لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> امن ترین و خطرناک ترین کشور های جهان
امن ترین و خطرناک ترین کشور های جهان

امن ترین و خطرناک ترین کشور های جهان

امنیت در سفر مسئله ی جدی می باشد. بدون شک اگر می توانستیم با خیال راحت از تمام نقاط جهان دیدن کنیم، این کار را انجام می دادیم، اما نکات امنیتی وجود دارند که بهتر است قبل از شروع سفر از آن ها با خبر شوید. مسلماً شما هیچوقت نمی خواهید در کشوری که به خوبی نمی شناسید در موقعیتی پر خطر قرار بگیرید.
قبل از اینکه پرواز خود را رزرو کنید، کمی با کشور مقصد آشنا شوید. سفر کردن با اطلاعات کافی به معنای آمادگی داشتن در تمامی شرایط می باشد. حال بهتر است با امن ترین و خطرناک ترین کشور های جهان آشنا شویم. اما قبل از آن می خواهیم خبر خوشی به شما بدهیم! شما همین الان با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین، می توانید برای رزرو هتل در کیش و یا رزرو هتل در اصفهان و یا هر شهر دیگری که می خواهید، از تخفیفات ویژه ای بهره مند شوید. حال بیایید با لیست این کشور ها بیشتر آشنا شویم.
• امن ترین کشور ها برای بازدید:
1- ایسلند:

در شاخص صلح جهانی، امن ترین کشور دنیا به حساب می آید. کشور ایسلند این جایگاه را در طول بیش از یک دهه از دست نداده است. اما جمعیت کوچک آن تنها عامل به وجود آمدن این امنیت بالا نیست. تحقیقات نشان داده است که مردم این کشور از حس همدردی و انسان دوستی بالایی برخوردارند و همین مسئله طبقات اقتصادی جامعه را به هم نزدیک کرده است.
به غیر از این نکات، دولت ایسلند تمرکز ویژه ای بر روی حفظ رفاه، سلامت و آموزش جامعه ی خود داشته است که این مسئله هم به کم تر شدن مشکلات اجتماعی کمک کرده است. به طور کلی، به نیاز های جامعه ی ایسلند به خوبی رسیدگی می شود که همین مسئله امنیت را هم برای خود مردم این کشور و هم برای گردشگران، در سطح بالایی قرار داده است.
2- نیوزیلند:

نیوزیلند دومین کشور امن در جهان می باشد و دارای جامعه ای روشن فکر است که به تمامی فرهنگ ها، باور ها و نژاد ها به یک اندازه احترام می گذارد. با وجود چنین حس مهمان نوازی، گردشگران به ندرت توجه خاصی را به خود جلب می کنند و همانند مردم محلی با آن ها رفتار می شود. با پایین بودن سطح جرم و جنایت و نیرو های قابل اعتماد پلیس این کشور، سفر به نیوزیلند بسیار آسان است.
3- پرتغال:
 پرتغال
در این کشور، میزان جرم و جنایت به طرز باورنکردنی پایین است. بعد از نیوزیلند در جایگاه سوم شاخص صلح جهانی قرار دارد و امنیت خود را به مردمان خود مدیون می باشد. بیشتر جمعیت این کشور را مردمان کشور های همسایه تشکیل داده اند و میزان تبعیض و نژاد پرستی نیز در این کشور بسیار پایین است. زنان هم در خیابان های این کشور، نسبت به دیگر کشور ها از حس امنیت قوی تری برخوردار هستند.
4- اتریش:

در جایگاه چهارم، اتریش قرار دارد که میزان جرم و جنایت آن نسبتاً پایین می باشد. احتمال وقوع سرقت در این کشور تقریباً صفر است، اما در گذشته اتفاقاتی برای گردشگران رخ داده است. اما با این حال باز هم قدم زدن در خیابان های اتریش تجربه ای بسیار امن به حساب می آید، مخصوصاً اگر اقدامات پیشگیرانه ی لازم را انجام داده باشید.
5- دانمارک:
دانمارک
با میزان جرم و جنایت پایین، گردشگران می توانند در دانمارک با خیال راحت رفت و آمد کنند. در این کشور، به تعداد محدودی سرقت گزارش شده است، اما با انجام اقدامات پیشگیرانه می توان این ریسک را هم به صفر رساند.
بیشتر این سرقت ها در وسایل نقلیه ی عمومی گزارش شده اند. پس همیشه حواستان به وسایلتان باشد. زنان نیز در این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردارند. حملات خشونت بار و نادرست در این کشور بسیار نادر است.
6- کانادا:

سفر به کانادا بسیار شبیه به بازدید از یکی از خویشاوندان بسیار مؤدبتان می باشد! مردم این کشور مهربان و مهمان نواز هستند و آب و هوای سرد این کشور را با گرمی رفتارشان جبران می کنند. در نواحی شمالی این کشور، سابقه ی جرایم خیابانی کوچکی وجود دارد، پس سعی کنید از این منطقه ها بازدید نکنید. پلیس و دیگر نیرو های اورژانسی این کشور نیز بسیار مورد اعتماد مردم هستند. حتی گردشگران نیز می توانند از کمک های بی دریغ آن ها بهره مند شوند.
7- سنگاپور:
سنگاپور
اگر در خیابان های این کشور قدم بزنید، نیرو های حفاظتی و پلیس را به ندرت خواهید دید. دلیل اصلی این موضوع، وجود قوانین و تاکتیک های خاص دولت این کشور برای حفاظت از جامعه است. مجازات اکثر جرایم هم بسیار سنگین است، برای همین هیچ تبهکاری جرأت هیچ گونه اقدامی را ندارد. به غیر از این مسائل، وجود قوانین حقوقی خاص در این کشور هم میزان فقر را تا حد بالایی کاهش داده است و احتمال وقوع جرائم کوچک را به صفر رسانده است.
8- اسلوونی:

این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و احتمال برخورد شما با هرگونه جرم خیابانی بسیار پایین می باشد. چندین سرقت دوچرخه و جیب بری در این کشور گزارش شده اند، اما احتمال تکرار چنین حوادثی برای شما بسیار پایین است. کمی هوشیاری و آمادگی می تواند این ریسک ها را از شما دور کند. پس یادتان نرود که ماشین خود و یا دوچرخه تان را در همه ی مواقع قفل کنید.
• خطرناک ترین کشور ها برای بازدید:
1- مصر:
مصر
جاذبه های دیدنی مانند اهرام مصر و مخروبه های باستانی، از دلایل جذب گردشگر به این کشور به شمار می روند، اما بازدید کنندگان باید توجه داشته باشند که مصر از امن ترین نقاط جهان نمی باشد! این کشور جایگاه 136 را در شاخص صلح جهانی دارد و حملات تروریستی زیادی را در چند سال اخیر تجربه کرده است. با اینکه هدف هیچ کدام از این حملات گردشگران نبوده اند، اما باز هم نمی توان گفت که هیچ ریسکی برای شما وجود ندارد. جرایم خیابانی و کلاهبرداری زیادی هم در این کشور یافت می شود. پس بهتر است در تمامی مواقع حواس خود را جمع کنید.
2- هند:

با وجود معابد، قصر ها و پارک هایی بسیار زیبا، هند به یکی از مقاصد گردشگری برای افراد با بودجه ی متوسط تبدیل شده است، اما باز هم برای حفظ امنیت شما باید اقدامات زیادی را انجام دهید. کلاهبرداران زیادی در این کشور هستند که از اطلاعات کم بازدید کنندگان سوء استفاده می کنند. جیب بری، گران فروشی و مزاحمت از جمله جرایمی است که می تواند شما را تهدید کند. به علاوه سفر کردن به این کشور در مواقع نا مناسب می تواند شما را با خطر سیل نیز رو به رو سازد.
3- فیلیپین:
فیلیپین
با اینکه این کشور دارای مردمی بسیار مهمان نواز است، اما باز هم مناطقی در این کشور وجود دارند که بهتر است از ورود به آن ها خودداری کنید. بعضی از بخش های جنوبی این کشور محل فعالیت گروهک های شورشی می باشد که به گردشگران حمله می کنند و پول آن ها را تصرف می کنند. آب و هوای این کشور هم غیر قابل پیش بینی می باشد. سیل و گردباد از حوادث روزمره ی این کشور می باشد، پس حتماً از قبل برنامه ریزی های مناسبی داشته باشید. بعضی حیوانات خطرناک مانند حشرات و مار های سمی نیز در مناطق فقیر تر این کشور زندگی می کنند، پس برای این گونه مسائل نیز خود را آماده کنید.
4- اسرائیل:

برای گردشگران مسیحی از مناطق گردشگری محبوب به حساب می آید، اما باز هم لازم است که اقدامات محافظه کارانه ای را برای حفظ امنیت مالی و جانی تان انجام دهید. دلیل پایین بودن جایگاه این ناحیه در شاخص صلح جهانی، جنگ های موجود در منطقه می باشد. جرایم خیابانی هم به وفور یافت می شوند و جیب بری در وسایل نقلیه ی عمومی از یکی از مسائل جدی تر برای گردشگران است.
5- ترکیه:
ترکیه
با اینکه بسیاری از مسائل امنیتی این کشور برطرف شده اند، اما هنوز نکاتی وجود دارند که بهتر است در زمان بازدید از این کشور آن ها را رعایت کنید. هوشیاری تمام و کمال در زمان حرکت در مناطق شلوغ و وسایل نقلیه ی عمومی توصیه می شود. در زمان بازرسی های پلیس هم که در بسیاری از مناطق این کشور انجام می شود، حتماً همکاری های لازم را داشته باشید.
6- مکزیک:

مکزیک درست در مرز جنوبی آمریکا قرار گرفته است و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در منطقه به حساب می آید، اما با این حال بازدید از این کشور مشکلات مخصوص خود را دارد. قبل از سفر درباره ی شهر مقصد خود تحقیق کنید تا با خشونت و جرایم خیابانی رو به رو نشوید و همیشه نسبت به محیط اطراف خود هوشیار باشید. تا حد ممکن از اتوبوس ها و قطار های شلوغ دوری کنید و در عوض از وسایل نقلیه ی عمومی مانند تاکسی استفاده کنید.
7- تایلند:
تایلند
در سال های اخیر، تایلند به یکی از مقاصد گردشگری برای خانواده هایی با بودجه ی متوسط تبدیل شده است، اما بازدید از آن بدون ریسک نمی باشد، به خصوص اگر گردشگر باشید. بازدید کنندگان از این کشور باید حواسشان به جرایم خیابانی مانند زور گیری و جیب بری باشد.
خود را با این جرایم کمی آشنا تر سازید تا بتوانید در صورت پیشامد چنین حوادثی جان و مال خود را حفظ کنید. تا حد ممکن وسایل اضافی با خود حمل نکنید و در وسایل نقلیه ی عمومی هوشیار باشید. از تنها پیاده روی کردن در شب هم خودداری کنید و همیشه از خیابان های اصلی رفت و آمد کنید.
8- ایالات متحده:

با اینکه این کشور از اقتصاد بسیار قدرتمندی برخوردار است و یکی از ابر قدرت های جهان به حساب می آید، اما در لیست شاخص صلح جهانی جایگاه بسیار پایینی دارد. آمریکا در رتبه ی 128 قرار دارد و برای گردشگران داخلی نیز که فقط قصد دارند از یک ایالت دیگر بازدید کنند، خطرناک به حساب می آید.
جرایم خیابانی و سرقت به وفور در این کشور یافت می شوند و خلافکاری های خشونت بار هم آن چنان کمیاب نیستند. هوشیاری شما نسبت به محیط اطرافتان می تواند به شما در حفظ امنیت شخصی تان کمک کند. اگر که شما قصد دارید که از این کشور بازدید کنید، سعی کنید که از مناطق فقیر نشین فاصله بگیرید و تا حد امکان از مسیر پارک ها و کوهستان ها استفاده کنید. در زمان بازدید از مناطق غربی هم بهتر است با گونه های جانوری محل آشنا باشید. مار ها و حشرات سمی در این منطقه وجود دارند که می توانند برای گردشگران مشکلات جدی را ایجاد کنند.
10 مورد از زیباترین و بکرترین نقاط جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر