لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> جشنواره های فرهنگی و هنری عجیب و غریب در ایالات متحده امریکا
جشنواره های فرهنگی و هنری عجیب و غریب در ایالات متحده امریکا

جشنواره های فرهنگی و هنری عجیب و غریب در ایالات متحده امریکا

جشنواره های خوبی در ایالات متحده امریکا وجود دارد. به نظر می رسد برای هر نوع موسیقی ، غذا، هنر، مهارت، مد، ورزش و هر نوع سرگرمی خوب در جایی از ایالت متحده امریکا جشنی برگزار می شود، برخی از این جشن ها در مسیرهای قابل پیش بینی و برخی در مناطقی دیگر اجرا می شوند. مثلا جشنواره لباس های چهارخانه یا جشنواره های فرانسوی و …
قابل انکار نیست که برخی جشنواره ها به هدف عجیب غریب بودن برگزار می شوند. ( مسابقات پرتاب گاو آهن خشک شده و مسابقاتی در فضای محصور و … ). با این وجود گهگاه، غیر عادی بودن یک جشنواره بی اساس نیست بلکه ریشه این جشنواره به فرهنگ محلی ، سنت های قدیمی و تمایل برای حفظ چیزهایی که باعث خاص بودن آن مکان می شود، بر می گردد.

این هفت جشنواره و رویداد بی نظیر امریکایی در نگاه اول عجیب به نظر می رسند اما اگر آن ها را امتحان کنید احتمالا با شناخت بهتری از آن مکان و کشور آنجا را ترک می کنید.

سوزاندن سوسوبرا یا پیرمرد افسرده دل در سانتافه مرکز ایالت نیومکزیکو
این جشنواره در غرب برگزار می شود و با نمایش مرد سوزان به پایان می رسد اما این جشنواره پیشینه ای بسیار قدیمی در مراسم سالانه سوزاندن سوسوبرا در سانتافه دارد و رویدادی مهیج است که شروع جشنواره ” Fiestas de Santa Fe ” را نشان می دهد.
سوسوبرا یا پیرمرد افسرده دل یک هیولای افسانه ای است که گفته می شود دشمن همه است. او هر سال به خاطر اعمال خبیثانه نوع بشر از نو متولد می شود (گروهی از داوطلبان عروسک خیمه شب بازی پنجاه متری می سازند ). در پایان جنگ خوبی و بدی که سوسوبرا می خواهد بچه های سانتافه را برای کمک به خود به دام بندازد، وقتی مردم فریاد می کشند که سوسوبرا را آتش بزنید عروسک خیمه شب بازی سرانجام شعله ور می شود.

با مغلوب کردن مجسمه شیطانی، اکنون مردم دیگر از تاریکی و افسردگی دور شده اند و جشن با رقص و موسیقی ادامه می یابد . اما اجازه ندهید این جشنواره ها شما را فریب دهند چون سوسوبرا سال دیگر دوباره متولد خواهد شد.
جشنواره های فرهنگی و هنری آمریکا

گردهمایی ملی شعر گاوچرانی در الکو ایالت نوادا
یک مرد سیبیل دار با لحن صحبت کش دار مشابه سام الیوت به روی صحنه می آید و درباره ی یک اسب شعری شوخ طبعانه می خواند. سپس گروه شاعران انقلابی سانفرانسیسکو در مورد امریکا رجز خوانی می کنند و بچه های دبیرستانی آن ها را همراهی می کنند و شجاعانه شعرهایی چالشی را از حفظ می خوانند، سپس خوانندگان موسیقی محلی باسک شعرهایی بداهه می خوانند و در تاریخ عمیق موسیقی کابوی سیاه غرق می شوند. در زمستان بی جان و در زمان برگزاری گردهمایی ملی شعر گاوچرانی به ایالت نوادا سفر کنید و شاهد این جشنواره و کلاه های زیبا در آن باشید.
شعر گاوچرانی چیست؟ همانند هر شاعری، گاوچران ها نیز شعرسرایی را دوست دارند. این گردهمایی از سال 1984 هر ساله در الکو برگزار می شود و برای شرکت در آن نیازی نیست که حتما یک کابوی باشید بلکه در جلسات از تمامی شرکت کنندگان که جرات به خرج دهند و این شعرگویی را انجام دهند استقبال می شود.

گردهمایی ملی شعر گاوچرانی نشان دهنده ی آیین بخشی از امریکاست ولی میزبان تعداد فراوانی از کابوی های جهانی است، در حالیکه گردهمایی های سال های قبل، بیشترروی فرهنگ اسب سواران ماهر آرژانتینی، گاوچرانان هاوایی، اسب سواران مغولی و … متمرکز بوده اند. اگر اسب سواری بلد هستید، می توانید در این گردهمایی شرکت کنید .
جشنواره های فرهنگی و هنری آمریکا

روز بزرگداشت ارنست همینگوی در جزیره کی وست ایالت فلوریدا
هوا گرم است . مردهایی پا به سن گذاشته و ریش دار در اطراف پرسه می زنند و از نوشیدن لذت می برند. آنها شباهت زیادی به یکدیگر دارند.
این مسابقه کاملا مشابه به زندگی همینگوی است و یک سنت خوبی است که یادآور همینگوی یعنی داستان سرای معروف جمهوری کانچ، در کی وست می باشد. این مراسم در میخانه ” اسلوپی جو” برگزار می شود. قضات به دنبال افرادی با ویژگی های خاص هستند یعنی مردان مسن و قوی هیکل با ریش کامل. وارد شونده ها نباید فقط شبیه همینگوی باشند بلکه باید صدایی شبیه او نیز داشته باشند و قوانینی وجود دارد به مانند اینکه کلاه، بادکنک و یا حیوانی روی صحنه نباشد . فقط شما باشید و ریشتان و دلیری و صداقت تان .شاید بپرسید آیا بدون ریش و بدون کروموزوم مردانه نمی توان در مسابقه ی دیگری شرکت کرد؟ باید بگوئیم جای هیچ نگرانی نیست . فرار از ماکت گاوهای نر، خوانندگی به صورت زنده، سخنرانی در مورد همینگوی و میراث او و در نهایت مسابقه ی پایانی از دیگر مراسم این فستیوال می باشد.

جشنواره های فرهنگی و هنری آمریکا

جشنواره ی موسیقی تخته رختشویی درشهر لوگان اوهایو
شهر لوگان در ایالت اوهایو و در تپه های هاکینگ در جنوب شرقی کلمبوس قرار دارد و محل شرکت تخته رختشویی کلمبوس یعنی تنها شرکت تولید کننده تخته رختشو در امریکا می باشد. تقریبا دیگر کسی از این تخته ها برای شستن لباس استفاده نمی کند اما سنت استفاده از این تخته ها به عنوان ابزاری کوبه ای هنوز هم زنده و پا برجاست. این مراسم هر ساله در روز پدر در جشنواره ی موسیقی تخته رختشویی جشن گرفته می شود.
فعالیت های موزیکال از سبک های سنتی امریکایی پیشی گرفته اند مانند گروه های جاگ، گرو های دیسکلند، گروه موسیقی سیاهپوستان امریکایی، گروه موسیقی محلی و هر گروهی که می خواهد ریتمی متمایز و گامی متفاوت به این موسیقی بیفزاید .
این جشنواره همچنین شامل رونمایی از هنرها و صنایع محلی متنوع مثل نمایش دوخت لحاف و نمایش تراکتور عتیقه نیز می باشد.
جشنواره های فرهنگی و هنری آمریکا
جنبش چای بوستون ، در شهر بوستون ماساچوست
جنبش و تقاضای آزادی از انگلستان برای محکوم کردن مالیات نامعقول چای. مردم باید کلاهی حداقل با دو لبه به سر کنند و سپس همراه با مهاجران به سوی اسکله رژه بروند تا سوار کشتی شوند و ببینند که مخزن چای به بندر ریخته می شود.
هر ساله در بوستون این رویداد مشهور برگزار می شود یعنی روزی که در سال 1773 انقلاب امریکایی با جنبش چای بوستون رقم خورد. این صرفا یک رویداد برای تماشاگران نیست، بالای 100 نفر با لباس های محلی همه چیز را دوباره اجرا می کنند اما این اجرا وابسته به مردم است که باید کمک کنند تا غوغای وحشتناک درآن شب ماه دسامبر در زمان های دور اتفاق افتاده، بازسازی شود. خود را در تاریخ غوطه ور کنید. هیچ فرقی ندارد که کلاهی سه لبه به سر دارید یا کلاه یک لبه.

این رویداد بسیار معروف است و بلیط های آن هر ساله کاملا به فروش می رسد بنابراین سریع بلیط خود را رزرو کنید و از قبل لباس های محلی خود را اماده کنید.
جشنواره های فرهنگی و هنری آمریکا

شب جامه سفید در نیو اورلان ایالت لوئیزیانا
در عصر اولین شنبه ماه آگوست، کتانی های سفید خود را بپوشید و به مردم که در خیابان جولیا در منطقه ی ویرهاوس برای برگزاری بزرگترین گردهمایی هنری سال یعنی شب جامه سفید قدم می زنند، ملحق شوید. اما چرا لباس سفید؟ در روزهای قبل از وجود سیستم های خنک کننده هوا، ساکنان محلی دنبال راهی برای خنک کردن خود بوده اند. پاسخ اینجاست که رنگ سفید نور را انعکاس می دهد و در جنس کتان قابلیت تنفس وجود دارد.
اگر در حال مسافرت هستید و به دلیلی فراموش کرده اید که لباس و کتانی سفید با خود بردارید، نگران نباشید چون بیش از حد نیاز لباس کتان سفید برای پوشیدن خواهید یافت .

اگر بهترین لباس های سفید تان را پوشیده اید و آنها در پایان شب کثیف شده اند، نگران نباشید چون یک هفته بعد در خیابان رویال مراسم لباس کثیف برگزار می شود یعنی نمایشی که نشان دهنده ی مارتینی و برنج کثیف در خیابان های بیگ ایزی است .
جشنواره های فرهنگی و هنری آمریکا
جشن پرش قورباغه ، در اردوگاه فرشتگان در کالیفرنیا
در سال 1928 ، شهر اردوگاه فرشتگاه اولین جشن پرش قورباغه را به عنوان جشنی به مناسبت خیابان اصلی تازه تکمیل شده برگزار کرد. این ایده خود به خود ایجاد نشد، مارک تواین داستانی به نام ” جشن قورباغه شهرتان کالاوراس” نوشته بود، بنابراین مردم این شهر تصمیم گرفتند تا ادبیات خود را به عرصه حضور بیاورند. این سنت امروزه به شکل جشن پرش قورباغه برگزار می شود.

با دیگر اتفاقات موجود در این شهر، همه جاذبه ها به شکل اصلی خود باقی نمانده اند. زمانیکه جشن پرش قورباغه برگزار نمی شود، شما می توانید با مراسمی مانند موسیقی زنده، کاروان های شادی، نمایش های استعداد یابی، مسابقات آشپزی و دیگر مسابقات هنری و … خود را مشغول کنید.
آیا می خواهید پرش قورباغه را امتحان کنید؟ لازم نیست غذا به همراه بیاورید ، فقط حاضر شوید و یک بلیط ورودیه بخرید و سپس قورباغه به شما داده خواهد شد. به قورباغه خود کلماتی تشویقی یاد دهید و امیدوار باشید که رکورد زنی کند ( 21 متر و 5.75 اینچ ) و رکورد Rosie the Ribeter در سال 1986 را بشکند، همان سالی که بالای 300 قورباغه به رقابت پرداختند.

آشنایی با اصطلاحات هتل ها
ادامه مطلب

از جمله جشنواره های فرهنگی و هنری در ایران جشنواره هنر ایران است که در زمینه هنرهای تجسمی بوده و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه به صورت جهانی برای هنرمندان در تهران برگزار می شود. برگزیدگان این جشنواره به جوامع هنری داخل و خارج ایران معرفی می‌شوند. همچنین آثار برگزیده به مدت دو هفته در گالری علیها واقع در تهران و سپس خانه فرهنگ پاریس به نمایش در می‌آیند.

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر