لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه خانه و زندگیتان را برای تعطیلات آماده کنید
چگونه خانه و زندگیتان را برای تعطیلات آماده کنید

چگونه خانه و زندگیتان را برای تعطیلات آماده کنید

با خواندن این مقاله تعطیلاتتان را کمی آسوده تر طولانی تر بگذرانید- نکات سریع، ساده و آسان ما را برای اینکه در زمان بازگشت به خانه، همه چیز را مرتب ببینید، عملی کنید.
ما می دانیم که داشتن یک چک لیست در خانه برای تعطیلات، سخت ترین و پر زرق و برق ترین بخش سفر نیست. قبل از تعطیلات موارد زیادی برای چک کردن وجود دارد: اسناد مسافرتی، ملزومات، برنامه ریزی سفر، خرید های لحظه اخری، واکسیناسیون و سپس، بعد از انجام همه ی آن ها، قرار است خانه و زندگی خود را نیز آماده کنید. نکاتی که در این مقاله بیان کرده ایم را بخوانید تا از مسافرین باهوش و مرتب باشید. همچنین توصیه می کنیم با مراجعه به سایت ایران هتل آنلاین برای رزرو هتل های ایران مانند هتل های اصفهان دیگر دغدغه ی انتخاب هتل نداشته باشید.

بازگشت از تعطیلات می تواند استرس زا باشد، اما به به کار گیری روش های ما فکر کردن به آینده می تواند به کاهش استرستان، بعد از برگشت از تعطیلات کمک کند. چه بخواهید به کوهنوردی بروید چه بخواهید از اروپا بازدید کنید، قبل از قدم گذاشتن در هواپیما، تعداد معدودی از نکات مسافرتی ما را پیاده سازی کنید تا بازگشتتان به خانه پس از ماجراجویی هایتان، کمی راحت تر شود.

مواردی که باید قبل از رفتن به سفر انجام دهید

گاهی اوقات زمانی که در حال آماد شدن برای سفر هستیم اتفاقات متعددی رخ می دهد، ممکن است مجبور شوید موارد خاصی را نادیده بگیرید تا سفر بتواند بدون آن اتفاق بیفتد. این پیشنهادات ممکن است بسیار ساده به نظر برسند، اما از اینکه مسافران خودشان را چندین بار در مضیغه گذاشته اند زیرا فراموش کرده اند نکات به این سادگی را انجام دهند متعجب خواهید شد! بنابراین قبل از رسیدن به ساحل مقصدتان، این چک لیست قبل از تعطیلات را بررسی کنید.

قبل از رفتن به تعطیلات، همه چیز را منظم و مرتب و با دقت بررسی کنید

هنگام رزرو پروازتان، تاریخ های انقضا را در اسناد مسافرتی بررسی کنید: باور نمی کنید که چند نفر مجبور می شوند سفرشان را از دست بدهند زیرا فراموش می کنند تاریخ انقضاهای اسناد مسافرتیشان را بررسی کنند. اکثر کشورها نیاز به گذرنامه ای با حداقل شش ماه تا تاریخ انقضا با صفحات خالی دارند.
انجام دادن فهرست کارهایتان را زودتر شروع کنید: اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که سعی می کنید تنها چند ساعت قبل از عزیمت کارها را انجام دهید، دو هفته قبل از سفرتان لیستی از کارهایی را که باید انجام دهید بنویسید و انجامشان دهید. به این ترتیب می توانید فضا را آرام کنید و به جای این که استرس یادآوری انجام کارهای عقب مانده را داشته باشید، می توانید آن را صرف نوشیدن قهوه در سالن فرودگاه به همراه لبخندی از روی آرامش روی صورتتان کنید.
فراموش نکنید که صورت حساب هایتان را را پرداخت کنید: تصور کنید که در تعطیلات هستید و متوجه می شوید که کارت اعتباریتان گم شده است. با این وجود مطمئنا شما نمی خواهید که تلفن همراهتان نیز ممنوع شود، زیرا فراموش کرده اید قبضتان را پرداخت کنید. فقط مطمئن شوید که همه چیز پرداخت شده است!
فراموش نکنید که در مورد برنامه ی سفرتان به بانکتان بگویید: اگر بانک ها فکر کنند که خرید مشکوکی انجام شده است، کارت های اعتباری را سریعاً مسدود می کنند. این اتفاق اغلب زمانی روی می دهد که مردم زمانی که دور از خانه هستند از کارتشان استفاده می کنند. مطمئن شوید که با آگاهی دادن از برنامه های سفرتان این اتفاق نمی افتد.
برنامه ی رومینگ و داده هایتان را بررسی کنید: با اطمینان از چگونگی مصرف داده های تلفن یا با خرید یک بسته رومینگ، از پرداخت هزینه های سنگین خودداری کنید. اگر بسته ی خاصی ندارید، به یاد داشته باشید که قبل از فرود، داده های رومینگ یا تلفن همراه را از طریق تنظیمات تلفنتان خاموش کنید.
1683355538 854 چگونه خانه و زندگیتان را برای تعطیلات آماده کنید
به پزشک مراجعه کنید: آیا از لحاظ سلامتی چیزی را نادیده گرفته اید؟ پس راحتی و آسودگی خاطرتان در سفر را فراموش کنید. اگر از نظر سلامتی مشکلی در حالت عادی تجربه کردید، توصیه می کنیم بدون مراجعه به پزشک سفر نکنید.
اشتراک ها و نامه هایتان را در حالت انتظار قرار دهید: آیا به صورت هفتگی وعده های غذایی دریافت می کنید یا جعبه هایی را در خانه تان تحویل می گیرید؟ فراموش نکنید که دریافت آن ها را نیز متوقف کنید. اگر در خانه ای زندگی می کنید که همسایه دارید، از کسی بخواهید که نامه هایتان را جمع آورب کند یا آن ها را در حالت انتظار نگه دارد. این موارد شامل تحویل روزنامه ها و مجلات نیز می شود.
بیمه: بیمه مسافرتی بخرید. امروزه بسیاری از بسته های کارت های اعتباری با بیمه مسافرتی همراه است، اما باید دوبار بررسی کنید که چه چیز هایی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرید بنابراین برخی موارد ممکن است ارزش خرید بیمه اضافی را داشته باشند. مبلغی را برای آرامش خاطرتان کنار بگذارید! بیمه اتومبیل و خانه تان را نیز مطالعه کنید تا مطمئن شوید که تحت پوشش قرار گرفته اند.

تا روز قبل از تعطیلات صبر نکنید

هیچ چیز تعطیلات شما را، سریعتر از بازگشت به خانه و دیدن زندگیتان در بی نظمی نمی کشد. این لیست از بایدها به شما کمک می کند تا از وقوع آن ها جلوگیری کنید.
1683355538 535 چگونه خانه و زندگیتان را برای تعطیلات آماده کنید

قبل از رفتن به سفر، آشپزخانه تان را تمیز کنید و به خانه ای بدون استرس برگردید
پاکیزگی: تا جایی که ممکن است آرامش خاطر بعد از تعطیلات را با تمیز کردن خانه حفظ کنید. این کار را چند شب قبل از عزیمت انجام دهید، نیازی به تمیز کردن عمیق نیست – موارد زیر بسیار کم است!
یک اسکراب سریع از توالت و سینک ها را انجام دهید.

جاروبرقی

پیشخوان های آشپزخانه را کمی پاک کنید.
در ابتدای هفته یکبار یخچالتان را بررسی کنید. در طول هفته از هر نوع مواد تشکیل دهنده استفاده کنید، آنچه را که می توانید فریز کنید و مواد غذایی فاسد شدنی را بیرون بیاورید. یک جعبه جوش شیرین باز را درون یخچال بگذارید تا بوها از بین ببرد.

به یاد داشته باشید قبل از رفتن به تعطیلات، تمام سطل آشغال را بیرون بگذارید.

آب: جهت شیرهای آب را به سمت سینک ها تغییر دهید، توالت ها و وسایلی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی خاموش کنید.

الکترونیک: لامپ ها، تلویزیون ها و وسایل آشپزخانه مانند مایکروفر و میکسر را از برق جدا کنید. به همین ترتیب، ترموستات را در حالی که خارج از شهر هستید، در دمای پایه تنظیم کنید.
ایمن باشید: با پارک کردن اتومبیلتان در داخل گاراژ خانه تان احساس راحتی کنید، در صورت امکان چراغ را بر روی تایمر قرار دهید و تصاویر تعطیلات را تا بعد از بازگشت به خانه در رسانه های اجتماعی قرار ندهید. اطمینان حاصل کنید که همه درها و پنجره ها قفل شده اند.
اشیا ارزشمند: تمام اشیاء با ارزش را در یک مکان امن قرار داده و یا به یک دوست یا عضو خانواده ی قابل اعتماد امانت بدهید.
کلیدهای یدکی: در صورت نیاز به شخصی برای ورود کسی به خانه تان، یک کلید یدک به دوست قابل اعتماد، عضو خانواده یا همسایه تان بدهید.
نکات اضافی برای فصل زمستان: خانه خود را برای تعطیلات در زمستان همانطور که در بالا توصیه شد آماده کنید، اما به یاد داشته باشید که گرمایش یا ترموستات را در دمای بالاتری تنظیم کنید.

تجملات کوچک

خوب، این کارها ممکن است اضافی به نظر برسد، اما در این موارد به ما اعتماد کنید. لطفا.
تعطیلاتتان را با ملحفه های تمیز به پایان برسانید
ملحفه های تختخوابتان را بشویید: برگشت به خانه و خوابیدن روی ملحفه های تازه شسته شده پس از تعطیلات یکی از بهترین احساسات جهان است!

چند وعده های غذایی را در فریزر پرتاب کنید: اگر در طول هفته مشغول پخت و پز هستید و یا در آخر هفته غذا ها را آماده می کنید، چند قسمت اضافی بپزید و آنها را منجمد کنید. به این ترتیب، در دو روز اول بعد از بازگشت از تعطیلات، نگرانی ای در مورد غذا نخواهید داشت.

آموزش روش های زنده ماندن در هوای سرد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر