لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> زیباترین مسیرهای اتوبوس در دنیا
زیباترین مسیرهای اتوبوس در دنیا

زیباترین مسیرهای اتوبوس در دنیا

سفر با اتوبوس در مسیرهایی با چشم اندازهای زیبا لذت بخش بوده و بدون شک لحظات خوشی را به یادگار می گذارد. در زیباترین جاده های ایران مانند جاده آستارا – اردبیل که گردنه حیران نام دارد می توانید چشم اندازهای فوق العاده شگفت انگیزی را تماشا کنید. با رزرو هتل های اردبیل و با اقامت در هتل سبلان اردبیل تعطیلات را به خوبی سپری خواهید کرد. در ادامه با زیباترین مسیرهای اتوبوس که مناظر زیبایی دارند آشنا خواهید شد، با ما همراه باشید:
سفر با قطار راحت تر بوده و در مسافت های طولانی سوار اتوبوس بودن تجربه ای آزاردهنده و دشوار تصور می شود. این ماشین های بد ظاهر که به کندی با سر و صدا پیش می روند به نداشتن آرامش و ناآسوده و ناخوشایند بودن معروف می باشند و در میان مسافرها سابقه ی بدی دارند. اما هنگامی که در مسیر و جاده ای مناسب حرکت کنند می توانند خوشی و شادی را به مسافرها هدیه بخشند. گردشگران با تماشای مناظر اطراف میان راه و چشم اندازهایی که کمتر از آنها بازدید شده، همچنین با ملاقات افراد محلی تجربه ای جذاب و دوست داشتنی خواهند داشت.

پیشنهاد می کنیم سوار اتوبوس شوید و تصورات قبلی خود را کنار بگذارید، همراه با تور اتوبوس گردی از زیباترین جاده های جهان گذر کنید.


1 – مراکش: شهر مراکش تا شهر رشیدیه (Marrakesh to Er Rachidia)
مسافت: 308 مایل (496 کیلومتر)
مدت زمان تقریبی: 11 ساعت

چشم انداز هایی که در این سفر 300 مایلی از پس پنجره به چشم می خورد، مسافرها را مبهوت می کند و آنها گویی به صحنه ی فیلم یا موبایل چشم دوخته اند؛ مناظر صحرایی که توسط کوهستان های اطلس احاطه شده اند و یادآور صحنه فیلم های سینمایی بیشماری می باشند از لارنس عربستان تا فیلم گلادیاتور و بازی تاج و تخت را در طول این سفر به خاطر خواهید آورد. داستان این سفر بزرگ از فضای سوق یا بازارهای مراکش شروع می شود و با سرعت در بلندی های اطلس در میان مسیر پر پیچ و خم کوهستانی تیزین ان تیچکا به اوج می رسد. هنگام عبور از این مسیر کوهستانی، شاهد مناظر خشک بخش مرکزی قصبه بوده و به سوی درختان نخل و بیشه های شهر ورزازات که به خاطر استودیوهای فیلم به نام کوالی وود شناخته می شود می رسید، در این مکان شاهد دسته های بربرها، دستارهای رنگارنگ و سنتی نیز خواهید بود. بخش آخر در شهر رشیدیه رقم خواهد خورد، شهری که روزگاری مستعمره سابق فرانسه در حاشیه صحرا بوده است. گفتنی است که ماجراجویی هایی مانند سندبوردینگ یا اسکی روی ماسه های صحرا، شتر سواری و غیره در انتظار گردشگران می باشد.
پیشنهاد می کنیم برای راحتی و آرامش در طول مسیر، یکی از صندلی های پریمیوم اتوبوس را رزرو نمایید.
1683187132 531 زیباترین مسیرهای اتوبوس در دنیا

2 – ایالت متحده امریکا: شهر نیویورک تا سانفرانسیسکو (New York City to San Francisco)
مسافت: 2902 مایل (4670 کیلومتر)
مدت زمان تقریبی: 75 ساعت
میلیون ها سیاحت در ایالت متحده امریکا به سوی غرب شکل می گیرد، از مهاجران داست بول یا دهه سی کثیف و دوره شدید طوفان شن گرفته تا طرفداران و هنرمندان نسل بیت که به دنبال لذت بودند، و تصویر نمادین رمان نویس و شاعر جک کرواک که به سوی غرب و سان فرانسیسکو اشاره دارد، هنوز هم نسل های دیگر گردشگران وسوسه می شوند که کوله بار خود را ببندند و با عبور از قلب آمریکا به سوی غرب این کشور سفر کنند و به ماجراجویی بپردازند.
بیگ اپل یا سیب بزرگ اسم مستعار شهر نیویورک می باشد، مسافرها با پشت سر گذاشتن نورهای روشن این سیب بزرگ به مقصد رویایی خود نزدیک می شوند و در این مکان توریست ها به چندین دسته تقسیم می شوند، عده ای که به دنبال رد و علامت جک کرواک به سوی سان فرانسیسکو می روند، در این میان توقف می کنند و شب را در دنور سپری می کنند و گردشگران می توانند در کوه های راکی به طبیعت گردی بپردازند. مسیر سه روزه سگ دوانی که از میان کشتزارهای ذرت نبراسکا و صحراهای نوادا عبور می کند نیز مکان مناسبی برای توقف در میان راه است تا از شهرهای کوچک و کمتر بازدید شده ای مانند شهر پیتزبورگ که جایگاه موزه های هنری آوانگارد بوده، یا از شهر سالت لیک سیتی دیدن کنید و شاهد اجرای مورمون ها یا گروه های مذهبی شاخه قدیسان آخرالزمان مسیحیت باشید. این سرزمین تمام این جاذبه ها و اسطوره ها را در کنار هم دارد.

پیشنهاد می کنیم اگر طی کردن مسیرهای طولانی را دوست دارید سفر خود را از شهر ریودوژانیرو در برزیل شروع کنید و مسیرهای شهر لیما در کشور پرو را نیز طی کنید تا طولانی ترین مسیر اتوبوس رانی را در جهان تجربه کنید.

1683187133 292 زیباترین مسیرهای اتوبوس در دنیا

3 – انگلستان: تاویستوک تا داولیش (Tavistock to Dawlish)
مسافت: 37 مایل (60 کیلومتر)
مدت زمان تقریبی: دو ساعت
این مسیر اتوبوس به کمیاب ترین خدمات اتوبوس در بریتانیا شهرت دارد: مسیر تاویستوک به سوی شهرک داولیش که از بخش دوون و پارک ملی دارتمور عبور می کند، تنها در روزهای پنجم، شنبه هر ماه بین ماه های آوریل و سپتامبر خدمات اتوبوس رانی دارد. و با چنین شرایطی مربی ها نیز بیش از دو یا سه بار فرصت تجربه این سفر را ندارند. مسافرهایی که با برنامه ریزی یا کاملا به طور شانسی به اتوبوس 112 این مسیر معروف می رسند می توانند شاهد چشم اندازهای زیبایی از دشت های دوون باشند گفتنی است که تپه های گرانیت و اسب های پونی کوچک پارک ملی دارتمور از پشت پنجره های اتوبوس نمایان است. اتوبوس از بازار شهرهای قدیمی و تاریخی عبور می کند سپس به ساحل رسیده و به سوی داولیش پیش می رود و مسافرها می توانند در این شهر شام سنتی انگلیسی یکشنبه (گوشت کباب شده، سیب زمینی و سبزیجات با آب گوشت) را میل کنند و از مناظر ساحل جنوبی دوون لذت ببرند و پس از سه ساعت و نیم سوار بر اتوبوس کمیاب انگلستان شده و بازگردند.

فراموش نکنید که این اتوبوس کوچک تنها 16 صندلی دارد، برای نشستن و آرامش در طول مسیر بهتر است که زودتر خود را به اتوبوس برسانید تا مجبور نباشید تا سرویس بعدی انتظار این سفر را بکشید.
1683187133 688 زیباترین مسیرهای اتوبوس در دنیا

4 – نپال: کاتماندو تا شهر پُخارا (Kathmandu to Pokhara)
مسافت: 127 مایل (205 کیلومتر)
مدت زمان تقریبی: هشت ساعت
گردشگرانی که صعود به پایگاه اصلی اورست در نپال را بزرگ ترین و مهم ترین چالش تصور می کنند، بهتر است که سفر در این مسیر پر پیچ و خم از پایتخت نپال از دست ندهند. با شروع این سفر ابتدا کیسه هایی به مسافرها داده می شود تا در صورت بالا آوردن از آنها استفاده کنند. اتوبوس جایی برای مسافرها ندارد و توریست ها را می توانید بر روی سقف ماشین مشاهده کنید که با کیف های خود در آن بالا نشسته اند و مانند انگشتان دست به هم چسبیده اند.

در پایتخت نپال کاتماندو، در یک سمت ریکشاوها را که به سوی معبد و میدان دوربار می روند را خواهید دید و در سوی دیگر شهر ساحلی پُخارا از دوردست ها در ارتفاعات به چشم می خورد. این مسیر 200 کیلومتر (124 مایل) بوده و این قلمرو کوه های هیمالیا است که اتوبوس در طول روز از ارتفاعات کوهستان عبور کرده از میان رودخانه ها گذر کرده و مناظر زیبایی را به مسافران هدیه می بخشد. چشم انداز ها این مسیر حیرت آور است و مسافرها از توقف اتوبوس در طول مسیر راضی می باشند، و می توانند غذای سنتی و لذیذی را در بین راه و در رستوران های روستایی همراه با تماشای منظره های فوق العاده شگفت انگیز امتحان کنند. قبل از سفر پیشنهاد می کنیم که در شهر پُخارا، اقامتگاه مناسبی در کنار دریاچه رزرو نمایید و همراه داشتن یک راهنما برای راحتی خود را فراموش نکنید.

1683187134 5 زیباترین مسیرهای اتوبوس در دنیا

5 – استرالیا: شهر جیلانگ تا خلیج آپولو (Geelong to Apollo Bay)
مسافت: 70 مایل (112 کیلومتر)
مدت زمان تقریبی: دو ساعت و سی دقیقه
جاده گریت اوشن یا جاده بزرگ اقیانوسی ویکتوریا یکی از برترین جاذبه های استرالیا می باشد و برای بازدید از این مسیر معروف نیازی به کرایه کردن خودرو ندارید و می توانید با اتوبوس بهترین سفر ساحلی جهان را تجربه کنید. اتوبوس 101 از شهر بندری و تاریخی جیلانگ حرکت می کند و در اطراف خلیج در ملبورن و بیش از نیمی از این جاده ی معروف گذر می کند و در طول مسیر هر از چند گاهی توقف می کند تا تعدادی کوله گرد و یا موج سوار را با خود همراه کند.

بهتر است که در سمت چپ اتوبوس بنشینید تا از تماشای چشم انداز باشکوه ساحلی لذت ببرید و در سمت راست می توانید به کوهستان های جنگلی و زیبا چشم بدوزید. در طول مسیر در مکان هایی که اتوبوس توقف می کند مانند ساحل بلز یا در نزدیکی رودخانه کنت می توانید در کنار شن های ساحل آرامش را حس کنید و از فضای طبیعت لذت ببرید و حیوانات زیبایی همچون خرس کوالا و کرم های شب تاب را تماشا کنید. خلیج آپولو مقصد نهایی بوده و مکان مناسبی برای گردش در جاده بزرگ اقیانوسی می باشد و همچنین گردشگران می توانند از توده صخره های دوازده حواریون در ناحیه ای از جاده بزرگ اقیانوس دیدن کنند. در بیراهه های اطراف این جاده جاذبه های بی نظیری وجود دارد اما افراد غذادوست می توانند به سوی رستوران بری که در فاصله ی 30 دقیقه ای از شهر ساحلی لورن قرار دارد، حرکت کنند و در یک کلبه ی دوست داشتنی که رتبه بهترین رستوران استرالیا را به دست آورده است غذای سنتی میل کنند.
1683187134 418 زیباترین مسیرهای اتوبوس در دنیا

6 – آرژانتین: ریو گالگوس تا اوشوایا (Rio Gallegos to Ushuaia)
مسافت: 360 مایل (580 کیلومتر)
مدت زمان تقریبی: 11 ساعت
سفر در مسیر گالگوس تا اوشوایا به سفر به سوی آخر دنیا معروف شده است و این شعار شهروندان اوشوایا به سوی جنوبی ترین شهر جهان می باشد. عنوان این سفر کاوش گری و پیشگام بودن را به مسافرها القا می کند و گردشگران در یک مسیر پر پیچ و خم در زمین، دریا و در مرزهای بین المللی در امتداد آرژانتین به ماجراجویی می پردازند.
این سفر پر از هیجان از شهر شلوغ بندری ریو گالگوس شروع می شود، این مسیر اتوبوس از کنار مرزهای شیلی گذر می کند سپس اتوبوس در تنگه پر خروش ماژلان که نکته اتصال اقیانوس آرام و دریای آتلانتیک می باشد، بر یک کشتی سوار می شود. گردشگران از روی عرشه می توانند یخچال ها و توده های بزرگ یخ را از نزدیک تماشا کنند. تنگه ماژلان به افتخار ماژلان، دریانورد پرتغالی نامگذاری شده ‌است و این کاشف در سال 1520 میلادی چشم از جهان فرو بست. پس از دقایقی و استراحت در پاتاگونیا سوار اتوبوس شده و از تیرا دل فوئگو که به معنای سرزمین آتش می باشد عبور کنید، در این مجمع الجزایر می توانید کشتی های به گل نشسته و غرق شده را تماشا کنید و قبل از مقصد اوشوایا، شاهد رشته کوه های برفی خواهید بود که می توانید از تفریح های پر هیجان مانند اسکی، اسکوبا دایوینگ و سفری کوتاه به سوی جنوبگان و سرزمین قطب جنوب لذت ببرید. فراموش نکنید که وعده های غذایی محدودی در کشتی ارائه می شود، پس بهتر است که غذا و خوراکی کافی به همراه داشته باشید، همچنین از آوردن لباس کافی نیز برای قدم زدن در عرشه کشتی اطمینان حاصل کنید. در زیباترین مسیرهای اتوبوس رانی تجربه ای متفاوت و جذاب را به دست خواهید آورد.

7 مورد از خطرناک ترین و ترسناک ترین جاده ها در سراسر جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر