لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سیاسرد بروجن
سیاسرد بروجن

سیاسرد بروجن

زاگرس برای ما ایرانی‌ها تنها یک رشته‌کوه معمولی نیست، دامان زاگرس را که می‌کاوید، هزاران سال تمدن از دل آن بیرون می‌زند. زاگرس برای ما ایرانی‌ها تنها یک سلسله کوه معمولی نیست، که از غرب تا نزدیکی‌های جنوب کشیده است، بلکه سرزمینی پر از شگفتی‌های کشف نشده است که حتما باید رفت و تا آنجا که ممکن است زیبایی‌هایش را دید و کشف کرد. دامان زاگرس را اگر بکاوید در میان سرزمین‌های کوتاه و بلندی که در دامان این رشته‌کوه آرام گرفته‌اند، طبیعتی مسحورکننده را خواهید یافت که گاه هوش از سرتان می‌پراند. تفرجگاه “سیاسرد” یکی از همان شگفتی‌های چشم‌نوازی است که بر بلندترین سرزمین شکل‌گرفته در پهنای زاگرس قرار دارد و شما را شیفته این سرزمین خواهد کرد. این تفرجگاه سرسبز و زیبا حتی در گرم‌ترین روزهای سال آغوش خنک و مطبوعش را بر روی مهمانان بام ایران خواهد گشود و شما را مجذوب طبیعتی سرسبز و سرزنده در دل ارتفاعاتی بلندبالا خواهد کرد. “سیاسرد” نام یکی از چندین شگفتی استان چهارمحال و بختیاری است که در شهری زیبا و جذاب با نام بروجن قرار گرفته است. قصد سفر به بروجن و رزرو هتل‌های بروجن را اگر داشتید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید. هتل بام بروجن و یا اقامتگاه بوم گردی آوای تالاب بروجن، تنها برخی از گزینه‌های پیش‌روی شما برای اقامت در این شهر دلکش است.

بر بلندای بام ایران
حتما بارها و بارها نام “دز” و “کارون” را شنیده‌اید، یا حتی شاید بارها “زاینده‌رود” را از نزدیک دیده‌باشید. رودخانه‌هایی بلندبالا و پرآب که در طول مسیر حیات خود سرزمین‌های بسیاری را در می‌نوردند و زمین‌های بسیاری را سیراب می‌گردانند، اما شاید کمتر کسی بداند که این رودخانه‌های پرآب از کجا سرچشمه می‌گیرند. پی نقشه‌ها را از بگیرید و مسیر این خطوط آبی‌رنگ و حیات‌بخش را دنبال کنید به ارتفاعاتی بلندبالا خواهید رسید که چند میلیون سالی قدمت دارند و “زاگرس” نامیده می‌شوند. سرزمینی پربرف و مرتفع با آب‌وهوایی سردسیر، که قدم به قدمش را چشمه‌هایی جوشان و گوارا آراسته‌اند. اینجا “چهارمحال و بختیاری” است، سرزمینی شگفت‌انگیز که به بام ایران معروف است و هزاران سال است که محل زندگی و سکونت بشر بوده است.
سیاسرد بروجن
استانی زیبا با طبیعتی مدهوش‌کننده و جاذبه‌هایی که گاه اصلا از وجودشان در پهنه این سرزمین اطلاعی ندارید. در میان شهرها و شهرستان‌های کوچک و بزرگ این سرزمین این‌بار عازم شرقی‌ترین شهر این استان زیبا می‌شویم. “بروجن” نام یکی از زیباترین شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری است که بیشتر با آب‌وهوای مطبوع و استثنایی‌اش شناخته می‌شود. شهری با زمستان‌های سوزناک و تابستان‌هایی خنک و مطبوع که در ردیف خنک‌ترین و گاهی سردترین شهرهای ایران قرار دارد. خیلی‌ها بروجن را بام ایران می‌نامند، شهری با طبیعتی استثنایی و دل‌چسب که با آب‌وهوای مطبوعش شما را پایبند خود خواهد کرد. در میان جاذبه‌های متعدد این شهر زیبا و جذاب این‌بار عازم تفرجگاهی می‌شویم که نه تنها برای اهالی بروجن و چهارمحال و بختیاری بلکه برای ساکنین استان‌ها و شهرهای هم‌جوار نیز شناخته‌شده و دوست‌داشتنی است. تفرجگاه”سیاسرد” بروجن مقصد این‌باره سفر ماست.
سیاسرد بروجن
تفرجگاه چشمه سیاسرد
بروجن شهری زیبا در فاصله 65 کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری ، است که در همان بدو ورود آب‌وهوای مطبوعش را به وضوح حس خواهید کرد. شهری با ظاهری تمیز و جذاب که همین نظافت ظاهری‌اش هم جلوه زیبایی به آن بخشیده است. بروجن پر از دیدنی‌ها و جاذبه‌های منحصربفرد است اما این‌بار باید از شهر عبور کرده و خود را به شش کیلومتر آن‌طرف‌تر از بروجن برسانیم. یکی از مسیرهایی که ما را به مقصدمان می‌رساند همان جاده معروفی است که از شهرکرد به سمت استان خوزستان ادامه پیدا می‌کند. مسیر سرسبز و چشم‌نواز است و انبوه باغات میوه چشم‌اندازی دلپذیر را به وجود آورده‌اند. اگر اهل ماجراجویی باشید، گاهی در پیچ‌وخم این باغ‌ها کوچه‌باغ‌های زیبایی نیز به چشم می‌خورند که مناظرشان هوش از سرتان می‌پراند. مسیری که پیش‌رو گرفته‌اید یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اهالی بروجن نیز هست و شاید در هنگام طی‌کردن مسیر افرادی را ببینید که هوای مطبوع این مسیر را غنیمت شمرده و خود را با شوق وذوق فراوان به ادامه مسیر تا دامان کوه ترغیب می‌نمایند.
سیاسرد بروجن
کوچه‌باغ‌ها و باغ‌های زیبا و دل‌انگیز را که پشت سر بگذارید بازهم هوا خنک‌تر و مطبوع‌تر خواهد شد. حالا که شش کیلومتری از شهر فاصله گرفته‌اید کوهی بلند بالا به چشم می‌خورد که اهالی این سرزمین آن را “سیاسرد” می‌نامند. کوهی که 2700 متری ارتفاع داشته و در دامانش منطقه‌ای بسیار سرسبز و زیبا به چشم می‌خورد. تفرجگاهی زیبا و جذاب که با انبوه درختان سرسبز خود از همان دوردست‌ها خودنمایی می‌کند و به سبب قرارگرفتن در دامان شمالی سیاسرد با نام تفرجگاه سیاسرد شناخته می‌شود. آنچه در نگاه اول این تفرجگاه را جذاب‌تر می‌نماید، حضور درختانی کهنسال است که با تنه قطورشان سر به فلک کشیده‌اند. درختانی که گاه گذر عمر آن‌ها را خمیده کرده و منظره‌ای جذاب پدیدآورده است. شاید جالب باشد اگر بدانید برخی معتقدند که چند درخت کهنسال این تفرجگاه زیبا قریب به هفتصد سالی قدمت دارند!
سیاسرد بروجن
جریان آب که در سرتاسر تفرجگاه رخنه کرده و گاه از بلندای یک مسیر پلکانی مثل آبشاری باوقار به پایین می‌خزد و دور تا دور درختان کهنسال را طواف می‌کند نیز بر طراوت این تفرجگاه افزوده است. این تفرجگاه زیبا یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های شهر بروجن است که در اغلب اوقات مملو از حضور مردم شهر و خانواده‌هایی است که بساط خود را زیر سایه درختان این تفرجگاه زیبا و بزرگ علم کرده‌اند. قدم در میان تفرجگاه که بگذارید نیمکت‌های لم‌داده زیر سایه درختان بلندبالا و درست بر لب جوی آب، حوض‌های بزرگ و پرآب که با شیطنت فواره‌ها جان گرفته‌اند و مسیرهای سنگ‌فرش و پلکانی که حس و حالی عاشقانه را رقم می‌زنند، نظرتان را جلب خواهد کرد.
سیاسرد بروجن
چشمه سیاسرد
اما این تفرجگاه سرسبز و زیبا با انواع درختان بلندبالا، یک چشمه را نیز در دل خود جای داده است. اصلا تمام این زیبایی‌ها و شهرت این تفرجگاه به دلیل حضور این چشمه است. چشمه‌ای پرآب که از دل کوه سیاسرد بیرون می‌زند و به آب گوارایش شهره است. گاهی که بارندگی خوب باشد چشمه نیز پرآب و بخشنده است اما امان از روزی که خشکسالی به جان چشمه بیافتد! چشمه سیاسرد با آب گوارا و زلال خود در طول چندین سال این تفرجگاه زیبا و استثنایی را آبیاری کرده است و اکنون هم دلیل حضور مردم در این تفرجگاه زیباست.
سیاسرد بروجن
هوایی مطبوع و گاهی سرد
هوا که نرم‌نرمک رو به تاریکی می‌نهد به‌وضوح سردی هوا را حس خواهید کرد، همین آب‌چشمه که بی‌وقفه از دل زمین می‌جوشد و ارتفاعات بلندبالای سیاسرد سبب خنکی این هوا شده است و شاید باورتان نشود که با فرارسیدن شب و تاریکی کامل هوا حتی در گرم‌ترین فصول سال گاه هوای این تفرجگاه آن‌قدر سرد است که بدون البسه گرم و چادر امکان شب‌مانی در این تفرجگاه وجود ندارد. دمای هوای تفرجگاه سیاسرد حتی در گرم‌ترین فصول سال نیز گاهی چندین درجه پایین‌تر از دمای شهرهای اطراف است و همین نکته سبب‌شده تا این تفرجگاه در فصول گرم سال میزبان مهمانانی از سراسر ایران باشد و در سال‌‌های اخیر نیز در ردیف برترین تفرجگاه‌های ایران قرار بگیرد. با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان نیز هوا رو به سردی گذاشته و گاه به سرمایی استخوان‌سوز مبدل می‌شود، هرچه که باشد اینجا بام ایران است و در بام ایران، سیاسرد جزو خنک‌ترین نقاط این سرزمین محسوب می‌شود اما این سرمای استخوان‌سوز هم نمی‌تواند از محبوبیت این تفرجگاه بکاهد و با سفیدپوش شدن سیاسرد، بساط برف‌بازی و اسکی در دامان ارتفاعات سیاسرد داغ داغ می‌شود. فتح قله سیاسرد هم یکی دیگر از تفریحات مردمان این دیار است که لذت خاص خود را دارد.
سیاسرد بروجن
امکانات تفرجگاه سیاسرد
محبوبیت این تفرجگاه زیبا و چشم‌نواز در بین اهالی و مسافرین بروجن سبب‌شده تا مسئولین شهر نیز امکاناتی را برای اسکان و لذت‌بردن از طبیعت زیبای سیاسرد تدارک ببینند. در وهله اول پارکینگ بزرگ این تفرجگاه خیالتان را از بابت پارک وسیله نقلیه راحت خواهد کرد. با ورود به فضای تفرجگاه در کنار نیمکت‌ها، سکوها و آلاچیق‌هایی نیز تعبیه شده است تا با خیال راحت در این تفرجگاه بساط خود را برپا کنید. بخشی از محوطه نیز به مکانی برای برپایی چادر مسافرین اختصاص داده شده است. زمین بازی کودکان نیز خیال‌تان را از بابت تفرج و تفریح کودکان راحت خواهد کرد. قرارگرفتن یک رستوران در محوطه تفرجگاه سیاسرد نیز امکان تهیه غذا و سرو یک وعده غذایی را بسیار راحت‌تر می‌نماید.
سیاسرد بروجن
اگر هم نیاز به خرید مایحتاج خود داشتید می‌توانید سری به فروشگاه بزرگ این مجموعه بزنید. نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز از دیگر امکانات موجود در این تفرجگاه زیبا و سرسبز است. اگر هم قصد دارید تا شب را در این تفرجگاه زیبا به صبح برسانید حتما پتو و البسه گرم به اندازه کافی به همراه داشته باشید. اگر در فصول سرد سال عازم این شهر زیبا و تفرجگاه استثنایی آن هستید نیز باید بدانید که پیست اسکی سیاسرد نیز یکی دیگر از امکانات این تفرجگاه زیبا است که حتما خاطره خوشی را برای شما رقم خواهد زد. این پیست اسکی در ردیف محبوب‌ترین پیست‌های اسکی شهر بروجن و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

غار يخی چما، زمستانی در دل تابستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر