لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> در اولین تور یوگا چه انتظاری داشته باشیم؟
در اولین تور یوگا چه انتظاری داشته باشیم؟

در اولین تور یوگا چه انتظاری داشته باشیم؟

آیا نمیدانید که چگونه می توانید برای اولین تور یوگا برنامه ریزی کنید ؟ سفر به یک مکان جدید و گذراندن وقتتان با غریبه ها بدون شک می تواند باعث نگرانیتان شود، اما اجازه ندهید که ناشناخته بودن اولین تور یوگاتان شما را ضعیف کند و بترساند. در همه ی کشور ها تورهایی در مکان هایی بینظیر وجود دارد ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. با اقامت در هتل های شاهرود می توانید در این تورها که در جنگل ابر شاهرود برگزار می شود شرکت کنید.
درعوض، از آن به عنوان فرصتی برای کاوش در خود و بهانه ای حماسی برای دور شدن از روزمرگی و رشد کردن در محیطی بی نهایت آرام بخش با تمرینات یوگا، استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که هدف از تور یوگا این است که بتوانید در کمال آرامش با خودتان ارتباط برقرار کنید.

در اولین تور یوگا چه انتظاری می توانید داشته باشید؟
آیا فکر می کنید تور یوگا تنها برای متخصصانی است که می توانند وارونه بر روی یک دستشان تعادل داشته باشند؟ دوباره فکر کنید. با توجه به اینکه اشکال بی شماری از یوگا وجود دارد، می توانید تور یوگا های یوگا را که طیف وسیعی از آن وجود دارد، برای افراد مبتدی تا پیشرفته و با گزینه های مختلف در بین پیدا کنید.
آیا نگران این هستید که هر روز و هر روز یوگا را تمرین کنید و انجام یوگا برایتان تکراری شود ؟ باید بگوییم که واقعیت این است که تنها در برخی روزها در کلاس هایی شرکت خواهید کرد و زمان های زیادی برای استراحت دلپذیر مابین این کلاس ها برنامه ریزی شده است. تور یوگا، خیلی بیشتر از تمرین یوگاست. فرصت آزمودن یادگیری و همچنین معاشرت با سایر شرکت کنندگان را دارید و با خوردن برخی از غذاهای فوق العاده دلپذیر و سالم جسم و روحتان را زنده و احساس لذت خواهید کرد.

فراتر از فواید بدیهی انجام یوگا و عمیق تر شدن تمرینات، برقراری ارتباط، اشتراک گذاری، ذهن آگاهی، خنده، کشف چیز های جدید و باز شدن ذهنتان و تجربیات جدید است.

نکاتی درباره اولین تور یوگا
چند سوال اساسی وجود دارد که می توانید هنگام رزرو اولین تور یوگا از خود بپرسید:

چه نوع و سبک یوگا را می خواهید تمرین کنید؟ چه سطح یوگا مناسب شماست؟ چه شخصیتی تدریس با شما طنین انداز است؟

انتخاب تور یوگا
یوگا یک سفر شخصی است، مهم است که بفهمید دقیقا چه چیزی دوست دارید و تور یوگای متناسب با سبکتان را پیدا کنید. اگر نمیدانید که روی چه سبکی تمرکز کنید، تور یوگای انتخاب کنید که انواع مختلفی از سبک ها را ارائه می دهد. اگر واقعاً می خواهید آرامش پیدا کنید، تور یوگای را پیدا کنید که نوع یین یا یوگای ترمیمی را ارائه می دهد. اگر به دنبال کشف یک کشور جدید هستید و واقعاً میخواهید از روال عادیتان خارج شوید، محبوب ترین تور یوگا ها اغلب در مکان هایی مانند بالی و هند واقع شده اند.

شما می توانید در تور یوگا با افراد همفکرتان ارتباط برقرار کنید.

انتخاب معلم یوگا

وقتی تور یوگایی پیدا کردید که علاقه شما را جلب می کند، چند فیلم از تمرین های معلمشان تماشا کنید. کاری که قطعاً نمی خواهید انجام دهید این است که با معلمی که با او ارتباط برقرار نمی کنید، تور یوگا کنید. این انتخاب شما را به ذهنیت درست نمی رساند. در عوض، وقتی معلمی را پیدا می کنید که با او خوب کار کنید، تجربه ای باور نکردنی خواهید داشت و با افراد همفکر دیگری که به دلایل مشابه با شما که جذب سبک آن معلم می شوند ارتباط برقرار خواهید کرد.

قبل از عزیمت کمی تمرین کنید.

اگر به طور عادی و منظم تمرین یوگا نمی کنید، بهتر است قبل از سفر آن را به برنامه هفتگیتان اضافه کنید تا بدنتان برای یک تمرین روزانه آماده باشد. این بدان معنا نیست که باید به بدنتان فشار بیاورید- تنها کمی آمادگی ذهنی تفاوت زیادی در قبل و بعد سفرتان ایجاد می کند.

قبل از سفرتان در خانه تمرین کنید.
هدف داشته باشید و به هدفتان فکر کنید.
مدتی قبل از سفرتان در مورد آنچه که می خواهید در مدت زمان استراحتتان انجام دهید فکر کنید. شاید شما برای کار در موقعیتی که به نظرتان چالش برانگیز است هدف خاصی داشته باشید. یا شاید می خواهید در سطحی جامع تر و شرایطی عرفانی تری، به دنبال حضور بیشتر در لحظه، دفع استرس شدید و تمرکز بر روی تغذیه سالم باشید. در طول مدت اقامت خود به نیت و هدفتان توجه داشته باشید و ببینید اوضاع ممکن است چگونه تغییر کند. قدرت نیت ذهن آگاه قادر به انجام هر کار به ظاهر غیرممکنی است.
(اگر در طی استراحت کوتاهتان هدف خاصی نداشتید و کار خاصی انجام ندادید، استرس نداشته باشید. یوگا یک سفر مادام العمر است – هیچ مهلت خاص و عجله ای وجود ندارد!)

چشمه آب گرم درجزین سمنان، آب تنی در دل زمین
ادامه مطلب

برای کسب تجارب بهتر، به تنهایی به این سفر بروید.

اگر به دنبال پیوستن به تور یوگا با عزیزانتان هستید، مطمئناً زمان شگفت انگیزی را سپری خواهید کرد. اما با این حال، ممکن است به تمام چیز هایی که می توانید در سفر انفرادی دست یابید نرسید. در سفر انفرادی زمان بیشتری برای تجربه ی تمام و کمال تور یوگا خواهید داشت علاوه بر این روی خود و تمایلتان متمرکز خواهید شد و تمایل بیشتری برای ارتباط با سایر شرکت کنندگان دارید. همانطور که Rumi با فصاحت کلام اظهار داشت: “یوگا سفری به درون خودتان است.” آیا شما برای شرکت در این چالش آماده هستید؟
تور یوگا

وسائل کمی با خود به همراه ببرید.
در حالی که پنجمین حدیث یاما پاتانعلی “aparigraha” به معنای “عدم دلبستگی” را تمرین می کنید وارد روح یوگا شوید. هرچه کمتر بهتر. شما به 10 شلوار یوگا، پنج رنگ سایه چشم، فر کنندهی مو و … نیاز ندارید. در اینجا یک لیست وسائل مورد نیاز ساده وجود دارد:
لباس های یوگای سبک، لایه ای و قابل تنفس
دفتری برای یادداشت کردن یادگیری هایتان
ژاکت / پلیور برای رسیدن به جلسات اولیه صبح یا عصر
بطری آب قابل استفاده مجدد
تشکر و حوله ی یوگا (اگرچه می توانید یک تشک را از محل تور یوگا قرض بگیرید، اما تمرین روی یک سطح آشنا بهتر است)
کوله پشتی برای حمل وسایلتان
مجموعه مورد علاقه یتان از مهره ها و تسبیح ها
یک کتاب خوب (شاید با موضوع یوگا)

لپ تاپ، آی پد و / یا تلفن همراهتان را در خانه بگذارید!
تور یوگا

یک کلمه به خردمندان: خود را با دیگران مقایسه نکنید
وقتی در اتاقی مملو از متخصصان یوگا هستید به راحتی پریشان می شود و حتی مقایسه خودتان با دیگران آسان می شود. هیچ دو بدنی یکسان نیستند برخی از حرکات یوگا ممکن است به راحتی انجام شوند ام برخی دیگر حتی برای حرفه ای ها چالش برانگیز هستند. یوگا تحول شخصی است. فرقی نمی کند که در مقایسه با کنریتان چگونه به نظر برسید. آنچه اهمیت دارد این است که چگونه در جسم و روحتان احساس عمیق بودن می کنید.
اگر حواستان به راحتی پرت شد (مانند بسیاری از ما)، سعی کنید روی نفستان و حسی که در بدنتان احساس می کنید متمرکز شوید و نگاهتان را روی یک «دریشتی» متمرکز کنید.

مجلل ترین مقاصد اسکی در تعطیلات زمستانی
ادامه مطلب

 روی تمرینات خودتان تمرکز کنید
از شبکه خارج شوید
اگر غرق در زندگی دیجیتالیتان هستید، از تور یوگا به عنوان فرصتی مناسب برای جدا شدن از شغل دیجیتالی و شبکه های اجتماعی استفاده کنید. یک سم زدایی دیجیتال ساده تر از آنچه گفته می شود انجام می شود، اماقطعا از احساس آزادیش شگفت زده می شوید. اگر کنا رگذاشتن مطلق تکنولوژی برای شما گزینه ی مناسبی نیست، سعی کنید خود را در ساعاتی مشخص از روز محدود کنید.
تور یوگا
زمان های بیکاری بسیار مهم است

برای برخی از زمانهای غیر یوگای در روز پر از تمرینات یوگا برای تأمل و آرامشتان برنامه ریزی کنید. ماساژ، پیاده روی در طبیعت، خواندن کتاب و چرت زدن و هر آنچه که باتری های شما را شارژ می کند را پیشنهاد می کنیم.

زمانی که تور یوگا به پایان می رسد چه چیز هایی باید انتظار داشته باشیم
این را انتظار داشته باشید که بعد از انجام تمرین یوگا ورسیدن به درک عمیق تری از خودتان، اولین تور یوگا را به عنوان یک انسان جدید ترک کنید. به دلیل تمرین های متمرکز متوجه پیشرفت های سریع در تمرینتان خواهید شد. همچنین پس از این که به خودتان فرصتی برای احیا و آرامش دادید، تور یوگاتان را با نگاهی جدید به زندگی و شفافیت ذهنی بیشتر ترک خواهید کرد.
هنگامی که به خانه برگشتید، بخاطر داشته باشید که دوباره به روزهای قبل از تور یوگا و روزمرگی ها و خستگی های جدی مبتلا نشوید. درعوض، سعی کنید یادگیریهای جدیدتان از یوگا را هم از نظر جسمی و هم از لحاظ روحی در زندگی روزمره تان بگنجانید – چه روی تشک یوگا باشید یا نه. قطعا متعجب خواهید شد که این ذهن آگاهانه بر رفاه عمومی شما تا چه حد می تواندد تاثیر بگذارد.

راهنمای پزشکان مشهد
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر