لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> سخت ترین مسیر های کوهنوردی در ایالات متحده
سخت ترین مسیر های کوهنوردی در ایالات متحده

سخت ترین مسیر های کوهنوردی در ایالات متحده

آن چیزی که باعث می شود کوهنوردی برای یک نفر دشوار باشد همان چیزی است که باعث می شود برای شخص دیگری لذت بخش باشد. به همین دلیل، گفتن دقیق چیزی که باعث مشکلات می شود دشوار است. همچنین ایالات متحده آمریکا مملو از مسیرهایی است که به دلیل ماهیت جسمی، محیط های طبیعی پر خطر و مسیرهایی که برنامه ریزی آنها تقریبا غیرممکن است معروف است. هتل های تبریز و هتل های تهران مکان های مناسبی برای اقامت قبل از شروع کوه نوردی هستند. در این مقاله هفت تا از سخت ترین مسیرها برای پیمایش در ایالات متحده را نام میبریم که بر اساس چند پارامتر رتبه بندی شده است. از جمله مشکلات جسمی، خطرات، تدارکات و ملاحظات زیست محیطی غیرقابل کنترل.

1. ماز
دلیلی وجود دارد که این کوه را Maze می نامند: این به معنای واقعی کلمه یک هزارتوی Redrock و دره های بن بست است که برای پیمودنش برنامه ریزی متخصصانه و خودکفا بودن نیاز است. اگرچه زیبایی غیرقابل انکاری دارد، این مسیر کوهنوردی در سطح حرفه ای جای کوهنوردان بی تجربه نیست. دشواری های این مسیر شامل کانال های درهم تنیده ای است که همگی یکسان به نظر می رسند، صخره های بلند و، منابع آب کمیاب و دمایی که به حدود 48 درجه سانتیگراد (118 درجه فارنهایت) می رسد. بهتر است بدانید که یک اشتباه سبب می شود تا سه روز در انتظار کمیته نجات باقی بمانید.
مکان: کانیونلند، یوتا
طول: 22.7 کیلومتر (14 مایل)
دشواری: سطح حرفه ای

نکات: اگر فیلم 127 ساعت را تماشا کنید، به سرعت خواهید فهمید که چرا Maze سخت ترین مسیر کوهنوردی در ایالات متحده است.
Bright Angel Bright

2. مسیر کیباب جنوبی / مسیر فرشته روشن
مسیری را تصور کنید که به یک حفره بزرگ منتهی می شود که باید از آن خارج شوید – این مسیره، مسیرهای کیباب جنوبی و Bright Angel Bright نام دارند. این مسیرکوهنوردی در قلب گراند کانیون واقع شده است و تجربه نزدیک شدن به گرند کانیون را ارائه می دهد که تعداد کمی از گردشگران می توانند ادعا کند که این نزدیکی را تجربه کرده اند. آنها می گویند این مسیر به چند دلیل خطرناک است: کمبود آب همراه با طول مسیر و دمای بالا. هر ساله بیش از 250 کوهنورد را به دلیل کم آبی و فرسودگی را باید از آنجا نجات دهند!
مکان: گراند کانیون، آریزونا
طول: 28 کیلومتر (17 مایل)
مشکل: فقط کوهنوردان حرفه ای

یادداشت ها: این مسیر جایی نیست که بخواهید خود را تحت فشار قرار دهید. پیمودن این مسیر تنها یک کوهنوردی ساده نیست. این مسیر جایی است به نام “منطقه مرگ” – منطقه ای که درجه حرارت به بیش از 50 درجه سانتیگراد (122 درجه فارنهایت) می رسد، و منجر به بیماری گرما زدگی و فرسودگی می شود.
Kalalau

3. مسیر Kalalau
به راحتی یکی از نفس گیرترین و دشوارترین مسیر ها در ایالات متحده، مسیر Kalalau است. از ابتدا تا انتها، این کوهنوردی مملو از شرایط خیانت آمیز است، از بستر های در حال فرو ریزی مسیر، صخره های فرو ریخته و شیب های لغزنده که صعب العبور به نظر می رسد. حتی پس از باریدن کمی باران، مسیر به بستری لغزنده و فاجعه بار تبدیل می شود، در حالی که در لبه ی یک صخره 90 متری (295 پا) قرار دارید درست در زمین ته دره صخره هایی واقع شده اند. صرف نظر از خطرات، این یک مسیرکوهنوردی محبوب است که مردم محلی و بازدید کنندگان را به طور یکسان به سمت Kalalau سوق می دهد و یکی از زیباترین سواحلی است که تاکنون تجربه کرده اید.
مکان: هاوایی (کاوایی)
طول: 17.7 کیلومتر (یک طرفه) (11 مایل)
دشواری: برای اکثر افراد دشوار است

نکات: باتوم های کوهنوردی برای این مسیر ضروری است. آنها در صورت لغزش به شما کمک می کنند تا تعادلتان را حفظ کنید.
Mist Trail to Half Dome
مسیر Kalalau یکی از زیباترین و دشوارترین کوهنوردی ها در ایالات متحده است

4. مسیر کوهنوردی – نیم گنبد
Half Dome به راحتی یکی از زیباترین کوه های گرانیتی در کل جهان است. این صخره برای صعود ساخته شده است، به همین دلیل Mist Trail to Half Dome هر روزه در آخر هفته ها در تابستان بین 2500 تا 3 هزار نفر را می بیند. اما فقط محبوب بودن، به این معنی نیست که آسان است… این کوهنوردی 22 کیلومتری شما را به مرزهای توانایی جسمیتان سوق می دهد. از خستگی و بیماری گرفته تا کمبود آب بدن – رخداد ها بی پایان اند. واضح است که از ارتفاعات نباید بترسید، زیرا کوهنوردان از کابل های فولادی بالا می روند که به بالای صخره می رود. در آخر هفته های شلوغ، کوهنوردان کابل ها را به هم می چسبانند که فرار سریع از آن طریق را در موارد ضروری غیرممکن می کند. این یک کوهنوردی محبوب است، اما هنوز هم یکی از دشوارترین هاست.
مکان: کالیفرنیا (یوسمیتی)
طول: 22.7 کیلومتر (14 مایل)
دشواری: شیفتگان ارتفاع

نکات: تقریباً تمام سقوط هاا از نیمه ی گنبد در هنگام خیس شدن سنگ ها رخ داده است. نیازی به گفتن نیست، این صعود را بعد از باران امتحان نکنید.
Snowfield Muir

5- مسیر موفورد Snowfield
برخلاف برخی از مسیر های کوهنوردی های قبلی، گذر از Snowfield Muir به دلیل دمای بسیار بالا و محوطه های قطب شمال بسیار دشوار است. برای رسیدن به قله، کوهنوردان باید در کوهنوردی تجربه های بسیاری داشته باشند، در غیر این صورت امید زیادی برای رسیدن به قله نیست. حتی برخی از باتجربه ترین کوهنوردان تلاش کرده اند تا قله ی غول مانند قد بلند 4،400 متری (14435.7 فوت) را فتح کنند اما نتوانستند. شروع مسیر بسیار آسان به نظر می رسد، و گاه به گاه در میان چمنزارهایی پر از گل قرار میگیرید. اما وقتی که با صعود قسمت عمودی کوه روبرو میشوید، شرایط سریعا عوض می شود، بنابراین اجازه ندهید که شروع مسیر فریبتان دهد.
مکان: واشنگتن (Mount Rainier)
طول: 14.4 کیلومتر (7.7 مایل)
دشواری: تجربه کوهنوردی لازم است

نکات : همیشه قبل از عزیمت آب و هوا را بررسی کنید و دستگاه ردیابی را همراهتان ببرید. اگر طوفان گرفت، سریعا پایین بیایید و منتظر باشید تا نگهبانان پارک شما را نجات دهند – به هیچ عنوان سعی نکنید مسیر را ادامه دهید.
 Glacier National Park

6. کوه هاکلبری
در Glacier National Park، شانستان برای برخورد با خرس بیشتر از هر جای دیگر در 48 ایالت دیگر است. این پارک دارای بالاترین تراکم خرس در منطقه ایالات متحده است، و این منطقه را برای یک کوهنوردی زیبا اما پر مخاطره برای هر کس که با خرس ها مشکلی ندارد، رقم زده است. یک مطالعه ی اخیر نشان می دهد بیش از 550 خرس در پارک وجود دارد که به نسبت 0.35 خرس در هر 2.5 کیلومتر مربع می شود. با توجه به برنامه ریزی و آمادگی لازم برای اطمینان از اینکه می توانید از حمله خرس جان سالم به در ببرید، مدیریت آن دشوار است. مسیرهایش زیبا هستند و هوای کوهستان آرامش بخش است، اما اطمینان حاصل کنید که هنگام پیاده روی در هر گوشه ای می توانید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.
مکان: مونتانا
طول: 22.5 کیلومتر (14 مایل)
دشواری: وفور خرس

نکات: اگر خود را به صورت رو در رو با یک خرس مایل به زرد مشاهده کردید، از تماس چشمی خودداری کنید و به آرامی به عقب برگردید. در صورت حمله ی خرس، به زمین بیفتید و وارد وضعیت جنین شوید. توصیه می شود با اسپری خرس پیاده روی کنید.
Barr Trail
7. مسیربار

Barr Trail سخت ترین مسیر پیاده روی نیست، اما ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد: فعالیت نوری. به طور خاص، رعد و برق. کوه های کلرادو به عنوان ایالتی با بالاترین ارتفاع، زیبایی نوری قابل توجهی دارند که بزرگترین نقطه آن Pikes Peak است. در حالی که جاده ای وجود دارد که می تواند شما را به سمت قله سوق دهد، اکثر کوهنوردان می گویندکه میتوان راهی آسان برای خارج شدن یافت. Barr Trail از مزارع خیره کننده و مزارع تخته سنگی تا جان پناه کوه جایی که منظره ها مانند هیچ جای دیگر نیست، گذر می کند. برخی از مردم معتقدند که تماشای نور ها به سختی راه می ارزد.
مکان: کلرادو
طول: 21 کیلومتر (13 مایل)
دشواری: فقط کوهنوردان بی باک
توجه: قبل از رسیدن به قله منتظر اولین صاعقه نباشید. در اولین ظهور ابرها سریعا می توانید صاعقه ها را ببینید.
اگر فکر می کنید در ایالات متحده آمریکا همه راه حل ها را پشت سر گذاشته اید و به دنبال یک چالش جدید هستید، هرگز نترسید! از آنجایی که این سرزمین مملو از مناطق و ویژگی های طبیعی منحصر به فرد است، تضمین می کند یک ماجراجویی جدید را پیدا خواهید کرد!

5 موزه برتر در شهر سانفرانسیسكو
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر