لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> غارهای باتو کوآلالامپور
غارهای باتو کوآلالامپور

غارهای باتو کوآلالامپور

کره زمین دارای جاذبه هایی است که برخی از قدمتی دیرینه برخوردارند. برخی از این جاذبه ها طبیعی و برخی ساخته دست بشرند. در این میان جاذبه هایی هستند که ذاتا طبیعی اند اما بشر نیز در آن ها دستی برده و با مهارتی که داشته بر زیباییشان افزوده است. در بازدید از یک همچین جاذبه ای می توان تجربه ای بی نظیر را به دست آورد و لذتی فراوان برد. از جمله ی اینها مجموعه غارهای باتو است که خود پدیده ای طبیعی است اما بشر با پی بردن به آن دستی بر سر و رویش کشیده و سعی در ایجاد رفاه و زیبایی هر چه بیشتر در اطراف آن نموده است. این مجموعه دیدنی در شهر کوالالامپور از کشور مالزی قرار دارد و هر ساله مخصوصا در ایام خاصی از سال عده زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می خواند. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

سفر به کشوری مانند مالزی با وجود جاذبه های متنوعی که دارد می تواند بسیار جذاب و خواستنی باشد اما پیشنهاد می شود قبل از اینکه به فکر هر گونه سفر خارج از کشور بیفتید سری به شهرهای دیدنی ایران بزنید و از اماکن زیبای آن ها بازدید کنید. بابت اقامت نیز نگران نباشید. تنها کافی است وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و ظرف چند دقیقه بهترین هتل موجود در هر شهر را بیابید و آن را رزرو کنید. از جمله شهرهای دیدنی ایران پایتخت آن یعنی تهران است که مقصد مناسبی برای دیدن از جاذبه های طبیعی و تاریخی می باشد. بعد از مشاهده ی لیست هتل های تهران می توانید یکی را به دلخواه انتخاب و رزرو کنید. با رزرو هتل در تهران به صورت آنلاین می توانید سفری هوشمندانه را تجربه کنید.
غارهای باتو کوآلالامپور
معرفی کلی
غارهای باتو کوآلالامپور (Batu Caves of Kuala Lumpur) یک مکان طبیعی زیبا با ویژگی های بی همتاست. این مجموعه یک مکان فرهنگی – مذهبی – تاریخی است و یکی از جاذبه های اعجاب انگیز کشور مالزی می باشد. کشور زیبای مالزی یکی از کشورهای پر طرفدار برای مسافران ایرانی است. رفتن به مالزی مخصوصا زمانی که به صورت خانوادگی سفر می کنید می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما و اعضای خانواده تان باشد. مالزی یک کشور اسلامی است که جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد به همین دلیل به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار در جنوب شرق آسیا شناخته می شود. از جمله جاذبه های این کشور می توان به مجموعه غارهای باتو اشاره کرد که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آن به شمار می رود. این مجموعه ی تاریخی – تفریحی – مذهبی در شهر کوالالامپور از کشور مالزی قرار دارد و ترکیبی از ویژگی های طبیعی و خلاقیت های دست‌ ساز بشری است.
غارهای باتو کوآلالامپور
مجموعه غارهای باتو یکی از پربازدیدترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور است. این مجموعه در واقع شامل یک تپه ی بزرگ آهکی است که سه غار اصلی بزرگ و چندین غار فرعی کوچک بر آن قرار دارد. این مجموعه غارها در گذشته به عنوان نیایشگاه استفاده می شده اند اما امروزه به عنوان یکی از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های کوالالامپور محسوب می شوند. مجموعه غارهای باتو در فاصله ی تقریبی 13 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور واقع شده است و علاوه بر زیبایی های طبیعی که دارد، جایگاه یک تعداد مجسمه ی تاریخی در دل غار اصلی و اطراف آن می باشد که نظر عده ی زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب می کند و آنها را راهی داخل غار می نماید. طبق گفته هایی که در مورد قدمت این غارها وجود دارد سابقه ی تاریخی آنها به حدود ۴۰۰ میلیون سال قبل می رسد و احتمالا از نیایشگاه های مقدس هندوها بوده اند.

بیشتر بخوانید:

غارهای باتو کوآلالامپور
کارشناسان باستان شناسی بعد از تحقیقاتی که در اطراف این مجموعه انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که این غارها محل سکونت انسان های اولیه ای به نام هومو ساپین ها (Homo – Sapien) بوده است که بعدها مورد استفاده ی قوم تموان (Temuan) هم قرار گرفته و آنها نیز در اینجا روزگار را به سر برده اند. حفره‌ ها، پرتگاه‌ ها و شکاف ‌های موجود در این غارها متعلق به دوران ما قبل تاریخ می باشد.
غارهای باتو کوآلالامپور
بخش های دیدنی غارهای باتو
بزرگترین و محبوب ترین غار این مجموعه غاری به نام Cathedral Cave است که در عمق ۱۰۰ متری آن خانه ها و نیایشگاه های بسیاری وجود دارد. البته این مجموعه دارای دو غار بزرگ و محبوب دیگر هم می باشد که در پای تپه ی باتو واقع شده اند و بازدیدکنندگان به تماشای این دو غار نیز علاقه ی زیادی نشان می دهند. این غارها با نام غار گالری هنر (The Art Gallery Cave) و غار موزه (Museum Cave) شناخته می شوند و در داخل آنها نقاشی ها و آثار هنری عده ی زیادی از هنرمندان هندو به چشم می خورد.
غارهای باتو کوآلالامپور
یکی از دیدنی ترین بخش های این مجموعه، یک مجسمه ی طلایی رنگ است که حدود ۴۲ متر قد دارد و مربوط به هندوها می باشد. این مجسمه ی جالب در ورودی غار واقع شده است و با عبور از کنار آن در صورت بالا رفتن از حدود ۲۷0 پله در محوطه ای قرار می گیرید که از آنجا می توان منظره ی بسیار زیبایی از شهر کوالالامپور را نظاره گر بود. نکته ی بعدی که راجع به مجموعه غارهای باتو وجود دارد حضور تعداد زیادی میمون در اطراف مجموعه است که همواره در آنجا زندگی می کنند. پس در بازدید از غارهای باتو مراقب میمون های بازیگوش اطراف باشید تا دچار مشکل نشوید. استفاده ی مفید دیگری که این منطقه دارد اینکه به عنوان یکی از بهترین مناطق برای علاقه مندان به ورزش صخره نوردی در مالزی به شمار می رود.
غارهای باتو کوآلالامپور
تاریخچه
در دهه ی ۱۸۶۰ درست زمانی که سرزمین مالایا در حال شکوفایی و توسعه بوده، مهاجران چینی که برای کار به این سرزمین آمده‌ بودند، از این غارها نوعی کود استخراج می کردند و از طریق آن کودها به حاصلخیز کردن زمین های کشاورزی خود می پرداختند. در دهه ی ۱۸۷۰ میلادی، مقامات استعماری بریتانیا و نیز یک طبیعت گرد معروف آمریکایی به نام ویلیام هورنادای که اولین مدیر باغ وحش برانکس نیویورک بود متوجه وجود این مجموعه ی جالب و دیدنی در کشور مالزی شدند. در واقع آنها بودند که نام این مجموعه را در تمام دنیا بر سر زبان ها انداختند و آن را به جهانیان معرفی کردند. در این زمان بود که سفرها به مالزی شروع شد و عده ی بسیار زیادی برای دیدن از این اثر زیبای جهانی عازم این کشور و شهر کوالالامپور آن شدند.
غارهای باتو کوآلالامپور
در سال ۱۸۹۱ مجموعه غارهای باتو تا حد زیادی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت. در میان این گردشگران یک تاجر هندی که مؤسس معبد ک. تامبوسامی فیلایی (K. Thamboosamy Pillai) بود حضور داشت. این تاجر با دیدن دهانه ی غار هیجان زده شده و معتقد بود که به سر نیزه ی آسمانی شباهت زیادی دارد. او بر اعتقاد خود پافشاری کرد تا اینکه این غار را به مکانی برای عبادت خدای جنگ هندو یعنی خدایی که این نیزه ی آسمانی را حمل می‌ کند تبدیل کرد. در دهه ی ۱۹۲۰ میلادی، یک تعداد پله ی چوبی در اطراف مجموعه ساخته شد تا بازدیدکنندگان بتوانند راحت تر به بالای غارها بروند و از آنها دیدن کنند البته هدف بیشتر عبادت کنندگانی بودند که برای عبادت خدای هندو به بالای غار می رفتند چون با افزایش تعداد عبادت ‌کنندگان، مقدار نذورات نیز بیشتر می ‌شد. چند سال بعد، به جای این پله های چوبی پله های سیمانی ساخته شد تا بازدیدکنندگان با اطمینان بیشتری از آنها بالا بروند. در ادامه یک مجسمه ی نقاشی ‌شده ی طلایی بزرگ به ارتفاع ۴۲ متر از لرد موروگان نیز در سال ۲۰۰۶ به این مجموعه اضافه شد تا بر زیبایی هر چه بیشتر مجموعه افزوده شود. از آن زمان، غارهای باتو تبدیل به یکی از عبادتگاه ‌های بزرگ هندو در سرتاسر جهان شدن و امروزه این اثر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.
غارهای باتو کوآلالامپور
وجه تسمیه
رودخانه ای در نزدیکی غارهای باتو جریان دارد که با نام باتو شناخته می شود. علت نامگذاری غارهای باتو نیز دقیقا به دلیل وجود این رودخانه در اطراف آن می باشد. این غارها از همان زمانی که به اصطلاح کشف شدند به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی شناخته می شوند. این منطقه مخصوصا در زمان برگزاری فستیوال تایپوسام بسیار شلوغ است و عده ی زیادی از سراسر دنیا برای دیدن از آنها راهی کوالالامپور می شوند تا در کنار بازدید از غارها در فستیوال رنگارنگ تایپوسام هم شرکت کنند.
غارهای باتو کوآلالامپور
فستیوال تایپوسام
فستیوال تایپوسام یکی از جشنواره هایی است که هر ساله در کشور مالزی برگزار می شود. مکان اصلی برگزاری این جشنواره غارهای باتو است. در زمان برگزاری این جشنواره، عده ی بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه از مالزی سفر می کنند تا در کنار بازدید از غارهای باتو شاهد برگزاری فستیوال جالب تایپوسام هم باشند. این فستیوال معمولا هر ساله در اواخر ماه ژانویه برگزار می شود. البته برنامه های مربوط به جشنواره از شب قبل در مکانی واقع در مرکز شهر شروع شده و ادامه ی آنها روز بعد در این غارها صورت می گیرد. در واقع همین که بازدیدکنندگان در مجموعه ی غارهای باتو حضور یابند جشنواره هم شروع می شود و حدود ۸ ساعت طول می کشد. جالب است بدانید در آخرین جشنواره ی تایپوسام که در مجموعه برگزار شد حدود ۱ میلیون نفر شرکت داشتند و توانستند یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در یک نقطه را تشکیل دهند. عده ای از شرکت کنندگان در این جشنواره، تا انتهای غار پیاده روی می کنند. البته لازم به ذکر است رفتن تا انتهای این غارها به قدرت بدنی و تعادل بسیار زیادی احتیاج دارد.
غارهای باتو کوآلالامپور
فستیوال تایپوسام مراسمی است که از همان دهه ی 1920 در اطراف این غارها رواج داشته است. طی این مراسم بسیاری از پیروان هندو نذورات خود را برای لرد موروگان پیشکش می‌ کنند. آنها این کار را در وسیله ی مخصوصی به نام کاوادی انجام می دهند. کاوادی وسیله ای است که بر روی شانه قرار می گیرد و در دو طرف آن دو سطل برای حمل اشیا وجود دارد. آنها معمولا این کاوادی ها را با پر طاووس تزئین می کنند. برخی از این کاوادی ها حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند بنابراین برای حمل آن ها فرد باید از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشد. برخی از پیروان نیز نذر خود به خدایان را با سوراخ کردن بدنشان به وسیله ی قلاب، سوزن و حتی سیخ ادا می‌ کنند و معمولا بازدیدکنندگان از دیدن این صحنه ها و اعتقاد پیروان هندو شگفت زده می شوند. سختی کار زمانی است که پیروان باید در حالی که بدن خود را سوراخ کرده یا کاوادی بر شانه دارند از آن همه پله ای که در مجموعه ساخته شده بالا بروند تا به نزد کاهنان برسند.
غارهای باتو کوآلالامپور
اطلاعات بازدید
برای بازدید از این مجموعه غارهای باتو می توان همه روزه از ساعت ۶ صبح تا 9 شب اقدام کرد. آدرس دقیق این غارها کشور مالزی، شهر کوالالامپور، مجموعه ی تاریخی – تفریحی غارهای باتو است. در صورت نیاز می توانید با شماره تلفن ۰۰۶۰۳۲۲۸۷۹۴۲۲ تماس بگیرید و هر گونه سوالی که در مورد بازدید از غارهای باتو دارید بپرسید.
غارهای باتو کوآلالامپور
مسیر دسترسی
مجموعه ی تاریخی – تفریحی باتو در فاصله ی ۱۳ کیلومتری از شمال شهر کوالالامپور قرار دارد. برای رسیدن به این مجموعه می توانید بر اتوبوس شماره ی D11 که در بازار مرکزی شهر ایستگاه دارد سوار شوید. این اتوبوس در مقابل مجموعه ی باتو ایستگاه دارد و شما می توانید با پیاده شدن از اتوبوس کمی جلوتر ورودی مجموعه را ببینید. از طرفی می توانید از اتوبوس شماره ی ۶۹ هم برای رسیدن به مجموعه ی باتو استفاده کنید. این اتوبوس از منطقه ی جالان پودو کوالامپور به سمت مجموعه غارها حرکت می کند. حال اگر تمایلی به سوار شدن بر اتوبوس ندارید می توانید از تاکسی های شهری کوالامپور استفاده کنید. در شهر کوالالامپور تاکسی هایی هستند که به مقصد این مجموعه مسافر سوار می کنند. شما می توانید تنها با بردن نام غارهای باتو بر یکی از این تاکسی ها سوار شوید و خیلی راحت در مقابل درب ورودی مجموعه پیاده شوید و به بازدید از آن بپردازید.

جاهای دیدنی پوکت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر