تورهای گروهی
در حین سفر با تور از وسایل نقلیه متنوعی استفاده خواهید کرد.
سایر کشورها باید قبل از سفر برای گرفتن ویزا اقدام کنند. گرفتن ویزای درست به عهده خود شماست و باید از مدتها قبل برایش تحقیق کنید وگرنه بخشی از سفر یا حتی کل تور را از دست خواهید داد. بهترین منبع اطلاعاتی؟ شما باید قبل از ترک کشورتان با سفارتخانه های مربوطه نیز این ویزاها را چک کنید، و توجه داشته باشید که شرایط گرفتن ویزا می تواند در طی مدت زمان کمی تغییر کند.
برای جلوگیری از تنش های بعدی، اگر امکان دارد، گرفتن ویزا را همزمان با رزرو تور انجام دهید تا از هرگونه تغییرات یا تقاضانامه دقیقه نودی که برای تایید مدارک نیاز است، آگاه باشید.
6. در کجا به تور ملحق خواهم شد؟
تقریبا تمام تورها در محلی مرکزی در هتل یا هاستل و در زمان وارد شدن به هتل شروع به کار می کنند. برخی از تورها در ساعت 8 صبح روز اول در هاستل یا هتل این ملاقات را انجام می دهند و ممکن است بلافاصله به جاده بزنند و به مقصد بعدی بروند. اگر تور شما این مدلی است، توصیه می کنیم تا حتما روز قبل از شروع تور در هتل باشید و اگر ملاقاتتان در ساعت 6 عصر روز اول است، مطمئن شوید که زمان کافی برای رسیدن از فرودگاه به محل ملاقات را دارید، زیرا ممکن است شام استقبال یا تور گروهی گشت شهر در اولین شهر را از دست بدهید.
اگر شک دارید، هنگام رزرو می توانید برای قبل و بعد از وقت ملاقات اولیه اتاق رزرو کنید تا مطمئن شوید که تور را از محلی درست شروع خواهید کرد.
تورهای گروهی
اتوبوس گشت شهری بخش محبوب تورها
از همه مهمتر اینکه، اگر برنامه سفر با تورتان به هر دلیل درست پیش نرفت (مثلا به پرواز نرسیدید، یا چمدانتان را گم کردید)، خونسردی خودتان را حفظ کنید و به هیچ عنوان وحشت زده نشوید. ما به شما اطمینان می دهیم حتی با وجود دست اندازهای کوچک باز هم همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. در میان مدارک سفرتان، همیشه یک شماره اورژانسی برای ارتباط با برگزارکننده تورتان وجود دارد.
7. این سفر شامل چه چیزهایی خواهد بود؟
برخی از تورها ممکن است همه چیز تمام باشند: سه وعده غذا در روز، هزینه های ورودی، تجربه های محلی خاص و مالیات هتل. سایر تورها ممکن است فقط شامل محل اقامت، حمل و نقل بین شهری یا تنها تعدادی از وعده های غذایی باشند. این دو نوع تور برای گردشگران مختلف مناسب هستند، زیرا بعضی از مسافران ترجیح می دهند آزادی بیشتر در انتخاب وعده های غذایی و فعالیت ها داشته باشند.
از سوی دیگر، بعضی دیگر ترجیح می دهند تا همه ی کارها را کس دیگری انجام دهد و همه چیز حاضر و آماده باشد و قطعا این نوع تور نیز خوب خواهد بود. اگر می خواهد هر سه وعده غذایی شامل تور شود، یادتان باشد که این انتخاب می تواند هزینه های تور را افزایش دهد ولی در سفرهای طولانی مدت برایتان می صرفد (مخصوصا اگر هنگام رزرو، قیمت های خوبی پیشنهاد شده باشد).
نکته اصلی در این مورد این است که قبل از رزرو کردن، تحقیق کنید، سوالات درست بپرسید، تصمیم بگیرید که چه خواسته هایی از تور دارید و بر اساس نیازهای خودتان تصمیم بگیرید. جزء به جزء برنامه سفر را مطالعه کنید زیرا کسی در آنسوی دنیا ساعتها وقت صرف کرده است تا مطمئن شود که تمام نیازهای شما در تور به درستی پوشش داده شده است. اگر هنوز هم مطمئن نیستید، کافیست سوال بپرسید.

در زمان سفر چه چیز هایی را نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد
ممد
20 روز قبل

با سلام من میخام برای بار اول و تنها با تور برم شمال وسایل مورد نیاز چیه؟مرد هستم با تشکر

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر