لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> نکات امنیتی سفر با حیوانات
نکات امنیتی سفر با حیوانات

نکات امنیتی سفر با حیوانات

اگر در خانه از یک یا چند حیوان خانگی نگهداری می کنید، برای شما مسافرت رفتن بدون این حیوانات دوست داشتنی چندان مفرح و خوشحال کننده نیست. سفر کردن با حیوانات، چه برای شما و چه برای خود حیوان می تواند استرس زا باشد. اما اگر قصد سفر دارید در اینجا به ارائه نکاتی می پردازیم که مطمئنا می تواند کمک خوبی برای داشتن یک سفر امن و راحت با حیوانات باشد.
مهم نیست که مقصد سفرتان کجاست و یا اینکه با چه وسیله ای سفر می کنید، اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی تان دارای اطلاعات هویتی باشد و همچنین قلاده ای که اطلاعاتی از قبیل نام و شماره تلفن شما و هر نوع اطلاعات مرتبط دیگری بر روی آن درج شده باشد. ایده خوبی است اگر این قلاده ها دارای یک برچسب موقتی به همراه شماره تلفن همراه و شماره تلفن مقصد تان نیز باشند.
مسافرت با هواپیما

اگر چه دوست پشمالوی شما به اندازه کافی کوچک است که بتواند در زیر صندلی شما جا شود، اما بهترین کار این است که از پرواز هوایی با حیوان خانگی تان پرهیز کنید. اگر چاره ای جز این کار ندارید، چند پیشنهاد برای حفظ امنیت حیوان خانگی تان در طول پرواز در نظر داریم.
-در صورت امکان یک پرواز مستقیم رزرو کنید. این کار باعث کاهش احتمال به جا ماندن آنها در باند فرودگاه در طول شرایط آب و هوایی خطرناک و یا حمل نامناسب توسط پرنسل بار در حین توقف هواپیما می شود.
– پیش از رزرو هتل در شهر مقصد، اطمینان حاصل کنید که منع ورود حیوانات جزو قوانین هتل نباشد. بسیاری از هتل های ایران شرایط نگهداری از حیوانات را دارا نبوده به همین دلیل مجوز برای پذیرش آنها را صادر نمی کنند.
-یک قرار ملاقات با دامپزشک برای چک آپ حیوان ترتیب دهید. اطمینان حاصل کنید که واکسیناسیون حیوان خانگی به روز باشد و ده روز پیش از سفر، گواهی بهداشت از دامپزشک مربوطه دریافت کنید. بیهوش کردن حیوان به دلیل تاثیری که ممکن است بر روی تنفس آن داشته باشد، اصلا توصیه نمی شود. پس اگر احتمال می دهید که ممکن است در طول سفر دچار ترس، اضطراب و ناراحتی شوند از این فرصت برای بررسی و مشورت گرفتن از دامپزشک درباره روش هایی برای آرام کردن آنها استفاده کنید. برای سفرهای خارج از آمریکا، تهیه برای برنامه های اضافی و الزامات مراقبت های بهداشتی ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر کشور مقصد تماس بگیرید.
سفر با حیوانات
– یک جعبه حمل و نقل حیوان خریداری کنید. این جعبه باید آنقدر بزرگ باشد تا حیوانی خانگی تان بتواند به راحتی درون آن بایستد، بنشیند و بچرخد و همچنین در کف آن از کاغذهای بریده شده و حوله استفاده شود تا از وقوع حادثه احتمالی جلوگیری به عمل آید. یک کیسه کوچک از مواد غذایی خشک را خارج از جعبه قرار دهید تا در صورت گرسنگی حیوان، پرسنل هواپیمایی قادر به تغذیه آن باشند. شب قبل نیز مقداری آب در یک ظرف کوچک فریز کنید. داشت چنین ظرف آبی از نشت آب به بیرون جلوگیری می کند و یخ آن تا زمان تشنگی حیوان، ذوب خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که درب جعبه کاملا بسته اما قفل نشده باشد تا پرنسل هواپیمایی بتوانند در موارد اضطراری آن را باز کنند.
– اطمینان حاصل کنید که جعبه حیوان خانگی تان دارای اطلاعات هویتی کافی باشد. بر روی جعبه علاوه بر درج نام، شماره تلفن همراه، شماره تلفن مقصدتان و عکسی از او، کلمات “حیوان زنده” را نیز بنویسید. و حتما عکسی از او را با خود به همراه داشته باشید.
سفر با حیوانات
– به پرنسل پرواز- چه بر روی زمین و چه در هوا- اطلاع دهید که در حال سفر با حیوان خانگی تان که در قسمت بار هواپیما نگه داری می شود، هستید. با این کار، آنها آمادگی لازم برای اعمال تمهیدات و مراقبت های بیشتر را در صورت نیاز خواهند داشت. در صورت تاخیر در پرواز و یا نگرانی پیرامون سلامت حیوان، به پرسنل پرواز اطلاع دهید تا در صورت امکان وضعیت آن را بررسی کنند. در شرایط خاص، خارج کردن حیوان از قسمت بار و ترک هواپیما ممنوع است.
مسافرت جاده ای
سفر با حیوانات
مسافرت های جاده ای با حیوان ها، مستلزم انجام کارهایی بیش از بارگیری حیوان در صندلی عقب و رانندگی است به ویژه اگر قرار است مسافت های طولانی را با آنها سفر کنید و یا برای مدت طولانی از خانه دور باشید. در اینجا چند راهنمایی در خصوص فراهم آوردن شرایطی امن و راحت در یک سفر جاده ای با حیوان ها به شما ارائه خواهیم داد.

– حیوان خانگی تان را برای یک سفر طولانی آماده کنید. ابتدا آنها را با مسافرت های کوتاه مدت عادت دهید و سپس بتدریج مدت زمان ماندن شان در اتومبیل را بیشتر کنید. اگر در بین استان های کشور سفر می کنید، سوابق واکسیناسیون هاری او را به همراه داشته باشید. اگر چه به طور کلی این موضوع، مسئله چندان مهمی نیست، اما برخی از استان ها به این تائیدیه در برخی از گذرگاه های بین استانی احتیاج دارند.
سفر با حیوانات

-حیوان خانگی تان را در یک جعبه با تهویه مناسب نگهداری کنید. این جعبه باید به اندازه ای بزرگ باشد تا حیوان به راحتی بتواند در آن بایستد، بنشیند و یا بچرخد. صندوق حیوان خانگی خود را در جای امن نگه دارید تا در صورت تکان خوردن و یا توقف ناگهانی از جای خود حرکت نکند. اگر تمایلی به داشتن این جعبه ها ندارید، به حیوان اجازه ندهید که سر خود را از اتومبیل بیرون بیاورد و کمربند ایمنی مخصوص حیوان در صندلی عقب داشته باشید.
سفر با حیوانات
-یک جعبه سفر مخصوص حیوانات تهیه کنید. غذا، کاسه، قلاده، کیسه زباله، کیسه های پلاستیکی، لوازم بهداشتی، دارو و کمک های اولیه، و هر اسناد مسافرتی ضروری را به همراه داشته باشید. یک اسباب بازی و یا بالشت داشته باشید تا حس آشنایی برای حیوان فراهم شود. مطمئن شوید که مقدار کافی آب به همراه دارید و همچنین از تغذیه آنها در اتومبیل های در حال حرکت خودداری کنید. زمان بندی تغذیه آنها باید با وعده های غذایی سبک و سه تا چهار ساعت پس از شروع سفر آغاز شود و همیشه بطری های آب به همراه داشته باشید. نوشیدن آب های مناطق مختلف ممکن است ناراحتی ها شکمی برای آنها ایجاد کند.
سفر با حیوانات
– هرگز آنها را در اتومبیل پارک شده تنها نگذارید. در روزهای گرم، حتی با وجود پنجره های باز، یک اتومبیل پارک شده می تواند در زمان کمی به یک کوره تبدیل شود که این کار احتمال سکته قلبی را افزایش می دهد و در روز های سرد نیز می تواند مانند یک یخچال عمل کند و نگه داشتن آنها در سرما نیز می تواند باعث یخ زدن و مرگ آنها شود.

رتبه بندی 20 هواپیمایی بین المللی دوستدار حیوانات خانگی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر