لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> هیجان در زیر آب
هیجان در زیر آب

هیجان در زیر آب

تماشای زیبایی های زیر آب تجربه ی نابی است و می توانید در سفر به کیش و با سوار بر اسکوتر زیردریایی لحظات رویایی را رقم بزنید، با رزرو هتل در کیش و اقامت در هتل ترنج کیش سفری لذت بخش را تجربه کنید. اگر از آن دسته توریست ها می باشید که علاقه زیادی به غواصی ندارید می توانید با جذابیت ها و هیجان های دیگر در دنیای زیر آب آشنا شوید.
گفتنی است که تقریبا سه چهارم سطح کره زمین را آب فرا گرفته است. آنچه در زیر این لایه قرار گرفته، دنیایی پر از رمز و راز و هیجان می باشد که از دره ها، مرجان های فوق العاده شگفت انگیز و حیات دریایی باشکوه و خیره کننده تشکیل شده است.

برای ورود به خانه و زیستگاه کوسه ها، عروس دریایی و دیگر موجودات دریا می بایستی در اعماق دریاها غواصی کنید و آموزش های لازم را گذرانده و مدارکی به دست آورید تا بتوانید از تجهیزات پیچیده در زیر دریا بهره ببرید. اما تکنولوژی جدید غواصی، زیردریایی ها و مقصدهای گردشگری زیرآبی فرصت بی نظیری برای افرادی که غواص نیستند به وجود آورده است تا بتوانند به کمک تجهیزات مدرن به دنیای زیر سطح زمین وارد شوند. فرقی ندارد که بخواهید درون آب شیرجه بزنید، به سرعت بچرخید یا ترجیح می دهید خشک مانده و از تماشای طبیعت زیر آب لذت ببرید، در ادامه به تجربه های ناب زیر آب که در دسترس همگان می باشند، اشاره می کنیم:
برنامه های تفریحی پر هیجانی که خیس خواهید شد:
1 – غواصی با ماسک نینجا H2O : در غواصی سنتی و قدیمی معمولا از ماسک های مه زده و لوله های تنفسی سخت کاربرد استفاده می شد، اما امروزه با استفاده از ماسک های نینجا می توانید به صورت معمولی نفس بکشید در حالی که به اعماق و کف دریا چشم دوخته اید. این تکنولوژی که انقلابی در طراحی به شمار می رود توسط یک شرکت هاوایی ارائه شده است و حتی زمانیکه در زیر دریا شنا می کنید از ورود آب به داخل لوله هوا جلوگیری کرده و آن را خشک نگه می دارد. تکنولوژی ضد مه بکار رفته در این سیستم موجب شده که تا 90 درصد از ایجاد مه کاسته شود و دید بهتری را در دنیای زیر آب تجربه کنید. مدل های جدید این ماسک امکان فیلمبرداری را نیز دارند و می توانید ماجراجویی های خود را به تصویر بکشید.
2 – غواصی اسنوبا: گفتنی است که غواصی اسنوبا پل اتصالی اسنورکلینگ و غواصی اسکوبا می باشد. بدون تجهیزات سنگین و پیچیده اسکوبا می توانید به طور کامل در زیر آب گردش کنید. یک تنظیم ‌کننده فشار هوای تنفسی ساده و یک لوله دراز به منبع اکسیژن وصل می شود و کپسول هوا در روی یک قایق شناور باقی می ماند و این شرایط به شناگر اجازه می دهد تا مسافتی به اندازه 15 فوت را آزادانه و به راحتی شنا کند. مجمع ‌الجزایر مرجانی فلوریدا کیز یکی از مقصدهای بسیار محبوب برای تفریح اسنوبا می باشد که با آب های صاف و زلال، و کم عمق تجربه بی نظیری را برای گردشگران رقم خواهد زد. شناگرها می توانند در امتداد 140 مایلی مرجان های با عظمت فلوریدا به کاوش بپردازند. گفتنی است که این دیوار بزرگ ترین و تنها جاذبه مرجانی در ایالت متحده آمریکا می باشد و بدون شک مسافرها سفری بی نظیر در این مقصد معروف خواهند داشت.
3 – اسکوتر زیردریایی برانید: B.O.S.S مخفف دستگاه اسکوتر تنفس و دید زیردریایی است که با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به شنا کردن ندارید. این دستگاه خود پیش ران با موتور دوچرخه ای در میان آب ها و هشت فوت زیر سطح آب به گردش در می آید. سر و شانه ها درون فضای مخصوص گرد قرار می گیرند و این فضا موجب شده که شناگرها به صورت معمولی نفس بکشند، مخزن اسکوبا به قسمت جلوی دوچرخه وصل شده است. گردش با اسکوتر مانند سوار زیردریایی شخصی بودن است و بسیار لذت بخش می باشد. تورهای گردشگری همراه با اسکوتر زیردریایی سواری در جزایر ویرجین ایالات متحده امریکا وجود دارد و می توانید در هندوراس، هاوایی و موری تیوس گردش زیرآبی پر هیجانی تجربه کنید.
زیردریا
برنامه های تفریحی پر هیجانی که خیس نخواهید شد:
4 – بازدید از رستوران زیردریایی در نروژ با نام آندر: اولین و جدیدترین رستوران زیرآبی نروژ در ساحل صخره ای در شهر لیندسنس واقع شده است، این رستوران 18 فوت زیر آب های سرد دریای شمال قرار گرفته و نمای رستوران مانند یک زیردریایی غرق شده در دریا است. سرآشپز معروف نیکولای الیستگارد تقریبا 20 غذای لذیذ فصلی را طراحی کرده است و لیست این آشپز دانمارکی بیشتر بر غذاهای محلی نروژی وابسته است. این رستوران زیرآبی بسیار پایدار و مقاوم می باشد، در نمای بیرون رستوران بتون تقویت شده بکار رفته است تا لیمپت ها، خزه های درشت و گیاهان دریایی به آن بچسبند و با مرور زمان فرم تپه ی دریایی دست ساخته را شکل دهند. گفتنی است که محققین بسیاری برای مطالعات زیست شناسی و عملکرد آب سرد بر حیات دریایی به این مکان سفر می کنند.
5 – رستوران آندرسی 5.8 متری در جزیره مالدیو: این رستوران که 5.8 متر (19 فوت) در اعماق اقیانوس واقع شده است بر اساس موقعیت آن نامگذاری شده و 5.8 آندرسی نامیده می شود. تفرجگاه آبی رستوران هوراوالی بر روی کف دریا در شهر لاویانی آتول در جزیره مالدیو قرار دارد. سقف گنبدی و حلال هتل چشم انداز شگفت انگیز و زیبایی از ماهی ها و مرجان های اقیانوس هند به نمایش گذاشته است. هنگام سرو غذا می توانید پرتوماهی هایی که بر فراز رستوران شنا می کنند را تماشا کنید و در کنار طوطی ماهی های کنجکاوی که خود را کنار شیشه های رستوران رسانده اند غذای لذیذی میل نمایید. منوی این رستوران وابسته به غذاهای دریایی می باشد، صدف سرخ شده، خرچنگ دودی و توتیای دریایی را می توانید در لیست غذاها انتخاب کنید.
6 – مانتا ریزورت در تانزانیا: هتل و تفرجگاه معروف مانتا در مجمع الجزایر زنگبار، در منطقه ی دریایی حفاظت شده جزیره پمپا واقع شده است و یک سایت دنج و شناور می باشد. عرشه این ریزورت روزها مناسب حمام آفتاب بوده و شب ها فرصت بی نظیری برای خیره شدن به ستاره ها می باشد. اتاقی در زیر آب های نیلی نیز وجود دارد که توسط نردبان می توانید به پایین بروید، سرتاسر این اتاق زیر دریایی با پنجره هایی احاطه شده که تپه های مرجانی و دسته های ماهی را می توان در آن تماشا کرد. شبانه نورافکن های زیردریا ماهی ها، هشت پا، حلزون و حیوانات دریایی دیگر را به سوی این ریزورت می کشاند و به صورت موج دار در اطراف اتاق حرکت می کنند.
7 – هاوافن فوشی پیرل اسپا، هتل لوکس در جزیره مالدیو: اسپاها به مرکز آرامش و راحتی شهرت دارند، در این مکان تمام نگرانی ها و مشغله ها از ذهن افراد دور می شوند. تصور کنید چنین مکان دنجی در زیر دریا واقع شده باشد! هاوافن فوشی پیرل اسپا در شمال جزیره ی مرجانی مال اتول در مالدیو واقع شده است. و دارای دو اتاق ماساژ مخصوص زوج ها می باشد که رو به مرجان های زیبا و دسته ماهی های نقره ای که از میان مرجان ها عبور می کنند، و فضایی فوق العاده آرام بخش دارد. ماساژ درمانی دو ساعته در زیر آب با استفاده از روغن نارگیل جزیره مالدیو، از سر تا انگشت پا را جانی دوباره می بخشد و آرام کنار رفتن امواج نیز بر این آرامش می افزاید.
برنامه های تفریحی سواری در دریا

برنامه های تفریحی سواری در دریا:

8 – زیردریایی آکواتیکا: زیردریایی های سه و پنج نفره آکواتیکا به شکل پرتوماهی بوده و به دلیل کوچک بودن می تواند از مکان هایی عبور کند که اغلب دیگر زیردریایی ها قادر به گذر از آن نیستند و تا عمق 3.300 فوتی امکان کاوش در میان زیبایی های دنیای زیر آب را دارند. ماموریت های تحقیقاتی در چاله آبی بلیز و ویرجین آیلند بریتانیا توسط این زیردریایی ها صورت گرفته و توانسته اند از این مناطق نقشه های سه بعدی تهیه کنند و سلامت مرجان ها را ارزیابی نمایند. در بخش شمال غرب اقیانوس آرام می توانید از دنیای شیشه ای زیر دریا دیدن کنید، اسفنج ها از سیلیکا که در ساخت شیشه کاربرد دارد، تغذیه کرده و اسکلتی شیشه مانند دارند. گردشگران همراه با تور می توانند از تپه های دریایی شیشه ای شگفت انگیز که تقریبا 9 هزار سال قدمت دارند، در ساحل بریتیش کلمبیا بازدید کنند.
9 – زیردریایی آتلانتیس: زیردریایی های آتلانتیس از هاوایی تا دریای کارائیب و از آنجا تا جزیره ی گوام، گردشگران زیادی را تا عمق صد فوتی به تماشای زیبایی های زیر دریا می برند. این زیردریایی ها با باتری کار کرده و آلودگی ایجاد نمی کنند و به آرامی از میان آب ها عبور می کنند تا هیچ مزاحمتی برای حیات اقیانوس و موجودات دریایی نداشته باشند. در تفرجگاه واکی کی و در جزیره مائوئی که این زیردریایی زیر آب می رود، تپه های مرجانی و دریایی مصنوعی و کشتی های غرق شده، توسط شرکت زیردریایی نصب شده است تا زیستگاهی برای موجودات دریایی مانند لاک پشت های سبز دریایی، جراح‌ ماهی زرد و کوسه ماهی ها باشد.

10 – زیردریایی لاورز دیپ: این مکان لوکس ترین مقصد ماه عسل جهان است، یک زیردریایی خصوصی لوکس که زوج ها می توانند توسط آن شبی در زیر امواج دریاها سپری کنند. این زیردریایی از تپه های دریایی در سنت لوسیا گرفته تا کشتی جنگی غرق شده در دریای سرخ، در هر کجا که مهمان ها بخواهند لنگر خواهد انداخت. گفتنی است که فضای داخلی این هتل زیردریایی طبق علاقه ی مسافرها طراحی می شود. قیمت اقامت در این زیردریایی از 230 هزار دلار شروع می شود، یک آشپز و پیشخدمت نیز در این سفر همراه زوج ها می باشد و صدف، شامپاین و شکلات فندو نیز در این هتل سرو می شود.

10 نکته قابل توجه در مورد پربحث ترین تفرجگاه تعطیلاتی ایرلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر