لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک آبی آب و تاب قم
پارک آبی آب و تاب قم

پارک آبی آب و تاب قم

قم کلان‌شهری مذهبی در کشورمان است. این شهر که به پایتخت فرهنگی شیعیان شهرت دارد سالانه پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است. علاوه بر حرم فاطمه معصومه شما می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی قم نیز دیدن کنید. از میان تمام جاذبه های گردشگری این شهر پارک آبی آب و تاب قم یکی از جاهای تفریحی و هیجان‌انگیز در این شهر است.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد قیمت بلیط استخر و موج های آبی قم، بخش هیجان‌انگیز سقوط آزاد، اقامت در قم، ویژگی‌های این پارک آبی، امکانات رفاهی موجود در آن و دیگر خصوصیات مهم این پارک آبی سرپوشیده صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد این جاذبه تفریحی اطلاعاتی بیشتر کسب کنید.

موج های آبی قم

قم یکی از محبوب‌ترین و مقدس‌ترین شهرهای ایران در استان قم است که همه ساله مقصد زائران بسیاری است، زائرانی که خود را برای زیارت حرم مقدس و نورانی حضرت معصومه(س) به این شهر می‌رسانند. شهری با سلطنت مطلق خورشید که در فصل تابستان در ردیف گرم‌ترین شهرهای ایران قرار دارد. اما این‌بار که عازم این شهر مقدس و نورانی شدید، پس از زیارت حرم بانو فاطمه معصومه(س) حتما باید سری هم به یکی از مهیج‌ترین مراکز تفریحی این شهر بزنید.

یک پارک آبی سرپوشیده که آب‌وهوای گرم قم را به کل از یاد شما خواهد برد و هیجانی دل‌چسب را پیشکش حضور شما خواهد کرد. پارک آبی آب و تاب قم، که در همین چند سال اخیر افتتاح شده است، یکی از مدرن‌ترین پارک های آبی ایران است که با به‌روزترین تجهیزات تفریحی استخر و سرسره های آبی اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. با سیستم تصفیه آب مدرن و مجهز خود خیال شما را از بهداشت محیط جذاب این پارک آبی آسوده خواهد کرد.

اقامت در قم برای تجربه‌ای متفاوت در پارک آبی آب و تاب قم

اقامت در قم برای تفریح در پاک آب و تاب

شهر مقدس قم به دلیل ورود جمعیت زیاد مسافران از کشورهای مختلف همواره در حال ساخت هتل هایی بیشتر و همچنین به‌روز کردن آنها است. از اقامتگاه‌ های کوچک و کم ستاره در این شهر گرفته تا هتل ‌های لوکس و پنج ستاره رزرو هتل را برای مسافران راحت کرده‌اند.

اگر شما مهمانان عزیز هم قصد سفر به این شهر زیارتی و بازدید از پارک آبی قم را دارید در ابتدای سفر بهتر است یکی از هتل های قم را برای اقامتی دلپذیر انتخاب و رزرو کنید.

اگر به دنبال سفری جذاب و متفاوت هستید حتما ما را در سفر به این شهر مقدس و معنوی همراهی کنید. قصد سفر به این سرزمین معنوی و مقدس و رزرو آنلاین هتل های قم را اگر داشتید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید. هتل استقلال قم، هتل خورشید قم، هتل صادقیه قم و هتل جمیل قم تنها برخی از گزینه‌های اقامت در این شهر مقدس است.

موج های آبی آب و تاب قم

حضور گسترده زائرینی از سراسر کشور و حتی سایرکشورهای جهان در این شهر مقدس آن را به یک قطب گردشگری قدرتمند مبدل کرده است. قطعا حضور این حجم از زائر و مسافر در این شهر مقدس نیازمند یک برنامه‌ریزی گسترده برای پرکردن اوقات فراغت مهمانان این شهر است. یکی از برنامه‌های جذاب مسئولین شهر قم برای پذیرایی از مهمانان و زائرین این شهر، احداث یک پارک آبی سرپوشیده و مجهز است که توانسه نظرات مثبت بسیاری را جلب نماید.

حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مظهر زیبایی در دل کویر
ادامه مطلب

طرح اولیه ساخت پارک آب و تاب قم در سال 1387 مطرح‌شده و در نهایت پس از انتخاب مکان مناسب و طی‌کردن روال قانونی کلنگ ساخت این مجموعه تفریحی گسترده با سی هزار مترمربع وسعت در سال 1390 به زمین می‌خورد. 5 سال بعد و درست در سال 1395 و همزمان با شب میلاد کریمه اهل بیت(س) پارک آبی سرپوشیده شهر قم با حضور مسئولین کشوری و مردم افتتاح شده و طی مدت زمان کوتاهی این پارک آبی به یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی شهر قم مبدل می‌شود. پارک آبی قم که در ردیف وسیع‌ترین و مجهزترین پارک های آبی ایران قرار دارد، قابلیت پذیرش روزانه دو هزار نفر را در هر سانس بانوان و آقایان داراست.

ویژگی های پارک آبی آب و تاب قم

سرسره های پارک موج های آبی قم

  • در پارک آبی قم با طراحی جذاب هفت سرسره مخصوص بزرگسالان و پنج سرسره مختص کودکان و بچه ها طراحی شده است تا همه اقشار بتوانند از حضور خود در این پارک زیبا لذت ببرند.
  • یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این پارک آبی قرارگرفتن طولانی‌ترین رودخانه پارک های آبی، در بین تمام پارک های آبی ایران، در این مجموعه است.
  • دریاچه مصنوعی با 200 مترمربع وسعت نیز از دیگر بخش‌های جالب‌توجه پارک آبی قم است.
  • پارک آبی آب و تاب قم از بخش‌های مهیج مختلفی تشکیل شده است که تجربه تمامی آن‌ها به صرف یک روز کامل زمان نیاز دارد.
  • در این پارک نیروهای آموزش دیده‌ای حضور دارند، تا سلامت شما را به هنگام تفریح و شنا در این پارک آبی تضمین نمایند.
  • به خاطر داشته باشید که قبل از ورود به محوطه بازی‌های پارک حتما دوش‌گرفته و نظافت این پارک آبی را رعایت فرمایید.

بخش‌های مختلف پارک آبی قم

سرسره آهسته

با سوارشدن بر این سرسره آبی، آغازی جذاب و دلنشین را رقم خواهید زد تا لذت شنا و آب‌تنی را در این سرسره مواج و پارک آبی آب و تاب احساس کنید.

سرسره سرعتی

سرسره سرعتی پارک آبی آب و تاب قم

سرسره سرعتی این پارک آبی شامل سرسره های تونلی و روباز می باشد که سرعت حرکت در آن بسیار زیاد است، به همین دلیل این سرسره جذاب که دارای هیجان بسیار زیادی است. این سرسره مختص بزرگسالان است.

سقوط آزاد پارک آب و تاب

سقوط آزاد پارک آب و تاب قم یک تجربه هیجان‌انگیز و سقوطی از ارتفاع 17 متری که نفس شما را در سینه حبس و به یک‌باره زیر پای شما را خالی خواهد کرد. اگر به کمی آدرنالین احتیاج دارید حتما سری به این سرسره عمودی بزنید.

سرسره یو

یک مسیر رفت و برگشت دو نفره با تیوپ بر روی سرسره‌ای که با سرعتی جذاب و هیجان‌انگیز شما را به این‌سو و آن‌سو می‌کشاند. این سرسره پرسرعت نیز مختص بزرگسالان و به صورت دو نفره است.

چاله فضایی

چاله فضایی یکی از مهیج‌ترین تفریحات این پارک آبی است که افراد کوتاه‌قد نمی‌توانند از آن بهره ببرند. با حضور در این چاله فضایی شما به سرعت وارد یک سرسره تونلی خواهید شد و پس از خروج از تونل وارد یک سرسره قیف مانند می‌شوید که یک حفره در میان آن قرار دارد. این سرسره پرسرعت و آبی آدرنالین خون شما را به بالاترین حالت خود خواهد رساند چرا که پس از چند دور چرخش پرسرعت دورتادور این قیف، در میان این حفره خواهید افتاد.

تیوپ‌سواری در رودخانه آب و تاب

تیوپ‌سواری در رودخانه آب و تاب

رودخانه بلند و آرام این پارک آبی مجهز که تقریبا تمامی این پارک آبی را دور زده و از تونل‌ها و غارهای بلند و کوتاه آن عبور می‌کند با چشم‌اندازی زیبا یکی از بخش‌های محبوب این پارک آبی است. شما سوار بر تیوپ طول این رودخانه بلند را که بلندترین رودخانه آبی در میان پارک های آبی ایران است را طی‌کرده و از تفریحی دلچسب و دسته‌جمعی لذت خواهید برد. این تفریح جذاب و سرشار از آرامش برای کودکان نیز تجربه بسیار دلچسبی را رقم خواهد زد.

پارک آبی سیام اسپانیا
ادامه مطلب

استخر آب و تاب قم

park abi qom 10

استخر موج مجموعه موج های آبی آب و تاب با 500 مترمربع وسعت و 25 مدل مختلف موج، شما را به اعماق دریاها خواهد برد. حس و حال حضور در این استخر موج و و دست‌وپنجه نرم‌کردن با انواع موج ها تجربه لذت‌بخشی است که حضور در سواحل یک دریای واقعی را در محیطی امن برای شما شبیه‌سازی کرده است.

سرسره پیچشی

سرسره پیچشی پارک آبی

یک تفریح مهیج و پرسرعت در مسیری پر پیچ‌وخم که گاه روبسته و گاه روباز است تا هیجان شما را به اوج برساند.

فوتبال صابونی

فوتبال صابونی آب و تاب قم

اگر علاقه‌مندید تا یک تفریح مهیج و منحصربفرد و سرشار از خنده و شادی را تجربه کنید، باید حتما چالش فوتبال صابونی را انتخاب کنید. در این چالش شما در زمینی لیز، در دو نیمه حداکثر هفت دقیقه‌ای، با دو تیم 5 نفره با یکدیگر به رقابت خواهید پرداخت و لذت گل‌زدن در محیطی جذاب و منحصربفرد را تجربه خواهید کرد.

امکانات پارک آبی

یکی دیگر از بخش‌های جذاب پارک آبی قم بخش ماساژ است که خستگی یک روز کاری و فشارها و استرس‌های مختلف را از تن و جان شما به‌دور خواهد کرد. در این پارک آبی یک بوفه و کافی‌شاپ نیز تعبیه شده است تا در صورت نیاز با سرو یک وعده غذایی دلچسب و کسب انرژی مجدد دیگر تفریحات موجود در پارک را تجربه کنید.

قوانین پارک آبی قم

  • محدودیت سنی: ورود کودکان زیر سه سال به این مجموعه ممنوع است.
  • ورود بانوان باردار، افراد کم‌توان ذهنی، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی، صرع و بیماری‌های قلبی و افرادی که دارای پلاتین و یا شکستگی استخوان هستند به داخل محوطه پارک آب ممنوع است.
  • کودکان حتما باید به همراه یک سرپرست در محیط پارک حضور پیدا کنند
  • ورود هرگونه وسیله تیز و برنده همانند شیشه، چاقو و .. به محوطه پارک آبی ممنوع می‌باشد.
  • ورود هرگونه خوراکی و نوشیدنی به داخل محوطه پارک آبی ممنوع می‌باشد.
  • ورود دوربین اعم از عکاسی و فیلم‌برداری و یا تلفن همراه به داخل محوطه پارک آبی ممنوع می‌باشد.
  • ورود حیوانات خانگی به داخل محوطه پارک آبی ممنوع می‌باشد.
  • به هنگام خرید اینترنتی بلیط باید کد رهگیری خود را در زمان ورود به پارک آبی به همراه داشته باشید.

آدرس پارک آب و تاب قم

قیمت بلیط پارک آبی آب و تاب قم 1402

  • قیمت بلیط پارک آبی بزرگسال : 170,000 تومان
  • قیمت بلیط کودکان 3 الی 7 سال (حداکثر قد 120 سانتی‌متر): 153,000 تومان

سانس بانوان و آقایان در سال 1402

سانس بانوان پارک آب و تاب:

  • سه شنبه از ساعت 16 الی 21
  • پنجشنبه از ساعت 11 الی 16، 17:30 الی 21:30

سانس آقایان پارک:

  • دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 18 الی 23
  • جمعه از ساعت 11 الی 16

امکانات رفاهی پارک آب و تاب قم

پارک آبی آب و تاب قم که در بوستان غدیر شهر قرار گرفته است تنها بخشی از یک مجتمع تفریحی خانوادگی وسیع است. در کنار این پارک آبی یک مجموعه تفریحی و خانوادگی با وسعت کلی 5 هزار متر مربع نیز قرار دارد که با چشم‌اندازی سرسبز و نوای دلنشین آب جویبارهایی که در این باغ زیبا جاری هستند. حضور آب‌نماهای متعدد در آن، فضایی دلنشین و جذاب را برای حضور اهالی این شهر مقدس و زائرین و مسافرین آن فراهم نموده است.

در این مجموعه تفریحی بخش‌های مختلفی همانند رستوران ها، آلاچیق ها، کافه و … به چشم می‌خورند. در بخشی از این پارک آبی سی و هفت آلاچیق زیبا با سیستم گرمایشی و سرمایشی قرار دارند که ظرفیت پذیرایی از 400 مهمان را در محیطی گل‌کاری و درخت‌کاری شده با چشم‌اندازی دلنشین در تمامی فصول سال دارا هستند تا یک دورهمی خانوادگی و یا دوستانه جذاب را برای شما رقم بزنند.

باغ رستوران سبز
  • باغ رستوران سبز
پارک های آبی استانبول
ادامه مطلب

در کنار این آلاچیق ها رستوران های متعددی نیز در این پارک به چشم می‌خورد که در این میان یک رستوران با نام رستوران “سبز” به عنوان نخستین رستوران سبز ایران، دارای دکوراسیونی جذاب است. رستورانی که در و دیوار آن را گیاهان مختلف آبزی و غیرآبزی فراگرفته‌اند و ظرفیت پذیرایی از 1000 مهمان را به طور همزمان داراست.

اگر علاقه‌مندید تا در محیطی سرسبز و چشم‌نواز و در کنار اهالی خانواده و یا دوستان خود صرف غذا در یک محیط باز را تجربه کنید باید بدانید که بزرگ‌ترین باغ رستوران شهر قم نیز در مجموعه آبی آب و تاب قم قرار دارد که با چشم‌اندازی مصفا و منویی غنی از انواع غذاها حتما نظر شما را جلب خواهد کرد. اما اگر شما هم از آن‌دست آدم‌هایی هستید که ترجیح می‌دهید تا با حضور در یک فست‌فود یک غذای فوری و مدرن را سفارش بدهید می‌توانید از انواع فست‌فود‌های موجود در مجموعه آب و تاب بهره ببرید.
چایخانه پارک آبی
  • چایخانه پارک آبی
یک چایخانه بزرگ و زیبا با سرو انواع دمنوش‌ها در محیطی زیبا و دلنشین و سرشار از آرامش نیز یکی دیگر از بخش‌های این مجموعه آبی است که با سماورهای همیشه جوشان خود در هر لحظه منتظر مهمانی جدید است. در کنار این چایخانه بخش دیگری قرار دارد که با سرو انواع آب‌میوه‌های تازه و خوشمزه، روز پرانرژی و مفیدی را برای شما رقم می‌زند. حضور بستنی‌فروشی‌ها هم بر شور و نشاط این مجموعه افزوده و به‌خصوص در فصل تابستان طرفداران بسیاری دارد که پس از یک آب‌تنی دل‌چسب و حضور در پارک آبی، روز خود را با صرف یک بستنی خوشمزه به پایان می‌رسانند.

اتاق کودک برای تفریح و سرگرمی کودکان

  • کافه‌ها هم از دیگر اعضای این مجموعه هستند که محیط مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه و صرف نوشیدنی‌های متفاوت و یا یک میان‌وعده دلچسب هستند.
  • در کنار تمامی این امکانات تفریحاتی همانند ترامپولین و عینک واقعیت مجازی نیز تعبیه شده است تا روز پرهیجان شما تکمیل شود.
  • اتاق کودک نیز مکانی برای تفریح و سرگرمی کودکان خردسال در محیطی امن است تا خردسالان نیز از تفریحات موجود در این مجموعه وسیع لذت ببرند.
  • اگر قصد حضور در پارک آبی را دارید اما لباس و یا لوازم خاص خود را به همراه نیاورده‌اید می‌توانید سری به فروشگاه فروش لوازم شنا این مجموعه بزنید.
  • در این مجموعه یک عکاس‌خانه نیز تعبیه شده است تا در لوکیشن‌های خاص و منحصربفرد، خاطرات جذاب حضور خود و عزیزان‌تان را ثبت کنید.
  • در بخشی دیگر از این مجموعه نیز بانوانی هنرمند با استفاده از حنا نقش و نگارهایی زیبا را بر روی دستان شما خلق خواهند کرد.
  • نمازخانه، پارکینگ وسیع و واحد اورژانس در کنار ساختمان‌های اداری مدیریت پارک بخش‌های دیگر این مجموعه وسیع و مجهز را تشکیل می‌دهند تا از حیث حضور در این مجموعه و گذران یک روز مهیج هیچ کمبودی را احساس کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری قم با نام پارک آب و تاب قم، بخش‌های مختلف آن، امکانات موجود در آن، قوانین، آدرس، قیمت و دیگر ویژگی‌های این پارک اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امید است به افزایش آگاهی شما در مورد این مجموعه آبی کمک کرده باشیم.

حتما بخوانید:

کاروان‌سرای دیر گچین قم

بهترین هتل های قم

 

3.3/5 - (18 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر